Ga naar inhoud

december 2009 januari 2010 mama's

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo allemaal

het is gelukt Yari kan zich van zijn buik naar zijn rug draaien anders om doet hij nog niet want hij vind het volgens mij nog niet zo leuk op zijn buik.

lucky: ook Yari krijgt 4 flessen en dan van 240 cc. en dan ook nog zijn groente.

hij krijgt om 07:30, 11:30, 15:30 zijn fles dan rond 17:30 een paar hapjes groente en dan om 20:00 weer fles met 5 scheppen rijstebloem je kan er dus inderdaad niet omheen.

de groente of fruit hebben ze nu nog niet echt nodig het is meer om ze aan vast voedsel te laten wennen.

volgens mij als ze 6 maanden zijn wordt het weer een fles minder en ga je smiddags in plaats van de fles brood geven. en ga je in plaats van de laatste fles pap naar de eerste fles pap. volgens mij als ik het goed herinner gaat het schema er dan ongeveer zo uit zien.

smorgens pap met een lepel

tussendoor fruit.

smiddag brood.

tussendoor fles

dan groente hap

voor het slapen nog een fles zonder pap.

renee: ik heb nog schoonfamilie in vianen dus in combinatie met bezoek aan schoonfamilie kan er altijd wat geregeld worden.

liefs

• Reacties 511
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zit ik in mijn lunchpauze te "genieten" van mijn modifast maaltijdreepje, lees ondertussen dit topic en dan zie ik al die heerlijke taarten voorbij komen!

Ik ben nu wel iets lichter dan toen ik zwanger werd van Bo.

Het liefst raak ik nog 4 kilootjes kwijt want dan staat alles wat ik in de kast heb net iets mooier. Een slanke den wordt ik nooit maar ik wil wel in maat 44/46 blijven passen. Mijn buik en maag zijn nog wel dikker dan voor de zwangerschap, hoe is dat bij jullie?

We proberen Bo meer op bed te leggen met haar slaapjes, dat is toch beter voor haar. Gewoon op haar kamertje. Ik weet niet exact hoe het nu gaat worden omdat Bo haar slaapjes op kantoor deed.

Hoe ziet het schema van jullie kindjes eruit met slapen? Dit is het schema van Bo van de laatste paar dagen.

Bo

07.30 wakker!!! FEEST!!!

12.00-14.00 uur slapen

16.30-17.30 uur slapen

20.00-07.30 uur slapen

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

zo vannessa is bo de hele ochtend wakker.

bij ons ziet het er zo uit.

7:00 wakker

08:30 t/m 10:30 slapen

12:30 t/m 15:00 slapen

16:00 t/m 17:00 slapen

20:00 t/m 07:00 slapen

mijn buik is weg en mijn maag is juist kleiner geworden ik kon ook haast niks eten tijden de zwangerschap. ik weeg nu 10 kilo lichter als voor de zwangerschap.

liefs

Geplaatst

Ze doet wel een kort tukkie maar dat mag geen naam hebben. Een klein half uurtje. Daarom gaat ze nu meer naar bed. Is voor mij iets lastiger maar dat is jammer dan. Ik doe wat het beste is voor Bo. Gelukkig kan ik thuis ook nog wat werk doen.

En ik kan rustig stofzuigen etc. als Bo slaapt. Het is bij ons erg gehorig maar dat is gelukkig geen probleem, ze is er goed aan gewend.

Geplaatst

Wat een lekker meisje Vanessa! Heerlijk he?! Wanneer is het iegenlijk vaderdag...? Ik moet nog wat verzinnen... HELP!?

Geniet lekker van de mooie dagen!

Renee

Geplaatst

Ow oke, dan hebben we nog even.... Gelukkig maar, want ik was even bang dat ik weer niet voorbereid zou zijn.

Maxe ligt nu te slapen en ik lig met laptop in de tuin, in de zon. Zalig dit weer! Vanmorgen vroeg naar een grooote rommelmarkt geweest en heel veel leuke dingen gekocht, zoals een kroonluchter, een mariabeeld, een mooie stolp, een beeld etc. Even zonder kind de hort op geweest want dan gaat het net even sneller.

Foto-HHBPOB7C.jpg

Gisteren Maxe in de zon.....

Liefs

Geplaatst

Hallo dames,

hoe is het hier. Afgelopen 2 dagen waren hier niet zo leuk want Michiel heeft continue gehuild en gejammerd. Ik weet niet of hij nou last van de warmte had of dat de tandjes eraan gaan komen maar vandaag is hij weer helemaal zichzelf. Gelukkig want ik begin nu toch wel erg moe te worden van die onderbroken nachten.

Michiel krijgt nu ongeveer als volgt te eten:

08.00 fles 210/7

10.15 fruithapje

12.00 fles 210/7

15.00 groentehapje

16.00 fles 210/7

18.00 een beetje lauwe thee

20.00 fles 210/7 met 3 scheppen rijstenbloem

Hij krijgt soms ook zn groentehapje om 17.00, dat ligt maar net aan hoe hij slaapt die dag. Maar hij drinkt 's ochtends de eerste fles nooit goed op en laat dan altijd tussen de 50 en 100 staan. Hoe zou dit komen. Hij krijgt nog niet zulke grote hapjes want hij drinkt nu zn flessen al niet helemaal leeg dus ik denk als ik meer geef dat hij helemaal slecht gaat drinken.

Hoe is jullie schema?? Qua slapen is het momenteel een chaos, eerst slipe hij precies op tijd maar nu is het een potje, hoe los ik dit op???

Geplaatst

Hey Lucky,

Ons schema is als volgt

7u 210/7 fles

9u - 11u slapen

12u fruitpap en direct een beetje melk

13 - 15u slapen

16.30 groentenpap gevolgd door fles

21u 210/7 melk met 1 eetlepel rijstebloem

21.30-7u slapen

De uren zijn soms verschillend. Het ligt een beetje aan hoelaat ze in de ochtend wakker word. Ook het slapen lukt niet altijd zoals hierboven beschreven. Ik weet wel dat ze na ca. 2 uur wakker te zijn MOE is, dus dan probeer ik haar in bed te doen. Maar ja, ze wordt groter en heeft steeds minder slaap nodig natuurlijk.

Ik geef ze direct na fruit- en groentenpap de fles, want het is de bedoeling dat die flessen komen te vervallen met de fruit en groentenpap. Dit is mij zo verteld. Op een gegeven moment eten ze ca. 150 fruit en groente en dan hebben ze die flessen niet meer nodig en dan is het alleen in de ochtend en avond een fles. ' s Avonds geef ik nog weleens 240/8.

Lucky, ik weet niet hoe je de slaap weer geregeld krijgt, maar misschien zoals ik het weleens doe en dat is gewoon na een aantal uur in bed leggen. Ze kijkt dan rond en speelt wat in bed en ik ga haar kleerkastje dan netjes opruimen en dan rommel ik wat in haar kamertje. Dit doe ik in de avond ook. Ze huilt soms als ik haar in bedje doe, maar meestal gaat ze een beetje spelen en valt ze in slaap. Ze vindt har bed niet vervelend. In de ocjhtend als ze wakker wordt dan huilt ze ook niet. Ze gaat liggen spelen totdat ik haar kom halen.

Ik hoop dat je snel weer een ritme krijgt met Michiel.

Liefs

Geplaatst

he lucky

Yari heeft ook een tijdje moeilijk gedaan met het in slaap vallen als ik hem dan in bed legde spuugte hij steeds zijn speen eruit en begon dan weer te huilen ik heb hem op een gegeven moment maar in de box in slaap laten vallen en dan voorzichtig in bed gelegd. hij wil gewoon niet alleen in zijn bed liggen. ik heb alleen nu iets nieuws bedacht. ik heb een mobiel gekocht met een lichtprojector ik maak dan zijn kamer helemaal donker zodat hij de lichtprojector ook ziet en zet die dan aan. hij vind dit helemaal geweldig en jammert niet meer als hij in bed licht en valt dan lekker in slaap. als hij slaapt zet ik de lichtprojector weer uit en overdags doe ik dan zijn gordijn iets open voor een beetje licht.

misschien heb je hier wat aan.

Yari is nu druk bezig met al zijn speeltjes in zijn box erg leuk hij heeft door dat als hij op knopjes slaat dat er geluid uit komt en als hij flink schud dat er iets rammelt.

liefs

Geplaatst

hallo dames

mijn man haalde vanochtend Yari uit bed en had had heeft hij nog steeds vuur rode wangen. mijn man komt heel bezorgd naar onze slaapkamer en zegt svenja wil je even naar Yari kijken hij heeft hele rode wangen. ik slaap nog half en zeg is hij warm waarop mijn man nee antwoorde zonder te kijken zij ik hij zal wel tandjes krijgen. mijn man kijkt en voelt in zijn mond en inderdaad het eerste witte puntje is er.

mijn man is zo overbezorgd als het om de kids gaat het is heel goed dat hij altijd meteen verandering opmerkt maar hij weet dan nooit wat hij moet doen of wat het zou kunnen zijn. wij als moeders weten dat gewoon wel.

is het bij jullie in huis ook zo met de mannen.

liefs

Geplaatst

he dames

zijn jullie allemaal op vakantie ik be hier een beetje tegen mezelf aan het praten.

maar hoe is het met jullie

wij hebben vandaag een babyrapportage laten maken

hier is het resultaat.

Foto-JFKBOKK6-D.jpg

Foto-GW7OE6JU-D.jpg

Foto-UIHSFXDL-D.jpg

Foto-LVMMISGH-D.jpg

Foto-EVKOUF6B-D.jpg

Foto-EIJNASCK-D.jpg

Geplaatst

Wat een gave foto's! En wat een prachtkids hebben jullie!

Ik had voor vaderdag een reportage willen laten maken maar helaas krabt Bo nog steeds haar hoofd kapot.....

Wordt er gek van. Dat een kindje zichzelf ook zo'n pijn kan doen, gek hoor.

Het is denk ik een combinatie van jeuk en frustratie, ze doet het als ze moe heeft of honger heeft. Het gaat zo rap dat je niet snel genoeg bij haar kan zijn. Het grootste gedeelte van de dag heeft ze sokjes om haar handjes maar dat wil ik niet de hele dag doen. Een kindje moet zich toch ontwikkelen door dingen te voelen, dingetjes oppakken gaat wel met de sokjes aan.

Fijn weekend!

Geplaatst

Sorry, daar ben ik ook weer eens een keer. Ik heb het best druk de laatste tijd, ik probeer iedere keer bij te lezen maar verder kom ik iedere keer niet.

Bij Michiel is er nog niets te zien wat op een tandje lijkt, ben benieuwd wanneer ze in aantocht zijn, hahaha. Verder gaat het goed met mijn kleine mannetje. Dinsdag naar het CB dus dan zal ik weer even de nieuwste dingetjes doorgeven.

Iedereen al vakantieplannen?? Vrijdagavond mijn nieuwe mamafiets opgehaald, mijn mooie Gazelle Bloom, kan niet wachten tot Michiel goed genoeg kan zitten zodat we lekker kunnen gaan fietsen samen.

Geplaatst

he vannessa

vervelend dat ze zichzelf steeds krapt heb je enig idee waarom ze dat doet. mischien reageert ze wel ergens op waardoor ze jeuk krijgt.

je had toch al een mooie foto.

de tandjes willen bij yari niet verder door komen het bijft bij dat ene witte puntje

hij is nu wel flink bezig met dingen pakken en er mee spelen.

mijn man en ik zijn vandaag 4 jaar getrouwd dus we zijn met z'n alle naar slagharen geweest en yari vond het reuzenrad geweldig ook is hij voor het eerst wezen zwemmen vandaag en hij vond het hangen en badderen in de babyband en ook dat vond hij geweldig.

liefs

Geplaatst

he dames

deze foto was ook nog gemaakt maar die moest eerst bewerkt worden

ik laat van deze foto een tuinposter maken voor mijn moeder de verjaardag.

hij is echt gaaf kijk maar

Foto-6F7HIBDS-D.jpg

liefs

Geplaatst

Hoi hoi,

vandaag met Michiel naar het CB geweest. Meneertje weegt 8910 gram en is 70 cm lang, hij doet het super goed volgens hun dus we kunnen voorlopig weer vooruit. Ze stonden ervan te kijken wat hij allemaal al doet en waar hij op reageert, allemaal leuk maar hij moet niet TE snel gaan anders is mijn kleine lieve baby heel erg snel een dreumesje, hahahaah. Hij reageert ook goed op zijn groente en fruithapjes, dus binnekort kunnen we denk ik wel een aardappel erdoor doen, meschien ook wat vlees. Ik vind ze daar altijd zo onduidelijk in op het cb, ja probeer maar kijk maar wat hij wil, ja maar wat mag wel en wat niet dan !! Nou ja ik moet maar proberen op mijn eigen gevoel af te gaan denk ik. Beetje onzekerheid van mij uit ook denk ik wel.

Geplaatst

Ik heb het idee dat Michiel al veel ouder is dan Bo maar dat is helemaal niet waar. Voor mijn gevoel ben je een paar maandjes voor mij bevallen.

Fijn dat hij het zo goed doet. Ik vind ook dat je veel zelf uit moet vinden. Bo gaat ook goed met de fruit en groentehapjes. Heeft nu ook regelmatiger ontlasting.

Wat een mooie foto Svenja! Geweldig!

Bo is bijna weer "heel" en kan dus ook op voor de foto. Ze reageert al op NEE dus dat is handig. Voor een baby met een heel droog huidje (licht bergachtig) beveel ik dus kokosolie aan! Niets geen Zwitsal meer maar hoofd en lijf wassen met de kokosolie, voor het slapen gaan het hoofdje nog een keer insmeren en de volgende dag ziet je kindje er al een heel stuk beter uit.

Geplaatst

Hey meiden!

Hier ben ik ook weer een x-tje. We hebben het erg druk en ik kan eigenlijk nog steeds geen ritme vinden. Maxe is weer een beetje onrustig en slqqpt slecht en dit komt door haar reflux. We verhogen de dosis mdicijnen vanavond in de hoop dat het betert. Ze kauwt de hele dag op haar handjes, dus de tandjes zullen niet lang meer op zich laten wachten. Ik ben benieuwd...

Wat een gaaaaave foto's Svenja! Helemaal te gek n wat hebben jullie een mooi kapitaal zeg! Wat een mooie kids. Jullie zullen wel trots zijn.

Vanessa, wat naar dat Bo zich zo krabt. Maxe heeft dat helemaal niet echt gedaan. Ik moet wel de nageltjes om de 2 dagen knippen en ik doe ze vrij kort. Ik hoop dat het snel beter gaat en je een prachtfoto kan laten maken. We willen ze wel zien hoor.

Lucky, jij bent ook drukjes. Fijn dat het met Michiel zo goed gaat.

Ik heb van de week al potjes gegeven voor 6 maanden met vlees en vis. Ze vindt het heerlijk! Fijn dat zezo goed eet.

Liefs

Geplaatst

aaahh mijn schattie moest vanochtend huilen toen ik naar mn werk ging, zielig he. Als ik dan eenmaal weg ben is het goed en heeft hij het weer leuk met oma maar het moment van weggaan vind hij maar niets. Maak het dus ook niet zo langdradig want dan wordt het nog erger denk ik.

Geplaatst

Hey Lucky,

Ik geef Maxe al potjes met vlees en aardappel. ij hebben ze ook gezegd dat als je het zelf maakt je 1/3 aardappel moet gebruiken en 2/3 groente. Ze hebben nooit gezegd dat ik eerst alleen groenten moet geven hoor, dus volgens mij gewoon doen! Maxe is nog geen 6 maanden maar ik geef ze wel potjes van 6 maanden. Je moet zelf een beetje aanvoelen wat wel en niet. Ik vond ze niet lekker reageren op broccoli, dus dat geef ik niet meer.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden