Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ha meiden,

Zit op dit moment op het bekende wachtbankje van mijn 1ste IVF poging.... Heb dringend behoefte aan positieve verhalen over dee eerste, geslaagde, zwangere poging!!!

HELP mij de wachtweken door met positieve verhalen naar een 1ste poging!!!!!!!

xx

Posted

Hier een succes verhaal!!

Bij ons is de eerste keer gelukt met ICSI. Onze meid ligt nu lekker is de box en is inmiddels 5 maanden oud :D

Succes met de wachtweken!

Liefs Elke

Posted

Wij zijn bij de 1ste IVF behandeling in 2006 ook zwanger geworden. In het begin en aan het einde was het een moeilijke zwangerschap, ik begon al vlak nadat de test positief was te bloeden, soms zelfs met dikke stolsels (sorry) en krampen. In week 8 moest ik voor de 3de echo naar de IVF arts en dacht dat ik te horen zou krijgen dat ik ons beebje was verloren maar tot onze grote verbazing zagen we een heel mooi klein beebje weer op het scherm. Ik heb tot week 15 flink gebloed en toen stopte het ineens. waarschijnlijk kwamen deze bloedingen vanachter de placenta weg.

In week 32 werd ik opgenomen met een te hoge bloeddruk, na ruim een week mocht ik op "proefverlof" maar de dag ervoor steeg mijn bloeddruk ineens en werd mijn "proefverlof" ingetrokken. Ik moest vanaf toen aan de medicjnen Ketesin. Gelukkig ging het toen snel beter en mocht ik een paar dagem later toch naar huis echter niet voor lang, binnen een week werd ik weer opgenomen. Na een week mocht ik weer naar huis en vanaf toen moest ik om de paar dagen komen voor CTG en controles. Met 39 weken en 4 dagen ben ik ingeleid en is onze zoon geboren.

Nu zitten we weer in de wachtweken van een 1ste IVF behandeling. 7 februari zijn er 2 emmies teruggeplaatst en 21 februari mogen we een zwangerschapstest doen.

Heel veel succes!

Posted

Ook hier een succesverhaal,

eind 2009 begonnen aan de eerste icsi poging, 4 december de punctie en 8 december is ons mannetje terug geplaatst, en nu ligt hij hier heerlijk te slapen :-)

Ik wens jou heel veel succes en hopelijk mag jij binnenkort jouw succesverhaal delen met iemand die het dan weer nodig heeft!

Posted

Hier nog 1 met een positief verhaal.....

zwanger geraakt naar ons 1e TP en ons mannetje is nu al weer 4 maanden en zit voor de tv teletubies te kijken hahah

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use