Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he dames

ik heb weer wat hoor. ik kan wel een abonnement op het ziekenhuis nemen.

ik had vandaag sportdag met de tennisvereniging en ik maakte met voetbal een misstap en daar lag ik op de grond.ik voelde meteen dat ik mijn knie had geblesseerd. ik wilde opstaan en ik ging op mijn zere knie staan en ik zakte er helemaal doorheen ik voelde iets wegschieten in mijn knie gelukkig werdt ik geholpen met opstaan want door de pijn werd ik duizelig en viel ik flauw. ze hebben me op de grond gelegd en toen kwam ik ook al weer bij. mijn man heeft mij naar het ziekenhuis gebracht en daar was de conclusie dat het mijn kruisbanden zijn en dat die waarschijnlijk zijn geschuurd. de enige manier hoe je dit kan zien is via een MRI maar omdat mijn knie erg dik is en er veel vocht in zit kunnnen ze die MRI nu niet maken. ik moet vrijdag terug komen voor de MRI en dan kijken hoe erg de schade is want als ze helemaal geschuurd zijn zal ik moeten worden geopereerd.

dat was mijn dag hoe was jullie dag.

liefs

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

het gaat wel weer wat beter met me loop nog op 1 kruk

alleen is het volgende weer gebeurt.

noah begon gisteren met mank lopen en vanochtend kon hij zijn bed niet meer uit komen en niet meer op zijn rechter been staan of lopen.wij naar de dokter en we moesten meteen naar het ziekenhuis. ze hebben foto's en een echo van zijn heup gemaakt en hij heeft een onsteking in zijn heup vroeger werdt je hiervoor opgenomen maar tegenwoordig onder goed in de gaten houden kan je het ook thuis behandelen.

het is heel zielig hij heeft heel veel pijn en kan niks hij moet naar de wc gedragen worden en dat is best zwaar als je zelf ik dus al pijn hebt aan je knie. hij laat zich lekker bedienen. het kan twee weken duren voor hij weer hersteld is.

dat was mijn verhaal weer.

liefs

Geplaatst

Svenja ik lees net je verhalen, wat een toestand. Allebei pijn.

Hoe is het nu met je? Nog 3 dagen voordat jij naar het zh kan, ik hoop dat het meevalt als de zwelling verminderd is.

Een dikke knuffel in ieder geval, beterschap.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

he vanessa

wat een schatje zo een zonnebril heeft yari ook hij heeft ook veel last van de zon.

ik ben vandaag naar de chirurg geweest voor controle

Conclusie is dat er kliene scheurtjes in mijn kruis en kniebanden zitten. Deze scheurtjes zouden uit zichzelf met genoeg rust gaan genezen.

Ik moet nu zes weken fysiotherapie en dan weer terug op controle om te kijken hoe het met mijn knie gaat.

Het gene wat ik weg voel schieten in mijn knie is volgens de dokter vocht wat zich veplaatst zodra ik mijn knie strek.

Zoals het ernu uit ziet valt het gellukkig allemaal mee en kan ik zonder krukken of brace op vakantie.

Groetjes svenja

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo dames,

wat is het rustig hier. Met Michiel is alles nog steeds toppie, alleen het warme weer bevalt hem niet zo. Ik denk dat hij er niet zo goed tegen kan want hij heeft allemaal warmte uitslag in zijn nek. Hoe staat het momenteel met jullie kids? Ik ben wel even erg benieuwd hoe jullie schema er nu uitziet, is er nog wat veranderd bij jullie?

Nog steeds geen tandjes te bespeuren bij Michiel.

Geplaatst

he luck

Yari heef gelukkig geen last van de warmte.

mijn schema is nog steeds hetzelfde.

wij gaan over twee weken op vakantie en daarna ga ik beginnen met 1 fles te vervangen met brood.

verder ben ik erg druk op het moment.

liefs

Geplaatst

Jeetje Svenjq, hoe gaat het nu?

Hey Vanessa, wat een dotje is jullie Bo toch. Maxe heeft ook een zonnebril!

Lucky, ons schema is:

7.00 Fles 210ml

12.00 Groentenhap, 200 gram met beetje olie en als drinken water of roosvicee

17.00 Fruithap, 200 gram

19.00 Fles 120ml (heb ik er zelf ingebracht)

23.00 Fles 210ml

Ze sliep heel slecht en ik moest haar laatste 4e voeding dan zo vroeg geven, dus nu doen we het zo. Ik heb het zelf verzonnen en het gaat heel goed. Ze slaapt nu weer door. Ze werd een paar weken lang om het uur wakker en als ik dan speen in mond deed dan sliep ze meteen weer, maar maar voor een uur. We hadden allemaal geen nachtrust.

Hier is een tandje aan het doorkomen!!!! Ze is ook een beetje dreinerig. Ik weet niet of het de warmte is, maar ze is een beetje hangerig en wet niet wat ze wilt. Ik vind het wel moeilijk om ervoor te zorgen dat ze genoeg vocht binnen krijgt met dit weer. Ik loop de hele dag met water achter haar aan, maar met een beetje roosvicee gaat het beter naar binnen en met dit mooie weer is dat wel belangrijk. hoe doen jullie dat?

Vakantie? Wij gaan deze maanden niet weg omdat we het moeilijk vinden met de kleine. Ze kan nog niet zelfstandig zitten en de hele dag liggen willen ze ook niet meer en de hitte er dan nog bij in een ander land. Nee, we slaan over, maar we willen in november naar Curacao gaan. Ze is dan alweer bijna een jaar dus dan is het allemaal wat makkelijker. We wachten eerst eens af hoe we de warme zomer thuis gaan doorkomen. Hoe staan de plannen bij de anderen.

Geplaatst

he renee

appart schema heb je maar als het werkt dan is het prima toch.

mijn schema is

7:30 fles 2 schepjes rijstebloem

10:00 fruit

11:30 fles

15:30 fles

17:30 groente

19:30 fles met 5 schepjes rijstebloem.

dan is het op naar bed en de hele nacht tot 7:00 slapen.

wij gaan 11 juli voor 2 weken naar lanzarote.

het is daar wel warm maar ook veel wind en onder de parasol valt de hitte dan best mee. Yari krijgt van mij tussendoor nog diksap om niet uit te dogen. maar hij heeft dan ook gelukkig geen last van de hitte. bij Yari is er nog steeds geen tand door het blijft bij dat ene witte puntje. wel gek hoor die andere twee waren 4 maanden bij hun eerste tandjes. zo zie je maar weer dat ieder kind anders is.

liefs

Geplaatst

Bij ons is het als volgt:

08.00 fles 210/7

10.15 fruithapje

12.00 fles 210/7 (nutrilon 2)

14.00 flesje lauwe thee

16.00 fles 210/7

18.00 groentehapje

20.00-21.00 fles 210/7 + 3 scheppen rijstenbloem

en dan naar bed!!

Tussendoor nu wel iedere keer wat te drinken

Geplaatst

Wat geven jullie nog veel flesjes??? En iedere x van 210ml???? Jeetje, wat is het per land verschillend. Hier zeggen ze alleen nog maar 2 flessen van 210ml te geven in ochtend en avond en tussendoor fruit en groente en natuurlijk water. Ik geef de hele dag door water afgewisseld met diksap en laxo van roosvicee. Nou ja, Maxe is 8 kg en 68 cm groot dus het zal allemaal wel goed zijn. Ik geef nog wel rond 19uur een extra flasje van 120ml, omdat ik wel het idee had dat ze snachts wakker werd van de honger en dan geef ik ze savonds om 23u de laatste fles.

Hier 2 tandjes goed aan het doorkomen! Dus alles gaat goed.

Lucky, Michiel eet zo te zien aan je schema om de 2 uur. Wanneer slaapt hij dan? Ons meisje is na 2 uur wakker te zijn erg moe en slaapt dan weer 1,5uur. Dus om de 2 uur gaat ze even slapen. Jij bent zo echt de hele dag in de weer.

Liefs

Geplaatst

Meiden hier snel even een update van mij want ik moet echt eventjes naar bed (moet natuurlijk wakker zijn als oranje begint).

Vanochtend de eerste fm gehad en ik heb zondag de punctie al!

Er zitten al 8 blaasjes met de juiste grootte en er zijn er nog veel meer!!!

Wel geprikt voor overstimulatie. Ik lijk wel 4/5 maanden zwanger, zo dik is mijn buik, gelukkig verder nergens last van.

Bo krijgt;

7.00 fles met pap

10.00 fruithapje

12.30 fles

17.00 warm hapje

20.00 fles met pap

daarnaast water of baby biologisch vruchtensapje

Nu snel naar bed!

Een dikke knuffel voor allemaal en dat we maar mogen winnen vanmiddag! (alhoewel ik er een hard hoofd in heb)

Geplaatst

Nederland heeft gewonnen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geweldig he?! Nooit verwacht! En Vanes, was je wakker? Wat 'fijn' dat je zondag alweer een punctie hebt.... Dan kun je weer beginnen aan de wachtweken Laten we hopen dat het de laatste zijn ;) In jouw schema kan ik me wel vinden, maar is 20uur niet te vroeg voor laatste fles? >slaapt ze dan helemaal door tot 7? Knap hoor!

Liefs

Geplaatst

he vanessa

dat is weer een spannende periode voor je. veel succes hoor de komende weken.

renee: Yari krijgt ook zijn laatste fles rond 20:00 en slaapt dan tot 07:00 door.

zelfs met dit warme weer ik kon het gisteren niet koel krijgen in huis het was bij Yari op zijn kamer 28 graden.

hopelijk wordt het vandaag iets koeler dan kan het huis ook weer afkoelen.

we hebben besloten dat voor de zomer volgend jaar wij airco op de eerste en tweede verdieping hebben.

liefs

Geplaatst

Jippie!!!! 22!!!! eitjes gevonden vandaag!!!!

Er zijn er een paar die niet goed zijn maar er zullen er vast genoeg overblijven.

Geplaatst

Woooooooooooooooow 22!!! Das wel een hele hoop zeg! Daar zullen wel een aantal van =goed= bevonden worden. Ik hoop voor jullie op een hele goede embryo die lekker lang blijft zitten, 9 maanden.

Bij ons is het ook zo warm Svenjam vreselijk voor die kleintjes alhoewel ze redelijk goed slaapt.

Manlief roept, BBQ is warm..... eten!

Liefs

Geplaatst

zo 22 eitjes

dat zijn er veel ik was al blij met 10

en ik zat toen ook tegen de overstimulatie aan heb jij nu geen overstimulatie dan.

liefs

Geplaatst

Tot nu toe gaat het goed, moet wel een afspraak voor komende maandag maken als extra controle.

Ik ben wel benieuwd hoeveel eitjes er uiteindelijk over blijven, officieel zijn er 8 goede follikels aangeprikt, de rest waren allemaal kleintjes. Dus dat lijkt mij een grote kans dat die niet goed genoeg zijn. We wachten rustig af (proberen we).

Geplaatst

Mmmmmmh.... rustig afwachten??? Dat lukt je vast niet. Heb je nog geen nieuws? Ik ben benieuwd. Ik hoop zo voor jullie dat het nu weer lukt.

Vandaag een graanpapje gemaakt voor ons meisje en ze vond het heerlijk. Als wij aan het eten zijn dan wordt ze kwaad want dan wilt zij ook. Het is een echt vreetmonster!! Ik geef dit papje als wij ook aan het eten zijn, om ca. 19 uur. Om 23uur krijgt ze dan laatste flesje.

Liefs

Liefs

Geplaatst

he vannessa

en en en hoeveel zijn het er geworden en wanner heb je tp en van hoeveel?

Nadjeschka is vandaag alweer 9 jaar geworden.

meiden het gaat veelste snel.

liefs

Geplaatst

Gefeliciteerd met Nadjeschka's 9e verjaardag! Heerlijk, je hebt alles buiten kunnen vieren. Het gaat wel hard met onze kleintjes, voordat wij het weten vieren we ook hun 9e verjaardag.

Er zijn gisteren 2 embryo's teruggeplaatst, we hebben er ook nog 2 voor in de vriezer. Ik vond het weinig voor het totaal van 9 embryo's maar de arts zei dat er maar 1 op de 5/6 stellen cryo's heeft. Weinig vind ik dat.

Ik hoop nooit meer terug te hoeven naar Nijmegen, laten we het hopen.

En? Gaan we winnen zondag? Ik denk van wel, ze zullen er wel enorm hard voor moeten werken. Ik denk dan ook met een magere 1-0.

Geplaatst

ja ja het voetbal

wij zitten zondag in lanzarote dus spanje en extra spannend dan.

ik hoop wel dat als we winnen we op de markt nog goed kunnen af pingelen of zullen wij als nederlanders dan dikke vette pech hebben.

mijn man heeft een zwembroek met heel groot holland op zijn billen hij hoopt hem dus de hele vakantie aan te kunnen doen. als wij verliezen zal hij in lanzarote nog even een andere zwembroek moeten kopen.

liefs

Geplaatst

oja vanessa

spannend hoor 2 stuks.

als ik met vakantie terug ben dan ga ik meteen uitzoeken of je positief hebt getest.

veel succes de komende weken.

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden