Ga naar inhoud

uitgerekend september 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal

ik heb weer last van bloedverlies maar ik meot gewoon even afwachten zeiden van het ziekenhuis tegen mij

morgen weer bloedprikken

allemaal wachten,maar hoop dat het bloedenm snel stopt

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

mijn hcg waarde was een beetje gestegen van 254 naar346 dus wachten op de miskraam

moet een maandag weer bloedprikken.

groetjes colinda

Geplaatst

Dit is officieel mijn eerste berichtje op dit forum en daarbij kom ik me ook bij jullie aanmelden. Ik zit ook op een ander forum maar daar zijn de meeste vrouwen superjong en zwanger in 1 of 2 rondes en ik voel me dan soms een buitenbeentje.

Als alles goed gaat ben ik uitgerekend op 13 september :clap2:

Mijn eerste echo is voor 25 januari. Ik ga straks deze thread eens heel goed doorlezen dan weet ik wie jullie allemaal zijn.

Knuffel

Geplaatst

Sterkte colinda!!! XXXXXXXX

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu spontaan zwanger door 'wonder'

18 januari 1ste echo

Geplaatst

Ik lees de wat trieste berichtjes maar ik lees gelukkig ook de blijde berichtjes .... zo zie je toch maar weer dat het hoe dan ook een wonder is dat je zwanger mag worden maar ook mag blijven ... en het is dan ook helemaal een wonder wanneer je een gezond kindje op de wereld mag zetten ... ik wens iedereen heel veel sterkte en geluk ... ( en mezelf natuurlijk ook ) ... gr. Nicole

Geplaatst

Wat gaat de tijd toch snel. Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Probeer er van te genieten. Succes met de wachttijd tot de eerste echo, want die vond ik vreselijk vervelend en lang duren.

Liefs

Geplaatst

Ik heb me zonet aangemeld op deze site. Onze 1e IVF behandeling in september 2009 heeft helaas niets opgeleverd. De 2e poging zijn we op 04 december 2009 gestart. Op 17 december hadden we de punctie en op 20 december de terugplaatsing. Er waren er 3 bevrucht waarvan 1 toppertje (werd ons verteld). De andere 2 waren helaas niet goed genoeg om in te vriezen. Nou ja...dan maar hopen dat het ' toppertje' het gaat halen. En ja hoor! Eigenlijk moesten we op 31 december terug naar het ziekenhuis om bloed/ hcg te prikken, maar ivm hevige buikpijnklachten/ krampen mochten we woensdag de 30e al langskomen. En ja hoor!!! :toppie: Het HCG hormoon was 75, daarnaast had ook last van milde overstimulatie. Dus dat werd rustig aan doen, veel drinken en paracetamol! Donderdag 31e nog terug; het hcg was inmiddels gestegen naar 102! Maandag 4 januari wederom bloedprikken en weer was het hcg gestegen tot 480! 25 januari hebben we de 1e echo!! Echt heel spannend!! Ik kan bijna niet wachten.

Ik hoop dat er maar veel meiden bij mogen komen met goed nieuws!!! Ik steek een kaarsje voor jullie aan!!

Geplaatst

Hi Bubblicious en Yasmine1974! Van harte en welkom!

Jullie lopen volgens mij allebei iets op me voor. Ben net aan mijn zesde week begonnen. Echo staat voor de 19e januari. Ontzettend spannend allemaal!

Hoe voelen jullie je? Hebben jullie je al aangemeld bij Moeders voor moeders? Ze komen bij mij as woensdag langs.

Gek idee hoor... het voelt zo echt zwanger!

Geplaatst

Gelukkig goed nieuws! Mijn HCG waarde is binnen een week gestegen van 377 naar 5800. Prima volgens het ziekenhuis. 2 februari 1ste echo. Duurt nog best lang.....! Maar ben nu iets rustiger. Bloeden is ook gestopt!

Geplaatst

Alle (nieuwe) dames hier, van harte met jullie zwangerschap.

Het is zo leuk om te lezen dat jullie nu met MvM bezig zijn. Zelf ben ik meteen na de eerste echo begonnen en ben inmiddels alweer klaar. Het lijkt alweer lang geleden dus achteraf gezien gaat de tijd toch best wel snel.

Femke, wat een goed nieuws. Fijn dat je nu iets geruster bent en hopelijk kunt gaan genieten van je zwangerschap.

Voor alle meiden, geniet ervan!!

Liefs, Dorine

Geplaatst

Ik ben vandaag ook begonnen met moeders voor moeders. Heel bijzonder na al die tijd.. We zijn heel benieuwd maandag.. de echo..

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu door 'wonder' spontaan zwanger

18 januari 1ste echo

Geplaatst

De MvM dame is hier ook langs geweest. Wel bijzonder om nu zelf mee te kunnen werken aan de tot stand koming pregnyl.

Donderdag worden de flessen gebracht en kan het grote plassen beginnen...!

Geplaatst

Leuk om te horen dat jullie ook meedoen aan de MvM. Ze komt bij mij morgen. Ik moest urine bewaren zei ze voor een test. Wat heeft ze bij jullie getest?? Ben benieuwd en opgetogen tegelijkertijd. Inderdaad dat het eindelijk zover is dat je zelf mee mag plassen is zo bijzonder en gaaf! Hahaha, dat ik dat ooit nog zou denken zeg.

Ben gewoon dankbaar dat het kan en mag :happydance:

Geplaatst

Vanmiddag is MvM bij mij geweest.

Kreeg een leuk geel klein mutsje en wat leeswerk en binnenkort een fotolijstje en een serviesje, natuurlijk ook weer een test, met echt een hele dikke streep! Deed me goed moet ik zeggen, het maakt het allemaal echt!

Zeker na de echo van gisteren waar alles precies op schema ligt en een hartje klopt!

Kan het nog zo moeilijk geloven.....:icon_flower:

Geplaatst

Spannend he Sabke? Ik kijk er ook naar uit. Ze doet dus gewoon een zwangerschapstest. Ik dacht dat ze misschien een HCG meting zou doen ofzo. Ik ben er klaar voor! Leuk dat je presentjes krijgt, dat maakt het echt heel echt ja!

Fijn dat jullie de echo al gehad hebben. Mooi moment dat kloppende hartje, ik kijk uit naar volgende week

Geplaatst

Wat goed Sabke, dat jullie een kloppend hartje hebben gezien. Gefeliciteerd!

Dat lijkt me zoooooooo bijzonder, na al die echo's van alleen maar megavolle eierstokken en een lege baarmoeder...

Kan niet wachten tot volgende week donderdag!

Geplaatst

cjee, het is zo'n test ongeveer zoals die goedkope van kruidvat, met zo'n pipetje. Het is een minder gevoelige test, geloof dat ie pas positief uitslaat bij 200 hcg terwijl sommige testen van de drogist al aanslaan bij 10.

Ja dames, het is echt allemaal zo super bijzonder!

En ik prijs mezelf super gelukkig zo met de eerste poging raak!

En natuurlijk gun ik dit iedereen!

Heel toevallig hoorde ik dat een kennis van me voor de 2e keer een kindje weg laat halen, ongewenst zeg maar....nou, echt, dan kan ik wel janken!

Heb gezegd, Geef het dan aan mij!!! Wetende dat ze al een keer vaker zwanger is geweest en toen ze het weg wilde halen kwamen ze erachter dat het een tweeling zou zijn dus toen toch maar gehouden.....

Maar ja, zo werkt dat niet maar hoe oneerlijk wat hier sommige dames er voor over hebben....

Maar goed, zo gaat het in het leven.

Wij genieten er in ieder geval wel van hier met zn allen, hier zijn alle baby's gewenst, fijn om te weten!

Geplaatst

hallo allemaal,

ga me ook maar alvast voorzichtig bij jullie voegen. Ik heb 2e kerstdag een terugplaatsing gehad van 1 emmy en die zit er nog. Het was mijn eerste ivf-icsi na een tese operatie bij mijn man. Gisterochtend mocht ik bloed laten prikken en kreeg gistermiddag het verlossende telefoontje dat ik zwanger ben. Maandag de 18e krijg ik mijn eerste echo om te kijken of het goed zit. Heb ook maar alvast een mailtje gestuurd naar mvm. Ik wil toch wat terugdoen voor hetgeen wat ons ook gegund is.

Ik weet nog geen datum wanneer ik uitgerekend ben maar ik hoop dat ze me dat maandag kunnen vertellen. Zal ongeveer 2e week september zijn? Weet niet helemaal hoe dat werkt?

Geplaatst

@ sabke.. is haast niet voor te stellen voor ons iinderdaad. Toch vind ik dat iedereen datgene moet doen wat voor hem/haar het beste voelt op een gegeven moment. Hoe moeilijk het soms ook is om daar als buitenstaander begrip voor op te brengen.

@ marretje. gefeliciteerd meid! Leuk. Je kunt het op verschillende sites uitrekenen. Je rekent vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie 40 weken verder.

MvM is geweest, schattig babayservies gekregen. Als het een tweeling wordt krijg ik er nog 1. Maandag starten. Wat een leuk mens!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden