Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zoë de weerstand bij een zwangerschap is anders. Ik ben ook non stop verkouden en had dat vorige keer ook precies hetzelfde.

Gyno heeft het vorige keer wel uitgelegd, was iets met verhoogde witte bloedcellen tijdens zwangerschap, maar het exacte verhaal weet ik niet meer...

Volgende week gaan we aan onze slaapkamer starten, en dan kunnen we ongeveer 2 weken daarna de babykamer gaan doen. Tijd word nu wel krapjes, maar echt kriebels heb ik nog niet.

Nou ja, een beetje voor de keizersnede dat wel.....

Hoe gaat het met de rest van de dames?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Diana, ik dacht al zoiets aangezien ik nooit wat heb.

Heb trouwens vanochtend de perineum olie gekocht. Jullie dat topic gelezen? Lijkt mij de moeite van het proberen waard toch?

Tevens vanochtend het kind erkend op het gemeentehuis, moest ook nog steeds gebeuren... En voor de rest even praktische dingen gekocht: flesjes, speentjes, manicuresetje, en meer van dat soort dingen. Moet wel eerlijk zeggen dat hoe meer er geregeld is, hoe meer rust het me geeft.

Nu alleen de naam nog.... pfff

Geplaatst

hoi hoi,

Hier gelukkig geen last van een lage weerstand, maar je kunt het nu ook zo makkelijk krijgen met dat wisselend weer.

Zoe ik heb het topic ook gelezen maar zoals ik het weet is dat pas bij 34 weken verstandig...net als de thee.

In iedergeval een fijn weekend gewenst mooi weer is besteld.

Diana succes met het opknappen van jullie slaapkamer, nog heel leuke ideeen of gewoon het verven enzo.

Hier komt morgen het kamertje yes ik heb er helemaal zin in.

Groetjes Face

Geplaatst

Klopt Face, in de bijsluiter staat ook vanaf de 34e week maar vind het wel fijn om vast van alles in huis te hebben haha.

Leuk dat morgen het kamertje komt, fotootje volgt?

Pff, hier een beetje een off-day eerlijk gezegd. Heb nu 1 week vakantie en ben gewoon vanaf maandag zo verkouden, opgezette klieren, keelpijn. Bah ben er even zat van. Al die tijd hard gewerkt, nu vakantie en dan dit... Sorry wil niet zielig doen hoor en heb er vanmorgen al lekker een portie om gebrult dus nu gaat het ook alweer.

Vanaf maandag zitten we in ieder geval voor een weekje in zuid Limburg dus das wel een fijn vooruitzicht.

Geplaatst

Ik las dat inderdaad ook van die olie en toevallig vertelde de Puf-Yoga-dame hetzelfde. Ach, het is het proberen waard!

Bij ons is de ruwbouw nu klaar! Wordt net als bij Diana wel een beetje krapjes en we zijn er nog steeds niet uit met de naam! Heb ik toch zoooooo veel gehad om er over na te denken (en stiekem te fantaseren) en nu weten we het niet hahahaha!

Ik merk dat ik nu steeds lichter slaap en dus veel wakker wordt. Meteen klaarwakker en overdag dus net weer zoals in de eerste maanden steeds meer moe. Fysiek heb ik verder niets te klagen. Ik begin eindelijk een beetje te wennen aan die "andere vrouw" die je toch fysiek geworden bent!

En....voor het eerst in mijn leven blij met 19 graden in de Zomer hahaha!

Geplaatst

Volgende week gaan we aan onze slaapkamer starten, en dan kunnen we ongeveer 2 weken daarna de babykamer gaan doen. Tijd word nu wel krapjes, maar echt kriebels heb ik nog niet.

Nou ja, een beetje voor de keizersnede dat wel.....

Hoe gaat het met de rest van de dames?

Inderdaad een beetje krapjes in de tijd, maar op zich moet je dat toch makkelijk kunnen redden.

Prettig dat je weet dat je weer een ks krijgt. Ik zit nu in de fase dat ik me steeds drukker ga maken over de bevalling (en ik wil eigenlijk nog wel wat antwoorden... maar dan moet ik toch nog een week of 7/8 wachten vrees is).

Heb trouwens vanochtend de perineum olie gekocht. Jullie dat topic gelezen? Lijkt mij de moeite van het proberen waard toch?

Tevens vanochtend het kind erkend op het gemeentehuis, moest ook nog steeds gebeuren... En voor de rest even praktische dingen gekocht: flesjes, speentjes, manicuresetje, en meer van dat soort dingen. Moet wel eerlijk zeggen dat hoe meer er geregeld is, hoe meer rust het me geeft.

Nu alleen de naam nog.... pfff

Goed bezig zeg! Je bent al met de kleinere dingen aan het kopen, lekker hoor. En de naam.... die moeten wij ook nog steeds!

Hier komt morgen het kamertje yes ik heb er helemaal zin in.

Groetjes Face

Leuk! En hoe is het?????

Ik las dat inderdaad ook van die olie en toevallig vertelde de Puf-Yoga-dame hetzelfde. Ach, het is het proberen waard!

Bij ons is de ruwbouw nu klaar! Wordt net als bij Diana wel een beetje krapjes en we zijn er nog steeds niet uit met de naam! Heb ik toch zoooooo veel gehad om er over na te denken (en stiekem te fantaseren) en nu weten we het niet hahahaha!

Ik merk dat ik nu steeds lichter slaap en dus veel wakker wordt. Meteen klaarwakker en overdag dus net weer zoals in de eerste maanden steeds meer moe. Fysiek heb ik verder niets te klagen. Ik begin eindelijk een beetje te wennen aan die "andere vrouw" die je toch fysiek geworden bent!

En....voor het eerst in mijn leven blij met 19 graden in de Zomer hahaha!

Hoe herkenbaar: ik slaap ook heel licht. Hoor zowaar mijn overbuurmeisje huilen 's nachts... Haar zus heb ik nooit gehoord en die lag in dezelfde kamer als baby. Hier ook lekker moe (mede daardoor).

Wij zijn nu klaar met sausen op de eerste etage en kunnen nu de raamkozijnen gaan schuren en schilderen. Vandaag de vloer uitgezocht en besteld. Ze kunnen de 25e al komen leggen. Dus over 3 weken kan ik lekker de dozen van boven halen en kleertjes, speelgoed enzo uitzoeken en beginnen met wassen.

Ondertussen maar eens driftig op zoek naar een naam en maandag maar eens boeken halen met geboortekaartjes.

En vandaag het kraampakket gekregen en er zat een leuk knuffeltje/speendoekje in en veel meer babyverzorgingsproducten dan 4 jaar geleden. Altijd leuk (ik kijk even langs de pakken met alle verbanden heen = struisvogelpolitiek) om wat te krijgen.

Geplaatst

Hoi meiden,

"Fijn" om te lezen dat jullie ook nog niet uit de namen zijn... Ik ga ervan uit dat beeb nog wel even zit, maar als er nu wat gaat gebeuren hebben we een qua naam wel een probleem haha. Ben trouwens wel benieuwd met wat voor naam iedereen op de proppen komt straks!

Hobbesje, die lappen kraamverband heb ik ook maar snel aan de kant geschoven...

Iedereen druk aan de klus, leuk hoor. Ben benieuwd straks!

Nou, wij gaan zodadelijk even een paar daagjes weg, hoop dat het weer een beetje meewerkt... Tot volgende week! lfs

Geplaatst

Hey meiden,

Controle bij de gyno was vandaag weer helemaal oke. Ons kindje loopt op gemiddeld schema. Mijn buik is wel 2 weken op voor, hahaha.....

Ik moet wel met een bekkenband gaan lopen van de gyno omdat mijn bekken al erger worden. Het is bijna eng hoe het kraakt bij elke stap die ik zet.

De keizersnede kon gepland worden, maar precies op de bruiloft van vrienden, dus we gaan voor een week later. Het word dan dus de 26e van oktober. Raar hoor om een datum te hebben! Omdat het dan wel pas met 39,5 week is, lopen we een risico dat het natuurlijk gaat gebeuren, maar dan krijg ik alsnog de KS, alleen dan dus niet op de geplande datum. Och dat risico nemen we maar.

Kans is volgens de gyno heel klein omdat het de vorige keer ook niet gebeurde.

Verders alles geregeld bij de opname en anesthesist vanwege de ruggeprik bij de KS.

Maandag nog voor de laatste behandeling bij de KNO-arts en ook meteen naar de functie-afdeling voor de prik vanwege de rhesusfaktor.

En dan 7 september weer controle bij de gyno, daarvoor moeten we dan nog langs de kraamafdeling en verloskamers om alles te bekijken en uitleg te krijgen.

Qua namen zijn we er eindelijk uit! De eerste naam word weer arabisch, alleen de tweede weten we nog niet zeker. Maar goed dat heeft geen haast.

Geplaatst

Uitgerekend:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

5 oktober Hanneke :bcbbboy2:

7 Oktober **Men**:bcbbgirl2: & :bcbbgirl2:

8 Oktober Diane ?????????????????????????????

10 Oktober Face:bcbbgirl2:

10 Oktober Zoe (VERRASSING)

11 Oktober Faye :bcbbboy2:

13 Oktober Maaike :bcbbboy2:

16 Oktober Mika

18 Oktober Inge (Geheimpje)

19 Oktober Britt:bcbbgirl2:

17 Oktober Mia :bcbbgirl2: Phileine 15-06-2010*

25 Oktober Jolanda

28 Oktober Hobbesje

30 Oktober Diana79:bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak:

13 augustus **Men** (gyn)

16 augustus Zoë (vk)

16 augustus Diana79 (Prik vanwege Rhesus)

07 september Diana79 (Gyno)

14 september Diana79 (voorlichting bevallingsavond MCA)

Buikomtrek:

Britt 108 cm 20wk+2, 114 cm 24 wk, 119 cm 29 wk

Diana 128 cm 25wk

Hobbesje 99 cm 19 wk, 104 cm 24 wk

Men 106 cm 21wk+6d, 110cm 26 wk, 116cm 30w4d

Zoë 99 cm 21 wk+5d, 102 cm 25 wk, 105 cm 30 wk

plaats en manier van bevalling en vorm van voeding

Face ziekenhuis/op normale wijze/borstvoeding

Diana79 ziekenhuis/geplande KS(26 okt)/borstvoeding

Britt35 thuis/borstvoeding

Faye Kraamhotel/ borstvoeding

Zoë Kraamhotel/borstvoeding

Inge ziekenhuis/flesvoeding

Men ziekenhuis/(proberen)normale wijze/borstvoeding

Hobbesje ziekenhuis/geen idee nog hoe (vorige keer ks)/borstvoeding

Geplaatst

Het is echt heel erg raar om een datum te hebben, maar stiekem ook zoooo leuk :-)

De KS is vorige keer echt heel erg goed bevallen. Ik heb nergens last van gehad, dus vandaar dat ik nu zelf weer om een ks heb gevraagd.

Geplaatst

Leuk dat je de datum al weet!

En fijn dat je geen last hebt gehad de vorige keer. Ik wel helaas. En nu nog trekt het litteken af en toe heel erg. Heb jij dat niet?? Maar: ik zou het wel weer over doen hoor (wil de dames hier niet afschrikken), zo erg is/was het nou ook weer niet.

Hier gaat alles prima. Gisteren voor het eerst in 4 weken weer zwangerschapsgym gehad. Wel lachen hoor: sommige van de oefeningen gaan op z'n zachtst gezegd niet echt soepel (maar gelukkig niet alleen bij mij).

Geplaatst

dag dames,

hier weer een update van mij. Heb wel regelmatig meegelezen maar had niet zo veel trek in typen geloof ik......lig vaak 's avonds op de bank alleen maar naar die bewegende buik te kijken. We hebben vorige week een videocamera gekocht om dat gewiebel alvast op te nemen. Tsjonge, kan er geen genoeg van krijgen

mijn status op dit moment als opsomming...

• kamertje bijna klaar: nog plankje ophangen en spullen opruimen en kleertjes wassen

• ook pretecho (4D) laten maken op 22 juni: helemaal geweldig!

• nog geen namen (grote twijfels)

• matrasje voor wiegje besteld (wiegje is waar mijn vriend ook 40 jaar geleden in heeft gelegen)

• schoonmama maakt hemeltje + 'randje' voor wiegje van marimekko stof (hetzelfde als mijn fatboy): komt ze over 1,5 week brengen

• op 30 juli ook zo'n suikertest moeten doen en 2 uur in wachtkamer gezeten: geen last van gehad en ook uitslag was goed

• 31 juli kinderwagen gekocht

• en ook op 31 juli buikfoto's laten maken. Morgenavond bekijken!

• op 5 augustus de erkenning geregeld op gemeentehuis. Babietje krijgt mijn achternaam!

• elke keer als ik stad inga kom ik wel met nieuwe kleertjes thuis. kan het niet laten die ini-mini spulletjes

• afgelopen maandag moest ik echo laten maken om ligging van placenta te laten beoordelen. Die lag met 20-weken echo beetje voor uitgang. Maar nu was het OK! Kan normale bevalling worden! En het was natuurlijk super om baby weer te zien (wij weten nog steeds niet wat het wordt....). Ons kleine wurmpje gaat precies goed wat groei betreft: ze hadden 4 metingen gedaan en die leidden exact tot uitgerekende datum van 8 oktober

• verder geen klachten behalve dat werken wel wat zwaarder wordt. Na de lunch wel behoorlijke dip. Slapen is echt wisselend.

• wil in ziekenhuis bevallen en in bad lijkt me wel wat, maar ja, volgens mij bepaalt het moment van bevalling wat ik dan echt wil (of minst erg vind). Erg moeilijk om dat nu al te bepalen vind ik

• op 7 september naar voorlichtingsavond in ziekenhuis

• ga proberen borstvoeding te geven (heb op 2 + 9 september cursus borstvoeding

• nog geen geboortjekaartje en dus ook nog niet nagedacht over tekst op geboortekaartje

• afgelopen maandag tijdens pilatesles uitgebreide info gehad over bevalling....het wordt geen feest

• Volgende week lekker 1 weekje met vakantie en dan nog 3 weken werken

nou, dit was het voor nu geloof ik. Zijn jullie ook weer op de hoogte. Ik hou jullie berichten in de gaten. Doei!

Geplaatst

@Hobbesje, ik heb het eerste jaar wel af en toe last van een trekkend gevoel gehad bij het litteken, maar inmiddels nergens last meer van.

De KS vond ik na 24 uur weeen en slechts 5 cm ontsluiting een prima oplossing! Was 2 dagen later alweer thuis, en de wond heelde prima.

Dus ondanks dat het uiteraard wel een operatie is, en het zeker geen pretje is, vond ik het een beter plan dan weer zo'n lange bevalling op niks af.

Diane, leuk om weer wat te horen. Jeetje er is zeker heel wat gebeurd.

Fijn dat je een gewone bevalling kan hebben, en inderdaad je ziet wel waar je dan zin in hebt.

Veel plezier bij de voorlichtingsavond in het ziekenhuis. We hebben het vorige keer ook gedaan en het was erg informatief. We gaan 14 september ook weer.

Geplaatst

Hey meiden, we zijn terug in Twente. Ondanks dat het even heel fijn was om eruit te zijn, verlang ik vanavond ook wel weer naar m'n eigen bed. We hebben lekker gewandeld (op de platte stukken hihi) en zalig gegeten (heel belangrijk!).

Wat ik altijd zo fijn vind aan vakantie is dat ik echt aan lezen toe kom. Dikke, spannende pullen, maar ook romannetjes en Harry Potter.Vind het geweldig.

Het is hier best rustig... Zal wel een goed teken zijn neem ik aan? Iedereen nog goed te pas? Ik merk dat mijn energie weer iets aan het afnemen is.

Diana, wat apart dat je gewoon je bevaldatum weet! Pff, 24 uurs bevalling... Ik mag toch hopen dat dat ons allemaal bespaard blijft.

Hobbesje, wordt het bij jou ook weer een KS of weet je dat nog niet?

Diane, wat een praktisch verslag! Moet toegeven dat ik het ook zalig vind om naar m'n buik te kijken hoor, zeker als er wat actie in zit! Sinds een paar dagen moeten m'n ribben het ontgelden...

Faye en Hobbesje, hoe gaat het met de kamertjes?

lfs

Geplaatst

Zoe leuk dat je er weer bent en dat je zo lekker hebt kunnen lezen!

Mijn energie is ver te zoeken nu... wil wel op tijd m'n bed in, maar dat lukt niet echt goed. En ik vind het warm 's nachts.... pfff! Lijkt wel of ik opvliegers heb ofzo. Moet er sinds een paar nachten ook weer elke keer uit tussen 4-5 om naar de wc te gaan.

Ik weet nog niets over hoe ik ga bevallen. Pas met de 35/36 weken zal daar misschien wat meer duidelijkheid in komen. Maar dan moet de kleine iig met het hoofd beneden gaan liggen (anders ga ik echt niet normaal bevallen en wordt het wat mij betreft een ks).

Hier zijn vandaag de radiatoren er weer aan gezet. Nu kunnen we kozijnen schilderen (manlief uiteraard) en als volgende week de vloer erin gaat kan ik eindelijk verder.

Kunnen we onze bedbodems op bierkratten (kon niet meer uit ons bed op de grond opstaan 's morgens) ombouwen naar bed op bierkratten.

Ben alleen op zoek naar gordijnen en dat is echt rampzalig. Alle bekende zaken hebben niet wat ik zoek...

Denk dat we maar een dagje naar Enschede moeten ofzo (daar zitten wat grotere stoffenwinkels als ik het goed heb).

Geplaatst

Hobbesje, typisch hé? Je energie neemt weer af en 's avonds ben je moe maar slapen ho maar... Vind dat heel raar. Lig nu met een extra kussen tussen m'n benen en dat ligt wel prettig maar idd, minimaal 5x per nacht eruit om te plassen is geen uitzondering.

Het zou trouwens voor mij ook geen punt van discussie zijn hoor als blijkt dat de beeb in een stuit ligt! Dat risico zou ik ook niet willen lopen.

Fijn dat de babykamer bij jullie ook begint op te schieten!

Ik mag dinsdag weer naar de vk. ivm de vakantie heeft er nu 4 weken tussen gezeten en ben dus wel benieuwd hoe het gaat, of hij/zij mooi op schema ligt enzo.

In Enschede heb ik weleens gehoord van "het schuurtje" . Het pand moet er niet uitzien maar ze schijnen daar echt de meest fantastische gordijnen te hebben. Ik wil ook nog even in de buurt kijken maar als ze hier niks hebben, wijk ik ook uit hoor!

Geplaatst

Hallo mama`s in spe.......

Wat goed dat het bij iedereen op begint te schieten met de kamertjes.

Zoë wat fijn om er toch even een paar dagen ertussenuit te zijn geweest he,kan je weer ff een beetje opladen!

Wij moesten vrijdag op controle en de dames zijn helaas van plaats verwisseld dus diegene in stuit ligt nou onderin en ze rade ons een gewone bevalling dan ook af,over 2 weken terug komen en dan kijken hoe ze dan liggen misschien word dan ook wel de ks gepland?

Mijn man staat helemaal achter een ks omdat hij bang is als de eerste eruit is de tweede dan alsnog een ks word,we zullen het er ov er 2 weken nog eens goed overhebben met de gyn!

1 dame word geschat op 1580 gram en de andere op 1630,prima volgende de gyn!

Verder vind ik het echt heel erg zwaar worden nou alles gaat zeer doen de knieen,benen,heupen,schouders,ribben echt alles!Slaap heel slecht en idd 5x per nacht bed uit en heb ook totaal geen energie meer!!!Ben echt aan het aftellen nou!

Hoe gaat het bij jullie???Nog weinig klachten???

Vrijdag hebben we de wagen en de cosi`s opgehaald en wipstoeltjes gekocht zo schattig allemaal de huiskamer staat wel helemaal vol maar ik vind het leuk!

Groetjes!

Geplaatst

Nou de nieuwe kamer van Jamillah is nu helemaal gestript.

Woensdag en donderdag word daar behangen.

Ik heb mijn vader vanmiddag lief aangekeken, en die wil 1 muur met een prinsessenprint gaan maken:

http://www.muurdeco4kids.nl/Webwinkel-Product-1289927/WT-Prinsessen-behang-Nw-design.html

Dus dat gaat helemaal mooi worden denk ik!

Het weekend halen we de nieuwe meubelen, en dan kan ze over een week of 2 in haar nieuwe kamer slapen :hello2:

De babykamer is dan in principe goed zoals deze is. Alleen het ledikantje aan de kant halen en de wieg neerzetten, maar ook die staat al klaar.

Verders gaat hier alles prima. Ik ben druk aan het zoeken naar leuke afbeeldingen voor een buikschildering die ik wil laten maken, en we gaan ook nog een fotoshoot met z'n 3tjes(eigenlijk 4tjes) doen. Ben daar ook wel benieuwd naar.

Qua slapen gaat het hier nog wel redelijk, wel veel bekkenpijn, maar gelukkig geen 5 keer per nacht eruit. Zal nog wel kunnen komen hoor, dus ik klop het maar af!

Men, vind je het vervelend als het een KS gaat worden?

Zoë, veel plezier bij de VK dinsdag. Wel fijn om weer even alles te laten checken, geeft weer een goed gevoel nietwaar?!

Hobbesje, ben ook benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen. Vaak is de kans op een tweede KS toch wel groot. Maar ik neem aan dat je dat met de gyno gaat bespreken als je daar komt?

Geplaatst

Leuk Diana, een echt muurschildering! Ik zag idd je topic over buikschilderingen, ben erg benieuwd naar het resultaat straks!

Men, je zou toch verwachten dat je meiden geen kant meer op kunnen maar ze hebben het voor elkaar gekregen! Nog even een paar weekjes volhouden meis, maar ik me zo voorstellen dat het lang duurt nu en echt zwaar wordt...

Mooi he, al die spulletjes?! Onze 3e kamer boven staat ook helemaal vol, ongelooflijk hoeveel spullen ze nu al hebben en ze zijn er nog niet eens haha.

Mijn beeb heeft steeds vaker de hik. Grappig hoor. Hebben jullie ook weleens dagen dat je alles kunt en en nergens last van hebt en soms van die momenten dat je bij de minste inspanning al harde buiken hebt?

Geplaatst

Men: kan me voorstellen dat het zwaar is voor je. Benieuwd of de dames nog weer netjes willen gaan liggen.

Leuk behang Diana!

De wel/geen ks wordt idd bij de gyn besproken. Misschien dat het dan ook duidelijk wordt waarom het nu precies een ks is geworden de vorige keer.

We gaan ons iig opgeven voor de voorlichtingsavond, zodat we weer weten hoe het in elkaar steekt (er schijnt het een en ander verbouwd/veranderd te zijn).

Hier begint het er qua kamertje nu op te lijken. Gisteren in Enschede (bij Harry's stoffen) eindelijk gordijnen gevonden die mij aanstaan. En nog 'even' naar de prenatal geweest om een duodeken en een eerste pakje te kopen. En we hebben 2 exemplaren van een knuffel gekocht voor onze krummel.

Verder zijn we (mijn man dus) nu aan het schilderen en als dan volgende week de vloer er is kan ik helemaal losgaan.

Hier staat al het kinderspul op de kleinste zolderkamer (en daar kunnen we nog maar net doorheen manouvreren). Tijd om alles op orde te zetten dus.

En die hik herken ik helemaal! Vind het heel schattig en na een tijdje zo irritant. Maar het hoort erbij he?!

En harde buiken heb ik nu ook wisselend. De ene dag kan ik nog niet eens opstaan uit een stoel zonder harde buik, waar ik de andere dag probleemloos alles kan doen...

Merk wel dat ik ze nu meer heb dan de vorige keer igg.

Geplaatst

Hobbesje, als ik het goed begrijp weet je niet waarom je de vorige keer een KS hebt gehad? Hoe kan dat zo? Is het je toen niet verteld, en ook niet in het nagesprek? Of heb je die niet gehad?

Ben er wel heel erg benieuwd naar.

Mocht je de reden wel te horen krijgen kan je aan je gyn vragen om het lijstje met de kansen die je hebt op weer een KS.

Bij mij waren die op het punt van de niet vorderende ontsluiting, en mijn hoge BMI, in beide gevallen 50%, dus een grote kans.

Misschien voor jou ook fijn om een idee te krijgen?

Met hoeveel weken ga je naar de gyno?

Die voorlichtingsavonden kan ik echt iedereen aanraden. Wij hebben er vorige keer echt heel veel van opgestoken, en daarom doen we het gewoon nog een keertje.

Ik ga nu even mailen voor een afspraak voor de fotoshoot, en de buikschildering. Anders ga ik dat weer vergeten.

Geplaatst

Ik had ook last van een niet vorderende ontsluiting. Maar ook het kindje was met 16 dagen overtijd natuurlijk niet meer zo flexibel in de schedelnaden. De ligging was niet optimaal. En hij was echt veel groter dan gedacht (kilootje meer). Met de 35/36 weken wordt ik doorgestuurd, dus dat duurt nog 'maar' een week of 6 (en dan is het al bijna zover...).

Geplaatst

Ik was 11 dagen overtijd, en het was ook een flinke dame.

Wat word je trouwens laat doorgestuurd?

Mijn gyno vertelde dat als ik naar de VK ging ik met 32 weken weer terug moest komen naar de gyno, vandaar dat ik toen ook maar gewoon bij hem bleef, net zo makkelijk.

Misschien kan je alvast eerder een afspraak maken zodat je weet waar je aan toe bent?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden