Ga naar inhoud

1 ste IVF. Gent, Dusseldorf of Turkije


Moto

Aanbevolen Berichten

hoi lieve meide

 

 

 

een vraagje hoor....

 

ik lees allemaal dat jullie toch in belgie en duitsland zoveel meer moet betalen, maar betekend dat dan dat jullie allemaal al jullie 3 bv ivf behandelingen in nederland hadden opgebruikt?

 

 

 

ik lees dat helaas niet in jullie citaten...en daar ben ik nu juist erg benieuwd naar, want als je nog bv 3 ivf of icsi pogingen open hebt staan mag je die toch ook gewoon ondergaan in buitenland en dat wordt dan toch ook vergoed, tot aan het tegoed dat in nederland vergoed wordt??

 

 

 

 

 

Hallo Gibelomo

 

 

 

Je hebt inderdaad recht op 3 pogingen, echter de nederlansde zorgkostenverzekeraar vergoed alleen maar het bedrag wat er in NL voor staat.

 

Onze situatie:

 

Wij waren in Brussel per icsi behandeling € 4200,- kwijt en VGZ nam van dit bedrag € 1665,- voor haar rekening, tevens werden de benodigde medicatie volledig vergoed.

 

Als wij na 3 "mislukte pogingen" door zouden zijn gegaan in Brussel dan zou er geen gedeeltelijke vergoeding meer komen + dan zouden wij de medicate ook volledig zelf moeten bekostigen.

 

Wel is het zo dat deze niet vergoede kosten opgegeven kunnen worden met de belastingaangifte.

 

 

 

Ik hoop dat het duidelijk voor je is, voor zover ik weet zijn de kosten in Dusseldorf weer wat lager dus dat scheelt dan ook weer.

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

@ Gibelomo, ik dacht dat je al 3 vergoedingen had ontvangen in Nederland...maar in je profiel staat dat je zonder enige behandeling 3 kindjes hebt gekregen. Vandaar dat ik je vraag over vergoedingen in het buitenland niet kan plaatsen.

 

 

 

@ Meiske 74, kan het zijn dat je deze nederlandse vergoeding hebt ontvangen gezien je leeftijd van 35? Wanneer je ouder bent moet je volgens mij een aanbeveling krijgen van een gyn. waarin een slagingskans overlegt moet worden. Welke procentueel nu op ongeveer 10 % staat en waar weinig verzekeringsmaatschappijen aan tegemoet komen.

 

 

 

Ikzelf ben momenteel afwachtend op een duidelijk antwoord van het VGZ betreffende het ziekenhuis in Gent. Daar hebben ze een samenwerkingsverband mee en volgens de polis niet met Dusseldorf. Ik laat het hier nog weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meiden hier is ie dan, de vergoedingen voor 2010

 

 

 

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u informeert naar de vergoeding van IVF in het buitenland. Graag geef ik u mijn reactie.

 

Vanuit de VGZ zorgverzekering kunt u in aanmerking komen voor een vergoeding van IVF/ICSI/KID of IUI in het buitenland.

 

Als de behandeling voor een vergoeding in aanmerking komt, krijgt u deze vergoed volgens het op dat moment geldende Nederlandse tarief. Dit tarief varieert. De vergoedingen baseren wij op het tarief van januari 2010. Bij het bepalen van het tarief kijken wij naar de maand waarin u met de behandeling start. Houdt u er rekening mee dat IVF/ICSI in het buitenland meestal (veel) duurder is dan in Nederland en dat de eigen bijdrage per poging daardoor hoog kan zijn.

 

IVF/ICSI

 

Tot en met de 40-jarige leeftijd komt u in aanmerking voor IVF/ICSI. U hebt hiervoor wel een verwijsbrief nodig van een Nederlandse gynaecoloog waarin hij de keuze tot IVF/ICSI onderbouwd. Voorwaarde is verder dat een IVF/ICSI behandeling plaatsvindt naar de westerse medische standaard. Terugplaatsing van bijvoorbeeld 4 of 6 embryo's, zoals in sommige landen plaatsvindt, komt niet voor een vergoeding in aanmerking.

 

Bent u tussen de 41 en 45 jaar dan hebt u alleen recht op een vergoeding als uw gynaecoloog kan aantonen dat een IVF/ICSI behandeling medisch nog kansrijk is. Voor een voorspelling vooraf of de behandeling op de leeftijd vanaf 41 jaar nog succecvol verloopt bestaat geen betrouwbare medisch test. Alleen na een (proef)stimulatie met hormonen of een IVF/ICSI behandeling, die volledig op uw kosten plaatsvindt, kan de medisch adviseur beoordelen of IVF/ICSI behandelingen op deze leeftijd nog voor een vergoeding in aanmerking komen. Ook de resultaten van een IVF/ICSI behandeling die kort voor het bereiken van de 41-jarige leeftijd is uitgevoerd, zijn bruikbaar bij de beoordeling.

 

Bent u 45 jaar of ouder dan hebt u geen recht meer op een vergoeding.

 

De maximale vergoeding voor een volledige IVF behandeling is 1450,82 euro per poging en voor een ICSI behandeling is de vergoeding 1533,34 euro per poging. Als men slechts een deel van de IVF behandeling uitvoert, bijvoorbeeld alleen het stimuleren met hormonen, dan geldt uiteraard een lager tarief.

 

De vergoeding voor IVF/ICSI geldt voor ten hoogste drie pogingen per te realiseren zwangerschap en is exclusief een vergoeding voor medicijnen. Het maakt voor de telling niet uit waar de IVF/ICSI behandelingen hebben plaatsgevonden. Na drie niet succesvolle pogingen in of buiten Nederland hebt u geen recht meer op nog meer pogingen in het buitenland.

 

Een IVF/ICSI poging is begonnen als:

 

- de geneesmiddelen zijn toegediend, en/of

 

- een follikelpunctie heeft plaatsgevonden in de natuurlijke cyclus.

 

Voor het recht op drie IVF/ICSI behandelingen telt een IVF/ICSI poging pas mee vanaf het moment dat bij de punctie minimaal één eicel is verkregen. Een afgebroken IVF/ICSI tijdens de eerste behandelfase met hormonen telt dus niet mee als poging. Als in het laboratorium geen bevruchting van de eicel(len) plaatsvindt en dus ook terugplaatsing van de embryo's niet mogelijk is, telt een IVF/ICSI behandeling wel als poging.

 

Na een doorgaande zwangerschap of een (levend) geboren kind, ontstaan uit IVF/ICSI, ontstaat opnieuw recht op vergoeding van de kosten van drie pogingen bij een nieuwe zwangerschapswens, als er sprake is van ongewenste infertiliteit. Onder een doorgaande zwangerschap verstaan wij een zwangerschap met minimaal één levende embryo van ten minste 10 weken gerekend vanaf het moment van follikelpunctie, of 12 weken vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie. Als een zwangerschap na deze termijn voortijdig eindigt dan hebt u opnieuw recht op drie IVF/ICSI behandelingen.

 

Na een wisseling van partner met gezamenlijke ongewenste onvruchtbaarheid (infertiliteit), hebt u opnieuw recht op vergoeding van de kosten van een IVF/ICSI hehandeltraject van drie pogingen. Voor medicijnen die verband houden met de IVF/ICSI behandeling ontvangt u een vergoeding volgens het artikel Farmaceutische zorg van de Zorgverzekering. Dit betekent dat maximaal het Nederlands tarief voor een vergoeding in aanmerking komt.

 

 

Eiceldonatie en IVF/ICSI

 

U hebt geen recht op een vergoeding van de kosten voor de donatie van de eicellen en/of voor de donor. Bij IVF/ICSI met eiceldonatie in het buitenland komt maximaal het tarief voor een IVF/ICSUI behandeling voor een vergoeding in aanmerking.

 

Mesa/Pesa/Tesa

 

De vergoeding voor een mesa/pesa/tesa behandeling bij de man is 1396,92 euro. De ICSI behandeling bij de vrouw die kan voortkomen uit de mesa/pesa/tesa behandeling telt als ICSI poging met de daarbij behorende maximale vergoeding.

 

Terugplaatsen ingevroren embryo

 

Als ze na een IVF/ICSI behandeling de embryo's invriezen (de zogenaamde cry embryo's) en ze terugplaatsen dan geldt hier een vergoeding van 403,21 euro per terugplaatsing tot er geen cryo embryo's meer over zijn. Cryo terugplaatsing telt niet als aparte poging, maar hoort bij de IVF/ICSI behandeling waaruit ze zijn voortgekomen.

 

KID

 

De maximale vergoeding voor een KID behandeling is 641,81 euro per 12 maanden, ongeacht het aantal behandelingen dat de vrouw in deze periode ondergaat. Bovendien heeft de vrouw recht op een éénmalige vergoeding van 403,21 euro voor screening van een donor. Tijdens een behandeljaar kunt u éénmaal van donor veranderen en komt dus ook nog éénmaal het bedrag van een screening (403,21 euro) voor een vergoeding in aanmerking.

 

IUI

 

De maximale vergoeding voor IUI is 507,52 euro per behandeling. Voor deze behandelingen geldt geen maximum.

 

 

 

Vooraf is geen machtiging nodig. Alle bovenstaande behandelingen komen vanuit de VGZ Zorgverzekering voor een vergoeding in aanmerking. Uit de aanvullende verzekeringen bestaat met ingang van 1 januari 2010 geen vergoeding meer.

 

 

 

Meneer/mevrouw......., hebt u nog vragen over dit onderwerp? Stuurt u gerust een e-mail terug, wij helpen u graag.

 

 

 

Tot slot wens ik u een prettige dag.

 

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Zorgverzekeraar VGZ

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Moto: IVF/ICSI

 

Bent u tussen de 41 en 45 jaar dan hebt u alleen recht op een vergoeding als uw gynaecoloog kan aantonen dat een IVF/ICSI behandeling medisch nog kansrijk is. Voor een voorspelling vooraf of de behandeling op de leeftijd vanaf 41 jaar nog succecvol verloopt bestaat geen betrouwbare medisch test. Alleen na een (proef)stimulatie met hormonen of een IVF/ICSI behandeling, die volledig op uw kosten plaatsvindt, kan de medisch adviseur beoordelen of IVF/ICSI behandelingen op deze leeftijd nog voor een vergoeding in aanmerking komen. Ook de resultaten van een IVF/ICSI behandeling die kort voor het bereiken van de 41-jarige leeftijd is uitgevoerd, zijn bruikbaar bij de beoordeling.

 

 

 

Hoi ik ben bij de IZZ verzekerd en 42 jaar, ik heb deze bovengenoemde afwijzing gehad, en hierover met ze gebeld. Welke behandeling is wel medisch kansrijk, iemand die ziek is en een behandeling krijgt heeft toch ook geen garantie dat de behandeling lukt, maar daar kunnen ze niet op ingaan. Ik moet nu een bezwaarbrief schrijven en de arts moet aangeven welke behandeling hij gaat starten, wat de procedure is etc. Maandag hebben we weer een afspraak en dan ga ik vragen of hij die aanvulling wil geven, en dan maar hopen dat ze nu wel een machtiging gaan afgeven.

 

Wel is het zo, dat wanneer je zwanger raakt van de poging, je deze achteraf wel vergoedt krijgt.

 

 

 

Groeten van Shanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Wel is het zo, dat wanneer je zwanger raakt van de poging, je deze achteraf wel vergoedt krijgt.

 

 

 

Groeten van Shanna

 

 

 

Wat zijn die verzekeraars toch ook hufters!! Dus als je zwanger raakt, dan krijg je het vergoed, en als je niet zwanger raakt, pakken ze je nog ff extra, alsof je niet al genoeg verdriet hebt, dat je dan ook nog zelf je IVF moet betalen...

 

 

 

Sorry voor deze inbraak in het 40+ topic. Hoor hier niet thuis met mijn 25 jaar, alhoewel mijn eicelvoorraad wel is van die van een 40+er!! :(

 

Mijn nieuwgierigheid was geraakt door DD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Shanna, wat een gedoe is dat terwijl je midden in de fase zit. Hoop dat je medewerking gaat krijgen vanuit DD.

 

Deze proberen wij ook nog vanuit het Maasstad te krijgen begin maart. Tis toch te triest voor woorden allemaal.

 

 

 

@Haai, ja meis het kan raar lopen in een mensenleven. Heel veel toi toi toi

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben morgen de echo dus ben benieuwd wat voor een aanvulling hij gaat schrijven, ik blijf vertrouwen houden dat het wel goed komt allemaal.

 

 

 

Groeten van Shanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uh hij gaat nog niets schrijven .... volgens hem willen ze alleen maar weten hoeveel eitjes er voor de punctie zijn, dus de aanvulling komt nog.

 

 

 

Groeten van Shanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moto: ik moet nog starten met de hormonen, maar het reizen kost wel veel tijd, ik wilde eerst heel graag alles in DD doen, maar op cd 8 en 10 moet ik een echo laten maken en die van dag 8 doe ik toch maar hier in het ziekenhuis, scheelt weer een hele dag, die van dag 10 valt op zaterdag en doe ik dan wel weer in DD, dat vind ik ook wel fijner omdat die voor de punctie is.

 

 

 

Ik laat je weten hoe het afloopt met de verzekering (en aanvulling).

 

 

 

Groeten van Shanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ha girls,

 

De kogel is door de kerk en we gaan onze IVF aanstaande 20 Mei starten.

 

Afgelopen week een terugkomgesprek gehad in het Maasstad ziekenhuis en we hebben wonder boven wonder ditkeer wel groen licht gekregen. De gyn. was terug van vakantie en had er nu misschien wel zin in :clap2:

 

Het gaat een combi behandeling worden Rotterdam/Gent en deze behoort gewoon door het VGZ vergoed te gaan worden. Misschien moeten we wel een jaar wachten op de teruggaaf maar we gaan ervoor!!!

 

Meiden bedankt voor jullie reacties en adviezen, ik heb er veel aan gehad.

 

Groetjes van een inmiddels twee weken ex-rookster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee die Shanna, jij gaat lekker snel. Ondanks die vervelende cyste heb je het toch maar geflikt binnen een maand HA.

 

Viel de punctie mee? Was je onder narcose gegaan in DD?

 

Nu nog de terugplaatsing en ik ga zeker aan je denken, zet m op

 

 

 

@ Sannie, ben even kwijt bij welke kliniek je zit maar hoop dat je rustmaand je goed heeft gedaan. Op naar het moederschap...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Moto: ik moet nog starten met de hormonen, maar het reizen kost wel veel tijd, ik wilde eerst heel graag alles in DD doen, maar op cd 8 en 10 moet ik een echo laten maken en die van dag 8 doe ik toch maar hier in het ziekenhuis, scheelt weer een hele dag, die van dag 10 valt op zaterdag en doe ik dan wel weer in DD, dat vind ik ook wel fijner omdat die voor de punctie is.

 

 

 

Ik laat je weten hoe het afloopt met de verzekering (en aanvulling).

 

 

 

Groeten van Shanna

 

 

 

Hoi Shanna,

 

 

 

Hoe is het afgelopen met de verzekering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Shanna42

Hey meiden de punctie viel reuze mee, heerlijk onder narcose (roesje) dus niets van gemerkt gisteravond en nu ook nog wel pijn in mijn buik maar valt echt reuze mee. De oogst was drie eitjes, dat viel dan wel tegen. Maaar vanochtend gebeld voor de uitslag én drie bevruchte eitjes, nu worden ze onderzocht (poollichaamonderzoek) op genetische afwijkingen - vanwege mijn leeftijd willen we dat graag - en daar kunnen we dan om 15.00 uur weer voor bellen en dan horen we wanneer de terugplaatsing kan plaatsvinden, dus nog heel even spannend voor deze uitslag.

 

 

 

Ik heb nog niets met de verzekering gedaan verder, de arts zegt dat ze willen weten hoeveel eitjes erbij stimulatie zijn, en op die manier dan medisch kansrijk is, tja dat waren er maar vijf en nu drie bij de punctie dus ik ben bang dat ze dat niet genoeg vinden, maar ik wilde eerst de punctie afwachten en dan de arts vragen of hij nu die brief wil maken voor de IZZ. Hopelijk volgt er een zwangerschap en dan krijgen we het zeker vergoedt.

 

 

 

Liefs van Shanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Shanna42

Net gebeld met DD, we hebben te vroeg gejuicht. Er is maar één eitje goed, ééncellig, nu moet ik morgenvroeg om kwart voor negen bellen om te horen of het verder gedeeld is, zoja dan om elf uur de tp zo nee tja

 

 

 

Liefs van Shanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vind ik het een rare regel: dat je het wel vergoed krijgt als je zwanger bent... en als het niet gelukt is, moet je alsnog dokken.

 

Extra zuur! Er moet echt een keer een ECHTE lans gebroken worden voor vergoedingen, zonder de restrictie van 40 jaar en zonder de restrictie van 3 pogingen.

 

BAH!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vind ik het een rare regel: dat je het wel vergoed krijgt als je zwanger bent... en als het niet gelukt is, moet je alsnog dokken.

 

Extra zuur! Er moet echt een keer een ECHTE lans gebroken worden voor vergoedingen, zonder de restrictie van 40 jaar en zonder de restrictie van 3 pogingen.

 

BAH!

 

 

 

Ronduit belachelijk vind ik het!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk vind ik het een rare regel: dat je het wel vergoed krijgt als je zwanger bent... en als het niet gelukt is, moet je alsnog dokken.

 

Extra zuur! Er moet echt een keer een ECHTE lans gebroken worden voor vergoedingen, zonder de restrictie van 40 jaar en zonder de restrictie van 3 pogingen.

 

BAH!

 

 

 

HELEMAAL mee eens!!!

 

 

 

@Shanna: meid, wat kl*te dat er maar 1 eitje bevrucht is maar kom op, de kansen zijn nog niet verkeken!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sannie66

@Moto, St. Franciscus zh-EMC...

 

 

 

@Nine, zeker zuur... heb je een verzekering nodig, dan geeft deze niet thuis en dan die leeftijdsgrens.. b e l a c h e l i j k... maar ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden