Ga naar inhoud

hoeveel follikels is gemiddeld

hoeveel folikels  

86 leden hebben gestemd

1. 1. hoeveel folikels

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Had al gestemd:

ivf1, 7 follikels / 6 eitjes

ivf2, 6 follikels / 8 eitjes

Een vriendin van mij reageerde extreem laag op de stimulatie, maar na bijsturen kwam ze op de 40 stuks (ook in het VU). Ze vonden het ongelooflijk toen ik het aankaarte, maar gaven ook aan dat dit bij mij nooit kan. Dan zou je namelijk al bij de startecho's meer in rust moeten zien liggen.

Jammer. Want zij had dan ff flink wat gedoe, maar is wel moeder van een topper geworden en... heeft nog 12 cryo's over!

• Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Van de eerste 3x weet ik het eigenlijk niet meer zo goed.

ivf 1: de eerste keer zat het in ieder geval boven de 25 follikels, maar werden er maar 2 verse embryo's teruggeplaatst. Ze hanteerden toen een strenger beleid v.w.b. het invriezen.

Bij Puregon 150 eh:

Ivf 4 - 12 follikels, 8 eitjes, allemaal bevrucht, 2 vers teruggeplaatst en 3 geschikt voor invriezen.

• 2 weken later...
Geplaatst

euhhh.....,

lees het wel vaker maar wat is een "brusje" ?

zal wel stom wezen maar weet het dus niet :dontknow:

groetjes joske

Geplaatst

Brusje: Dan heb je het over een toekomstig broertje of zusje en dat samen 'gevoegd' heet dit dan een brusje omdat je nog niet weet wat het zal gaan worden.

Enne, vragen zijn er om op te antwoorden dus bij deze!!

Geplaatst

Pfoe....van de eerste 2 behandelingen weet ik t eigenlijk niet meer.

Maar deze ronde: 7 follikels bij laatste meting , uiteindelijk 8 eitjes, waarvan er 4 bevrucht zijn. ';-)

Menopur/Cetrotide/Pregnyl

Leeftijd: 39 jaar

Geplaatst

Wij waren aan onze 1e ICSI poging begonnen. Vandaag werd de behandeling gestopt omdat er slecht 3 follikels waren links en niks rechts. Donderdag hebben we een escape iui

Geplaatst

Hallo

Ik ben met mijn eerste icsi bezig deca en puregon 250ie eergister punktie gehad 16 eitjes waarvan 9 te gebruiken vandaag tp maar is niet doorgegaan bleken niet rijp te zijn!!!

leeftijd 39 jaar

Geplaatst

Tjeee, wat een aantallen! Als ik 't zo lees is het een wonder dat het bij ons uiteindelijk gelukt is....

Van mij uit nog een opbeurend berichtje voor de 'mindere' follikel-houders...Ook met mindere aantallen heb je toch goede kansen...

Eerste ivf:

Geplaatst

Nou zeg...doe echt iets fout.

Eerste ivf: 7 follikels, 3 eitjes, 1 embyo

Tweede ivf: 6 follikels, 5 eitjes, 2 embyo's

Derde ivf: 7 follikels, 3 eitjes, 3 embryo's, zwanger

Vierde ivf: 5 follikels, 3 eitjes, 2 embyo's, zwanger

Liefs Anne

Geplaatst

van de 8 waren er 3 gaan delen, 1 embryo terug geplaatst, geen cryo's.. ben benieuwd hoeveel ik er de volgende keer heb.. ik kreeg wel onwijs last van pijn in mn buik hoor, de boel rekt onwijs op volgens mij.. hihi

Gast Ramona26
Geplaatst

1e icsi: 7 follikel - 3 bevrucht - 1 emmy

2e icsi 3 follikels- 3 bevrucht - 1 emmy en 1 cryo

3e icsi 15 follikels - 11 eicellen - 5 bevrucht en vanmiddag tp van 2 toppers ( ze zei dat ze allebei 10 waren ben alleen vergeten te vragen wat ze daarmee bedoelde, vanmiddag maar eens doen) en 1 cryo

liefs

Geplaatst
1e icsi: 7 follikel - 3 bevrucht - 1 emmy

2e icsi 3 follikels- 3 bevrucht - 1 emmy en 1 cryo

3e icsi 15 follikels - 11 eicellen - 5 bevrucht en vanmiddag tp van 2 toppers ( ze zei dat ze allebei 10 waren ben alleen vergeten te vragen wat ze daarmee bedoelde, vanmiddag maar eens doen) en 1 cryo

liefs

Hoi Ramona:

Ik denk dat ze bedoelen dat de embryo is gaan delen en dat er nu 10 cellen zijn.

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou hier geen grote aantallen. Wij zijn in maart met onze 1e icsi begonnen.

Stimulatie 1: (decapeptyl en puregon 150):

Begin april gestopt vanwege slechts 3 follikels.

Stimulatie 2: (decapeptyl, Glonal F 150 en Menopur 150)

Vandaag 1e FM. 3 follikels + 1 kleintje.

Zaterdag 2e FM, ben benieuwd of ze weer stoppen.

Het zou niet veel meer woorden werd vandaag verteld, want de eivoorraad raakt op. Kan er ook nog wel bij. Ik word in mei 39 jaar.

Geplaatst

Poging tot ovulatie inductie:

25 eenheden Puregon en Lucrin: 6 overrijpe follikels op dag 8, poging afgebroken

Poging tot IVF:

43 eenheden Puregon met Decapeptyl: 2 follikels en allemaal cystes

IVF 1:

225 Gonal-F + 75 luverius + Cetrotide: stuk of 11 follikels, 9 eicellen, 5 bevruchtingen, 2 terug gekregen bij verse TP en 3 de vriezer in (in mijn kliniek vriest men alles in)

1 verse en 1 cryo TP (beide keren 2 teruggekregen) en niet zwanger. laatste cryop blijft nog ff in vriezer en...

IVF2:

300 Menopur + cetrotide: deze poging ga ik volgende maand doen, dus nu nog niet bekend.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik had al eens gestemd, maar mijn gemiddelde is de vierde poging flink omhoog geschoten:

17 eicellen

13 rijp voor icsi

7 embryo's (2 terug, de rest misschien als cryo)

Het zou ook interessant zijn in een poll te vragen naar het aantal embryo's (als dan niet goed genoeg voor cryo's). Want van de follikels valt vaak nog wel een groot deel af doordat er geen eitje in zit, het eitje niet rijp is, er geen bevruchting of deling optreedt etc.

Geplaatst

Henne

hier ben ik het helemaal mee eens!

wat ook wel interessant zou zijn om terug te zien is uit wat voor soort embryo een zwangerschap tot stand gekomen is, uit een topper, een goede of een matige.

maar ja, dat is misschien wat lastig in elkaar te sleutelen

groetjes

babeth

Geplaatst

Je krijgt dat ook niet altijd te horen. In het EMC zeggen ze achteraf soms heel vaag iets over een 'goede' of 'minder mooie'. Zelfs in mijn dossier is daar niks over terug te vinden! Nu in Voorburg weet ik zo ongeveer per embryo hoe het ervoor staat. Gek he, die verschillen.

Ik ben zelf onderzoeker van beroep en zit er al langer over te denken een vragenlijst in elkaar te sleutelen. Ben gewoon heel benieuwd naar verschillen tussen ziekenuizen, ervaringen van vrouwen (en mannen). Wie weet komt dat er binnenkort wel van en dan neem ik dit zeker mee!

Geplaatst

Hallo Henne

het klopt dat je het niet overal te horen krijgt, wij hoorden het wel overigens en tevens krijgen we na iedere behandeling een schrijven waarin het aantal follikels, eicellen, bevruchtingen ed. vermeld staan, ook de gegevens van het zaad worden vermeld.

Nu ben ik van beroep dan geen onderzoeker maar wel erg leergierig /geinteresseerd

mocht ik een bijdrage kunnen leveren dan laat maar weten maar ik hoop eigenlijk dat jij je de komende maanden op hele andere zaken gaat richten :yeswink-1:

groetjes

Babeth

• 3 weken later...
Geplaatst

mijn eerste icsi:

deca en eerste week 100 mg puregon 2de week 125 mg puregon

11 follikels

9 bevrucht

5 toppers waarschijnlijk 4 cryos

1 teruggeplaatst

23 jaar

Geplaatst

Ook ik had eerder al gestemd, van de vorige punctie had ik 17 follikels, 14 eitjes, 7 bevrucht en uiteindelijk 1 teruggeplaatst en 5 cryo's (waarvan 3 goed ontdooit).

Gisteren de 2e punctie gehad: 6 grote en 2 kleine follikels, waar vreemd genoeg 10 eitjes in zaten! Morgen hoor ik pas of er ook bevruchtingen zijn / tp is zondag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden