Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hahahahahaha......errruggg he!!!!

Wel een mooi ventje hoor!!!!

tja....moeder is jezelf onmisbaar maken! pfff...makkelijker gezegt dan gedaan!!

Hier is het net zo...wel heb ik iets bijzonders.... M is altijd zo zelfstandig geweest... dag mama! en weg was ze ...ze kon bij wild vreemde mensen op schoot gezet worden...ze vond alles leuk... soms dacht ik wel eens...hallo..ik ben er ook nog! Niet zo plakkerig/knuffelig is ze..... maar sinds 4 weken is ze ineens angstig en éénkennig! Ze plakt aan me vast...zoekt steun en troost! soms lastig (wil net met peuterspeelzaal beginnen Niet dus!) maar soms is het wel genieten van het lekker close zijn met haar! De oorzaak is...dat het besef ineens gekomen is dat ze alleen gelaten wordt (bij oma, of peuterspeelzaal, of visite) normaal denken ze er niet bij na...en hobbelen ze mee...ineens krijgen ze het besef...en nu vind ze ineens alles spannend en eng. Ze moet opnieuw vertrouwen krijgen, dat ze weer opgehaald wordt en dat ze ook altijd weer naar huis gaat. hahaha. Ik had dit bij 1 jaar verwacht.... maar dat het nu komt?! Tja...wel vermoeiend want het komt haar humeur niet ten goede!! pfff....zo dwars en chagie!! oeffff.... maar ja.

Herkennen jullie dit een beetje??

Zeg ik links ...wil ze rechts.... en ga zo maar door... overal maakt ze een strijd van (ik niet...gelukkig ben ik de baas!!hahaha)

Maar met 26 weken zwangerschap...een enorme buik, slaap te kort en een dreinende peuter.... zooooo.... daar word je moe van! maar ja... ik kijk van dag tot dag... dan maar wat rustiger aan!

Meiden...ik hoor jullie graag!!

Liefs, Britt

Geplaatst

hoi Faye en Britt,

de afgelopen 2 weken al vaak voorgenomen te reageren maar het kwam er niet van dus nu maar een poging.

Britt, wat gaat dat hard: alweer 27 weken zwanger, Ja, ik kan me dat goed voorstellen die extra moeheid: bij de 1e kun je gaan rusten wanneer je dat wil en dat kan nu niet met een veeleisen peuter om je heen.

en Faye, voor jou dus ook weer een heel spannende tijd: 3 dagen geleden een tp gehad. Ik ga heel hard voor je duimen meid!!

Hier ook al weer de 2e verjaardag van Milou gevierd. Tsjonge wat gaat dat hard nu: echt een meisje met wie je al een klein gesprek kunt voeren! En oei, wat wordt ze boos als papa of mama niet begrijpen wat ze zegt haha. Ik ben reuzetrots op mijn meisje. Ik heb weer een nieuwe foto van mijn prinses bijgevoegd.

Faye, hopelijk van jou over 2 weken een bericht van een positieve test!

En Britt: aftellen kan binnenkort al weer beginnen. Ik blijf je volgen via het forum.

En voor alle andere dames: ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat!

• 3 maanden later...
Geplaatst

Hey meiden! Nog iemand af en toe online? Zelf een paar maanden niet meer hier geweest maar blijf nieuwsgierig naar jullie en de kinderen! Gaat alles goed?

Britt inmiddels bevallen van een lief meisje! Gefeliciteerd! Gaat alles voorspoedig?

Hobbesje hoe gaat het nou met je? Gaat het met het verdriet?

En @ iedereen: vertel, vertel!

Geplaatst

hee Faye en natuurlijk alle andere oktober-mama's,

ik ben ook niet meer zo vaak online op dit forum maar ben nog wel geabonneerd op aantal discussies dus dan blijf ik toch een beetje bij....

Britt, oh, wat heerlijk.....gefeliciteerd meid met je kleine meisje! alweer 6-7 weken oud lees ik. Gaat alles goed met moeder en kind?

Oh hobbesje wat verdrietig om afscheid te moeten nemen na al zoveel weken, ik krijg er koude rillingen van. Ik zie wel het goede nieuws dat je afgelopen week weer een tp hebt gehad......Dat is wel weer goed nieuws!!! Ik ga voor je duimen.

En jij Faye, helaas je 5e TP niet succesvol. Hoe gaat het met jou? hoe nu verder? weer een behandeltraject in of ben je hier nog over aan het nadenken?

liefs aan allemaal en ik blijf jullie berichtjes volgen!

Diane

Geplaatst

Het is al een hele tijd geleden dat ik hier wat geschreven heb. Ben nog wel op het forum, maar dan in andere topics. Ik zit idd (weer) op het wachtbankje nu. Spannend weer. Voel weer van alles en nogwat... Zaterdag of zondag maar eens testen.

En idd een late miskraam gehad. Erg heftig geweest, mede door mijn uterusruptuur bij Mikai konden ze me niet echt inleiden. Maar het is nu wel duidelijk dat mijn baarmoeder niet wil ontsluiten. Dat hoofdstukje is gelukkig nu afgerond, we zijn nu aan het wachten of ons laatste cryootje wil blijven zitten en anders weer aanmelden voor een nieuwe ICSI (na bloedprikken en zaadonderzoek).

Faye: hoe is het met jou? Nog actief in de MMM of in de pauzestand? Ik kan het niet afleiden uit je handtekening. Maar ik zie wel dat het erg veel inspanning kost van jullie helaas...

Britt: gefeliciteerd met jullie dochter!

Zoe: nog kriebels voor een tweede of is het goed zo??

Geplaatst

Hey meiden, wat leuk om weer wat van jullie te lezen. Ook ik ben niet meer actief op het forum maar soms log ik nog even in ;-)

Hobbesje, wat ontzettend triest van jullie miskraam... Maar het zijn weer spannende tijden voor jullie lees ik! Hoe voel je je?

Hoe gaat het met jullie hummels? Wat een kids zijn het alweer hè? Hier een die in z'n nee fase zit. Pfff erg vermoeiend soms maar moet er ook wel om lachen. Fijn dat het langzaam beter weer wordt want buiten spelen is toch wel favoriet.

Faye, hoe gaat het met jullie?

Hier is de kriebel voor een tweede wel wat gezakt. Ondanks dat ik het er wel moeilijk mee heb gehad dat het voor manlief helemaal goed is zo, heb ik er nu ook wel een bepaalde rust in zo. We hebben een heerlijk manneke en dat relativeert enorm.

Liefs

• 1 maand later...
Geplaatst

oh meiden kan het bijna niet geloven maar vandaag na 6 keer TP en IVF nummer 4 een positieve bloedtest! Moest het, heel ego, even delen!

Geplaatst

wow geweldig!!! Roze wolk !!!! geniet ervan!! ik zal voor jullie duimen!!!! ps...effe showen...R.omee...is bijna 4 mnd[ATTACH=CONFIG]5247[/ATTACH]

Geplaatst
Super Faye! Al jullie inspanning eindelijk beloont. Geniet ervan!!!

Dank je wel! Oh meis wat lees ik bij jou veel verdriet in je handtekening.... Gaat het een beetje met je?

Geplaatst

Dank je wel! Wat een prachtig meisje!

wow geweldig!!! Roze wolk !!!! geniet ervan!! ik zal voor jullie duimen!!!! ps...effe showen...R.omee...is bijna 4 mnd[ATTACH=CONFIG]5247[/ATTACH]
  • 2 weken later...
Geplaatst

Oooh Faye, wat suuuuuppeerrrrrr!

heel erg fijn voor je/jullie.

ik ga je zwangerschap volgen dus hou me (ons) svp op hoogte via deze groep.

groetjes, Diane

Geplaatst

Wow Faye,

ik kom niet zoveel meer op het forum, maar wat ben ik blij dat ik dit bericht mag lezen!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap wat geweldig!

Hoe voel jij jezelf?

Dikke knuffel en liefs

Geplaatst

Bedankt lieverds! Ik kan het nog niet echt geloven. Zit echt op de echo te wachten en doe de hele dag niets anders dan de klok vooruit kijken.

Hoe gaat het met jullie en de kinderoren? Luca zit nu echt zwaar in de peuterpubertijd, echt een boef. En dat is dan nog lief uitgedrukt. Ontzettend eigenwijs en trekt zich niets aan van onze strenge blik en stem.... Het is dat ik elke dag nog meer van hem ga houden! :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden