Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend in Oktober:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

07 Oktober **Men**

11 Oktober Zoe

11 Oktober Face

15 Oktober Hanneke

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

18 Oktober Luna

19 Oktober Diane

Eerste echo:

6 februari Noor

12 Februari Face

19 Februari Diane

23 Februari Inge

24 Februari **Men**

24 Februari Carolina

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

1 Maart Mia

10 Maart Zoe

?? Februari Hanneke

Mia, ik heb je erbij gezet!

Britt, helemaal super! Gefeliciteerd! Heb alleen geen data van jou dus moet je het lijstje zelf maar even aanvullen.

We zijn al met een mooi clubje. Hoop dat iedereen goed te pas is?

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je!

Ik heb me net aangemeld bij moeders voor moeders, raar hoor om te zeggen dat je zwanger bent!!!

Ik heb net trouwens mijn echo verplaats naar 9 maart, dan ben ik 8 weken en dan heb je toch meer kans dat je iets ziet. Wat spannend allemaal he!!!!!!!

Uitgerekend in Oktober:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

07 Oktober **Men**

11 Oktober Zoe

11 Oktober Face

15 Oktober Hanneke

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

18 Oktober Luna

19 Oktober Diane

Eerste echo:

6 februari Noor

12 Februari Face

19 Februari Diane

23 Februari Inge

24 Februari **Men**

24 Februari Carolina

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

9 Maart Mia

10 Maart Zoe

?? Februari Hanneke

Ik heb het lijstje weer aangepast.

Meiden, ik wil ook zo'n ticker maar het is nog niet gelukt, blond?

Kissie Mia

Geplaatst

Inge: dat snap ik hoor maar aan de andere kant: een positieve test geeft je ook weer zelfvertrouwen! Ik heb zelf zondag nog een test gedaan en dat gaf me toch weer bevestiging!

Mia: ik ben op een ticker van iemand gaan staan. Dan kom je op de site, vul je je uitgerekende datum in en dan krijg je een url (een web-adres). Dit kopieer je en plak je onder je handtekening.

Als het goed is moet het zo lukken!

Britt: Gefeliciteerd en hartstikke welkom!!

Geplaatst

Hallo zwangere dames!

Gaat het goed met jullie, ik heb 1 maart weer een echo. Ik heb afgelopen vrijdag het hartje zien kloppen!Echt mooi!

Wat voor klachten hebben jullie?Ik ben vooral moe en misselijk, en bij mij staan ook sommige etenswaren me tegen die ik eerst heel veel at, maar dat is alleen maar een goed teken denk ik!

Liefs Hanneke

Geplaatst

Ik heb vandaag een echo gehad.

Dit omdat ik veel buikpijn en blaasproblemen had.

Gelukkig zag alles er heel goed uit.

We hebben ook het hartje zien kloppen.

Heel bijzonder.

1 Maart hebben wij ook weer een echo.

Er valt nu toch wel een hele last van mij af.

Verder erg misselijk en heel moe.

De rest ook succes met wachten op de echo.

Lieve groet Maaike

Geplaatst

Yeah Maaike en Hanneke wat goed! Dat moet toch heel bijzonder zijn?!

@Hanneke: Heb jij ook eerder een echo gehad? Ik dacht dat jij ook pas 1 maart "mocht"?

Ik heb helemaal geen last van misselijkheid wel behoorlijk moe al vanaf een uur of 13.00. (dat schiet lekker op met werken, NOT hahaha!) en gevoelige borsten.

Geplaatst

Hoi Dames,

ik heb nog eens goed geteld maar ik moet het lijstje veranderen. Het moet 10-10-10 zijn. Zou toch mooi zijn als het uitkomt. Ik mag ook de 22e terug voor een echo. Hopelijk dan wel een kloppend hartje.

Uitgerekend in Oktober:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

07 Oktober **Men**

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

15 Oktober Hanneke

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

18 Oktober Luna

19 Oktober Diane

Eerste echo:

6 februari Noor

19 Februari Diane

22 Februari Face

23 Februari Inge

24 Februari **Men**

24 Februari Carolina

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

9 Maart Mia

10 Maart Zoe

?? Februari Hanneke

Groetjes Face

Geplaatst

Hallo Dames,

Hartelijk gefeliciteerd, heb zelf 10 februari te horen gekregen dat we zwanger zijn naar de eerste ivf poging en op vrijdag 12 februari nog maals bloed laten prikken de hormonen waren doorgestegen.

Vraag mij alleen af hoe ik nu weet wanneer dat ik uitgeteld ben.

Groetjes en geniet er allemaal van.

Miran

Geplaatst

Uitgerekend in Oktober:

1 oktober Noor

4 Oktober Carolina

07 Oktober **Men**

10 Oktober Face

11 Oktober Zoe

15 Oktober Hanneke

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

17 Oktober Mia

18 Oktober Luna

19 Oktober Diane

22 Oktober Britt

Eerste echo:

6 februari Noor

19 Februari Diane

22 Februari Face

23 Februari Inge

24 Februari **Men**

24 Februari Carolina

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

9 Maart Mia

10 Maart Zoe

?? Februari Hanneke

18 maart Britt

Geplaatst

Face, betekent dit dat je bij je 1e echo geen kloppend hartje had? En dat dit dus geen verontrustend bericht hoeft te zijn omdat je misschien een vroege echo had? En hebben ze dan nog wel een bloedtest gedaan?

ik mag overmorgen voor 1e echo (voor mij is dit 5 weken na punctie): bij mij gieren inmiddels de zenuwen continu door mijn lijf. Mijn vriend en ik kunnen aan niks anders meer denken en we slapen zo'n beetje om de beurt slecht...Is dit ook slechte stress voor zwangerschap haha?

ik wacht vrijdag af: en dan geef ik me ook op voor moeders voor moeders!

iedereen veel sterkte in deze weer ontzettende spannende echo-wachtweken!!

Geplaatst

Oh Diane, kan me heel goed voorstellen dat je zo zenuwachtig bent! Succes morgen en laat maar gauw wat van je horen!

Ik drink me op het moment helemaal klem in de roosvicee laxo. Heb zo'n last van obstipatie dat m'n buik er opgezet van is. Kiwi's op de nuchtere maag geprobeerd maar mag ook nog niet zo baten. Iemand hier nog goeie tips?

Geplaatst

Lieve meiden,

ik ga even een weekje op wintersport, dus jullie horen even niks van mij! Voor diegene met de eerste echo, succes!!!!

Kissie Mia

Geplaatst

Zoë: Ik ga ook echt niet meer naar de WC en heb nu van de huisarts Psylliumvezels gekregen. Dit kun je ook zonder recept bij de apotheek halen. Het heet ook wel Metamucil en Volcolon en het merkloze Psylliumvezels. Het hielp niet direct maar na een paar dagen werd het wel beter. Succes!

Diane: succes he morgen!!!!!!

Geplaatst

Dankjewel Faye, ik ga morgenmiddag uit het werk gelijk op pad. Het vervelende is dat ik er soms buikpijn van heb. Ben dan gelijk bang dat er wat met het embryo aan de hand is.

Ik wil een echo!!

Geplaatst

Hoi,

Morge de eerste echo diane echt heel spannend,:goodluck:!

10 maart hebben we de eerste afspraak met de verloskundige,word wel echt nou allemaal hoor!Dan ben ik 10 weken!eerste op na woensdag voor de eerste echo!

Mia veel plezier op wintersport en voorzichtig zijn he!

Groetjes

Geplaatst

Ja...spannend Diane...succes!!

En Zoe....ik snap jou..ik heb ook afentoe krampen....maar kun je niet voelen of het je darmen zijn! Dat probeer ik wel...soms weet het zeker en soms denk ik...oef...dat zijn mijn darmen niet!

Wat is het toch onwerkelijk nog...ik kan er nog niet echt aan wennen....

En vooral zo vreselijk onzeker!

En je kunt het bijna tegen niemand zeggen...dus je gaat maar weer over tot de orde van de dag !?! Terwijl je wereld op zijn kop staat!

Ik mag met 9 weken voor de echo...jullie zijn iets eerder zie ik...hmmm...geduld dan maar!!

Dames....tot snel!

Geplaatst

Hallo Zoe,

Ik heb ook nog steeds obstipatie. Tot op heden niet veel gevonden wat werkt, ben een weekje op wintersport geweest en toen ging het redelijk, wellicht door het bewegen. Inmiddels ben ik er wel aan gewend geraakt en ga niet meer lopen "persen", maar zo gauw ik aandrang voel dan ga ik direct ook al is het maar voor een klein drolletje ;-)

Liefs Pien

Geplaatst

:goodnews:

goed nieuws: we hebben een kloppend hartje!!! Het is de spanning wel waard om dit vanmorgen te mogen ervaren. Fantastisch. Uitgerekende datum is 8 oktober (en niet 19 oktober). Ik ga van mijn roze wolk genieten!!!!

Geplaatst

Diane, gefeliciteerd met je goeie echo.

Dames die volgende week een echo hebben alvast veel plezier (en succes). Dat het maar mooie plaatjes voor jullie mag opleveren.

Liefs, Dorine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden