Ga naar inhoud

VU en ivf


yolande2009

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

Zijn er hier dames die ivf in het vu doen en mij hun ervaring kunnen vertellen.

 

Ik ben bijvoorbeeld benieuwd of er een wachtlijst voor ivf is?

 

En of jullie tevreden zijn over de behandeling/resultaten.

 

Ik heb zelf verklevingen aan beide eileiders en ben doorgestuurd naar het vu (dr. Mijatovic) voor een verder plan. In ieder geval wordt het ivf.

 

 

 

Ik hoop in door dit topic alvast een beetje voorbereid te zijn op wat ik kan verwachten!

 

Alvast bedankt,

 

Liefs Yolande

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi hoi,

 

 

 

Zoals je weet ben ik ook in behandeling bij het VU. In eerste instantie ben ik ook bij doktor Mijatovic geweest. Hij heeft akkoord gegeven voor de ivf. Met zijn akkoord ging het eigenlijk heel snel. Ik heb in september het laatste gesprek bij hem gehad en ben met ivf begonnen in november. Er waren toen geen wachtlijsten. Volgens mij valt dat in het VU zowiezo mee.

 

Wanneer je met ivf gaat beginnen zal je waarschijnlijk niets meer met dr. mijatovic te maken hebben. Ik ben heel tevreden over het IVF centrum. Ondanks alles wat er bij komt kijken, vangen ze je goed op en ik had het gevoel dat ik er met al mijn vragen terrecht komt. Ik heb nooit overwogen om het ergens anders te doen! Hier dus een positief iemand met een positief resultaat :-)!

 

 

 

Veel succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een positief verhaal. Ben erg tevreden over het vu. Ondanks de drukte en steeds wisselende artsen toch een persoonlijke benadering. Tot dusver twee keer succes daar dmv ivf. Zoon van 2 en nu zwanger van tweeling. Kon altijd terecht met vragen. Voordeel is dat het alle dagen van het jaar open is. Ik denk dat er daardoor relatief weinig wachttijd is.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik ben ook in het VU geweest en vond de wachttijden wel meevallen.

 

 

 

In maart gebeld, kon in april al terecht bij Dr. Schatz voor een 1e gesprek. In juni 2e gesprek en meteen groen licht. Eind juni begonnen, begin augustus punctie en daarna de TP gehad (met positief resultaat).

 

 

 

Ondanks verschillende personen tijdens de gehele behandeling, geen klachten over het VU.

 

 

 

Sandy

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja nog een vraagje: ik ben 31 en ik heb van 1 iemand die ook ivf in het vu deed gehoord dat je daar onder de 35 bij de 1ste poging maar 1 emmie mag laten terugplaatsen. Herkennen jullie dit verhaal of is het per situatie verschillend en mag je het zelf beslissen?

 

Heb echt een goed gevoel nu over het vu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Yolande,

 

Nog even terugkomend op dat terugplaatsen van 1 of 2 emmy's: ik heb er uiteindelijk dus wel 2 teruggekregen! Een beetje raar, maar het scheelt per arts! De 1e zei: absoluut 1. En toen ik letterlijk klaarlag voor de TP kreeg ik er 2 terwijl de 1e 8-cellig A was en de 2e 7-cellige B.

 

 

 

Maf he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zal er tot ongeveer je 35/36 jaar maar 1 embryo terug worden geplaatst. Pas na enkele mislukte pogingen (zoals bij mij) zijn ze bereid om er twee terug te plaatsen. Ik ben nu 36 jaar. Ze doen het sowieso niet bij de 1e poging dus ga ervanuit dat dat ook bij jou het geval zal zijn.

 

 

 

We hebben het bij de 6e poging gevraagd en toen mocht het; na veel waarschuwingen dat er toch wel een aantal risico's aan verbonden zijn. Ik vind het heel verstandig van ze dat ze mensen waarschuwen en niet zomaar twee terugplaatsen. Zij weten uit de praktijk wat het medisch gezien inhoudt.

 

 

 

Weet nu ook het verschil tussen een zwangerschap van 1 of 2 babies en ikzelf vind het erg prettig dat ik eerst een zoon heb gekregen. Er komt toch veel op je af en met een tweeling kunnen er wat meer complicaties zijn. Zo ben ik intensief onder controle om de groei te monitoren. Natuurlijk zijn we wel ontzettend blij dat de IVF uiteindelijk gelukt is en dat we nu al, dankzij de medische wetenschap, een gezond kind hebben. En daar gaat het natuurlijk om. Niet of je meteen 1 of 2 kinderen krijgt.

 

 

 

groeten Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline, we waren net tegelijk met posten denk ik. Het valt mewel weer op dat het per persoon veel verschilt in het vu. Ik snap inderdaad dat er zeker extra risico's aan een tweelingzwangerschap verbonden zijn maar als je maar 3 pogingen hebt dan zou ik denk ik wel sterk gaan overwegen om bij de 2de poging voor 2 Emmy's te gaan. Maar jij bent meer op de hoogte dan ik nu van de extra risico's. Wel fijn dat je straks 3 kindjes hebt hè dankzij dit wonderbaarlijke ivfproces, stel je toch voor dat we 20 jaar geleden hadden geleefd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Yolande,

 

 

 

Ik ben ook onder behandeling in het VU. Toen wij de intake hadden was ik 32 en werd mij verteld dat ze liever 1 embryo terugplaatsen (tot 35 jaar) maar als ik persé twee wilde, dan kon dat ook. Maar het werd wel enorm afgeraden. Ik heb nu dus twee keer een tp gehad, beiden van 1 embryo en beiden sloegen aan. Helaas niet met het goede eindresultaat maar voorlopig blijf ik voor 1 embryo kiezen. Wat misschien wel weer een voordeel is van het kiezen voor 1 embryo, is dat de andere embryo dan misschien wel kan worden ingevroren zodat je er nog een extra cryo-poging aan overhoudt. De slagingskans van cryo-tp's is de laatste jaren enorm toegenomen (nagenoeg dezelfde kans als bij een 'verse' tp) dus dat is heel positief.

 

Succes de komende tijd, het is niet niks allemaal maar mijn ervaring is dat je in het VU goed en professioneel wordt begeleid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi laika,

 

jemig jij hebt ook al wat meegemaakt. Wat heftig dat je eerst hoort dat het gelukt is en vervolgens die teleurstelling! Ik wist niet dat een cryo tp ook bijna zoveel kans heeft als een verse tp. Goed om inderdaad in de beslissing mee te laten wegen. Wanneer heb je de cryo tp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Yolande,

 

 

 

Ik loop ook in het VU en ben ook super tevreden. Ze werken altijd op tijd, iedereen heeft verstand van zaken en ze zijn allemaal erg aardig.

 

Ik was 35 toen ik begon in het VU en heb bij alle 3 de pogingen 2 teruggeplaatst gekregen. Ze hebben met uiteraard verteld vd risico's maar vonden het prima dat wij toch graag 2 teruggeplaatst wilde hebben. Geen enkel probleem. Zo zie je maar, dat is dus bij iedereen verschillend. Wij hebben een dochter uit de 3e poging en heb binnenkort cryo tp voor 2e kindje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Liselot: het lijkt me heel zwaar als je er vanaf de eerste keer al 2 laat terugplaatsen en het dan 2 keer niet lukt... Maar gelukkig dus de 3de keer wel!! Werd je dan bij elke poging nerveuzer of bleef je er redelijk nuchter onder? Leuk dat je nu voor een 2de gaat!

 

 

 

@ Sandy: ikkan me voorstellen dat je er in ouw situatie 1 laat terugplaatsen bij bewezen vruchtbaarheid. In mijn geval ben ik nog nooit zwanger geweest maar ja de oorzaak is overduidelijk de zaadcel en de eicel kunnen elkaar niet bereiken dor de verkleefde eileiders. Baarmoeder is schoon dus op zich schat de gyn mijn kansen behoorlijk goed in als het via ivf gaat.

 

 

 

Heb trouwens net een belletje gehad dat ik vrijdag 19 februari terecht kan in het vu bij dr Mijatovic om een plan te maken! Eindelijk een datum om naar uit te kijken, wacht hier al sinds begin december op en geduld is niet mijn sterkste kant:happy:

 

 

 

Fijne dag nog en thanks voor jullie ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een positief verhaal! Wij zijn wat ze noemen in het VU: een uitdaging... Bij onze eerste icsi waren er 7 zaadcellen en 18 eicellen. Vu denkt mee en heeft de overgebleven eicellen ingevroren. Hiemee gaan we nu binnenkort een alternatief cryo-traject in. Buiten dat is iedereen erg aardig, erg goed op de hoogte van je situatie en zeer behulpzaam. Ik heb werkelijk geen negatieve klank te melden. Wij hebben ook geen wachttijden gehad, en een evaluatiegesprek met de arts is binnen 2 weken gepland. Heel fijn dus allemaal!

 

 

 

Succes!

 

Fren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fren, Dat is inderdaad echt goed meedenken van het vu!

 

Het kan niet op met de positieve ervaringen, ze zouden het eens moeten lezen. Vaak is er nog wel iets negatiefs te noemen maar nu dus louter positieve verhalen.

 

Nu allemaal op naar de:zwanger:!

 

 

 

Succes,

 

Yolande

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kun je inderdaad snel terecht voor een afspraak. Ik hoop dat je snel ingepland kan worden en dat het snel een succes wordt. Grappig om te zien dat er zo'n verschil is in terugplaatsingen. Ik zie dat sommigen toch al bij de 1e poging 2 embryo's hebben gekregen. Ben wel benieuwd wat hierbij het verschil maakt. Wij hadden elke keer topembryo's, misschien is dat een reden om er maar 1 terug te plaatsen. Verder is bij mij duidelijk waarom ik op een 'normale' manier geen kinderen kan krijgen: heb namelijk geen eileiders meer.

 

 

 

Veel succes.

 

 

 

Caroline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een VU-succesverhaal.

 

 

 

Ook wij konden heel snel starten nadat we waren aangemeld en het intakegesprek hadden gehad. Ons werd gevraagd of we mee wilden doen met een onderzoek. Dat hebben we gedaan. Voordeel was dat we daardoor elke keer dezelfde arts hadden. Zij was heel vriendelijk en toegankelijk, heb haar meerdere keren gemaild met vragen en kreeg daar direct uitgebreide antwoorden op terug. Ook het verplegende personeel vond ik erg vriendelijk.

 

 

 

Wij gaan ons binnenkort opnieuw aanmelden. Hoop op een soortgelijke positieve ervaring als de eerste keer.

 

 

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline, dat is inderdaad een duidelijke oorzaak en de reden waarom ivf ooit is bedacht. Goed te lezen dat je alweer op de helft bent!

 

 

 

Mariek: dus nu op voor een brusje? Leuk hoor! ALvast veel succes!

 

 

 

Ik las net onder een ander topic wel een gruwelijk verhaal over een punctie.... Jemig flauwvallen van de pijn, dan moet het echt wel erg zijn.

 

Maar goed, stap voor stap... niet te ver vooruit denken (zou mijn man nu zeggen tegen me..!)

 

Tot nu toe nog steeds positieve vu-berichten, het blijft maar doorgaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jee! Flauwvallen klinkt idd niet best! Ik heb het nog niet gelezen en weet niet in welk ziekenhuis het was maar de pijnbestrijding in het VU vond ik niet slecht! In Voorburg daarentegen heb ik de boel flink bij elkaar gebruld. Ik kreeg daar ook alleen maar Naproxen en Dormicum. Dus eh.....een hobby wordt het nooit maar het kan meevallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden