Jump to content

ronde 14 voor miep

Recommended Posts

Posted

vanmorgen natuurlijk weer een half uur zitten te wachten tot we aan de beurt waren maar toen mochten we naar onze gynaecoloog toe.

wat een vervelende vent is dat zeg!! vorig jaar waren we ookal een in meppel geweest en toen waren we over deze arts wel te spreken maar nu...

hij vroeg wat we kwamen doen (??) en waarom we nu niet in leeuwarden waren, en wat we bij hem deden en niet bij zijn collega want dat was onze vast arts, nee hoor!

die man had echt geen idee. het was een naar gesprek.

hij zat te zeuren over mijn gewicht, en dat terwijl ik onder de norm van 35 BMI zit om met icsi bezig te zijn dus wat zeur hij dan, hij weet dat ik een maagbandje heb en dus nog wel meer af val al is het zeer langzaam.

en hij was ook helemaal niet sympathiek tegen ons over de miskraam, beetje medeleven kan geen kwaad toch?

we kwamen er dus zeer ontdaan vandaan.

de afspraak is nu dat ik over 3 weken een echo kom doen om te kijken of alles goed is.

weet nog niet of ik dat wel wil doen in dit ziekenhuis.

we zijn er niet voor niks vorig jaar bij weg gegaan, toen waren ze ookal zo vreselijk.

er staat nog een afspraak voor het ziekenhuis in utrecht dus misschien dat we daar alsnog wel heen gaan, het moet wel goed voelen tenslotte.

en anders dan wacht ik wel tot mei dan kunnen we weer naar leeuwarden, daar hebben ze tenmisten wat respect voor de patienten.

maar goed, al met al geen lekker begin van 2010

miep

Posted

Wahhhh Miep,

Wat een hark zeg die gyn!!!!!

Ik kan mij voorstellen dat je nu gaat twijvelen of je daar wel weer naar toe wil zou ik ook doen hoor.

Mag ik vragen waarom jullie niet naar Utrecht gaan, wij lopen ook in het UMCU en het bevald ons ech super goed vriendelijke mensen die altijd de tijd voor je nemen en waar niks te veel is gevraagd en ik heb dr Candido en die maakt zich echt niet zo druk over het gewicht hoor! ook ik heb een flink overgewicht en ook nog net onder de 35 BMI en voor haar hoefde ik niet eerst af te vallen en kon ik gelijk beginnen al is het bij ons geen ICSI maar eiceldonatie.

Veel succes met het nemen van een beslissing

Liefs

PS ik heb bewondering voor jullie dat jullie nu voor de 14e keer gaan proberen.

Posted

zo je bent er weer miep

knap hoor hoe jullie maar doorgaan

wat een klootzak van een dokter ja, wat kom je hier doen?

nou wat dacht je zelf

hoop dat jullie misschien een andere arts kunnen krijgen die een stuk, vriendelijker en meelevender is en anders misschien toch utrecht

wel een stukje verder rijden maar ik zou ook niet graag behandeld worden door iemand die zo bot en onvriendelijk is

veel succes en ik zal je in de gaten houden

liefs sandra

Guest Sannie66
Posted

Jee Miep, je zou zo iemand toch. Hij als geen ander moet toch weten hoe het moet voelen voor 'ons'. Kan me voorstellen dat je nu gaat twijfelen of dit wel het zh is waar je je behandeling wil doen..

Sterkte en wijsheid met jullie beslissing..

Posted

hallo miep,

idd.. je kunt beter in groningen leeuwarden zijn, daar ben ik namelijk ook geweest en dat is ons meer dan goed bevallen! altijd leuke en lieve mensen.

Ook tijdens de bevalling!

je moet je natuurlijk wel prettig voelen want stess is ook niet goed.

heel veel suc6!!

liefs

Desiree

Posted

Hoi Miep!

Dat is lang geleden! Kies het behandelend team waar jullie je het lekkerst bij voelen, een beetje respect mag ook wel dacht ik!

Je hebt er al niet wat voor gedaan om af te vallen, en laten we wel zijn, niet iedereen heeft maat 38 (ik dus ook niet).

Succes,

Vanessa

Posted

hoi Miep, wat een kwal van een dokter zeg. Gezien jullie eerdere slechte ervaring zou ik echt weg gaan daar! wegwezen met die lui! wat mankeren sommige artsen tegenwoordig toch? Ik geloof dat het nogal moeite kost om een mens met respect te behandelen. Ik begrijp heus wel dat ze het druk hebben enzo maar come on... dan hadden ze maar een ander vak moeten kiezen hoor! Ik vind het geen excuus. Nou meid, zet hem op hoor! sterkte en ik hoop dat jullie snel ergens anders verder kunnen.

liefs

Sen

• 3 weeks later...
Posted

nou we hebben de knoop doorgehakt!

en dat dankzij het MCL. afgelopen vrijdag belde ze met vraag of wij ook onze behandeling 4 weken wilden opschuiven naar voren!!

ja tuurlijk wilde we dat, wie niet!

we waren gepland voor week 18 (mei) en dat klinkt dan in dec een heeeeel eind weg.

in meppel konden ze niet zeggen wanner we aan de beurt waren, ergens in maart.

maar we mogen nu dus in week 14 beginnen in het MCL in leeuwarden en dus scheelt dat zo weinig met meppel dat we lekker in leeuwarden blijven.

ik had officieel een gesprek met de arts as woe maar die ga ik afzeggen.

het scheelt een heleboel stress om nu niet meppel te hoeven.

natuurlijk is dit alleen onze menig maar onze eerder ervaring met meppel was ookal niet goed.

dus, week 14 gaan we voor ronde 14. bij ronde 13 begonnen we op de vrijdag de 13e en dat bracht geluk (voor een deel) dus hopelijk deze combi ook.

en als we toch bezig zijn bijgeloof, onze dochter is verwekt danzkij de 7e icsi poging, 7+7= 14!! ja ja ik zoek over het positieve vandaan hahaha.

het is nu week 4 en dus nog 10 weken, geeft mij de kans om nog flink wat af te vallen en te sporten en mijn hoofd leeg te maken.

in utrecht week ik dat ze niet over gewicht zeuren, wij hebben daar 3 jaar gezeten met de behandelingen en onze dochter er gekregen.

maar het is anderhalf uur rijden heen, moeten we ook weer terug en het MCL is een klein uurtje.

in het MCL doen ze ook niet moeilijk over het aantal kilo's. maar ik heb een maagbandje dus als ik dan toch nog 10 weken moet wachten dan maak ik daar goed gebruik van.

bedankt allemaal voor jullie begrip

miep

• 1 month later...
Posted

oke, ik geef het toe. als je me nu zou zeggen, je moet stoppen met de icsi, zou ik het nog doen ook....erg he??

ik voel er gewoon niets mee bij, ben uitgestreden en manlief heeft het er ook erg mee gehad.

10 jaar lang zijn we in totaal al bezig, ben er wel klaar mee.

een EUG gehad, 2 miskramen, veel ellende, maar ook een prachtige dochter die in juni alweer 7 word.

en dat is nu net het probleem. word het verschil niet te groot? kunnen we zelf na bijna 7 jar het nog aan een kleintje in huis te hebben?

er zijn zoveel gevoelens die nu ineens opspelen.

word er gek van!!

voel me ook ondankbaar....ik krijg nog 2 icsi's vergoed, sommige moeten het zelf betalen en ik loop te zeuren.

omdat ik er niet uit kom ga ik volgende week acupunctuur doen om tot rust te komen.

de wens is er nog steeds erg maar de strijdlust die wel 10 jaar lang hebben gehad is op aan het raken......

op 28 maart moet ik officieel met de lucrin weer beginnen. poging 14.....

echt ik wil echt graag en mijn man ook, maar het wil niet lukken om ons zelf een beetje op te krikken.

iemand een idee of moeten we gewoon een flinke schop onder onze kont hebben??

miep

Posted

Jeetje Miep, dat kunnen wij echt niet voor je beslissen, dat zul je samen met je man moeten doen!

Ik weet alleen voor mezelf dat ik niet meer geef om het leeftijdsverschil, mijn dochter wordt zondag 6. Eerst zat ik daar ook mee maar nu zie ik ook voordelen en het gevoel van "we zijn nog niet compleet" is bij mij supersterk.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je het af en toe helemaal hebt gehad!!

Veel sterkte met deze beslissing!

Caroline

Posted

soms gebeurd er iets waardoor je ineens "het licht" ziet.

toen ik afgelopen donderdag mijn vorige mail plaatste was ik erg down. zag het niet meer zitten.

toen ik mijn dochter uit school haalde kwam er een moeder naar me toe die vertelde dat mijn dochter op school had gezegd dat ze een zusje kreeg.

thuis met haar gesproken wat er gebeurd was. en ja ze gaf toe dat ze dat tegen verschillende kinderen gezegd had.

op zich niet erg natuurlijk (wel lullig voor mij want ik ben nogal dik) maar niet de bedoeling dat ze dat ging vertellen.

maar dit was wel de kans om uit te leggen waarom ze niet een brusje heeft.

samen hebben we dikke tranen gehuild, ineens was haar veel duidelijk leek het wel. zo jong en dan al zo veel opmerken....

ik heb haar goed kunnen uitleggen wat het bij ons aan de hand is en hoe we uiteindelijk haar wel hebben mogen krijgen.

ze was erg onder de indruk.

en ze vond het ook heel erg dat we al die jaren al bezig waren met behandelingen.

ze vroeg of we er mee door gingen en of ze dan een zusje mocht. daar moesten we gelukkig samen weer om lachen.

kan haar natuurlijk niks beloven en ga me ook niet meer druk maken om het leeftijds verschil.

ik kan er weer tegen, weet weer waarvoor ik het doe!!!

net wat ik ff nodig had, een flinke schop tegen mijn komt en dat van mijn eigen prachtige dochter!!!

miep

ps 16 april is de eerste echo en 18 maart heb ik mijn eerste acupunctuur behandeling.

Posted

Wat ontzettend fijn Miep!! Misschien was dit de schop die je nodig had!! Heel veel succes!! ( ik hoop dat je dochter ook akkoord gaat met een broertje?? hahahaha)

Liefs Nathalie

• 1 month later...
Posted

morgen om 8.30 zal onze 14e icsi poging plaats vinden!

het is idioot snel gegaan allemaal.

afgelopen vrijdag de eerste echo bij mijn favo gyn dr wijnands.(MCL)

wat een warme en belangstellende vrouw is dat.

de echo zag er erg goed uit. er waren 5 eitjes al groter dan 14 mm en het baarmoederslijm was al goed dik.

de andere eitjes zaten rond de 9 mm

maandag weer terug komen voor de 2e echo.

de eitjes hadden er zin in!!!

alles was al groter dan 18 mm en dus kon ik die avond (op de wc van de sportschool) de pregnyl zetten.

vandaag beetje in huis bezig en vanavon vroeg naar bed.

want we moeten dus morgen al in de auto zitten om 06.30 uur, goedemorgen!

ik heb er veel vertrouwen in dat de punctie goed zal gaan.

de eierstokken zijn zonder veel moeite goed te bereiken, ik voel me goed en rustig dankzij de acupunctuur die ik al een tijdje doe. mijn man gebruik braaf zijn vitamine pillen dus niets staat een goede terugplaatsing meer in de weg lijkt me.

die zal vrijdag in groningen zijn.

duimen jullie voor me?

miep

Posted

We gaan zeker voor jullie duimen!

In de komende twee weken zal er weer een flinke eeltlaag bijkomen.

Fijn dat je je zo rustig voelt, dat maakt het hele proces toch wel iets makkelijker.

Hou je ons op de hoogte hoe het met je gaat?

Dikke knuffel,

Vanessa

Posted

Hé Miep,

Ik wil je heeel veel succes wensen met je 14e poging alweer. Jeetjemina zeg wat een pogingen heb je achter de rug. Respect hoor!

Maar misschien hebben we elkaar afgelopen maandag wel gezien? Hoe laat had je een afspraak met Wijnands? Ik om half 10!

En zoals je zegt het is een hele lieve vrouw, ze is zeer begaan met je. Echt super!

Hou je taai morgen!

Gr.

Martha.

Posted

Hoi Miep,

Ik wens je heeel veel sterkte toe met deze alweer 14de poging...

hoeveel kan een mens hebben?! Heb veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen!!!

Veel succes!

Posted

gister, 07.30 kwamen we aan in he MCL in leeuwarden. op de afdeling kon ik gelijk naar mijn kamer waar al een andere vrouw lag die voor ons aan de beurt was.

ik kreeg een lading pijnstillers die niets hielpen. spierverslapper, morfine en nog iets.

later nog paracetamol.

die morfine maakte me gelijk zo high als wat. het steeg me gelijk naar mijn hoofd en het scheelde niet veel of er kwam een roze olifant de kamer binnen lopen!

08.30 waren we aan de beurt. de cd stond aan met lionel richie erop (??). en toen ging het gelijk al mis.

de eierstokken waren toch weer gaan schuiven en lagen zo hoog dat de gyn er niet bij kon.

al met al veel pijn gehad en het duurde ook erg lang.

er waren meerdere eitjes te zien maar helas kon de gyn ze niet allemaal weghalen en dus hebben we maar 3 geschikte eitjes...dat is wel een domper. maar goed we hebben er ook maar 2 nodig voor het terug plaatsen dus het kan nog goedkomen!

net heel brutaal gebeld met net zh in groningen om te vragen hoe het met de eitjes was. van de 3 zijn er 2 bevrucht, jippie!!!

nu nog wachten tot morgen en dan hopelijk kunnen we ze alle 2 terug plaatsen

gr conny

Posted

voel me ook ondankbaar....ik krijg nog 2 icsi's vergoed, sommige moeten het zelf betalen en ik loop te zeuren.

miep

Miep, even een vraagje, bij welke verzekeringsmaatschappij ben jij aangesloten dat je 14 X vergoed krijg?

Posted

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier... :-)

Heb een vraagje:

Ik moet nu voor de 5e x IUI, maar begin zelf liever aan ICSI.

Is dat iets wat je zelf mag beslissen, of gaat alles op aanraden van de arts?

Lieve groet,

Bodi

En succes iedereen hier!

Posted

Hoi Miepie, Ik ga toch zo voor je duimen!!!!!!En idd. je hebt gelijk hoor, een plakkertje 1 of of 2 zou voldoende zijn en ik gun je dochter een zusje. Wat ontzettend lief dat ze in haar gedachten al een zusje heeft gecreeerd. Vind ik mooi om te lezen. Al is het misschien niet gangbaar en vallen er misschien mensen over dat ze zit te 'liegen'. Nou meid, ik lees door de regels hele andere dingen en het is een kostbaar bezit de dochter van jou en een heel gevoelig meisje met een hartewens. Wat zou het mooi zijn als......Lieve groet uit....(Je weet wel...)Joy1

Posted

Hoi Miep,

Moet toegeven dat ik net wel wat heb moeten lachen om je laatste verslag van de punctie. (roze olifant.......haha)

Ik herken wel wat je zegt, ik heb Dormicum gekregen bij de laatste punctie en ik zag hem ook bijna, of is het een vrouwtjes olifant?

Ik heb respect voor je hoor dat meen ik echt!

Heel veel succes tijdens het wachten op de uitslag hoeveel embryo's er zijn en ook succes voor die Kl*te wacht dagen. (klinkt beter dan wachtweken)