Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Britt nogmaals gefeliciteerd!!!!

Ik ben ook super benieuwd naar je verhaal!!!

Ik had jullie dochter al even bewonderd op hyves. Wat een schatje zeg!

Faye, het valt inderdaad niet mee om de laatste loodjes met een peuter/kleuter door te brengen.

gelukkig heb ik veel hulp, en gaat de kleine 3 dagen naar KDV.

Oef nog 8 dagen en dan is het zover!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Volgende week om deze tijd ben ik mijn koffer voor het ziekenhuis aan het pakken :-)

Geplaatst

hey meiden!

Inge, sorry een beetje late reactie van mijn kant maar van harte proficiat met je dochter! Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat lekker aan het genieten bent van je kleine meid!

Britt, wat een prachtige foto! 7,5 pond is ook erg netjes! Hoe voel je je verder?

Oh dames, kan me voorstellen dat het zwaar begint te worden nu... Ik ben benieuwd van wie we het eerst bericht ontvangen ;)

Hier gaat alles mooi z'n gangetje, D_uuk heeft al een mooi schema van om de 4 uur voeden. Ben erg blij dat de borstvoeding goed loopt want ik vind het wel heel bijzonder om te kunnen geven. Eergister heb ik voor het eerst afgekolft zodat mijn man het flesje kon geven. Ik was alleen vergeten dat ik daardoor dus 1x borstvoeding heb overgeslagen waardoor ik 's nachts wakker werd met mega boobies en lekkages haha. Ach, al doende leert men ;)

Van deze avond heb ik gelijk gebruik gemaakt om even lekker met m'n vriendinnen bij te kletsen. Al met al ben ik maar 3,5 uur weg geweest en het was erg gezellig maar ik was blij dat ik weer in huis was bij m'n mannen. Pff dat wordt nog wat haha.

liefs

Geplaatst

Nog precies een week te gaan, en als het goed is, is dan rond deze tijd de kleine geboren :-)

Maar........vanacht weer lichte weeën, en nu nog steeds.

Ben benieuwd of het allemaal door gaat zetten.......

Doet in ieder geval wel zeer

Geplaatst

Oh Diana: jij bent wel lekker aan het rommelen. Als de weeen doorzetten wordt het dan een spoedkeizersnede??

Zoe: fijn dat het zo goed gaat en je al een soort van schema hebt met voeden. En idd: al doende leert men (ipv een voeding is het idd handig om een keer extra te kolven :D).

Vanmorgen ben ik weer bij de gyn geweest. Bloeddruk is goed en de kleine ligt echt al stevig ingedaald. Ze gaan wel proberen om de natuur z'n ding te laten doen (dus volgende week mag ik weer op controle) en wachten nog even met inleiden. Hij twijfelt toch wel steeds meer over de grootte van de baby: eerst was het 7-7,5 pond en nu zij hij vanmorgen dat de 4 kilo toch ook wel gehaald zouden kunnen worden. We zullen het zien...

Geplaatst

Ik rommel nog "vrolijk" door hier. Word wel steeds pijnlijker, maar het zet niet door en er is absoluut geen regelmaat in te bekennen.

Dus we blijven afwachten.

Als het doorzet word het een lastig verhaal.

's avonds en 's nacht worden er geen KS gedaan. Dus dan moet ik wachten en als het te ver is moet het natuurlijk gebeuren.

Mocht het dan weer niet lukken word het uiteraard wel een spoedKS, maar dat geldt voor ieder ander ook.

Gebeurt het overdag of weet ik het toch tot overdag vol te houden, krijg ik wel meteen een KS.

Het is dan dus erg onzeker.

Net even de proefdruk opgehaald, en die was meteen goed!!!!

Enveloppen mee, en die ga ik zo maar schrijven, want ik vertrouw het niet zo allemaal.

Hobbesje, ik ben erg benieuwd hoelang het bij jou nog gaat duren!!!!

faye en Diane, hoe is het met jullie??????????????

Geplaatst

Je maakt het toch niet al te spannend he Diana!!!!! Als ik het goed onthouden hebt krijg je toch opnieuw een KS omdat je dat bij Jamilah ook had toch? Niet om andere redenen? Ik hoop dat het een beetje voorwerk is en dat het niet doorzet voor je!

Hobbesje: hou je taai-taai he!

En hoe is het met jullie Maaike en Diane?

Geplaatst

Ik loop er nog steeds.

Moet vanmorgen weer naar de Gynaecoloog ben benieuwd.

We wachten rustig af.Nou rustig......

Faye jij loopt al helemaal een tijdje overtijd.

Nog niks geen tekenen?

Diana alles weer rustig of zet het echt door?

Geplaatst

Goedemorgen!!!

Hier nog geen verandering, blijft dus lekker doorrommelen, maar meer is het ook niet.

Zal mij allemaal wel benieuwen.

Maaike, ik ben benieuwd hoe het vandaag bij de gyno gaat! Laat je het nog even weten?

En faye, jeetje, jou kleine vind het wel heel erg gezellig bij je he?! Ben je het niet spuugzat aan het worden?

Ik krijg inderdaad een KS omdat Jamillah ook zo is geboren, en tevens op eigen verzoek.

Ik wil niet weer een zelfde bevalling als de vorige keer met een spoedks als afsluiting en die kans is meer dan 50%.

Hobbesje, hoe rommelt het bij jou?

Ik las dat er misschien een inleiding zou komen? Wat is daar de reden van?

Ik dacht dat niet niet mocht na een KS, of heb ik dat verkeerd???

Geplaatst

Hier rommelt het niet meer. Heb echt maar heel af en toe een harde buik en dat is het. Denk dat de baby er nog wel even lekker blijft zitten.

Inleiden doen ze hier wel na een keizersnede (heeft mijn vriendin ook gehad). Maar waarschijnlijk wat subtieler dan anders.

Hoe dan ook hoop ik niet lang overtijd te gaan, daar probeer ik volgende week wel op aan te dringen. Dat zie ik nl. niet zitten.

Wel een beetje raar dat ze 's avonds en 's nachts geen keizersnede doen... Maarre: over uiterlijk een week heb jij het er al weer opzitten! Lekker aftellen.

Faye: hoe gaat het bij jou? (je banner is wel een beetje raar aan het doen)

Maaike: hoe was het bij de gyn??

Geplaatst

Ben net terug van het ziekenhuis.

Weer hoge bloeddruk.

Controle gehad en een uur aan de ctg gelegen.

Alles was gelukkig goed wel veel voorweeen.

Dus hopen dat het nu doorzet.

Zondag mag ik weer aan de ctg kijken hoe het dan is.

En maandag weer controle.

Je word het nu wel erg zat.

Maar dat zijn de laatste loodjes.

Misschien bevallen jullie nog wel eerder dan mij.

We wachten maar af.

Geplaatst

Jeetje Maaike, spannend hoor!!!! Ik hoop voor je dat het doorgaat zetten.

Ik ga er nog steeds vanuit dat ik de hekkensluiter ga worden hier.

Dus jullie hebben allemaal nog 6 dagen de tijd :-) hahahahhaha

"s avonds en 's nachts worden hier alleen KS op medische indicatie (spoed) gedaan.

Gezien er dan ook maar 1 gyno op de afdeling loopt vind ik het begrijpelijk, tenslotte zou ik het best natuurlijk kunnen doen.

Maar het zal misschien best per ziekenhuis verschillen.

Succes allemaal!!!!!!!!!!

Geplaatst

effe updaten

icon1.gif

Uitgerekend:

8 oktober Diane

11 oktober Faye

13 oktober Maaike74

28 oktober Hobbesje

30 oktober Diana79 (20 okt geplande KS)

Geboren:

15 juni Phileine* dochter van Mia

26 augustus Ivy en Loïs, dochters van Men

21 september D_uuk, zoon van Zoë

24 september Elize, dochter van Face

4 oktober Mirthe Rosanne, dochter van Britt

2 oktober Louise, dochter van Inge

Eerstvolgende afspraak:

11 oktober Faye VK

19 oktober Diana79 (bellen tijdstip KS)

20 oktober Diana79 (geplande KS)

Naam/Plaats bevalling/soort voeding:

Hobbesje/Ziekenhuis (ivm vorige keer ks)/borstvoeding als het kindje minder dan 4 kg is

Diana79/Ziekenhuis (ks)/borstvoeding

Zo nu staat ze er ook bij!

Geplaatst

Haai! Ik zag inderdaad mijn tikker! Dat wordt wel heel erg hahahahahaha! Het voelt wel een beetje zo als ik eerlijk ben :)

Vannacht werd ik wakker van flinke menstruatiekrampen maar helaas vanmorgen weer verdwenen als sneeuw voor de zon....... Ik moet me er maar bij neerleggen dat het de volle 42 weken kan worden. Misschien ben ik zo ongeduldig omdat hier bijna iedereen eerder bevalt dan de uitgerekende datum en ook bij de pufclub zijn ze allemaal vlot. Tja.......

Meiden zet hem op he! Nog even volhouden!

xxx

Geplaatst

Faye, ik denk dat hobbesje en ik je gevoel heel goed kunnen voorstellen hoor!!!

Ik ben na 40 weken 4 keer opgenomen geweest voor een inleiding, en alle 4 de keren ook weer zonder resultaat de volgende dag naar huis gegaan.

Ik vond het echt vreselijk!

Ik ben voor je aan het duimen dat het snel doorgaat zetten!!!

Volgende week moeten we toch allemaal aan de beurt zijn, of zijn geweest. Daar gaan we gewoon voor.

Geplaatst

Ik kan me het gevoel nog heel goed voor de geest halen.

Ik was zelfs 16 dagen overtijd. Met 15 dagen nog niet inleidbaar.

Het wachten was nog niet zo erg, maar dat gevraag van anderen....

Dit keer hopenlijk eerder: heb nu al sinds het avondeten vervelende harde buiken (handig als je op een vergadering zit - not). Misschien dat er dit keer toch een eigen begin inzit.

Britt: hoe gaat het met jou en je meisje???

*En als je nog kijkt kan je dat het lijstje veranderen (de quote haken enzo weghalen), dan kunnen wij hem weer gebruiken*

Geplaatst

Ow hobbesje, wat is dat vervelend he?!

Ik werd 4 keer met gel ingeleid, maar een verweking of ontsluiting te krijgen, maar mooi niet hoor.

Mijn lijf wilde er gewoon niet aan.

En dan inderdaad al die vragen......Elke dag stond de telefoon roodgloeiend, en als ik ook maar even niet opnam, stonden mensen voor de deur.

Had jij dat ook???

Lastig die harde buiken op de vergadering!!! Zit er iets van een regelmaat in?

Geplaatst

Mijn lijf wilde ook niet. Tot de hormoonveter: toen begon het wel mee te werken. En tot de 6 cm ontsluiting heb ik het ook nog wel gered. Maar toen was Kian te eigenwijs/dikbollig.

Gelukkig had ik de vorige keer niet zoveel buik: mensen begonnen pas te vragen hoe lang ik nog moest toen ik al 2 weken overtijd liep. En bellen viel ook nog wel mee. Maar wel buren die alles meekrijgen natuurlijk...

Geen idee of er regelmaat in de harde buiken zit. Vind het ondertussen wel veel worden, maar heb nog niet het geduld gehad om te gaan timen (drukdrukdruk aan het bijlezen op internet).

Hoe is het bij jou dan met de rommelerij??

Geplaatst

ik kwam tot de 5 cm :-), beetje hetzelfde idee dus.

Alleen was Jamillah dus een sterrekijkertje, dus was het gauw klaar, en op naar de OK.

Goh wat was ik toen blij!

In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij, dat als harde buiken of voorweeën meer dan een half uur, met tussenpozen van 3 minuten komen dat ik dan moest gaan bellen.

Dus ben benieuwd hoe het bij jou nu gaat!!!

Geplaatst

Ik ben ook heel benieuwd!

Mijn harde buiken komen zeker nog niet regelmatig. Misschien als ik straks rustig ga liggen (of juist niet). We wachten af, maar van mij mag het gebeuren!

Geplaatst

Ik heb gehoord dat als je warm gaat douchen en het minder word, het voorwerk is, maar als het dan doorzet of erger word, het dan het echte werk is.

Geplaatst

goedenavond/nacht, hihihihi

Ik wilde jullie nog even een update geven.

Ik heb nu bijna een uur lang flinke steken in mijn buik (om de 5 a 10 minuten)

Ik hoop dat het wat gaat doen of al aan het doen is......

Geplaatst

Jezus wat spannend hier zeg.....Diana hoe is het nu met jou???????? Hoop dat het door zet voor je en je de kleine eindelijk in de armen kan houden!!!

Hobbesje bij jou nog wat gebeurd???

Ik heb eigelijk helemaal geen tijd om te internetten maar ben zo benieuwd na jullie!!!!!!

Succes allemaal!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden