Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik wou hier een topicje openen voor vrouwen die net als ik nog niet

heel erg oud zijn (want tja wat is jong???). Zelf ben ik 27 en mijn man 30.

Het liefst was ik al redelijk jong moeder geworden(liefst al met 24)maar helaas heeft het lot anders bepaald. En natuurlijk mag ik in mijn handjes wrijven dat we er op tijd bij zijn en de klok nog niet zo heel hard aan het tikken is voor ons. Maar soms erger ik me ook wel een beetje aan dat andere mensen (vrienden/familie/ja zelfs gynaecologen) zoiets hebben van jullie zijn nog jong, dan heb je nog tijd zat om zwanger te worden.

En dan vergeten ze soms dat wij ook al 3,5 jaar die ene grote wens hebben en wij ook maar 3 pogingen vergoed krijgen.:icon_flower:

Ben ik de enigste die zich hier wel eens gefrusteerd over raakt???Of zijn er nog meer meiden??

Posted

Hoi Wannabemom,

Ik snap je gevoel wel hoor dat het rot is als mensen je zeggen dat je nog alle tijd hebt om zwanger te raken omdat je nog jong bent...je wou graag met 24 zwanger raken en niet wachten tot je 27 of ouder bent. De wens is net zo sterk als wanneer je ouder bent.

Ik stapte het ziekenhuis binnen toen ik 24 was. Na die 5 IUI behandelingen had de arts zoiets van "ach IVF/ICSI kan altijd nog, je bent nog jong zat"...toen heb ik hem gezegd dat ik daar niet voor niets liep en dat ik graag zo gauw mogelijk zwanger wou raken en niet pas over een paar jaar.

Daar gaf hij me gelijk in en mochten we door voor ICSI (ik weet niet of het anders niet had gemogen maar zo kwam het destijds bij mij over...)

Dus zo kreeg ik op mijn 26e de ICSI-poging waaruit onze zoon is geboren en 2 jaar later onze dochter.

Succes met je behandeling!

Posted

Hey wannabemom,

Ik ben ook 27 en mijn man ook 30. Ik erger me ook wel eens aan uitspraken als: je bent nog zo jong..... maar aan de andere kant geeft het me ook weer hoop en moed. Maar ik ben nog lang niet zo lang bezig als jij en heb geen voortraject van behandelingen dus misschien denk ik er later weer heel anders over!! :laugh:

Heel veel succes in ieder geval en ik hoop dat het voor jullie snel raak mag zijn!!

Posted

Ik snap jou gevoel wel. Ik heb eigenlijk wel hetzelfde. Ik was 23 toen ik het spiraaltje weg heb laten halen.

En er zijn hier na bijna 2 jaar in deze medische molen nog steeds mensen die vinden dat we alle tijd hebben. Alleen zij snappen niet dat toen ik 23 was de kinderwens groot was en nu ik 26 ben de wens nog net zo groot is.

Van het ziekenhuis heb ik eigenlijk nooit zo'n opmerking gehad gelukkig.

In lk geval heel veel succes.

Posted

Hier nog een jonge (hopelijk) ivf moeder in spé! Ik ben 26 en mijn vriend is 29. Toen hij 25 was heeft hij kanker gekregen. Ik heb daarna altijd gevoeld dat het heel moeilijk zou gaan worden om kinderen te krijgen (kwam ook omdat hij zaadbalkanker had natuurlijk!), en dat bleek helaas later ook. Toen het zaad getest werd 2 jaar na chemo en er bleek niks levends tussen te zitten was voor ons de keuze snel gemaakt om dan ook maar snel het traject in te gaan. Ik wilde niet een heel ICSI traject in het vooruitzicht hebben 3 jaar later ofzo. Bovendien wist ik ook dat hoe jonger ik ben hoe groter onze kansen zijn. Ach ja het heeft z'n voor- en nadelen denk ik. Had overigens vroeger wel altijd de wens om relatief jong moeder te worden. Succes allemaal!

Posted

Heej wannebymom,

Hier nog een jonge (inmiddels) moeder. Ik ben nu 25 (bijna 26) en mijn man is 32. Ik was 24 toen ik zwanger na onze eerste ICSI behandeling.

Als het aan ons lag was ik al zwanger toen ik 22 was. Onze droom is inmiddels uitgekomen. We hebben een heerlijk dochter van inmiddels ruim 4 maanden :D

Liefs Elke

Posted

Hier nog iemand. Ik ben 25 en mijn man ook. Ondertussen hebben we al 3 jaar een kinderwens. En idd we zijn nog jong, maar de kinderwens is oh zo groot.... Ik wist al vroeg dat ik heel graag jong moeder wilde worden.

Een assistente in het ziekenhuis heeft een keer de domme opmerking gemaakt dat we ons niet zo druk moesten maken omdat we nog zo jong waren... Pfff, wat waren wij boos....

Soms frusteert het me... Ik had voor m'n 25e moeder willen zijn en dat is niet gelukt. Maar aan de andere kant ben ik heel dankbaar dat ik nog kansen heb en dat ik qua leeftijd geen tijdsdruk heb.

Vind het wel heel moeilijk dat rondom mij de een na de ander zwanger wordt. Allemaal jonge meiden bij wie het 'gewoon' lukt....

Maar goed, we gaan vol goede moed door!

Posted

Hoi, Nou, ik snap de frustratie wel hoor!!!Gelijk heb je. Als de wens er is, is er een wens, los van de leeftijd. En jullie hebben een prachtige leeftijd!( En jammer dat het niet eerder gelukt is.)Laat je niet van de wijs brengen!!!Ik kan de tijd niet meer terugdraaien en ben zielsgelukkig dat onze wens is uitgekomen en meer dan dat he? Maar mijn wens was er ook rond mijn 25....En toen liep mijn leven anders...en was ik zomaar....zie persoonlijke gegevens. Succes!!!Joy1

Posted

Hier nog zo eentje! Ik ben op mijn 25e met de pil gestopt en hoopte voor mijn 30e twee kindjes te mogen hebben. In mijn omgeving keken ze ook erg vreemd op want dachten door goede opleiding en dito baan dat ik eerst carriere wilde maken en dan IVF? Pff.....meid je hebt toch alle tijd? Helaas ben ik nu (alweer) 35 maar de wens is nog net zo vurig als 10 jaar geleden. En wat je zegt: jong zijn heeft in dit traject misschien wel zo zijn voordelen! Heel, heel veel succes en mag jullie wens snel vervuld worden!

Posted

Het lijkt wel alsof mensen altijd iets te zeuren hebben over een ander. Kan me helemaal voorstellen dat het frustrerend is. Als je 27 bent, ben je te jong, als je 35 bent, ben je te oud. Maar ze vergeten vaak even dat het bij sommigen niet vanzelf erin vliegt... Ik ben bijna 34 en tegen mij zeggen mensen zelfs: waar maak je je druk om? Je hebt nog tijd zat... Maar dat zijn wel mensen die zelf al minimaal twee kids hebben en het niet begrijpen hoe moeilijk en zwaar het traject is.

Maak je alsjeblief niet druk over wat anderen vinden, is moeilijk, maar er is al stress genoeg in de behandelingen!

Heel veel succes en ik hoop dat je snel een beebje mag verwachten!

Posted

Gevoel is heel herkenbaar.

Helaas houdt Ivf geen rekening met leeftijd.

Spijt heb ik wel dat we te lang gewacht hebben voor mijn gevoel.

30 jaar toen we begonnen over 3 maanden 35 jaar.

Zucht ik word oud!

Groetjes Sylvie

Posted

ik kan daar ook altijd zo boos om worden met het antwoord ach meid je bent nog jong dan zeg ik ook dat maakt niet uit het is een wens ik weet al vanaf heel jong dat ik ook jong moeder wilde worden als het gelijk gelukt was was ik op mijn (net een maand) 23ste al zwanger geweest als je alles op orde hebt op die leeftijd stabiele relatie huis goeie baan dan zit het goed maar dat snappen sommige mensen niet ik ben nu inmiddels 24 bijna 25 dus kinderen voor mijn 25ste kinderen gaat niet mee lukken maar heb heel veel vertrouwen in de isci mijn man is trouwens 29 mensen hebben altijd een oordeel laat ze maar lullen wij hebben elkaar:toppie:

Posted

Hallo,

Hier ook nog een "jonge ivf "mama. Zelf was ik 24 toen ik in het ziekenhuis in Maastricht begon met icsi. Toen ik 25 jaar was bevallen na poging 2 van ons zoontje! En nu ben ik alweer? 27 jaar oud en zwanger ook weer door icsi van onze 2de. ben als alles goed gaat net 28 als onze 2de geboren wordt.

Ik heb me ook lang en veel geergerd aan iedereen die zei ahh meisje toch, je bent nog zo jong..Nu krijg ik van mensen die niet weten dat we icsi / ivf behadelingen hebben gedaan en daardoor ook vrij weinig tijd te verliezen hebben te horen... pas 27 jaar en al zwanger van de 2de????? Echt tenenkrommend.. Maar ja ik denk dan altijd van ach... je moest een weten... Maar heb eigenlijk geen zin om me daar nog druk over te maken!!

Iedereen heel erg veel succes met alle behandelingen, dat ieders wens maar in vervulling mag gaan!!

xxxCynthia

Posted

27 jaar jong?

Volgens mij is dat een hele wenselijke leeftijd om kindjes te krijgen.

Ik snap niet waar ze het over hebben...

Zelf was ik 28 toen we bewust bezig gingen met het zwanger worden en kijk daar in maart dit jaar wordt ik 38 jaar!

Guest Nan1980
Posted

Hallo!

Hier nog iemand die dit heel herkenbaar vind. Ook tegen ons werd gezegd in het ziekenhuis 'jullie zijn nog jong, gezond, ik zie geen problemen'. We waren toen 28 en 30. Ik ben inmiddels 29 en wilde eigenlijk al op mn 25ste moeder zijn en word dit jaar al 30. Niet dat het echt uit maakt en ja ik las het ergens ook al, ergens moeten we maar blij zijn dat we nog 'jong' zijn. Maar het voelt zeker niet altijd zo en ja ook wij hebben maar drie kansen wat dat betreft.

succes allemaal!!

Posted

hier ook een jonge aanstaande moeder ik ben 22 en mijn man is 25 jaar in het ziekenhuis hebben ze nooit moeilijk gedaan over onze leeftijd maar in onze omgeving zeiden heel veel mensen ach jullie zijn nog jong hebben nog tijd zat maar als je graag kinderen wil dan maakt het niet uit of je nou 22 of 32 ben dan wil je het gewoon nu en niet over 10 jaar!

Posted

nou ik kan nog net bij de jonkies haha ben 29 jaar maar zijn al 5/6 jaar bezig

heb er niet zo veel problemen mee dat we op deze leeftijd al met icsi bezig zijn

maar wel dat andere mensen zeggen dat we nog tijd genoeg hebben omdat we nog zo "lekker jong zijn"

dat maakt de wens dus niet minder groot ik wil niet nog 1 jaar of meer wachten ik wil nu zwanger worden

hier raak ik vooral gefrusteerd van

Posted

hey meiden,

Ik snap jullie helemaal ik denk dat ik de jongste ben momenteel hier ik ben 21 en ijn man word 30 dit jaar en ik wou altijd heel vroeg kinderen en ben dus momenteel al bijna 3,5 jaar bezig door het zh is er nooit iets gezegt door mensen in de omgeving natuurlijk wel.

Ik heb altijd tegen deze mensen gezegt als ik mun kindje kan bieden wat het nodig heeft en je opjezelf woont een goede relatie hebt ben namelijk ookal getrouwd en je wens is groot dan moet jer voor gaan....

Er is natuurlijk wel een verschil tussen leeftijd en leeftijd zeg ik dan de ene is er klaar voor de andere niet maar je denkt er ook pas serieus op deze manier over na als je er klaar voor bent...

Of was dat bij jullie anders of denken jullie anders??

Groetjes Sharon

Posted

Ook ik wil er even op reageren..

Ik ben ook nog jong.. 26.

Ik heb een man die 13 jaar ouder is.. ( niet dat het erg is.. :laughing4:).

Die gaat al hard naar de 40 dit jaar.. :new_shocked:

Van het begin wist ik dat hij niet natuurlijk kinderen zou verwekken..

Daarom al jong aan de ivf. icsi.. en dan te bedenken dat je maar 3 vergoed krijgt.. Dat is heel frustrerend.. :mad:

Ik wilde al op mijn 18e kinderen.. Ben al op mijn 19e gaan lopen voor ivf met mijn vorige partner.. die was toen al 10 jaar ouder.. ( 29 toen.) Deze behandeling is toen niet door gegaan...

( niet dat daar onze relatie door is stuk gegaan:shifty:)

Pfff... genoeg azm ( zkh) gezien voor een wondertje.. en dan nog niks.. ( zo voelt het.)

Liefs ook een jongkie :laugh:

Guest mama tms
Posted

ik was aan het begin van de mmm 29 en uiteindelijk

op mijn 33 voor de eerste keer bevallen en op mijn

35e bevallen van mijn tweeling

dus best een oude moeder wat beterft de leeftijd

maar je bent zo jong als je je voelt(25)

succes allemaal

Posted

jong? nee hoor wij zijn met 24 jaar ook begonnen met de icsi behandelingen.. we wisten al dat mijn vriend geen kinderen kon krijgen en aangezien hij op zijn 18de zaad heeft laten invriezen konden we meteen beginnen. na 3 lange pogingen is het gelukt, zwanger! en 29 november bevallen van onze zoon. Ik ben 26 en mijn vriend is 24.. dus jong is het niet.. je bent er klaar voor of niet.

Heb bij ons in het umcGroningen niet het gevoel gehad van je bent nog jong dus wat doe je hier.. nee absoluut niet, we werden met respect en liefde behandeld!

suc6 met je poging(en)

liefs

Desiree

Guest mama tms
Posted

leeftijd doet er niet zo toe

het belanrijkste is dat je ooit

papa en mama worden MAG!!!

Posted

Hey dames

Ik was 18 toen ik mijn dochter kreeg. Inmiddels ben ik 24 en is de tweede onderweg. Ik had er liever wat minder leeftijd tussen gehad maar de natuur besloot anders. Eerst 3 jaar alleen geweest met mijn dochter en toen met mijn huidige partner bijna 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden. Bij mij zei iedereen ook ach je bent nog jong. Ja maar ik heb er al een van 6. Maarja na mijn 2de poging is het gelukt en nu al over de helft. Veel succes!

Posted

Hoi Dames

Ik was 23 toen ik de eerste kijkoperatie kreeg omtrent kinderwens

Ben nu inmiddels 28 en we gaan nu eindelijk met de eerste ivf-behandeling beginnen super spannend

Maar de reacties van de mensen in je omgeving zijn heel erg herkenbaar vaak denken ze en zeggen ze ook och kind je bent nog zo jong,waarom ga je eerst niet verder met je carierre/studie/werk,kinderen krijgen kan altijd nog

Arggg,Soms kan je er echt niet happy van worden

Die wens onstaat op een gegeven moment en dan is het heel erg moeilijk omdat onder controle te houden,En nu helemaal we met zen allen in zo'n moeilijke mmm zitten en het niet vanzelf sprekend is

Dus Dames heel erg veel succes en sterkte en dat we nu en in de toekomst een :zwanger:test mogen hebben en dat het gezond is natuurlijk

Liefs Elvira

Guest Nienke79
Posted

Hey meiden,

Wij rolden de mm in toen ik net een maand 28 was en mijn man 31. Ook zijn wij vrij vlot in de relatie begonnen met het proberen te "verwezenlijken" van onze kinderwens. Achteraf gezien zijn we daar zoooooo blij mee, want het heeft 3 jaar kinderwens en 2 jaar mm geduurd, maar nu zijn we toch maar zwanger.

Niemand gaat er in het begin vanuit dat kinderen krijgen niet vanzelf gaat. Ook kan geeneen mens zich goed verplaatsen in een situatie waarin hij zelf niet gezeten heeft. Mensen zeggen dus vaak maar wat, maar de bedoelingen zijn natuurlijk vaak niet slecht. Slechts onwetendheid.

Lfs, Nienke