Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat ongeduldige heb ik dit keer wel. Maar dan ook vooral omdat Kian niet kan wachten. Hij is elke ochtend vroeg en de eerste vraag is dan 'wanneer komt de baby nou?'

Maar we zijn net naar de voorlichtingsavond van het ziekenhuis geweest en het is nog wel aan te raden om iig nog 3 dagen te wachten met bevallen. Dan gaan de nieuwe kraamsuites open! En die zijn mooier dan de huidige. Dus ik hou m'n kleintje hopenlijk nog 3 dagen binnen. Dan mag het wat mij betreft helemaal gebeuren. Ben er helemaal klaar voor.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook nog een heel erg ongeduldige!!! Wat mij betreft mag het allemaal wel gaan beginnen.

Maar dat zit er vast niet in dus tellen we af naar de 20e (nog 12 dagen)

Ik ga mijn kleine meid op bed leggen, want die is ziek en was er vanochtend al om 5.45 uit.....(gaap)

Geplaatst

Hallo dames!! Jullie hebben mij even niet meer gehoord hier, maar dat heeft een hele goede, mooie reden!!!! Wij zijn zaterdag om 11.45u de trotse ouders geworden van een prachtig en kerngezond dochtertje Louise!!!!!!!!!Alles gaat goed!!! Ik heb nog even niet de tijd om bij te lezen, maar als er ondertussen nog dames bevallen zijn, proficiat! En aan de toekomstige mama's veel succes!!

Geplaatst

Uitgerekend:

8 oktober Diane

11 oktober Faye

13 oktober Maaike74

28 oktober Hobbesje

30 oktober Diana79 (20 okt geplande KS)

Geboren:

15 juni Phileine* dochter van Mia

15 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

21 september D_uuk, zoon van Zoë

24 september Elize, dochter van Face

? oktober ???, dochter van Britt

2 oktober Louise, dochter van Inge

Eerstvolgende afspraak:

19 oktober Diana79 (bellen tijdstip KS)

20 oktober Diana79 (geplande KS)

Naam/Plaats bevalling/soort voeding:

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Diana79/Ziekenhuis (ks)/borstvoeding

Meiden,

Ik heb het lijstje meteen weer even aangepast.

Inge van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!

Ik hoop dat de bevalling goed is verlopen.

Geniet van je kraamtijd.

Diane, vervelend als je overtijd loopt he?!

Ik vond dat de vorige keer echt een drama. Je stelt je toch op een bepaalde datum in.

Hobbesje, wel lekker hoor nieuwe kraamsuites, zijn ze mooi geworden of heb je er nog niks van gezien?

Liefs Diana

Geplaatst

Gefeliciteerd Inge met jullie dochter.

Super geniet er maar lekker van.

Wie is de volgende?????

Ik heb vanmiddag weer aan de ctg gelegen en echo gehad.

Dit omdat ik weinig leven voelde.

Maar gelukkig alles was goed.

KIndje was nu 40 weken op de echo dus hij loopt iets voor.

Het is nu echt dagen aftellen.

Verder iedereen succes

Geplaatst

I.V. gefeliciteerd met jullie dochter!

Diane: heel vervelend dat overtijd lopen. Ik ben de vorige keer 16 dagen overtijd gegaan. Voelde me prima, alleen het gevraag of er al wat is is nogal simpelmakend...

Diana: de kraamsuites zijn mooi geworden, helemaal tov de oude voorbereidingskamers/verloskamers. Het is wat gezelliger verlicht en de kamer is wat kleiner. En het grootste voordeel is dat je in je 1tje met je kindje mag blijven liggen in die kamer. Nog 2 daagjes wachten met bevallen...

Geplaatst

Hoe gaat het vandaag met de nog te bevallen meiden?????

Hier nog niks hoor, alles rustig.

Bij jullie ook, of zijn er al tekenen????

Hobbesje, klinkt goed die nieuwe kraamsuites!

Geplaatst

Inge gefeliciteerd met jullie dochter!!!!! Ik hoop snel te lezen hoe het allemaal verlopen is! Geniet van de kraamweken!

Wat veel meiden he in oktober!!!

Nou Diane en Maaike ik vrees dat ik jullie ga vergezellen op de wachtbank. (weer een wachtbankje, je verzint het niet :) Maandag mijn uitgerekende datum. Ik heb wel 1 doel: Bevallen vóór jou Diana want de 20e klinkt echt mijlenver weg hahahahaha!

Hobbesje klinkt erg goed! Als alles goed gaat krijg ik ook zo'n kamer. Het zag er goed uit, toch huiselijk en 30 seconden van de gang van de afdeling verloskunde. Bij ons is het kraamhotel in het ziekenhuis gemaakt. Erg handig!

Geplaatst

Uitgerekend:

8 oktober Diane

11 oktober Faye

13 oktober Maaike74

28 oktober Hobbesje

Geboren:

15 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

Eerstvolgende afspraak:

11 oktober Faye VK

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Geplaatst

Ik kan mij voorstellen dat de 20e nog mijlenver klinkt!!

Van mij zou het ergens ook wel eerder mogen hoor :-)

Laten we er maar vanuit gaan dat ik de hekkensluiter ga worden van de oktober dames.

Ik ben net terug van de drukker en eindelijk het kaartje besteld (hoezo laat?)

Kaartje word maandag besteld, en is dan dinsdag binnen, en er word dan met spoed een proefdruk gemaakt.

Die is dan hopenlijk dinsdagmiddag en anders woensdag klaar.

We gaan er maar vanuit dat het in 1 keer goed is, en dan is dat ook weer klaar.

Hubbie is nu de box naar beneden aan het halen, en alle speeltjes enzo.

Zo zijn we zo goed als klaar voor de kleine meid.

Nou meiden, hopenlijk bevallen er een aantal van ons dit weekend!

Morgen zou met 10-10-10 natuurlijk wel een onwijs leuke datum zijn :-)

Geplaatst

icon1.gif

Uitgerekend:

8 oktober Diane

11 oktober Faye

13 oktober Maaike74

28 oktober Hobbesje

Geboren:

26 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

Eerstvolgende afspraak:

11 oktober Faye VK

Heb even de geboorte datum bvan mn meisjes veranderd want die klopte niet!

Inge proficiat met je dochtertje,wat een leuke naam! Ik hoop dat alle goed is gegaan,ben benieuwd na jou verhaal!

Geniet van je meisje en de kraamweken!

Hobbesje waarom geef je alleen borstvoeding als het kindje >4kg is? Of heb je dat al eens verteld?

Verder iedereen heel veel succes met de laatste loodjes!

Geplaatst

Men: Kian was 4150 gram en die bleef maar drinken bij me. Op het laatst was het half uur voeden, uur voor pampus liggen en weer voeden. En dat de hele dag door. Ik was na 6 weken echt helemaal op... Bleek achteraf echt een hongerige baby te zijn die aan de maximale hoeveelheid voeding voor hongerige baby's nog niet genoeg had.

Dus bij een kindje minder dan 4 kilo wil ik het nog wel proberen, maar als het weer zo'n grote wordt hou ik het voor gezien (denk ik ;) - ben er nog niet helemaal over uit hoor).

Diana: kan precies toch met het geboortekaartje?! Wij willen vanavond de enveloppen schrijven - weer een stapje dichterbij dat we echt alles af en klaar hebben.

Verder heb ik dit keer echt wel last van nesteldrang. Heb zonet de dakramen op zolder gelapt, boven alles gestoft, de tuinstoelen schoongemaakt en opgeruimd, druk aan het wassen, bedden verschoond. Nu 'alleen' nog even kijken naar schoenen voor Kian, trekstangen halen voor de gordijen op de babykamer en alles stofzuigen.

Geplaatst

Och hemel hobbesje begon jij ook al :-)

Ik heb de vitrage gewassen, de rails van de gordijnen gesopt (laten doen hoor!).

Morgen wil ik de gordijnen wassen, jamillah's gordijnen heb ik ingekort, en vooor 2 weken boodschappen in huis gehaald, hihihihi.

Het begint hier dus ook :-)

Ik kan mij trouwens voorstellen dat je op zo'n manier de BV snel zat ben.

De vorige keer verliep bij mij gelukkig heel voorspoedig, maar na 2 maanden gaven we wel al af en toe een flesvoeding, en na 4 maanden ben ik gaan afbouwen.

Was het inmiddels ook wel weer zat, en jamillah ook trouwens.

Geplaatst

nou dames,

dacht dat ik vandaag aan de beurt zou zijn.....kwamen gisteravond om 23.50u terug van een feestje, stapte uit de auto en dacht: oh jee, een beetje een natte broek.....mijn vliezen zijn gebroken....

Vannacht om 3 uur weer en om 6 uur weer. De wekker gezet om 8u zodat ik VK kon bellen dan. Maar heel weinig geslapen (geloof tussen 6-8u). Ik had/heb ook nog geen last van weeen.

VK kwam rond 13.30u maar twijfelde of het vruchtwater was en stuurde me door naar ziekenhuis. Daar ruim een uur aan CTG gelegen: alles was goed met baby. En het vocht was slijm en geen vruchtwater ;-(

Shit, we hadden echt gedacht dat we vandaag of anders morgen papa en mama zouden worden, maar blijkbaar heeft ons babietje het nog prima naar de zin in mijn buik. Pfffff, wat duurt wachten toch lang.......

Inge, jij gefeliciteerd met de geboorte van Louise!!! Geniet er lekker van!

Geplaatst

Ow diane, dat is even flink balen!!!!

Ik kan mij voorstellen dat dat wachten vreselijk lang duurt, ik weet er helaas alles van.

Maar kop op, het komt er echt uit!

Ik geloofde dat na een tijdje niet eens meer, dacht dat ik eeuwig zwanger zou blijven :-)

Hoe is het met de rest van de meiden?

Ik dacht ook even dat ik aan de beurt zou zijn. Veel lage buikpijnen en rugpijnen, en een zwaar hoofd (net geen hoofdpijn).

Eigenlijk een flink gevoel van de griep.

Nu maar hopen dat het geen griep word, want dan word de KS een lastig verhaal.

Dus aan de vitamines en veel rusten.

Geplaatst

Meiden,

Wil alle trotse ouders van harte feliciteren!

En alle andere die nog aan het wachten zijn, heel veel toi, toi, toi.

Dat jullie, je eigen kleine wondertjes maar snel in de armen mogen houden!

Succes!

Geplaatst

Oh Diane wat een teleurstelling!!!!! ik kan me zo goed voorstellen dat je in gedachten al begonnen was!

En Diana, ik duim voor je dat het geen griep wordt want dat zou echt niet te harden zijn zo vlak voor de datum! Het is al spannend zat zo he?

Hier eindelijk een ingedaald ventje! Ben er erg blij mee! Verder voel ik me niet lekker, erg emotioneel veel buikpijn en zo. Ik lig veel in bed en dat laat de dagen erg lang duren.....

Geplaatst

Nou, ik ben gelukkig weer een beetje opgeknapt!!!

Wel nog zat van alles en erg moe, maar dat zijn gewoon de laatste loodjes waar we doorheen moeten.

Faye, volgens mij gaat het bij jou wel snel gebeuren als ik dat zo hoor.

Dat emotionele, en de buikpijnen kunnen we heel goed een begin zijn!!!

Ik hoop het voor je.

Diana, hoe is het bij jou? Is er inmiddels al wat gebeurt?

Hobbesje, hoe voel jij je? Merk je al iets?

Kan jij het thuis nog een beetje aan met een kleine erbij?

Geplaatst

Faye: fijn dat je mannetje is ingedaald.

Diana: fijn dat je weer bent opgeknapt.

Hier wordt het wel steeds zwaarder. En helemaal als Kian om 10 over half 6 wakker is en mijn man zo briljant is om hem niet terug in z'n eigen bed te leggen. Daar kan ik dus echt niet meer tegen... Zegt hij ook nog iets doms tegen Kian (hij beloofd hem zo half dat hij naar oma mag - ja vanmiddag om half 4 ja, tot die tijd zit ik met een zeurend mannetje - en bedankt he - meneer zelf is naar z'n werk vertrokken).

Kortom: tis hier nu even erg gezellig. Maar gelukkig mag Kian logeren vanacht en kan ik morgen weer een keer iets langer blijven liggen: heerlijk!

Geplaatst

Hobbesje, ik kan mij voorstellen dat dat soort dingen dan helemaal fout vallen!

Tenslotte heb je echt je slaap nodig deze tijd, en dan is half 6 echt geen leuke tijd meer!

Jamillah is de laatste weken van een langslaper ook veranderd in een kort slaper :-(

Gelukkig gaat ze 3 dagen naar kdv, en de andere is manlief er en die gaat er dan uit, hij hoeft nooit vroeg te werken, dus ik heb geluk!

Geplaatst

Oh dat is wel lekker dat je man niet zo vroeg weg hoeft. Normaal gesproken weet ik dat ik er meteen uit moet als Kian wakker wordt, maar vanmorgen deed mijn man dat omdat hij er toevallig nog was. Maar dat werd er dus niet beter van ;).

Wel balen dat Jamillah ook vroeg wakker wordt. Ik hoor het wel meer: zal de tijd van het jaar wel zijn ofzo... Ik kijk iig nog niet uit naar dat de klok ook nog eens verzet wordt (dan is het nog vroeger dag...).

Nu heeft mijn moeder net Kian opgehaald. Ze gaat op de koffie bij een kennis en die past ook op haar kleinzoon: kunnen ze even lekker samen spelen (en vanmiddag op de peuterspeelzaal weer verder samen). Dus ik heb even tijd voor mezelf - heerlijk!

Geplaatst

He!!!

Ze is er!!

Vraag niet hoe!!!

Nee...we hebben wel erg veel pech gehad...maar dat horen jullie nog wel een keer!!

Ik ben nu thuis met haar gelukkig ....en kan nu gaan herstellen van alle toestanden..ik heb net nog een baarmoederontsteking achter de rug...en ben in totaal 3 x opgenomen geweest in het ziekenhuis...dus...pffff.

Mirthe doet het goed ...en is dus ruim 7.5 pond en wat kan je toch verliefd zijn op zo'n kleintje!!

Ik spreek jullie snel...maar ik moet effe op adem komen..

dames zet um op !!!

tot snel!![ATTACH=CONFIG]78[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een lief meisje Britt! Ben wel erg benieuwd naar je verhaal als ik je zo hoor........... Hopelijk gaat het nu goed met je! Tot snel!

Oh meiden kan me voorstellen dat het verlof van jullie nu met een 2e kindje heel anders is dan de vorige keer. Ik kan me overal aan toegeven al wil ik de hele dag in bed liggen maar met een peuter of kleuter om je heen is het echt hard werken! Ik benijd jullie niet hoor!

Geplaatst

Britt,

Van harte gefeliciteerd!

Wat een mooie meid zeg!

Succes met het herstellen van de bevalling en de rompslomp die je erna nog hebt gehad!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden