Ga naar inhoud

testen februari

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jemig Zoe wat moet jij lang wachten.

Volgens mij lopen we gelijk en ik mag woensdag voor de echo.

Ik vind dit al erg lang duren allemaal.

Ik zou inderdaad even bellen of je niet ergens tussen kan.

liefs

Rachel

• Reacties 830
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lucy, maak jij je regel eens mooi GROEN?!

Dat geeft de bruger moed namelijk ;-)

Diana, ook jij een groene regel: JOEOEOEOEHOEOEOE!!!!

Een heeeeeele vette proficiat hè meid!

Mariette, ik duim heel hard mee voor toch n positieve eindtest!! Het gebeurt idd heel vaak dat de thuistesten negatief geven en je toch zwanger bent. Gezien je voorgeschiedenis zou ik zeker een bloedtestje doen!

Heids, oh wat ken ik dat gevoel van niet kunnen wachten! Ik heb zelfs 2 dagen geleden zo'n testje gedaan. Dom! Natuurlijk negatief, t was nog maar 6 dagen na de pu! Probeer er niet te veel waarde aan te hechten hè. Komt wel goed.

Zelf begin ik meer steken te krijgen en kan ik moeilijker naar t groot toilet. Deze middag voelde het zoals maandstonden ongeveer. Toen ik thuiskwam direct naar de wc, maar niks aan de hand. De steekjes komen nu zo'n beetje van overal, vanuit mijn liezen, maar ook iets meer naar het midden (tss lies en navel ong). Ik kan me niet herinneren dat ik bij maandstonden ook steken had? Ik hoop gewoon heel hard dat dit geen slechte boodschappers zijn...

Geplaatst

@Natascha..sh*t meissie, maar je gaat alweer bezig met de volgende cryo-tp!.. misschien dan wel samen op de wachtbank van maart!

Geplaatst
en kan ik moeilijker naar t groot toilet.

Hier heb ik ook last van ..............

Voor de rest rugpijn in mijn onderrug en moe, maar dat is het dan ook wel.

Geplaatst
Warmwater kruikje wilde ik gisteren ook doen, maar mijn ventje zei dat dat niet zo goed is voor innesteling (had het gevuld met kokend water). Chablis, weet jij daar meer van, want het doet idd wel wel heeeeel goed :-)

Nog even extra nagevraagd in het ziekenhuis en hun reactie was dat als ik dat lekker vond ik dat zeker niet moest doen.

Maar niet met kokend water dus!!!

Geplaatst

He Bettyboopke,

Die steken kunnen een goed teken zijn hoor, let's hope so. Toen ik in de wachtweken zat van IVF 3 waaruit m'n dochter geboren is, had ik ook erg steken in m'n onderbuik bij m'n liezen. Dacht echt foute boel, maar bleef goed gaan en gezonde dochter geboren. Later nagevraagd in VU en bleek dat dat het groeien van je baarmoeder kan zijn. Ook al in zo'n vroeg stadium.

:goodluck:

Geplaatst

ohjeeee begin nu wel hoop te verliezen...

Bij het inbrengen van de bolletjes breng ik ook altijd een mini tamon in tegen het lekken zeg maar.

Maar toen ik deze net wou verschonen zag ik dat er een beetje helder rood bloed op zat. Ben dus bang dat het gedaan is en dat ik ongesteld ga worden.

Heb qua krampen niet het gevoel dat ik ongesteld ga worden, en dat begint meestal niet met helder bloed maar eerder met oud bloed. Heb wel veel steken in mijn liezen/zij en loop al de hele dag te janken om helemaal niks ...

Geplaatst

Janken: vanavond ook gehad! wilde gaan zwemmen, maar wist niet of ik daar nu goed/slecht aan zou doen. Twijfelen en janken!

Ben uiteindelijk op de bank gekropen met chocola!!

Ik denk dat het veel (zoniet alles) te maken heeft met de stress, de stijgende spanning, de laatste loodjes...denk je niet?

Bloedverlies: je hebt die verhalen toch ook al gelezen: bloedverlies en toch wel degelijk zwanger zijn! Het zegt dus nog niks.

Probeer voor ogen te houden dat steken in je lies heel positief zouden kunnen zijn (zie recente reactie hier in t forum). Ik wéét dat het nu even heel moeilijk is, je wilt echt wel positief zijn, maar de angst komt ook zo vaak loeren...het liefst van al zou je NU willen testen....positief natuurlijk.... Pffff.....

Mijn vriend zegt altijd: zolang er geen bewijs is dat je NIET zwanger bent, ben je voor mij gewoon zwanger! Klinkt simpel, maar het geloof dat hij daarbij heeft schenkt mij wel weer wat vertrouwen (tot de volgende bui...).

Een dikke warme knuffel!

Geplaatst
He Bettyboopke,

Die steken kunnen een goed teken zijn hoor, let's hope so. Toen ik in de wachtweken zat van IVF 3 waaruit m'n dochter geboren is, had ik ook erg steken in m'n onderbuik bij m'n liezen. Dacht echt foute boel, maar bleef goed gaan en gezonde dochter geboren. Later nagevraagd in VU en bleek dat dat het groeien van je baarmoeder kan zijn. Ook al in zo'n vroeg stadium.

:goodluck:

Superlief dat je me zo'n hart onder de riem wilt steken!!

We proberen er vanuit te gaan dat alles wat ik voel wel een goed teken is, zolang het tegendeel nog niet bewezen is ;-)

En jij binnenkort ook heel veel succes met de tp van de cryo's!! Houd ons op de hoogte hè.

Geplaatst

Ik had afgelopen maandag ook 2 keer wat bloedverlies, maar ik heb vanmorgen positief getest. En heb nog steeds echt flink last van mijn buik. Ongesteldheidsbuikpijn en overal steekjes. Maar dat kan idd vanalles betekenen. Dus zolang het niet doorzet niet de moed verliezen dames!

Geplaatst

Audrey, TP 19-01, 1 cryo, testen 02-02

Zoë, TP 20-1, 2 emmies, testen 03-02

Sen, TP 20-1, 1 emmie testen 03-02

Rachel, TP 22-1, 1 cryo, testen 03-02

Sannie66, escape-IUI 18-01, testen 04-02

Inge, TP 25-1, 1 emmie, testen 04-02

Nolan, TP 22-01, 1 emmie, testen 05-02

Daantje, TP 24-01, 1 emmie, testen 05-02

Faye, TP 25-01, 2 emmie's, testen 05-02

Nouschka, TP 22-01, 2 emmie's, testen 06-02

Wendy, TP 23-01, 1 emmie, testen 06-02

ChrisH, TP 23-01, 1 emmie, testen 06-02

Face, TP 21-01, 1 emmie, testen 07-02

Duifje, TP 24-1, ? emmie, testen 07-02

Mika, TP 26-1 1 emmie testen 05-02 pos test 03-02 &05-02

Luna, TP 28-1, 2 cryo's, testen 07-02 (test 5-2 pos, mk bij 4,3 weken)

Meisje81, tp 28-1, 1 cryo, testen 12-02

Mama-Ree, tp 30-1, 1 emmie, testen 14-02

Wish tp 30-1 2 emmie's testen 14-02

Suus77 TP 01-02, 1 cryo testen 14-02

noa tp 1-2 ,1 emmy ,testen 17-2

Giblimo iui 4-2, testen 16-2

bubbels tp 4-2,1 emmy testen 17-2

natascha tp 9-2 2 cryo's testen 19-2

Chantal33, tp 5-2, cryo, testen 20-2

lucy ,tp 5-2 ,1 emmy, testen 20-2

Ienieminie, tp 5-2, 1 emmie, testen 21-02

Diana79, TP 9-2 1 emmy, testen 21-02

hobbesje tp 7-2 ,2 emmys , testen 22-2

mariette tp 7-2, 2 emmys, testen16-2

Marli, tp 08-02 2 cryo's, testen 22-02

Fopje, TP 11-02 1 cryo, testen 22-02

Schattie, TP 8-2 1 emmy testen 23-02

Bettyboopke, TP 11-2 1 emmy testen 23-02

Liselot, TP 12-02 1 cryo testen 24-2

Heids, tp 10-02, 1 emmy, testen 25-2

Chablis, tp 13-02, 2 cryo's, testen 25-02 (bloedtest)

Céleste, tp 15-2, 2 emmy's, (bloed)test 26-2

Geplaatst

Hallo dames

ik breek even in in jullie topic,

Hobbesje, van harte meid!!! wat bloedverlies wil idd. niet altijd iets zeggen, en een positieve test des te meer.Super!

Krijg je nog een bloedtest? in ieder geval op naar de 1ste echo.

Bettyboop en heids, houd de moed hoor, ik had na de mislukte poging geen steken in mijn liezen en na onze geslaagde poging wel. Ik weet dat niet voor iedereen dezelfde symptomen gelden maar houd zeer zeker nog moed meiden!

Wat dat huilen betreft, is logisch, gewoon aan toegeven, je hormonen gieren door je lijf + dan die enorme onzekerheid.

groetjes

Babeth

Geplaatst

@sannie66

ja we gaan gelijk door maandag bellen voor de volgende terug plaatsing nog 7 cryo's over hoe is het met jou nou

xxx

Geplaatst

@ betty

THX:uwoman:

Beetje gerustgesteld nu :) Vanmorgen zat er geen bloed ... hele opluchting

Heb namelijk ook echt geen ongesteldheids gevoel... steken in mijn lies worden wel heftiger.

We wachten af ...

Geplaatst

Heids en Betty,

Wat naar die onzekerheid wanneer je ineens bloedverlies opmerkt.

Misschien een idee om te vragen of je eerder een test mag doen?

Geplaatst

Hobbesje, een vette, dikke, megagrote PROFICIAT!!!

Super om weer een groen lijntje ertussen zien te staan! Werd tijd ;-)

Meid, geniet ervan met volle teugen!

Hé Chablis, in mijn geval denk ik niet dat het echt veel vroeger zou kunnen. Als ik in het lijstje kijk, testen er veel zelfs n stuk later. Ik ga proberen vol te houden tot dinsdag...mijn ventje gaat uit zijn pijp mogen komen...hihi

Dan heb ik nog n vraagje. Ik geloof ergens wel in dingen aan te voelen / dingen 'weten'. Zoals ik bij de stimulatie, pu, bevruchtingen gewoon 'wist' dat dat heel goed zou gaan (zelfs tegen het advies vd fertilarts in), eigenlijk had ik dat gevoel tov deze hele IVF: het zou direct lukken.

Maar als ik NU (eigenlijk al sinds de tp) probeer aan te voelen wat het gaat worden, is er het gevoel dat het niet gelukt is. Net alsof er in mijn diepste binnenste een stemmetje is dat zegt 'jammer'...

Zijn er meiden die tijdens het WB ook een gevoel hadden dat het niet ging lukken, maar waarbij de uitkomst toch goed was?

Geplaatst

Ik probeer gewoon geen veronderstellingen te doen (stukje zelfbescherming?), omdat je eigenlijk niet kunt voelen dat het 'dit keer' wel gelukt is.

Geplaatst

Jolanda, tp 4-02, 2 cryo's, testen 25-02

Ik durf het bijna niet maar ik ga mezelf toch groen maken. Eerste terugplaatsing in november gehad en daarna zag ik het even niet meer zitten. Al die jaren aan onderzoeken en gedoe en dan eindelijk aan de ivf en nog niks. Ik moest heel even alle troepen terugtrekken, kon niet meer. Dankzij de winterstop van het azm langer wachten dan verwacht en op 4 februari dus de terugplaatsing van 2 cryo's. Heel verhaal over of dat nou wel of meer kans biedt op zwangerschap, ik moet zeggen dat ik de informatie van azm niet helemaal top vind. Maar goed, het gaat om een bepaald doel. Zo raar ook dat ik 3 weken na de tp pas mag testen terwijl ik over 2 weken lees. Lekker eigenwijs dus op valentijnsdag een test gedaan. Positief dus. Dag erna nog maar eentje, iets zwakker positief en vandaag nog maar eentje, hartstikke positief na een paar seconden al. Ik hou zowel mn vingers als ook mn tenen maar gekruisd want het zou toch wel ontzettend mooi zijn.

Meiden succes!!!!1

Geplaatst
Lucy, maak jij je regel eens mooi GROEN?!

Dat geeft de bruger moed namelijk ;-)

hoop voor jullie allen dat jullie ook positief testen.....!!!!

Vanochtend weer postitief getest, dus denk dat ik nu wel groen mag worden (weet niet hoe dat moet?)

Veel sterkte met afwachten en maak jezelf niet gek..!

Geplaatst

Hallo Jolanda,

Gefeliciteerd!!!

Als ik jou was zou ik het ziekenhuis om een bloedtest vragen. 3 weken na een tp wachten is wel extreem lang. Of hebben ze daar een speciale reden voor?

Geplaatst

Jolanda, tp 4-02, 2 cryo's, testen 25-02

Weer een mooie groene regel (Lucy)!

Begint er stilletjesaan op te lijken hè :)

Geplaatst
Hallo Jolanda,

Gefeliciteerd!!!

Als ik jou was zou ik het ziekenhuis om een bloedtest vragen. 3 weken na een tp wachten is wel extreem lang. Of hebben ze daar een speciale reden voor?

Het AZM hanteert standaard na een cryo terugplaatsing een wachttermijn van 3 weken en eerlijk gezegd heb ik niet gevraagd waarom (gaan we as donderdag zeker doen). Een bloedtest doen ze ook niet, ze gaan uit van een urine testje. Een bloedtest zou volgens AZM niks betekenen. Weet ook niet zo goed wat ik daarvan moet denken maar ik merk aan de mensen in AZM dat ze weliswaar kundig zijn maar niet erg genegen uitleg te geven als je echt moeilijke vragen stelt of dingen in twijfel trekt. Het is voor mij op dit moment niet zo belangrijk, we genieten van het moment

Geplaatst

Hallo allemaal

Iedereen die groen is HARTELIJK GEFELICITEERD!!!

Idereen die rood is, bah, maar houd moed.

We zijn weer terug van een korte vakantie

Wel heel erg balen dat ik een dag voor vertrek ongi werd. De avond ervoor had ik al zo'n buikpijn. Ik dacht toen al dat het niet goed ging komen. Maar ik heb toch even een vraagje.

Ik kwam (sorry voor de datails) deze keer bij mijn menstruatie weefsels tegen. Dus geen donkerrode tot zwarte stolsels, maar lichterkleurende (vlezige) weefsels. Lapjes van ongeveer 2 bij 2 cm. Deze ben ik tot 2 keer toe tegengekomen. Ik denk namelijk dat er misschien toch iets is gaan groeien, maar misschien niet goed heeft in kunnen nestelen?? Heeft iemand dit ook ooit gehad?

Ik moet dinsdag weer terug naar het Geertgen, dan hoor ik weer wat meer over een terugplaatsing, als dat mag lukken tenminste.

Succes allen!

Noa

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden