Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

Gast Shanna42
Geplaatst

Hermien dat ziet er goed uit, en dan maandag al de punctie dat schiet op, tja en dan gaat de ellende, het wachten ook voor jou beginnen hahahaha.

Ik word een beetje gek, want ik was zo positief maar denk dat ik nu toch wel ongi ga worden, vanochtend hoofdpijn, bruin bloedverlies en het gevoel in mijn buik dat ik ongesteld ga worden, dat gevoel klopt (helaas) eigenlijk altijd. Dus ik hoop maar dat ik zover kom met de test morgen.

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Shan........doen we niet hoor, dat ongesteld!! Emmy blijft lekker zitten waar t zit!

Hoop dat je t trekt tot de test morgen... sterkte!

Hermien: joh, goed zeg!! Ik hoop met je mee dat je maandag al de punctie hebt!! Super!

Ik ben benieuwd donderdag. Klinkt t raar als ik zeg dat ik nu al mn eierstok voel? hihi Ben pas 4 dagen aan t spuiten. (ow jee....als ik écht al mn eierstok voel, dan wordt dat nog wat deze ronde :huh1: )

We lopen aardig gelijk op ja, maar ik denk niet dat ik maandag al een punctie heb hihi

Geplaatst

Het is weer op een teleurstelling afgelopen. Heb de verkeerde medicatie gehad. Het eitje wat er zat is spontaan gesprongen vanwege de medicatie.

Dus helaas zit het er voor ons op deze maand. En moeten we ons bezig houden met de volgende maand.

Maar succes nog voor iedereen die deze maand nog een behandeling krijgen of hebben gehad.

Ik blijf voor jullie allemaal duimen.

Geplaatst
Hermien dat ziet er goed uit, en dan maandag al de punctie dat schiet op, tja en dan gaat de ellende, het wachten ook voor jou beginnen hahahaha.

Ik word een beetje gek, want ik was zo positief maar denk dat ik nu toch wel ongi ga worden, vanochtend hoofdpijn, bruin bloedverlies en het gevoel in mijn buik dat ik ongesteld ga worden, dat gevoel klopt (helaas) eigenlijk altijd. Dus ik hoop maar dat ik zover kom met de test morgen.

Dat meen je niet, ik hoop dat je het helemaal verkeerd hebt.

Zou het ook geen innestelingsbloeding kunnen zijn??

Ik ga heel hard voor je duimen,

Liefs Hermien

Gast Shanna42
Geplaatst

Jeetje Heleen wat erg zeg, foutje bedankt, nou lekker zeg. Sterkte ermee.

Hermien en Angela ik hoop ook echt dat ie blijft zitten en het een innestelingsbloeding is, blijf een beetje hoop houden maar ja het voelt wel echt of er een ongi aan zit e komen, van alleen bruin bloedverlies was ik niet zo bang geweest.

Gast Shanna42
Geplaatst

Fren wat erg zeg, is dat een bekend probleem bij jullie? Ontzettend balen zeg, hopelijk volgende maand dan meer succes.

Hier nog geen rood bloed, maar wel de hele dag door nog steeds bruin bloedverlies, het ongi gevoel is iets weggezakt maar ben er bang voor.

Gast Shanna42
Geplaatst

Okee dat wist ik niet, maar dat maakt het natuurlijk niet minder erg. Als je wel een zaadcel heb doe je dan ook Picsi? Of zit je niet in dld? Sorry ben het even kwijt.

Geplaatst

heleen en fren heel veel sterkte

shanna benen aan elkaar houden we willen geen bloed zien of horen morgen gewoon een positieve test

Geplaatst

Shanna wat een stress!! Ben je gestopt met de bollen of ben je doorgegaan??

Hier week in de rug en zwaar gevoel in mijn onderbuik hmm zou ik nu al ongi klachten hebben op drie dagen na de TP????? ik slinger erg in mijn gevoel. BAH

Gast Sannie66
Geplaatst

@Marjan, hou vol meis, gebruik jij 'de bolletjes'? Ik gebruik Pregnyl (dag 3,6 en 9 na punctie) en dat is niet zo heftig qua lichamelijke ongemakken zeg maar, alleen pijn aan de boobs...

Een soort van ongi klachten kunnen ook tekenen van innesteling zijn he... dus hou vol meis...

@Heleen, wat 'gemeen' zeg... kun je weer helemaal opnieuw beginnen...

@Fren, hoop voor je dat je cyclus weer een beetje op orde zal komen (dus over 14 dagen je mentruatie) en dat het gesprek maandag wat meer duidelijkheid voor jullie zal brengen..

@Shanna, 'geen bloed, geeft moed'... ook jij: hang in there girl en fingers crossed hier voor morgen...

Gast Shanna42
Geplaatst

ICSI, vandaag is de laatste dag van de bolletjes dus die maak ik voor de zekerheid gewoon af, en dan even horen wat er morgen uit de test komt, nog steeds geen echt bloed, vreemd dus gewoon rustig aan en hoop houden voor morgen.

Fren heb je wel eens over wogen om naar Dusseldorf te gaan, met zo weinig zaadcellen is picsi misschien wat dan selecteren ze ze op rijpe zaadcellen, maak je iets meer kans op bevruchting.

Groeten van Shan

Geplaatst

hey shanna heb jij dan niet te weinig van die bollen gekregen

ik moet de bollen gebruiken tot en met het testen

bij neg, stoppen en bij pos. doorgaan

gezien jij eigenlijk nog iets langer moest wachten vind ik het vreemd dat je pillen morgen al op zijn

tenzij elk ziekenhuis dit weer anders voorschrijft wat trouwens prima kan want ze werken nogal verschillend

Gast Shanna42
Geplaatst

Tja ik heb voor 14 dagen gekregen en morgen testen maar de arts (ik ben in Dusseldorf geweest) zei dat ik maar 14 dagen hoef te gebruiken dus dan zou het wel kloppen had ik nog extra naar gevraagd, maar hier hoor ik overal dat als je zwanger bent je tot aan je eerste echo moet blijven gebruiken, dus stel dat ... hele kleine kans maar dat ik morgen dus zwanger ben, dan heb ik dus al 2x gemist, die van de ochtend en de avond, en dan moet ik ook nog zien dat ik een recept vanuit DD gefaxt krijg of zo, maar ja ik probeer daar maar even niet aan te denken, nu even stress genoeg. Dat zie ik morgen dan wel weer.

Geplaatst

@shanna, DD is voor ons echt zo ver weg (woon in a'dam) wordt echt een excursie dan. Of hoef je niet voor iedere echo en iedere keer bloedprikken daarheen doordat ze een soort samenwerking hebben met NL ziekenhuizen? Eerst maar eens ma gesprek afwachten.

Geplaatst

Hoi Fren,

Als ik even mag antwoorden:

Nee, er zijn zat samenwerkende ziekenhuizen in Nld. Je kunt alle echo's en bloedonderzoeken hier doen, en alleen de intake, punctie en tp in DD laten doen. Dat is vaak geen probleem hoor. Ik heb zelf de keuze gemaakt om alles in DD te doen, gezien het even ver rijden is naar DD of naar ons ziekenhuis in Nld. Maakt voor ons dus niks uit.

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat kan er toch weer veel gebeuren in een dag!

@Heleen,

Dit is echt balen zeg, ik hoop dat je zo snel mogelijk

weer kunt beginnen.

Sterkte!!

@Fren,

Ja, voor jou dus ook echt balen.

Maar helaas is dit dus de natuur en daar kun je

dan weer helemaal niets aan doen.

Maar ik kan me goed begrijpen dat je gefrustreerd bent.

Hopelijk weet je maandag meer...succes

@Shanna,

Weet je al meer, ben zo benieuwd?

Meiden, allemaal succes!!!:blowkisses:

Dikke knuffel

Geplaatst

Fren wat balen dit is echt een van mijn grootste angsten dat dit straks bij ons ook gaat gebeuren.

Sterkte.

Maar wij doen ook Enschede in combinatie met DD. De medicatie echo's en bloedprikken is allemaal in Enschede en de punctie en tp gaan in DD gebeuren daar hebben ze iets andere technieken als hier in Nederland.

Gast Shanna42
Geplaatst

Hey allemaal: slecht nieuws vanaf hier, de bloedtest was ook negatief, de waarde zat onder de 10 en zou nu al rond de 60 moeten zitten. Dus het zit er ook niet meer in, dus toch wachten op de ongi.

Allemaal bedankt voor het meeleven en het duimen.

Ga nu ff lekker janken.

Liefs van Shan

Geplaatst

Shanna,

Ik vind het echt heel erg voor je, en ja even huilen dat

hoort erbij en dat is ook alleen maar goed.

Even alles eruit gooien!!

Ga je trouwens nog verder met behandelen?

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je snel de draad

weer kunt oppakken.

Liefs en een hele dikke :hugs2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden