Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
hoi hoi,

Hier is niet zo zeer de nesteldrag toegeslagen maar wel de koopdrang.

Lijkt jullie het geen leuk idee om alle tips en do en don`t voor het kopen bij elkaar te zetten. We kunnen zo elkaar op ideeen brengen toch.Ik zal de aftrap geven.

Geboorteslingers met de naam erin

champagneglazen met mogelijk de naam erop

geboortebedankjes (hiervan weet ik nog niet zeker of ik het doe)

een speciale geboortetaart

Vul gerust aan en geef ook je mening ik kan nog weleens doorslaan hahaha..

Groetjes Face

Hihi, vind het een leuk idee, moet alleen zeggen dat ik hier nog niet echt over na heb gedacht.....

Bij "ons" is het niet echt gebruikelijk om er van alles om heen te regelen. Iedereen komt aanwaaien en eet een beschuitje en drinkt een biertje haha. Tuurlijk komt er een leuke geboorteslinger en wie weet wordt ik wel helemaal aangestoken als ik deze leuke ideeën lees!

Ach, over 2,5 week vakantie en daarna verlof. Wie weet wat ik mezelf nog allemaal uitdenk als ik "rustig" bij huis zit hihi.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat gaan jullie snel met verlof ??? ik werk tot 4 weken voor de bevalling...tenminste als ik dat haal !

en jullie??

Wij gaan over 1.5 week op vakantie...vlak bij jou Zoë!!? Weerselo ? hahaha...

We hebben een vouwwagen geleend en gaan voor het eerst naar een camping!!!

pffffff....super burgelijk!!! hahaha... huisje-boompje-beesje !!!! campinkje !!

Na...mijn vakantie van drie weken mag ik nog 5 weekjes werken! en dan verlof

!!

Geplaatst

Britt, naar het prachtige Twente! En Weerselo is idd vlak in de buurt haha. Hopen op lekker weertje en dan is het prima vertoeven op een camping toch?

Wij hebben nog niks geboekt maar gaan nog wel even. Willen wel in Nederland blijven dus we wachten even de weersvoorspellingen af.

Ik moet na deze week nog 2 weken werken en heb dan 3 weken vakantie. Daarna nog 1 weekje werken en dan stop ik met 34 weken. Anders was ik ook doorgegegaan tot 36 weken hoor maar ik heb uitgerekend dat wanneer ik weer moet beginnen het net kerstvakantie is. De praktijk is dan dicht en heb ik sowiezo vakantie. Dus dan ben ik toch gek als ik niet het maximale uit mijn verlof haal!

Hoe is het met de rest vd meiden?

Men, trek je het nog een beetje met die 2 meiden van je?

liefs

Geplaatst

Ik stop ook met 34 weken. Ik merk dat ik nu al hele dagen niet meer trek terwijl ik echt van plan was om 4 weken voor te stoppen.

Nou ik ga maar weer even naar puf-les! Fijne avond!

Geplaatst

Hoe bevalt de puf-les Faye? Ik heb me er nooit zo in verdiept maar hoor je nog weer heel veel vernieuwende dingen?

Op zich heb ik nog geen moeite met hele dagen werken maar merk wel sinds kort dat de buik in de "weg" gaat zitten. Dus ik doe wel een tandje lager hoor en laat me zeker niet gek maken als het even stressen is.

Geplaatst

Lekker hoor dat het verlof van iedereen zo dichtbij aan het komen is!

Ik zit nu alweer een tijdje 100% in de ZW, dus mijn verlof is al begonnen, niet echt op de leuke manier, maar toch ook wel lekker hoor.

Net op internet een leuke babykamer gevonden, dus we gaan van het weekend eens kijken of we het wat vinden. Dan kunnen we eens aan de slag.

Hoe staat het bij julllie met de bevalingskriebels? Hebben jullie er al over gedacht hoe jullie het willen? Thuis, ziekenhuis, bad, baarkruk, of wat er allemaal ook mogelijk is.

Liefs Diana

Geplaatst

Hallo dames!!!!

Niemand weggewaait????

Wat lekker dat jullie verlof ook al in zicht komt!!!!! en nog de vakanties ervoor/ernaar heerlijk!!!

Britt ik ben benieuwd of je het zo lang vol gaat houden tot 36 weken!!!

Hier al 2 weken verlof gehad en nog niks gedaan,pppfffff,wat heb ik het heet gehad!!!! wel lekker een groot zwembad aangeschaft dus daar maar in vertoeven! Vind het ook helemaal niet erg dat het nou wat minder word!!! Maar hoorde dat het in augustus nog heter word,we zullen zien!

Diana begin je niet de kriebels te krijgen dat je nog zoveel moet doen????

En wat de bevalling betreft heb ik weinig keus dat word liggend in het ziekenhuis.......... Ben wel benieuwd na jullie wensen!!!

Hoest verder met iedereen,vind het nou toch echt wel zwaar worden,maar ach....nog 12 weekies!!!!!!!!!!! Spannend hoor!!!!!!!!

Face hoe kom je aan zo`n geboorteslinger met naam ik wil er ook 1 laten maken maar heb 1 site gevonden en daar was het niet normaal zo duur!!!!! 8 euro per vlaggetje!!!!DAAAAAAAAGGGGGGGG!!!!!!!!!

Groetjes

Geplaatst

Wij hebben ook nog helemaal niets aan het kamertje gedaan. Ze komen pas 23 juli het dakkapel plaatsen en maken een extra kamertje. Daarna moeten de muren nog worden afgewerkt en dan nog eens schilderen/ behangen....... Als ik het zo opschrijf krijg ik wel even de kriebels en denk ik help! Maar het bedrijf kon niet eerder en wij kwamen ook wat laat met het idee van een extra kamer slik!

De puf-les is eigenlijk heel positief meegevallen. Wel leuk om met anderen lekker te beppen over het zwanger zijn.

Over het bevallen: wij gaan naar een geboortehotel dat in het ziekenhuis zit. Als het dan niet helemaal goed gaat dan ben je binnen 30 seconden op de afdeling van de gyn/verloskunde. Dat geeft me wel een prettig gevoel! Ik heb verder echt geen idee wat fijn zal zijn; een kruk of liggend. Het bad lijkt me niets. Zo naakt voor iedereen brr...hahahahaha! Ik ga wel altijd naar de sauna maar om nou naakt en zo kwetsbaar te bevallen? En jij zelf Diana?

Geplaatst

Hier is het kamertje ook nog zowat in de ruwbouwfase. Maar mijn ventje heeft vanaf morgen 4 weken verlof, dus dan zal er wel schot in de zaak komen.

Wat bevallen betreft, hier in België is het thuisbevallen toch niet zo in trek. Normaal is bevallen i/h ziekenhuis en 5 dagen daarblijven. Ik beval in het ziekenhuis maar blijf maar 2 nachtjes daar. Daarna heb ik nog 30uur kraamhulp thuis. Is toch allemaal een tikkeltje anders hier.

Geplaatst

Ook wij gaan naar het kraamhotel. Met dezelfde reden als Faye eigenlijk. Je mag na de tijd gelijk naar huis en je laat mooi alle troep daar haha. Zonder gekheid, ik vind het ook wel een prettige gedachte dat wanneer er compicaties zijn, we gelijk op de goede plek zitten.

Volgende week moet ik weer voor controle en die keer erop wil ze het bevallingspraatje doen. Ik wacht dus wel eens af wat zij allemaal te vertellen heeft. Dus of het nou in bed, in bad, of op de kruk gebeurd, geen idee....

Onze babykamer is verder klaar. Wil het alleen nog aankleden met hutsels en frutsels. Daarna zal ik een foto plaatsen!

Men, weet niet wat je precies in gedachten hebt, maar was je deze site al tegengekomen? http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/Zizou/?menu=category&categoryID=10555

Geplaatst

Voor mij zit er niet veel anders op dan in het ziekenhuis te bevallen met een grote kans op een KS. Dit omdat ik bij jamillah ook een KS heb gehad.

Ik wil nu graag met de gyno gaan kijken of ik een geplande KS kan krijgen, dat zie ik veel meer zitten. Het is mij de KS de vorige keer zo ontzettend meegevallen dat ik weer bijna 24 uur weeen niet zie zitten, dus het nu heel graag gepland zou willen hebben.

En of ik niet de kriebels heb? Nou nee, eerlijk gezegd niet. Daar in tegen ben ik ook pas eind oktober uitgerekend dus ik heb nog wel wat meer tijd dan jullie over :-)

Ben vandaag wel even voor behang en gordijnen wezen kijken, maar ik kan nog niks leuks vinden.

Twijvel ook weer of we de baby in jamillah's oude kamer doen, en haar een nieuwe (prinsessen) kamer gaan geven......

Geplaatst

hoi hoi,

Hier ook nog geen kriebels, we hebben zo`n vijf jaar geleden heel zwaar verbouwd. En toen is het kamertje in zoverre meegenomen dat er al gestukt is en een laminaatje erin ligt en rustige gordijnen. We wisten tenslotte niet of er ooit een kindje mocht komen slapen die kamer. Dus feitelijk is alleen het meubelement erin en daar is mijn vader hard aan het werken en wordt al zo mooi.

Voor de rest heb ik wel van die regelkriebels dat ik alles wel heb gedaan in deze zwangerschap ik weet tenslotte niet of het ons een tweede keer is gegeven. Dus gaan we volgende week voor de drie-d echo. Ik vindt het wel spannend ze zeggen dat het vaak al erg goed lijkt op hoe het geboren gaat worden.

Klopt MEN die site heb ik ook gevonden, even nog verder zoeken. Ik zoek het niet om zelf te maken. Dus als ik echt niks anders vindt wordt het toch die site, je kunt het tenslotte elk jaar hergebruiken toch!!hahaha ik heb al goed ingedekt voor me mannetje niet dat die op de centen zit maar toch.

Veder is het met de storm hier wel meegevallen, niks kapot alleen de hoofdschakelaar is eruit geknald. Mijn man is elctricien dus heeft er gelijk een nieuwe ingezet.

Fijn weekend allemaal..

groetjes Face

Geplaatst

Oh...dames ik kon niet meer wachten....vind je dit niet super geworden...het is bijna af.....de stoel wordt nog creme...en er moet nog een vensterbankje onder het raam...maar verder !!!

IMG_1278.jpg

IMG_1282.jpg

IMG_1280.jpg

Geplaatst

gister hebben we het hemeltje opgehangen en de lettertjes op de muur geplakt! ...ik ben zo verliefd als ik de deur van het kamertje open doe!! Heerlijk!!

IMG_1281.jpg

Geplaatst

Och Britt, wat een prachtig kamertje!

Hele mooie rustige kleuren en super meubels.

Kan me voorstellen dat je er trots op bent!

Geplaatst

Even een vraagje: jullie ook zo'n last van kramp de hele tijd? In de voet, in de teen, in m'n kuit. Meestal in bed maar was gistermiddag even shoppen en allerlei slippers aan het aanpassen toen het me er toch inschoot. Pff liep te hinkelen door de winkel haha.

Geplaatst

Britt, wat een prachtige kamer!!!!!! Ik ben erg onder de indruk, mooi gedaan zeg!!!

Wij hebben vanmiddag besloten dat we de baby in jamillahs kamer gaan doen, en we jamillah een prinsessenkamer gaan geven. Gisteren behang gekocht (ging 60 % korting vanaf) dus daar zijn we heel blij mee. Nu nog een leuk gordijn zoeken en we kunnen aan de slag :-)

Zoë: die kramp heb ik een paar weken geleden ook zo erg gehad, sinds ik met mijn benen omhoog slaap is het over. Misschien is het ook een idee voor jou om te doen?

Geplaatst

Hey

Leuk kamertje Britt!

Zoë heb gehoord dat je foliumzuur kan nemen om het te verminderen die kramp,heb er ook heel afentoe last van.

Face dat klopt van die slinger kan je gewoon hergebruiken maar ik moet er 2 namen op zetten,dus kijk nog wel ff,had wel een andere site gevonden waar de slinger stukken goedkoper was maar ben vergeten hoe de site heet dus weer opnieuw zoeken!

Diana jullie gaan ook aan de slag dus....leukkkk................

Vandaag na de camping geweest....ppffff.... kan echt niet ver meer lopen dus vierdaagse voor volgende week ook maar afzeggen:lachu:

Red het denk ik ook niet om na de zomerfeesten te gaan die buik word zooooowww zwaar!!!!!

Groetjes

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

7 Oktober **Men**:bcbbgirl2: & :bcbbgirl2:

8 Oktober Diane ?????????????????????????????

10 Oktober Face:bcbbgirl2:

10 Oktober Zoe (VERRASSING)

11 Oktober Faye :bcbbboy2:

13 Oktober Maaike :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt:bcbbgirl2:

17 Oktober Mia :bcbbgirl2: Phileine 15-06-2010*

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak:

19 juli Britt (3d/4d echo)

19 juli Faye (VK)

21 juli Zoë (vk)

21 juli Diana79 (Gyno)

23 juli **Men** (Gyn)

29 juli **Men** (verpleegkundige)

Buikomtrek:

Britt 108 cm 20wk+2, 114 cm 24 wk

Diana 125 cm 20wk+6

Hobbesje 99 cm 19 wk, 104 cm 24 wk

Men 106 cm 21wk+6d, 110cm 26 w

Zoë 99 cm 21 wk+5d, 102 cm 25

Faye hoe was de 3/4d echo gister????

Geplaatst

Diana, ik heb al een extra kussen onder de matras bij het voeteneinde liggen. Maar hopelijk trekt het net als bij jou met een paar weken weg.

Van Foliumzuur wist ik niet trouwens. Zal weer beginnen!

Men, pff das een flinke buik zeg! Kan me voorstellen dat het goed zwaar begint te worden. Mooie zwangerschapstreep heb je over je buik lopen!!

28 weken zwanger alweer. Zal ook weer eens een foto plaatsen idd. Vind het wel een mooi gezicht hoor als je lekker op de bank zit en je ziet je buik flink heen en weer gaan. Genieten!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Britt een super mooi kamertje, helemaal af voor mij gevoel. Moet je nagaan dat er bij ons alleen maar dozen staan, en dat het dus zo mooi kan worden. Gaat wel kriebelen zo hoor.

Kramp heb ik ook weleens maar ik ga dan s`nachts op mijn rug liggen voedingskussen in de knieholte en twee kussens erachter en daar de benen op. Helpt er goed en ook tegen olifante voetjes gelukkig.

Ik ga gewoon ook opzoek naar de goedkope site, tijd zat hahahaha.

Hier verder weinig nieuws, morgen 3d echo en het geboortekaartje gaan ontwerpen. Wel erg leuk.

Groetjes Face

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

7 Oktober **Men**:bcbbgirl2: & :bcbbgirl2:

8 Oktober Diane ?????????????????????????????

10 Oktober Face:bcbbgirl2:

10 Oktober Zoe (VERRASSING)

11 Oktober Faye :bcbbboy2:

13 Oktober Maaike :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge

19 Oktober Britt:bcbbgirl2:

17 Oktober Mia :bcbbgirl2: Phileine 15-06-2010*

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak:

19 juli Britt (3d/4d echo)

19 juli Faye (VK)

21 juli Zoë (vk)

21 juli Diana79 (Gyno)

23 juli **Men** (Gyn)

29 juli **Men** (verpleegkundige)

09 augustus Diana79 (3D echo)

Buikomtrek:

Britt 108 cm 20wk+2, 114 cm 24 wk

Diana 128 cm 25wk

Hobbesje 99 cm 19 wk, 104 cm 24 wk

Men 106 cm 21wk+6d, 110cm 26 w

Zoë 99 cm 21 wk+5d, 102 cm 25

Geplaatst

Foto-SVQARUA7-D.jpg

Foto-PQGMFQ3E-D.jpg

Mijn buik met 28 weken. Heb de laatste foto's met 22 weken gemaakt. Jeetje wat een verschil zeg haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden