Ga naar inhoud

Wie start er ook in Maart/April?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 807
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he meiden, dank voor de info over DD. Ik houd het in beraad :-) eerst maandag maar eens afwachten.

Ben overigens wat minder actief, merk dat ik lichte rsi-klachten aan het ontwikkelen ben, zit voor mn werk ook dagelijks achter de computer namelijk...

Maar ik lees wel mee hoor!

Gast Sannie66
Geplaatst

@Marjan, gaat goed hoor. Gisteren wel een "snibby off-day", maar vandaag weer "on top of the world". Misschien omdat ik gisteravond weer m'n Pregnylletje mocht hebben...:sneaky:

@Fren, da's toch ok meis... bijna zaterdag... feestjuh!!!!

Geplaatst

Hoop dat je een betere verjaardag hebt dan ik Fren, bij deze alvast gefeliciteerd!! Ik ben er niet, weekendje Scheveningen met mijn beste vriendin, heeeeerlijk...

Veel plezier!

Caroline

Geplaatst

komt vast goed! Ik heb de domper al gehad deze week :unsure:

Wat is dat toch dat de belangrijike momenten altijd samenvallen met belangrijke data?? (had 1e TP op verjaardag mams, testen op oudjaarsdag, nu vlak voor mn verjaardag weer een domper, gek hoor!)

Geplaatst

@ Fren,

Als ik het goed heb begrepen dan ben je vandaag jarig,

dus hierbij van harte gefeliciteerd:occasion16:en een hele

fijne dag gewenst.

En veel succes maandag !!!

Ik ben er net weer, van de 2e fm en het was gelukkig

weer allemaal goed en ik heb dus maandag de punctie, jippie!!

En als alles verder goed gaat, heb ik vrijdag de tp, dus wordt

weer een spannend weekje.

Groetjes Hermien

Geplaatst
Fren: gefeliciteerd!!! Dikke kus van mij

Hermien: het komt steeds dichterbij, heel veel succes met de punctie

Ja, dat klopt maar voor jou ook ha,ha!

Hoe gaat het?

Spannend nu je bijna de datum bereikt hebt he'?

Nog even.......

Liefs

Geplaatst

Hoi,

Nou het is een stuk minder spannend. Heb gisteren een test gedaan en die was positief en vervolgens vandaag nog twee keer getest met een ander merk en die waren ook positief..... Heb nu best wel goede hoop.

Ik weet dat het nu alsnog mis kan gaan, dat mijn HCG te laag kan zijn. Maar bij mijn vorige zwangerschap had ik pas na 6 weken een positieve test in handen (na vier keer een negatieve test) (achteraf wel logisch, het was een BBZ) Probeer me wel een beetje te beschermen maar ben ook al een beetje blij!

Liefs Moontje

Geplaatst

Hallo dames,

Ik had een vraagje,

Ik prik elke dag om 22.00 uur,

maar nu de klok een uur vooruit is gezet...

moet ik dan nu om 23.00 uur prikken ?

Geplaatst

@ Moontje,

Geweldig nieuws, nou ik denk wel dat je na 3 testen

er toch wel van uit mag gaan dat je zwanger bent.

Maar ik snap wel dat je toch nog een beetje voorzichtig bent.

Ga je morgen het ziekenhuis bellen?

Of heb je ook nog een bloedtest?

Ik ben ontzettend blij voor je!!!

@ Marie,

Ik ben net klaar met de spuiten, maar ik denk dat het

tijdstip niet zo belangrijk is, zo is mij verteld.

Volgens mij kun je vanavond gewoon om 22.00 uur prikken hoor

en anders zoek je de middenweg dus 22.30 uur.

Succes

Geplaatst

@ Hermien bedankt voor je reactie,

mij was verteld dat je wel rond de zelfde tijdstip

moet prikken....vandaar...

ik denk dat ik dan toch om 22.00 uur ga prikken.

(dat is dan wel een uur eerder)

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten, de rode duivels zijn "eindelijk" gekomen, dus kunnen we starten. Dinsdag beginnen met Decapeptyl en donderdag ook de Puregon gaan spuiten. We krijgen deze keer een Flare up behandeling (kort) omdat we de vorige keer weinig (3) folikels hadden.

De eerse follikelmeting heb ik op 7 april.

Groetjes

Geplaatst

Hallo Dames,

Vanmorgen mijn derde fm gehad. Er zitten 22 follikels waarvan de grootste 21 mm is, woensdag de punctie en dan zaterdag de TP, we gaan er weer voor.

Iedereen heel veel succes he.

Groetjes suus

Geplaatst

Suus!! 22 stuks!! Pff...... goed hoor!! Ik duim mee dat er evenveel eitjes inzitten die allemaal emmies willen worden!

Succes met alles!

Angela

Geplaatst

Vandaag de punctie gehad, en ik ben er nu gelukkig weer.

Wat een slaapje en een beschuitje al niet kan doen.

De punctie verliep goed, alleen erg duizelig en misselijk, waardoor

ik moest overgeven.

Dit komt door het roesje, daar kan ik dus niet tegen ha ha.

Heb nog een bloeding gehad, maar na een goede oogst gaan

we dit maar snel vergeten.

Ik had 16 eicellen en als het goed gaat hebben we vrijdag de tp.

@Suus,

Geweldig nieuws, en veel eicellen alleen maar goed!

Op naar zaterdag en veel succes.

Geplaatst

Hermien: jammer dat je misselijk bent geworden en een bloeding hebt gehad, maar zo te horen ging verder alles goed! 16 stuks! Goed hoor! Ik duim voor je dat de bevruchting en deling lekker en goed gaan! Succes!!!

Angela

Geplaatst

hallo dames..

Wij zijn 22 maart begonnen met de gonal en op 27 maart de orgalutran erbij, op 29 maart waren er 5 follikels te zien ( alleen rechts want links is door buitenbaarmoederlijke zwangerschap weg). De grootste 2 waren 15mm dus waarschijnlijk is vandaag ( 30 maart) de laatste keer gonal en orgalutran of morgen. Vervolgens vrijdag of zaterdag de punctie. Morgen even afwachten tijdens de fm en de bloeduitslagen.

Voor iedereen die nu bezig is, heel erg veel succes toegewenst !!!!

Cat.

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik kom me toch ook maar eens melden hier, ik ben 18 maart met de deca begonnen en heb donderdag a.s. uitgangsecho. Ik hoop dat ik dan met de gonal f mag gaan starten. Hebben jullie een lijstje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden