Jump to content

2 positieve testen, maar bloedtest negatief

Recommended Posts

Posted

Vanmorgen heb ik getest op wd 12 met een kv 2 voor 5: heel licht 2e streepje. Om 12 uur getest met een digitale clearblue: zwanger 1-2 weken.

Net gebeld door het ziekenhuis: de bloedtest geeft aan dat HCG maar 16 is, waar het minstens 150 moet zijn. Zij zeggen dus dat ik niet zwanger ben.

Ik snap er niets van en ben er kapot van. Zijn er meiden die dit herkennen? Moet volgende week terugkomen voor een nieuwe bloedtest en moet van zh stoppen met utrogestan bolletjes,. Maar ik heb ze nog, dus ik gebruik ze tot ze op zijn. Wie weet wat er gebeurd...

De lol is voor mij van oud en nieuw af in ieder geval.

Fren

Posted

Ach Fren, wat frustrerend!

Als zelfs de Clearblue digitaal positief uitslaat is dat op zich wel positief hoor. Ik had met HCG 12 op NOD alleen een streepje maar digitaal zei "niet zwanger" .Toch zeiden de artsen: gefeliciteerd! Het is pril en kan alle kanten opgaan. Hoe verschillend kunnen de uitspraken zijn?

Misschien was dat erg optimistisch bij ons, maar dat ze bij jullie meteen zeggen "negatief" vind ik wel erg kort door de bocht hoor. Pieneke had ook ervaringen met zulke ongenuanceerde uitspraken en zwaar het tegendeel bewezen, zij het veel later in de zwangerschap. Bij mij hield het geen stand, want ja dat kan zeker ook (en wellicht dat de kans bij lage waardes hoger is).

Maar het is bij lange na geen uitgemaakte zaak voor jullie lijkt me! Kijk hier maar eens naar de waardes die in dit ziekenhuis als marge aangehouden worden: http://www.az.vub.ac.be/AZlabogids/T/TOTAA005.htm

Meid, kop op! Jullie zijn zwanger tot het tegendeel echt bewezen is. Wil je geen valse hoop, maar wel een flinke dosis moed, meegeven! Heb vertrouwen in je lijf.

We gaan keihard meeduimen! Toi toi toi.

Posted

Hallo Fren,

Wat een klote bericht zeg! Ik heb het zelf 2 keer gehad en dat is echt zo vreselijk, omdat je eerst een paar maal een positieve test in handen hebt en dus al zachtjes aan blij bent. Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat de kans op een goede afloop zeer minimaal is. Ik wil je niet ontmoedigen of de grond in trappen, maar ik denk wel dat het het realistisch is om je op een slechte afloop in te stellen. Ik wens je heel veel sterkte.... verdomme wat is dit klote meid!

Liefs Pieneke

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?p=101922#post101922

Posted

Hmm, misschien dat ik wel iets te enthousiast was. Zou het zo graag positief willen maken voor jullie!

"Dan maar" voorbereiden op het ergste en klein beetje hoop houden op een wonder?

Veel sterkte Fren, we steken een extra kaarsje aan voor jullie vanavond.

Posted

Hoi Pieneke,

Ik volg jouw vroegtester topic ook al een tijdje, dus realiseer me dat er maar een zeer minimale kans is. Het ziekenhuis geeft me inderdaad 0.01 % kans dat het goed gaat. Wat denk jij? Stoppen met de bolletjes? Is ook wat het zh zegt.

Fren

Posted

Lieve Fren,

Het kan natuurlijk geen kwaad als je ze nog een paar dagen gebruikt.. als jou dat het gevoel geeft dat je wellicht daarmee nog een kansje maakt, moet je dat doen. Anders zou ik stoppen.....tjonge tjonge wat is dit hard. Nogmaals heel veel sterkte meid.

Liefs Pieneke

Posted

Hallo Fren

wat een naar bericht zeg, jeetje, zo hoopvol met de posi-testen en dan dit nieuws.

Ik hoop voor je dat het goed gaat.

De link die door Miki ingecopieerd is is van Brussel, dar waren wij in behandeling, de spreiding is vrij groot, toch lieten ze mij destijds weten dat men spreekt van een zwangerschap met een minimale waarde van 25 (op dag 17 na de punctie).

Als het jou een beter gevoel heeft om de utrogestan door te gebruiken gewoon doen, stoppen na de 2de bloeafname kan altijd nog.

Ik geloof je direct als je er even doorheen zit, ik hoop dat je nog een sprankje hoop kan houden.

Ik duim in ieder geval voor je!!!

liefs

Babeth

Posted

Hou nog even vol zou ik zeggen..wachtdag 12 is toch nog vroeg?

Zelf had ik op dag 15 na punctie hcg 46..op het randje misschien maar 2 dagen later 138.

Dus zwanger volgens het ziekenhuis..

Of heb je al bruin of bloedverlies?

sterkste meis xx

Posted

Hey Fren,

Gatver wat rot nu voor jullie.

Weet wat t is...een test die zegt zwanger en iemand anders zegt dit heeft weinig kans.

Klinkt hard als ze dat zeggen...eindelijk heb je een fel begeerde positieve test en vervolgens krijg je met een grote hamer een tik op je kop!

Ik ben ook bang dat dit idd een te lage waarde is om te hopen op een goede afloop...

Niet om je de hoop te ontnemen maar ik heb t zelf ook mee gemaakt...mijn waarde was 39 en bij de 2de bloedtest 41...

Ze zeiden in t ziekenhuis..je bent wel even zwanger geweest...er is wel iets opgestart maar waarschijnlijk te zwak geweest om door te zetten/groeien.

Ik was blij dat ze hier eerlijk in waren en dat ik zelf me niet heb vastgeklampt aan mijn positieve test...denk dat t anders moeilijker was geweest als ze me nog hoop hadden gegeven in t ziekenhuis...

Ik zou ook gewoon de utrogestan op maken...dan kan je jezelf nooit iets verwijten ..

Bah wat naar voor jullie...wens jullie erg veel sterkte!

Posted

Ik heb nog nooit een bloedtest gehad, dat doen ze in het Deventer Ziekenhuis niet.

Positief is positief, maar wel met de mededeling dat het heel pril is en dat het nog mis kan gaan.

Ik heb verder ook geen ervaring met bloedtesten, maar wat nu als je een hele late innesteling hebt gehad? Dan neem ik aan dat het hcg ook lager is?

Ik wil je geen valse hoop geven, maar misschien is er nog een sprankje?

Wat de anderen al zeiden, als je je er goed bij voelt om de bolletjes te blijven gebruiken, zou ik dat gewoon doen.

Posted

aww wat is dit klote zeg! misschien zijn de voorspellingen niet goed maar ik zou de bolletjes doorgebruiken en nog even afwachten. Niet teveel hopen maar een klein beetje mag altijd! de wonderen zijn nog steeds de wereld niet uit! dikke knuff

Posted

Lieve meiden, heel veel dank voor jullie reacties. ik maak inderdaad de utrogestan op en dan hoor ik donderdag wel wat de nieuwe waarde is - als ik tegen die tijd nog niet ben gaan vloeien. Dat is het gekke: niets wijst erop dat ik ongesteld ga worden...

Ik ga ervan uit dat deze poging mislukt, maar houd wel een sprankje hoop. De cijfers zijn tegen me (zie het opic van pieneke), mar wie weet.

Ik hou jullie op de hoogte. Nu toch nog proberen iets van de avond te maken...

Posted

Het nieuws is een beetje ingezonken inmiddels. Gelukkig kunnen we samen goed met de situatie omgaan. We hebben 2009 afgesloten met alle negatieve dingen en besloten dat 2010 ons jaar wordt. We hebben wel besloten NOOIT meer een zelftest te doen voordat we een bloedtest hebben gehad...

Posted

Hmm Fren, wat teleurstellend.

Ik had ook dat die thuis positief uitsloeg bij een lage HCG 12. Daarna werd het streepje eerst nog iets donkerder, maar na een kleine week werd het weer lichter. Dat tempert het restje hoop dus wel. Erg klote, want het kan ook wel eens anders lopen lezen we hier soms.

Trouwens, nooit meer zelf testen. Mijn man roept dat ook vaak, of in ieder geval niet zo vroeg. Maar ik wil graag aantonen dat er wel wat gebeurt, zodat er eventueel nieuwe soort testen gedaan kunnen worden (inmiddels ook mee bezig, dus blij dat ik "bewijs" heb) Bij jullie is dit de 1e keer toch?

Op zich is het wel goed nieuws, ook al kan je dat nu vast gestolen worden. Jullie kunnen zwanger worden! Maar... zolang je niet bloed, is het nu nog niet voorbij. In ieder geval gevoelsmatig. Een vreemde zone zit je dan in he?

Sterkte, xxx

Posted

Hey Fren,

Wat een rotnieuws voor je, komt mij helaas ook maar al te bekend voor. Ik sluit me aan bij Miki en probeer mezelf nu ook maar voor te houden, dat mijn lijf dus idd in staat is om hCG aan te maken en een positieve test te geven. De volgende keer moeten de kleintjes alleen nog wat beter blijven plakken!

Ik hoop dat je een plekje kan vinden voor je verdriet en dat je je weer op kan laden voor een evt. volgende poging.

Ik vind het overigens een verademing dat het nu weer januari is en de 'gezellige kerstsfeer' weer verdwenen is, dat maakt het iets makkelijker omdat je verdiet er met die familie-dagen wel erg ingewreven wordt...

Groetjes, Aafke

Posted

he miki en aafke, dank voor jullie reactie. Het is echt prima. De opluchting overheerst. ik verwacht nu met een paar dagen ongesteld te worden, aangezien ik nu ook stop met de bolletjes (die heb ik tot vanmorgen nog ingebracht). Ik ben 2 dagen lang heel verdrietig geweest en heb oud en nieuw huilend doorgebracht. Nu is het weer tijd om positief te worden en er weer voor te gaan.

Jullie ook heel veel succes het komende jaar!!!

Posted

Hoi Fren,

Wat een narigheid, in ieder geval inderdaad goed dat er nu duidelijkheid is. Moet je nou nog steeds voor een tweede bloedtest naar het zh? Of ga je ze maandag bellen.

Sterkte in ieder geval en maar weer vooruit kijken, zoals velen van ons...

Caroline

• 2 weeks later...
Posted

Hier ook 2 positieve testen, maar uit de bloedtest een heel laag Hcg van maar 19. Moet over 2 dagen weer bloed laten trekken, maar ze geven me weinig hoop.

Posted

Hoi Nika,

Dat is indentiek aan wat ik had... Mijn hcg was 16. Wel fijn dat je over 2 dagen al weer mag prikken; ik moest een week wachten, vandaar dat ik 2 dagen later weer getest heb en die was toen negatief. Ik weet hoe je je voelt: je klimt na die 2 testen langzaam op een roze wolk, om er dan door het ziekenhuis weer keihard afgeschopt te worden. Ik zou willen zeggen 'houd moed, zolang er geen bloed is...' maar weet helaas uit ervaring dat het ziekenhuis wel weet waar ze het over hebben. In mijn geval zeiden ze dat ik wel zwanger was, maar dat er niet genoeg hcg was om de zwangerschap in stand te houden. En dat bleek ook wel.

Heel veel sterkte!

Posted

Fren, het is echt klote he zoiets.

Bloed is er idd nog niet, maar dat wordt tegengehouden door de Utrogestan, dus dat zegt niet veel.