Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Svenja alvast een hele fijne vakantie! Ik hoop je goed nieuws te kunnen melden na je vakantie.

Ik probeer me zo rustig mogelijk te houden want er is weer een hoop gedoe met mijn schoonfamilie. Wat een %$#@! mensen zijn dat toch. Je stopt er liefde in en je krijgt er de grootste shit uit die je je maar bedenken kunt.

Maar aangezien dat altijd al zo is probeer ik het nu een beetje langs mij heen te laten gaan, er zijn veeeeeeel belangrijker dingen!

Sorry, moest het even kwijt.

Liefs,

Vanessa

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja vanes,

dat ken ik, maar ik heb inmiddels geleerd om te denken 'zak door de stront'. Ik heb zo min mogelijk contact met ze. 1x per 2weken gaan we zondags met michiel er naar toe en verder zien we ze niet want ze vertikken het om bij ons op visite te komen, nou dan niet. Ik heb er al zoveel energie in gestoken ik doe dat niet meer. Probeer het los te laten dat voelt erg bevrijdend kan ik je zeggen.

Hoe staat het met de voeding van jullie kleintjes. Michiel heeft moeite met vers eten, hij zit de hele tijd te kokhalsen, en heeft liever het fijngemalen spul uit een potje. Maar hij moet het toch leren. Van de week ook een beetje brod geprobeerd maar ik had het zweet op mn hoofd staan, ik dacht dat hij zou stikken en ik had echt kleine stukjes gemaakt hoor.

Tegenwoordig wordt hij iedere nacht wakker, hoe zou dat komen??

Geplaatst

Ik heb voor Bo potjes gehaald voor een baby van 8 maanden. Ze heeft nog 3 potjes van 6 maanden te gaan. Maar dat is zo fijn gemalen!

Morgen eten we bloemkool, dat gaat lekker in de blender en heeft ze heerlijk "vers" eten. Ik vind de potjes voornamelijk makkelijk omdat Bo eerder eet dan ons, Arno is gewoonweg nog niet thuis. Als ze groter is dan ga ik eerder eten met Bo en dan eet Arno alleen.

Michiel zit even in een ander ritme? Dat is niet lekker, je kunt je nachtrust goed gebruiken, ik hoop voor je dat hij snel weer doorslaapt.

Bo wil nu echt naar bed dus ik ga even opschieten, fijn weekend allemaal!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

he dames

luck het kokhalsen is normaal dat is wennen aan het eten. ik maak voor Yari alleen maar vers nou gaan we vannacht op vakantie en heb ik allemaal potjes meegenomen ik hoop dat hij het eet.

ja en schoonfamilie ik weet er alles van. ik ben vandaag jarig en dat heb ik samen met de verjaardag van mijn dochter afgelopen donderdag gevierd ik had nog tegen mijn man gezegd dat hij dan donderdag afscheid moet nemen omdat ik ten eerste vandaag jarig ben en hun niet hoef te zien en omdat ik druk ben met van alles en nog wat voor de vakantie. ik had ook tegen mijn moeder gezegd dat ze vandaag niet moest komen en zij accepteerd dat ook gewoon maar hun niet hoor ze moesten natuurlijk weer komen om ons een fijne vakantie te wensen en blijven vervolgens heel lang zitten ik ben gewoon na 15 minuten opgestaan en gezegd dat ik geen tijd heb voor dit en dat ik aan de schoonmaak moet. mij huis moet altijd de dag voor we op vakantie gaan helemaal aan kant. van boven tot beneden. ik stond vanochtend om 7 uur al mijn ramen te wassen. ik ga nu alle koffers in pakken en dan ben ik klaar.

ik ga lekker op vakantie en liggen op het strand tot over twee weekjes.

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Svenja, fijne vakantie!!

@ Vanessa, wauw dit keer 2 embryo's..... ga duimen voor je meis! Het zou toch wat zijn, 3 kids!! :icon_bounce: Ikzelf zit overigens eraan te denken om rond september / oktober de terugplaatsing te laten doen van de 2 overgebleven cryo's. Zit ik weer een paar maanden achter je, Vanessa! :icon_sunny: Dan 'werken' we ons rijtje weer af, eerst jij dan ik en weer wat later komt Claudiaatje. Lijk me echt een ge-wel-dig idee.

Hier alles z'n "drukke" gangetje, dochterlief wordt al een hele grote meid en gaat naar groep 3! Is nu druk in de weer met tekenen, 'lezen' (op haar manier dan) en zorgen voor haar broertjes. Het is net een 2e moedertje af en toe, heel lief om te zien.

Met de boys gaat het meer dan uitstekend, denk dat Sjouke rond de 7 kg zit ondertussen (5,5 maand oud!!) en Sietse is wat lichter van bouw en zal rond de 6,5 kg zitten. Maatje 62-68 is nu aan de beurt, ben benieuwd of ze redelijk op 'schema' lopen.

Maar het grote nieuws...... Sjouke heeft al een ondertandje en de andere begint nu ook door te komen. Ik vind dat echt abnormaal snel hoor, want gecorrigeerd zouden ze 4 maanden zijn nu. Wanneer kregen jullie kids hun eerste tandje? Ik kan me herinneren dat bij Minke zo rond de 6 maanden was eer zij haar eerste tandje kreeg.

Nou meiden, ga weer naar beneden.... nog een paar uur en dan de finale! Ik denk dat Spanje gaat winnen (sorry), dan ben ik xtra blij als Nederland het toch gaat redden. Ik dek me gewoon een beetje in voor een mogelijke mega teleurstelling

Iedereen een fijne avond!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hey meiden!!

Vanessa, van harte gefelciiteerd!! Wat is dit lekker snel gegaan zeg! Wat fijn! Joehoe jippie jahoe!! Ik ben blij voor jullie hoor. Fantastisch gewoon.

Svenja, andere zwembroek moeten kopen voor manlief....? Je man werd vast en zeker aangesproken de hele dag. Ik hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.

Mijn man heeft nu vakantie en we gaan wat dagjes weg. We zijn al een aantal daagjes naar het strand geweest en we genieten volop. In november gaan we naar Curacao voor 2 weken en dat wordt echt genieten.

Maxe heeft al 2 onderstandjes en ze heeft er last van. Ze slaapt trouwens ook minder goed, maat dat zal aan de tandjes liggen. Ze gilt vaak in haar slaap en als je dan gaat kijken dan slaapt ze gewoon. Sommige nachten wordt ze om het uur wakker en ik dan ook...pffffff....

Liefs

Geplaatst

Ja, we kunnen het zelf bijna nog niet geloven.

Ik heb ook alles waar ik bij Bo last van had, ongelooflijk moe een goede stoelgang (terwijl bijna iedereen dan juist last van verstopping heeft) en een buik alsof ik al 6 maanden zwanger ben!

Vrijdag 30 juli de eerste echo.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa,

Zwanger!?!?!? YES!! Toppie meis, op naar een 2ling! Wat zal jij het lekker druk krijgen straks zeg..... 3 beebs onder de 3 jaar :drunken_smilie:. Eens kijken of dan nog zo actief op het forum bent :lurk:

Gefeliciteerd meis!

Greetzzzz,

Elena

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb een tijd niets van me laten horen. Door alle drukte gewoon geen tijd en de rust om even met jullie te mailen. Ik blijf de verhalen wel volgen,hoor. En nu lees ik dat Vanessa zwanger is. Wow, dat is goed nieuws. Wat goed dat je nog gebruik kon maken van wat ze nog hadden weggezet in de vriezer. Jammer genoeg had ik geen cryo's, dus als wij een tweede willen, dan moeten we helemaal opnieuw beginnen met het IVF-proces...of we moeten spontaan zwanger worden...ergens hoop ik daar nog wel op, maar ja, wie weet. Alle opties zijn nog open, maar ik wil nog even niet denken aan IVF, misschien volgend jaar...eerst even de rust vinden thuis...

Meiden: ontzettend veel succes met de kleintjes. Ik zie dat ze goed groeien. De kleine van mij groeit ook goed. Echt een lief manneke.

Ik hoop een van deze dagen wat rust te kunnen vinden om uitgebreid op iedereen te reageren.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

@Gorgi? Dit is ook een zwangerschap van een hele nieuwe poging!

Nu hebben we er nog 2 in de vriezer maar die hoop ik niet meer nodig te hebben. Dat vind ik wel vervelend, het zijn toch mensjes in wording. Later maar zien hoe daar mee om te gaan, ik vind eigenlijk dat je alles proberen moet om dat leven uit te laten groeien.

Misschien een idee voor een nieuw topic.

Geplaatst

hallo dames

ik ben weer in nederland en we hebben een heerlijke vakantie gehad

he vanessa wat een geweldig nieuws lees ik hier en nu maar afwachten hoeveel het er zijn. en dan op naar 27 maart.

hier zijn nog wat vakantie foto's

yari in de zee

Foto-QIWGK8FG-D.jpg

Yari op het strand

Foto-IRDABEXK-D.jpg

yari met papa in het zwembad

Foto-WVUNVAWT-D.jpg

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

De afspraak staat!! 31 augustus moet ik me weer melden in Utrecht voor een nieuwe ronde (tp cryo's). Vandaag gebeld, had niet gedacht voor september te kunnen komen......

Enfin, erg benieuwd of deze 2 cryo's willen blijven plakken dadelijk. Wordt dan wel een hele drukke bedoening hier, want Sjouke & Sietse vragen veel aandacht en knuffels.

Even een vraagje, wij zijn sinds een 2 weken begonnen met een fruitpotje en dit gaat er nu redelijk in. Daar ze bijna 6 maanden zijn, heb ik ondertussen opvolgmelk gekocht. Nu blijkt dat ze bij deze melk een gevarieerde voeding (moeten) hebben van fruit en groente. Echter.... wij geven nog geen groente aan ze. Moet ik in dit geval nu nog de normale melk aanhouden (nr. 1) of kan ik toch gewoon aan de opvolg gaan beginnen.

HELPPPP..... ik weet het niet meer, op internet spreken de berichten elkaar tegen zodat ik een beetje boel de draad kwijt ben.

@ Svenja, lekkere knul zeg..... ziet er goed uit! (ik bedoel dan Yari natuurlijk :icon_biggrin:)

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

he tjoender

je kan gewoon met stap 2 beginnen hoor maar ook kan je beginnen met brood en groente.

liefs

Geplaatst

@Svenja dat ziet er wel erg verleidelijk uit, heerlijk samen op vakantie. Wij hebben nu 1 weekje vakantie maar onze winkel is 's ochtends nog een paar uurtjes open met als gevolg dat we nu nog aan het werk zijn.....

Ach ja, eigen schuld.

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn.

@Elena, dat wordt inderdaad lekker druk als de cryo's blijven zitten. Mag ik vragen hoeveel cryo's jullie totaal hebben?

Ik ben veranderd van melk en ben direct fruit en groente gaan geven, ging geweldig!

Geplaatst

Volgens mij had ik al gereageerd op je zwangerschap Vanessa, maar bij deze nogmaals gefeliciteerd met jullie zwangerschap.:wav: Echt ontzettend snel gegaan, vind ik. Hou ons wel op de hoogte he?!

Svenja, wat ziet het er lekker uit daar op vakantie. Wij zijn ook naar het strand geweest met dat mooie weer. Ging het goed met de potjes?

Een tip: Cracotten smelten in de mond en dat vinden ze heeeerlijk oftewel Maxe vindt het zalig. Ze krijgt iedere x een cracotte tijdens ons eten, zodat ze gezellig mee aan tafel zit en eet. De babykoekjes die ze verkopen vind ik zelf ERG zoet en ze breken nog af waardoor ze grote stukken in haar mond krijgt.

Watermeloen gaat ook heeeeeeel goed en ze vindt het ontzettend lekker. Ook goed met dat warme weer want er zit veel vocht in de watermeloen. Wel de pitje verwijderen natuurlijk ;-)

Tsjoender, wat fijn dat je alweer terecht kan. Als ik jullie verhalen zo lees, dan zou ik ook zo graag nog een kindje willen, maar dat zit er helaas niet meer in. Ik zit ook wel een beetje met die 2 cryo's die we nog hebben. Wat moeten we hiermee doen?

Liefs

Geplaatst

Hier nog een paar kiekjes

Foto-ZWDRPY4M.jpg

Foto-YSUB7B7G.jpg

Foto-OUF3MTHF.jpg

O ja, ik ben nu bezig met WeightWatchers en het gaat goed. Ik ben nu een week bezig en ik ben al een kilo kwijt. Nog 9 te gaan!!!!

Liefs

Geplaatst

Wat een mooi meisje! En wat een leuke foto's!

Bo heeft hetzelfde stoeltje, ideaal.

Goede tip van de cracottes. Had ik nog niet aan gedacht.

Renee? Maxe staat op mijn namenlijstje, als ik een paar ideetjes heb (en als we weten of we 1 of 2 kindjes krijgen) dan gaat het lijstje naar mijn man.

Ik hoop dat je het niet erg vind?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi meiden,

Als ik het goed begrijp kan je nadat je met fruit ben begonnen ook groente potjes aanbieden? Hoe ging het bij jullie kindjes vwb de ontlasting?

Onze boys krijgen nu nog 5 flessen per dag met daarnaast een half fruitpotje (4mnd potje), een hele gaat er nog niet in. In de flessen gaat 180ml water, 210 lukt ze niet dan wordt het een hele kliederboel ondanks de johannesbroodpitmeel (goeie voor scrabbel zeg).:misc_expressions-wh

Is het fruit & groente potje dan ter vervanging van 1 fles? Hoe hebben jullie dat gedaan?

@ Renee, wij wilden graag onze cryo's ter donatie geven maar hier in Nederland doet men dat niet. In België is dat wel mogelijk, embryo transplantatie. We hadden zelfs al een stel die we gelukkig konden maken, maar bij navraag in het ziekenhuis, is het in Nederland verboden. Wel jammer hoor, want volgens mij worden er zo héél wat embryo's vernietigd terwijl je wel een ander kinderloos stel ontzettend zou kunnen helpen.... We zijn echt een land van regeltjes.... heel vervelend dus!

Maar wij kunnen het niet over ons hart verkrijgen om deze 'kindjes' te vernietigen, vandaar dat we er gewoon weer voor gaan. Mocht het lukken, dan zijn ook deze kindjes enorm welkom! We hebben dan alleen een probleem met de slaapkamers, komen er eentje tekort zeg maar.

We zien wel! Eerst maar weer opstarten....

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

he allemaal

renee: met de potjes is het opzich goed gegaan zit nog een staart aan zeg maar. hij heeft ze wel goed gegeten. omdat yari die koemelkallegie heeft wilde ik niet in spanje de potjes kopen omdat ik niet weet wat ze erin stoppen. dus er moesten 15 potjes groente en 15 potjes fruit mee. dat is best een gewicht. maar wij mochten 90 kilo meenemen dus daar zag ik geen probleem in we hadden drie koffers bij ons twee normale samsonite en 1 twee keer zo grote hutkoffer. in die hutkoffer had ik ook de potjes tussen alle kleren verstopt staan we op het vliegveld om in te chekken worden de koffers gewogen was dus die grote koffer 40 kilo en dat is dus te zwaar een koffer mag maar 32 kilo wegen omdat ze nog door mankracht getild moeten worden volgens de arbo wetten. we hadden een giga rij achter ons en moesten dus 2 koffers opengooien en al die potjes in de ene koffer zoeken en in de andere koffer veilig weer verstoppen dat was dus 10 kilo bij elkaar en toen mochten de koffers mee best vervelend met al die boze gezichten achter je. maar op de terug weg waren alle potjes op dus dat probleem hadden we ook niet meer.

wat die kids ook heel lekker vinden en wat ook makkelijk oplost in de mond zijn soepstengels.

tjoender. vanaf morgen ga ik ook mijn schema omgooien omdat yari nu met brood begint die koemelkallegie vrij is.

7:30 wordt het met een lepeltje pap eten.

10:00 fruit

12:00 een snee brood en een beker drinken.

15:00 de fles 210 cc

17:00 groente dubbele hoeveelheid als die ik tot nu toe heb gegeven ik maak zelf de groente happen dus het worden nu 5 flinke eetlepels en nu ook met gekookte kip of rund.

20:00 fles met 2 schepjes pap. 210 cc

renee: oja leuk dat jullie naar curacau gaan wij hebben al besloten dat het volgend jaar dominicaanse republiek gaat worden. is wel een eind vliegen hoor met zo een kleintje zorg dat je neusspray meeneemt en gewoon af en toe in de neus spuiten dat houd de oren open. en dan hebben ze er niet zo last van en lekker veel laten zuigen.

Yari heeft geen kik gegeven in het vliegtuig terwijl we om ons heen het ene kind na het andere hoorden huilen. ik heb het met nadjeschka en noah ook altijd zo gedaan en die hoorde je ook nooit in het vliegtuig.

liefs

Geplaatst

Svenja, bedankt voor de tips!!! Altijd handig! Soepstengels vind ik wel eng want die kunnen ze zo diep in mond steken. Hoe geef jij het brood? Met een beetje boter erop voor de vetstoffen of helemaal niets erop? Hoe klein maak je de stukjes? Maxe heeft nog maar 2 ondertandjes... kan het dan ook wel?

Wat fijn dat je zo goed kan vliegen met je kids. Ik hoop dat Maxe ook makkelijk is. In de auto naar Frankrijk is het ook 12 uur rijden en dan nog zonder de stops, dus het zou moeten lukken. Nou ja, eruit kunnen we niet onderzeg dus...

Fijne avond, liefs

Geplaatst

renee

ik doe een dun laagje vruchtenjam erop omdat het dan iets makkelijker wegglijdt omdat yari de koemelk allegie heeft kan ik er geen boter op doen. bij de andere twee kids deed ik inderdaad eerst boter en daarna een beetje smeerkaas maar dat gaat nu hellaas niet dus moeten we het met een beetje jam doen. wat ook goed werk is het brood een beetje nat maken dan lost het al een beetje op en wordt het iets zachter.

ik snijd het brood in hele kleine stukje en de korsten er nog af.

en de soepstengels natuurlijk ook in kleine stukjes geven.

Yari heeft nog steeds geen tanden dus dat maakt niks uit.

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden