Ga naar inhoud

1 ste IVF. Gent, Dusseldorf of Turkije

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha Maartje,

Ik denk persoonlijk dat die ervaringen er wel zijn maar nergens terug te lezen zijn.

Tijdens mijn zoektocht begonnen mensen om me heen hier in Nederland ook al negatief te reageren. Typisch Nederlands om overal een mening over te moeten geven (Haha doe ikzelf ook) Dus waarom zou jij je ervaring achteraf nog eens gaan opschrijven, begrijp je.

Wat ik te horen kreeg oa.

Ze plaatsen tot 5 embryo's terug - ja dat is toch veel te veel.

De hostes moet betaald worden - tja wie tolkt er voor nop.

Maar laten we eerlijk zijn. Het is toch heerlijk om nu daar in de zon te zitten en dat iemand je afspraken maakt. Ze zijn cultuurstad van 2010 dus ook veel afleiding en je hoeft al helemaal niet te zoeken naar straatnamen enz. enz.

En ervaringsverhalen, ach heel dat IVF is een kansspel zo staat het in mijn Gentbrochure.

Wat bij ons de doorslag heeft gegeven om het niet te doen. Het totaalbedrag en mijn verzekering wie schrijft dat er "misschien" wel een vergoeding komt maar alleen wanneer je jezelf laat behandelen in westerse landen.

Wanneer jullie het zelf willen bekostigen-gaaaaaaan!!

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Moto,

Bedankt voor je positieve verhaal, het is ook net een soort kansspel. Je kan pas achteraf zeggen hoe het was en je weet nooit of je de goede weg hebt genomen omdat je tenslotte nooit tegelijk de andere route kunt bewandelen.

Poeh, 5 embryo's terug!Dat is echt heel veel, maar die moet je ten eerste ook zien te krijgen......... en ik denk dat je als patiënt daar zelf nog het een en ander over te zeggen hebt.

En je hebt helemaal gelijk, voor een reis betaal je tenslotte ook voor de reisbegeleider en het lijkt me zo heerlijk ontspannen.

Eerst maar ff met onze ivf arts babbelen en horen hoe die onze kansen inschat op een zwangerschap, er zijn genoeg technieken die ze nog niet hebben gebruikt die volgens mij onze kansen echt kunnen verhogen.

Je verhaal doet mij écht goed! Dank je

Geplaatst

@ Sen, bedankt voor je advies, ik heb op de site van de kliniek ook al een patienten contactpunt gezien en volgens mij kunnen die ook van alles voor je regelen. We hebben nog niets besloten, als lijkt ons de rust daar een verademing.

Heel veel succes met jouw behandeling!

• 2 maanden later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Afgelopen maand is er een ommezwaai in onze zoektocht gekomen.

We kwamen in het Maasstadziekenhuis om de resultaten van onze testen te bespreken, was onze gyn. foetsie, spontaan niet meer werkzaam!!

De nieuwe gyn. heeft ons laten weten dat hij ons GEWOON gaat behandelen in Nederland. Sterker nog, we zijn al gestart met onze eerste IVF en de TP gebeurt in het Erasmus.

Volgens mijn nieuwe gyn. is er geen machtiging nodig voor de verzekering en de medicijnen zijn via hem voorgeschreven. Weet iemand toevallig of wanneer je op je 43ste start in Nederland met je eerste ivf er idd. een vergoeding automatisch wordt geregeld?

Tevens wil ik jullie bedanken voor het meedenken in onze zoektocht!! En voor degene wie nog zoekende zijn. Doorzetten loont en ik hoop dat jullie de juiste personen op jullie pad tegenkomen.

Geplaatst

Hai Moto

wat een ommezwaai ineens, maar super zeg, helemaal dat je direct van start kon gaan. Wat de regeling met je leeftijd betreft, ik heb geen idee.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, heel veel succes in ieder geval!

groetjes

Babeth

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi MOTO

in Spanje helpen ze je tot 45 jaar, maar dat moet je wel zelf betalen

de prijs ligt rond de 8000 euro

je kunt dan proberen om wat van je zorgverzekeraar terug te krijgen

goede klinieken zijn eugin en irema

groet wensmam

Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Ik lees al een hele tijd mee op dit forum, maar schrijf niet zo vaak. Moto vroeg me iets te schrijven over onze ervaringen in het buitenland, bij deze:

Omdat wij in NL als homostel overal geweigerd werden, zijn we naar het buitenland gevlucht met onze draagmoeder en eiceldonor. Na veel speurwerk en rondvragen bij collega's (ik ben zelf arts) zijn we bij een kliniek op Noord-Cyprus uitgekomen, een schot in de roos. Alhoewel de transfer gisteren was en we dus nog niet weten of er een zwangerschap is (we gaan er natuurlijk vanuit van wel) kan ik niets anders dan de loftrompet blazen voor deze kliniek.

Vanaf het moment dat ik mijn eerste email stuurde, was het een goed gevoel om bij ze te komen. Emails worden bijna altijd dezelfde dag beantwoord (door Ahmed Ozyigit) en ook al stuur je 10 emails op een dag met vragen; je krijgt keer op keer een antwoord. Ze doen daar het hele spectrum: van IVF tot eiceldonatie en spermadonatie. Ook al staat het op de site anders vermeldt; elke IVF gaat gepaard met ICSI. Je koopt er een pakketprijs: de behandeling (excl medicatie), hotel, transfers. En dat kost E4500.- Een hoop geld inderdaad, maar het kan veel en veel duurder. Ze hebben vrij hoge succespercentages, maar dat komt voor een deel omdat ze erg vaak 2 of zelfs 3 emmies terugplaatsen. Wij kozen voor 1. Minder kans, dat is waar, maar wij zien zelf een tweeling als medische complicatie en zeker in het geval van draagmoederschap wil je een ander dat risico niet aan doen.

De kliniek heeft meerder namen (geen idee waarom), maar als je op deze link klikt krijg je meer info:

http://www.lowcostivf.net/

Mocht je vragen hebben: ik zal ze goed mogelijk beantwoorden!

en mocht je op een persoonlijker niveau weten hoe het ons is vergaan: zie ons weblog:

wijwillenpappaworden.web-log.nl

heel veel succes allemaal!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden