Ga naar inhoud

Niet zo veel follikels

Aanbevolen Berichten

• Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden! Is het nog dragelijk allemaal?

Ik kreeg vandaag een brief waarin stond dat zelfs de 3e het heeft gehaald en een cryo'tje is geworden! Om dus iedereen een hart onder de riem te steken; het kán dus wel met maar 2 follikels in de fm1. Ik heb dus nu 3 uit 3 en dat heb ik nog nooit gehad (ook nog nooit een cryo). Het zegt natuurlijk nog helemaal niets over een zwangerschap maar tot nu toe ben ik wel heel erg positief verrast! Als ik dan mijn 1e berichtje teruglees.........

Geplaatst

Faye ik schreef het net ook al in de december topic maar wat een geweldig nieuws een cryo. Ik kan me indenken dat je na je eerste fm nooit gedacht had dat het zover zou komen. Geweldig toch.

Van de 3 ook nog een cryo. Maar goed deze twee blijven de komende maanden nog lekker zitten zodat de cryo nog maar even moet wachten. Ik hoop het zo voor je.

Geplaatst

Wauw goed nieuws!!

Ik zei het je hè? Kwaliteit ipv kwantiteit. Hopelijk heb je dat cryootje helemaal niet nodig!

Ik vind deze week echt zó slopend. Voel vanalles en vanalles niet. Een emotionele rollercoaster in het kwadraat.

En jij?

Geplaatst

Dank je wel Maris! Ik hoop het ook zo!

Manoah: Ik ook! Ik voel van alles en denk van alles te voelen! Ik baal dan ook dat die rotbolletjes dezelfde bijwerkingen hebben van een zwangerschap en dat de tekenen van een zwangerschap bijna identiek zijn aan PMS! Aaaaaaaarch!!!!! Nou ja....de datum komt vanzelf een keer!

Geplaatst

Erg hè?

Alle keren dat ik Progestan heb gebruikt kwam mijn ongi al vrij snel. Nu gebruik ik Pregnyl. Komt mijn ongi nu niet door de Pregnyl of....

Om gek van te worden dus.

Geplaatst

Hahaha ja he! Ik denk juist nu van: ik word vast niet ongi omdat ik die Progestan gebruik. De vorige keer zonder werd ik al na 8 dagen ongi!

Hoe voel je je verder?

Mia: Gaat het nog een beetje?

Geplaatst

Hoi,

wij zijn nu gaaan nu aan onze 3e ivf poging begonnen,

alleen krijg ik er nu 2 terug geplaats iemand hier ervaring mee?

bij mij nesteld het embrio'tje niet in.

groetjes..

Geplaatst

Hey Zoey,

Bij mij zijn er ook 2 teruggeplaatst en, ondanks de bekende risico's van een meerling waarvan ik me heel erg bewust ben, daardoor heb je toch meer kans op een zwangerschap. Ze kijken naar een aantal factoren en plaatsen er niet zomaar 2 terug. Leeftijd bijvoorbeeld of eerdere pogingen met IVF die niet gelukt zijn.

Succes he met alles! Ben je al begonnen?

Geplaatst

Hey Meiden,

spannend he! Ik vraag me af of ik iets voel, heb af en toe een beetje ongi kramp, of beeld ik me dat ? Spannend!!!!!

Met jullie alles goed?

Groetjes Mia

Geplaatst

Hier is het voorbij. Definitief geen 2e kindje voor ons.

Vanmorgen nog erg misselijk maar na de lunch was het helemaal over. Ook de pijnlijke borsten zijn verdwenen. Vannacht slecht geslapen en dat is voor mij altijd een aankondiging van de menstruatie. Aan het einde van de middag bruinverlies waarmee het bij mij altijd begint.

We moeten het boek gaan sluiten.

Tot overmaat van ramp is vanmiddag ook mijn oma overleden.

Voor jullie heel veel succes!! Ik duim dat jullie meer geluk mogen hebben.

Geplaatst

Lieve Manoah,

Wat erg voor je............... en dan ook nog je oma overleden. Ik steek straks een kaarsje voor jullie aan en hoop dat het verdriet een beetje te dragen is!

Geplaatst

Oh Manoah!

Wat erg voor jullie! Sterkte met de verwerking hiervan, houd je goed vast aan je kleine mannetje (en natuurlijk de grote).

Dikke knuffel Mia

Geplaatst

Faye succes vandaag, een cryo helemaal te gek!! Zegt meteen wat over de kwaliteit van wat er nu in je buik zit toch?

toi toi:icon_flower:

Geplaatst

Faye!!!

Te gek! Gefeliciteerd! Had je er zelf ook een goed gevoel bij? Jullie zijn vast helemaal door het dolle heen.

Dikke kus Mia

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! We zijn inderdaad door het dolle heen maar tegelijkertijd kunnen we het ook nog niet echt bevatten hoor. Het is echt onwerkelijk!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden