Ga naar inhoud

Niet zo veel follikels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joh! En dat wist je ook al van te voren? Lijkt me best moeilijk! Ik heb wel gevraagd wat bij mij de reden is maar daar konden ze niet echt een antwoord op geven. Wel zeiden ze: de leeftijd he! Ik ben dan wel 35 maar ik dacht dat het wel meeviel qua afname follikels op die leeftijd. Als de poging niet lukt dan ga ik het toch eens vragen. Ik heb geen idee hoe laag of hoog mijn fsh is.

Moet je vroeg morgen? Spannend he..... Hadden ze al gezegd dat ze echt alleen doorgaan bij jullie als je er 3 hebt? Ik zit bij het VU en daar zeiden ze dat ze sowieso door zouden gaan, ook met die 2.

• Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Manoah,

Wat goed zeg van die cryo's! Mijn vriend blijft ook zeggen dat de kwaliteit boven de kwantiteit gaat. Als ik maar de punctie heb gehad en weet of er een eicel in zit dan kan mijn zorgen opzij zetten. Ik weet, ik heb er maar 1 nodig maar de stappen die ik nog moet afwachten (wel of niet eicel in follikel, wel of niet bevruchting, wel of niet deling) lijken nog zo torenhoog!

Heb je al de punctie gehad of wanneer heb je die?

Geplaatst

Hoi Manoah,

Wat goed zeg van die cryo's! Mijn vriend blijft ook zeggen dat de kwaliteit boven de kwantiteit gaat. Als ik maar de punctie heb gehad en weet of er een eicel in zit dan kan mijn zorgen opzij zetten. Ik weet, ik heb er maar 1 nodig maar de stappen die ik nog moet afwachten (wel of niet eicel in follikel, wel of niet bevruchting, wel of niet deling) lijken nog zo torenhoog!

Heb je al de punctie gehad of wanneer heb je die?

Geplaatst

Er is bij ons nooit sprake geweest om niet door te gaan. De arts was heel tevreden ook. Ik trouwens ook, spuit nu maar 125 eH en heb geen noemenswaardige klachten.

Over een uurtje de Pregnyl en dan donderdag de punctie.

Geplaatst

Er is bij ons nooit sprake geweest om niet door te gaan. De arts was heel tevreden ook. Ik trouwens ook, spuit nu maar 125 eH en heb geen noemenswaardige klachten.

Over een uurtje de Pregnyl en dan donderdag de punctie.

Geplaatst

Hallo Faye,

alvast veel succes met je punctie morgen!!! Je vriend heeft gelijk hoor, ik had uiteindelijk 8 eicellen maar er konden er echt maar 2 teruggeplaatst worden waarvan 1 matige (de doordeling van emmies was bij ons met horten en stoten gegaan als gevolg van het korte protocol)

Heel veel succes alvast en Manoah, jij ook natuurlijk

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hallo Faye,

alvast veel succes met je punctie morgen!!! Je vriend heeft gelijk hoor, ik had uiteindelijk 8 eicellen maar er konden er echt maar 2 teruggeplaatst worden waarvan 1 matige (de doordeling van emmies was bij ons met horten en stoten gegaan als gevolg van het korte protocol)

Heel veel succes alvast en Manoah, jij ook natuurlijk

groetjes

Babeth

Geplaatst

Om ook nog even wat te zeggen over het aantal eicellen etc.

Diagnose: "onverklaarbaar uitblijvende zwangerschap"

Ik heb 225 en 300 Gonal-f gespoten, lang protocol.

Mijn leeftijd was 33 tijdens de eerste twee keer ivf

en 36/37 tijdens de laatste 3 keer ivf.

Resultaat was altijd maar zo'n 4-5 follikels (1 x 7) van zeer verschillende grootte, en uit die follikels kwamen uiteindelijk nog minder eicellen, die meestal wel allemaal werden bevrucht (behalve 1x onverklaarbaar helemaal geen bevruchting, en dat was toen ik die 7 follikels/5 eicellen had!)

Maar er bleven er uiteindelijk altijd maar twee over (altijd twee embryo's teruggeplaatst), van matige en/of redelijke kwaliteit. Geen cryo's.

En toch met zeer positief resultaat, zie handtekening!

Geplaatst

Om ook nog even wat te zeggen over het aantal eicellen etc.

Diagnose: "onverklaarbaar uitblijvende zwangerschap"

Ik heb 225 en 300 Gonal-f gespoten, lang protocol.

Mijn leeftijd was 33 tijdens de eerste twee keer ivf

en 36/37 tijdens de laatste 3 keer ivf.

Resultaat was altijd maar zo'n 4-5 follikels (1 x 7) van zeer verschillende grootte, en uit die follikels kwamen uiteindelijk nog minder eicellen, die meestal wel allemaal werden bevrucht (behalve 1x onverklaarbaar helemaal geen bevruchting, en dat was toen ik die 7 follikels/5 eicellen had!)

Maar er bleven er uiteindelijk altijd maar twee over (altijd twee embryo's teruggeplaatst), van matige en/of redelijke kwaliteit. Geen cryo's.

En toch met zeer positief resultaat, zie handtekening!

Geplaatst

He Faye,

Ik ben er van de zomer achter gekomen dat het nog wel eens lastig kon worden omdat ik een verhoogd fsh heb. Mijn man heeft ook redelijk slecht zaad, dus samen lekker vruchtbaar stel!

Het is niet te zeggen wanneer het gebeurt het kan ook over 10 jaar gebeuren. FSH wisselt ook iedere maand. Het was voor ons wel een reden om na een jaar te proberen toch maar verder actie te ondernemen. Het kan dus best zijn dat mijn eicelvoorraad minder is dan iemand anders van mijn leeftijd.

Vanmorgen had ik de fm, er waren er 4 bijgekomen! 4 links van 10-12mm(zat niks) en rechts 2 van 16-18mm! Als alles goed gaat hebben we zondag of maandag de punctie. Je begrijpt, ik ben blij.

Jij heel veel succes met de punctie, ik hoop dat het allemaal meevalt. Ik vind het best spannend.

Maak je niet te druk over het fsh, daar kan je toch niks aan veranderen.

Groetjes Mia

Geplaatst

He Mia wat een goed nieuws!!!!!!!!! Toch een fijn vooruitzicht zo voor de punctie!! Ik hoop dat het allemaal voor je meevalt, spannend! Heb je vrijdag nog een fm?

Ik kijk echt naar vrijdag uit. Ik heb zoiets van; kom maar op met die punctie, dan weet ik hoeveel eicellen er zijn! Hoe bedoel je control-freak hahahaha! Ik weet dat ik niets kan doen om te beïnvloeden maar ik kijk die klok echt vooruit! Vanavond de Pregnyl, morgen een rustig dagje.

Christine: Wat een cadeau nadat je besloten had om te stoppen! Wat heerlijk!

Geplaatst

Faye hoe is het met je? Inmiddels heb je de punctie gehad denk ik?

Ik heb gisteren de punctie gehad, 3 follikels en 2 eitjes. Nu dus duimen dat minstens 1 eitje zich wil laten bevruchten.

Geplaatst

Manoah: Wat fijn dat je er 2 had! Mag je morgen bellen om te kijken of er iets is bevrucht?

Ik heb vandaag de punctie gehad en ben heel blij. Alle 3 hadden een eicel! Ik kon mijn geluk niet op! Nu net als jij hopen dat er 1 bijzit die bij ons terug wil he?

Ik duim voor je!!!!

Mia: Ben je al weer in het zkh geweest?

Geplaatst

Faye goed nieuws!! Ik duim dat er 3 mooie embryo's ontstaan!

Ik hoor morgen pas hoe of wat. Tussendoor bellen of gebeld worden was niet mogelijk.....Nu word ik morgenvroeg gebeld en hoor dan of er morgen een TP is.

Geplaatst

Hoi Faye,

ben benieuwd hoe de punctie is verlopen.

Ik hoop op een goede oogst.

Lekker uitrusten en volgende week een TP.

Groetjes Sylvie

Geplaatst

He Sylvia, zie boven >> 3 eitjes en dus is Faye blij! Nu duimen op mooie emmies!

Geplaatst

Manoah, weet je al iets? Ik heb voor je geduimd.

Mia: misschien heb je vandaag al de punctie gehad? Anders heel veel succes morgen!

Geplaatst

Hè faye!

Wat fijn, 3 eicellen! Dat is een 100% score! Top meid. heb je maandag de terugplaatsing?

Ik heb morgen de punctie! Eng hoor! De follikeltjes zaten er nog, ik hoop dat er morgen een goede vangst is!

Hoe voel jij je? Heb je er een goed gevoel over?

Missie Mia

Geplaatst

Mia sterkte voor de punctie vandaag! Ik zal duimen dat alle follikels er nog zijn en ook allemaal een eicel bevatten.

Onze 2 eitjes hebben zich allebei laten bevruchten. Vanmiddag om 2 uur terugplaatsing. Meteen hebben we een dilemma....misschien toch maar 2 terug laten plaatsen?

Onze eigen arts had op het formulier 2 aangekruist waarna wij er door de assistente 1 van hebben laten maken. Gisteravond sloeg de twijfel toe....

Net even overleg gehad met de arts van het EMC (wij doen transfer) en die adviseert ze allebei terug te laten plaatsen. Volgens hem neemt naarmate wij ouder worden (38 en 41) de kans op een meerling af en de kans op een zwangerschap toe bij 2 terugplaatsingen....

Faye weet jij al iets?

Geplaatst

Manoah: wat ben ik blij voor jullie! Als je dit leest dan zit(ten) ze lekker bij je!

Mia: Hoe is de punctie gegaan? Weten jullie al wat meer?

Ik heb net gebeld en ik heb morgen een tp. Ze konden me niet vertellen of er 1 of allemaal zijn bevrucht maar wel dat ik in ieder geval een TP heb. Ben zo gelukkig!

Geplaatst

hai dames

Manoah, wat fijn dat je de tp hebt gehad, en wat fijn dat jullie ziekenhuis jullie zo goed opvangt met het twijfelen! Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan, heel veel succes gedurende deze slopende maar zeer bijzondere wachtweken!!!

Faye, gelukkig er is een tp!!! super, logisch dat je helemaal blij bent. stom maar bij onze 2de icsi-poging realiseerde ik me eigenlijk pas goed dat een opbrengst, een doordeling en tp helemaal niet zo vanzelfsprekend is!

Succes morgen meid en net zoals Manoah, ook veel succes in je wachtweken.

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

jeeej goed nieuws hier meiden! ben blij voor jullie!!!

even een vraagje: wij zijn naar Dusseldorf gegaan omdat ze ons in Nederland niet meer wilden helpen (Voorburg en VU) vanwege weinig eicellen. Nu lees ik dat er hier wel meiden zijn met een lage eicelopbrengst (en die ouder zijn dan ik, maar dat daargelaten) die wel in NL zijn/worden behandeld. Dat begrijp ik dan niet helemaal... weten jullie hoe dat kan?

Geplaatst

Sen, ik heb geen idee! Ik was al verbaast dat ze me zeiden dat we door zouden gaan! Ik had begrepen dat ze met 2 follikels geen IVF zouden doen maar blijkbaar kijken ze toch ook naar andere aspecten. Welke of wat? Geen idee! Ik vind het toch al zo wonderbaarlijk dat het per ziekenhuis verschilt en nu hoor ik ook steeds vaker dat 1 ziekenhuis per patiënt er een ander beleid op nahoudt.

Was je al begonnen en hebben ze je toen geadviseerd om te stoppen? Nee toch?

Geplaatst

Hoi Faye,

Bij mijn eerste IVF-poging was er sprake van dominantie - een of twee eitjes waren netjes aan het groeien en 3 andere bleven enorm achter in groei.

In het ziekenhuis is mijn toen aangeraden te stoppen met deze poging. De kans om er bruikbare eicellen mee te kweken was te klein en door nog voor de punctie de behandeling af te breken telt het niet mee voor de verzekering. Anders ben je zo weer een poging verder.

Natuurlijk was het op dat moment een teleurstelling, maar ik vond het een logische redenatie. Beter dan voor niets een punctie te ondergaan en er dan achter te komen dat het niets heeft opgeleverd.

Geplaatst
Sen, ik heb geen idee! Ik was al verbaast dat ze me zeiden dat we door zouden gaan! Ik had begrepen dat ze met 2 follikels geen IVF zouden doen maar blijkbaar kijken ze toch ook naar andere aspecten. Welke of wat? Geen idee! Ik vind het toch al zo wonderbaarlijk dat het per ziekenhuis verschilt en nu hoor ik ook steeds vaker dat 1 ziekenhuis per patiënt er een ander beleid op nahoudt.

Was je al begonnen en hebben ze je toen geadviseerd om te stoppen? Nee toch?

Fay, in Voorburg was ik begonnen met 300IE menopur maar door een misverstand heb ik toen de 1e 5 dagen de helft gespoten met als resultaat 1 dominante follikel > escape IUI. Poging daarna weer 300IE menopur, 3 doorgegroeide follikels, punctie maar geen eicellen gevonden. Daarna wilden ze ons niet meer verder helpen omdat mn FSH ook verhoogd was. Toen zijn we naar het VU gegaan, hier wilden ze 1 behandeling doen met als resultaat 4 eicellen, 2 bevrucht, tp van 2 emmies maar niet zwanger.

Dus toen hebben we besloten om naar Dusseldorf te gaan omdat ze daar niet van die strenge voorwaarden hebben, hogere doseringen geven (in NL is 300IE max bij de meeste zh) en ook mede om de extra technieken die ze daar toepassen zoals PICSI, Assisted hatching e.a.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden