Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

IK wil me ook graag melden.

Heb 5 Feb positief getest.

We hebben 1 Maart de eerste echo.

En daar zie ik heel erg tegenop.

De vorige keer is het toen mis gegaan.

Dus de schrik zit er nog steeds in.

Verder voel ik mij erg misselijk,gevoelige borsten en erg moe.

Ben vandaag wel erg geschrokken ik verloor bruin bloed met heel veel buikpijn.

Maar even rustig aan doen.

Het komt allemaal goed. Dat gevoel is er wel heel erg.

Jullie ook allemaal succes met wachten op de eerste echo.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meiske74 wat een apart verhaal zeg!! Nou idd prachtig dat de natuur nog van zich heeft laten zien zeg, ongelovelijk!! Heb je nou ook een hele grote buik of valt het wel mee?

maaike74 wat verschrikkelijk rot zeg dat verlies van bruin bloed!! Misschien 'oud' innestelingsbloed? Is idd verstandig om rustig aan te doen, en als je het niet vertrouwd toch het zh bellen voor de zekerheid h�misschien kunnen hun je nog wat gerust stellen, sterkte!

Geplaatst

He Maaike dat is toch weer schrikken! Ik lees ook bij de meiden die een maand eerder dan wij positief getest hebben dat het veel voorkomt dat bruinverlies en daar gaat het dan ook goed. Wat een ramp he, dan zijn we eerst bang dat we niet zwanger worden, dan dat de behandeling niet gaat lukken en dan weer met angst en beven de 1e echo afwachten!

Inge en Luna:gefeliciteerd! Wat geweldig he!!!!!! Dat we toch op dit topic terecht zijn gekomen.......dat durfde ik alleen maar te dromen.........

Carolina: Voel jij al wat?

Hier ook de bekende borst-, misselijkheid (bij vlagen niet de hele tijd) en moeheid. Soms ook nog steeds die krampen die ik ook vanaf de 2e wachtweek heb. Daar heb ik me toen zo zorgen om gemaakt, voelt echt als ongikrampen maar nu vind ik ze minder eng dan in die week.

Verder denk ik er werkelijk de hele dag aan, kan zelfs slecht in slaap komen omdat mijn hoofd vol zit van het nieuws!

Geplaatst

Hoi Faye ja ik voel wel wat nl gevoelige borsten en af en toe nog die steken h�trouwens ook wel wat last van wisselende stemmingen maar gelukkig geen misselijkheid!!

Geplaatst

He meiden,

Ik heb er zelf niet zo'n goed gevoel meer over. Gisteravond verdwenen alle klachten weer tot nu nog steeds en ik had vanmorgen een Sensitest (met het hartje) gedaan (die je ook 4 dagen van te voren kan doen) en daar komt helemaal geen streepje op. Terwijl gisteren met de CB nog steeds een + te zien was/is. Vandaag weer een paar testen kopen en dan morgen maar weer. Gek word ik van mezelf!

Geplaatst

Jeetje Luna wat verschrikkelijk zeg!! En raar ook! dat de cb een plusje gaf gister en de sensitest negatief?! had je de test niet per ongeluk verkeerd gedaan ofzo? Nou ik kan me voorstellen dat je er gek van word hoor. Ben benieuwd hoe het morgen gaat met de test, hopelijk issie dan gewoon weer positief !!! Anders toch voor de zekerheid het zh bellen!? Sterkte meid en we gaan ervan uit dat het toch goed zit!!

Geplaatst

Beste Meiden :toppie:

Ook ik wil graag in dit lijstje dus heb me er even tussen geplaatst ik hoop dat ik het goed heb gedaan.

Daar lieve pleun het vandaag al eens voor mij heeft gedaan in een andere topic , ben zelf niet zo,n held.

Mika

Uitgerekend in Oktober:

4 Oktober Carolina

11 Oktober Zoe

15 Oktober Hanneke

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

18 Oktober Luna

19 Oktober Diane

Eerste echo:

19 Februari Diane

23 Februari Inge

24 Februari Carolina

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

10 Maart Zoe

?? Februari Hanneke

Geplaatst
meiske74 wat een apart verhaal zeg!! Nou idd prachtig dat de natuur nog van zich heeft laten zien zeg, ongelovelijk!! Heb je nou ook een hele grote buik of valt het wel mee?

Hallo Carolina

Je ziet het wel al goed ja, maar voor mij de eerste keer dus heb geen vergelijkingsmateriaal .....

Ik heb ergens gelezen als je 16 weken bent je dat mag vergelijken met iemand die 20 weken zwanger van een eenling..

Jullie gaan nu de eerste echo tegemoet, heel veel succes meiden!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hoi Babeth ja dat dacht ik al, en ja kan ook bijna niet anders h�En is er nou al vastgesteld dat je een keizersnee krijgt? Of ga je het op de natuurlijke manier proberen? Volgens mij is het standaard toch om een keizersnee te krijgen met een tweeling?

Geplaatst

He wat balen Luna! Zou je niet het ziekenhuis kunnen bellen voor een bloedtest? Dat geeft toch wat meer informatie, vooral als je twijfelt? Ik hoop zo dat je er naast zit en dat die test niet goed was!

Welkom Mika! Wat geweldig he! Jij ook al een echo op 1 maart! Dat wordt een drukke dag :)

Geplaatst

Hoii!

Hoe is het met iedereen? Luna, bah wat schrikken meid... Ik heb eerlijk gezegd geen verstand van al die testen, heb er zelf 4 van het kruidvat gedaan. Die sensitest is wel een betrouwbare? Ik hoop voor je!

Ik herken het wel, heel moe zijn en toch niet kunnen slapen. Ik denk er ook de hele dag aan haha. Verder idd zere borsten en af en toe last in de onderrug.

Gaan jullie eigenlijk nog moeders voor moeders doen? Ik was het wel van plan eigenlijk.

Geplaatst

@Zo�Ik ga me zeker aanmelden voor Moeders voor Moeders, ik dacht alleen; is het nog niet te vroeg... Ik weet zwanger=zwanger maar toch....... Stom he, dat je zo toeleeft naar die echo. Zouden vrouwen die "normaal" zwanger zijn daar ook zo mee bezig zijn?

Geplaatst

pfff, het is inderdaad ontzettend spannend: ieder moment denk ik er aan. Zondagavond was ik bijna dolblij dat ik maandagmorgen weer naar mijn werk mocht: lekker druk voor de afleiding. en ik probeer mijn avondjes ook maar te vullen zodat ik toch een beetje het gevoel krijg dat ik tijd doorkom tot 1e echo.

Morgen hebben we 2e gesprek met maatschappelijk werkster in ziekenhuis om te praten hoe om te gaan met deze spanning. In oktober hadden we ons 1e gesprek en was de insteek: gaan we voor nog een nieuwe IVF-poging. Hoe anders kan het ineens zijn binnen een paar maanden!! En hopelijk blijft dit nu zo!

ben vaak rillerig en begin nu ook wel beetje moe te worden.

misschien nog een gekke vraag: hoe bepaal je nu in welke week je zit? Moet je tellen vanaf moment punctie/terugplaatsing of ben je dan al eigenlijk 2 weken 'op weg'???

Geplaatst

Meiden wat spannend allemaal.

Ik zat vorige week nog te denken dat ik op 1 februari mijn cryo kreeg teruggeplaatst en ik was dus ook in oktober (2009) uitgerekend.

Mijn mannetje had het erg naar zijn zin, dus kwam pas in november.

Heel veel succes en over een jaar hebben jullie ook jullie mooie kindje in jullie handen!!

Geplaatst

Hier dezelfde vraag! Ik dacht dat je de dag na de punctie als dag 1 van bevruchting moest rekenen. Je krijgt er bovendien 2 weken "gratis" bij. Maar als ik me inlees of naar banners kijk dan verschilt de info wel heel erg. Vooral de foto's! Bij de banner zie je al echt een mini-mensje, op het internet lees ik niet meer dan de vorm van een boontje hahaha! Dus......als ik nu 4w en 4d zwanger ben, ben ik dan in mijn 4e of mijn 5 week?

Geplaatst

Ben bang dat het toch de verkeerde kant opgaat. De test was dan nog wel positief, maar was wel heeeeel licht. En verder voel ik nu al vanaf maandagmiddag helemaal niets meer. Temp was met 0,2 gezakt naar 37,1. Nog wel boven de grens, maar ik ben bang dat ik binnen een paar dagen ongesteld zal worden. We wachten het maar af.

Geplaatst

Hoi dames,

Ik voeg me graag toe aan jullie lijstje.

Hier ook vlagen van vermoeidheid en misselijkheid. Mijn boobs erg pijnlijk

Luna al nieuws en iedereen ook gefeliciteerd.

Uitgerekend in Oktober:

4 Oktober Carolina

11 Oktober Zoe

11 Oktober Face

15 Oktober Hanneke

15 Oktober Faye

16 Oktober Mika

16 Oktober Inge

18 Oktober Luna

19 Oktober Diane

Eerste echo:

12 Februari Face

19 Februari Diane

23 Februari Inge

24 Februari Carolina

1 Maart Faye

1 Maart Mika

1 Maart Luna

10 Maart Zoe

?? Februari Hanneke

Groetjes Face

Geplaatst

He Rachel,

Ik loop bij het MCA (Alkmaar), de terugplaatsing is alleen in het VU. Heb uiteraard contact gehad met Alkmaar om te vertellen dat ik een positieve test had en heb toen gevraagd om een bloedtest maar die krijg je hier niet bij cryo's (waarom weet ik ook niet). Ze gaan hier van de thuistest uit en je moet maar afwachten of je gaat vloeien of niet icon_confused.gif Heel vervelend, maar tis niet anders.

Het is zo gek, ben de rust zelve nu. De dagen hiervoor was ik zo onzeker en daardoor gestresst. Ik denk toch een berusting voor het feit dat het gevoel en de feiten met elkaar kloppen. Tis gewoon nog even afwachten, want ongesteld ben ik nog niet. En testen ga ik ook niet meer, behalve als ik volgende week nog steeds niet ongi ben. En dan maar een bloedtest vragen eventueel.

Bedankt voor je steun in ieder geval, heel lief!!

Geplaatst

Luna: wat goed dat je er zo sterk in staat! Ik kan me voorstellen dat je elke dag wilt testen.

Maar je weet wat ze zeggen he: als je geen bloed verliest in combi met hevige krampen dan hoeft het nog niet mis te zijn!

Ik duim voor je!!!

Geplaatst

Welkom Face! Van harte gefeliciteerd! Kom er maar gezellig bij!

Dames, het is hier rustig! Zeker iedereen zich aan het verkneukelen om het goede nieuws? :clap2:

Geplaatst

Hoi Luna,

Wat verschrikkelijk onzeker zeg! Mag ik vragen wat je na maandag niet meer voelt dan? Ik moet zeggen dat ik ook niet veel voel hoor. Heb alleen zere borsten en ben moe. Ik hoop zo dat het goed voor je blijft gaan!

Faye, het is idd rustig hier. Als ik voor mezelf spreek, ik wil toch wel eerst graag de zekerheid van een positieve echo. Tot die tijd durf ik nog niet echt uit m'n dak te gaan. Stiekem geniet ik er natuurlijk wel van.

Ik ga morgen nog een digitale test halen vd clear bleu en dan stop ik denk ik met testen haha.

Geplaatst

Dure hobby he? Ik heb er ook al weer 3 testen sinds vrijdag opzitten! Vanmorgen voelde ik ook even niets meer (geen zere borsten, misselijk) en dan geeft het testen het me toch een zekere geruststelling. Hoewel ik weet dat het zwangerschapshormoon toch nog lang in je lichaam blijft, ook al gaat het mis. Tja......het is en blijft toch een onzekere periode! Net wat jij schrijft Zo�eerst maar eens die echo. Pfffff....kan die klok wel vooruit kijken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden