Ga naar inhoud

icsi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo allemaal.

we hebben de eerste 1x icsi poging gedaan.

Maar mijn vraag is: 18 februari hebben de punctie gehad.

En dan zou 21 februari de terugplaatsing zijn.

Maar die kwam er niet.

had ook maar 7 folikels en ze konden ermaar 3 gebruiken.

en die waren niet aan geslagen.

wie heeft dit weleens mee gemaakt dat het niet tot een terugplaatsing kwam.

groetjes cat

Geplaatst

Welkom hier,

Ik heb het niet gehad, geen terugplaatsing, maar wil je even een hart onder de riem steken!

Liefs Elke

Geplaatst

Cat, welkom op het forum! Ik heb het niet meegemaakt. Wel dat een cryo niet goed is ondooid en dat ik er 1 i.p.v. 2 teruggeplaatst kreeg. Jou situatie komt me niet geheel vreemd over want er zijn idd. dames bij wie dit ook is gebeurd. Ik ben even aan het nadenken bij wie maar kan zo niet op een naam komen. Heel veel succes hoor!!!!!!Joy1

ps. Ik heb wel meegemaakt dat het niet tot bevruchting kwam maar dat er nog gelukkig wel 2 waren die teruggeplaatst konden worden. En 3 over is niet eens zo weinig hoor al lijkt het wel zo, uiteindelijk heb je er maar een nodig! Maar goed makkelijk gezegd....

Geplaatst

Hoi Cat,

lees nu net je verhaal. Ik heb dit zelf gelukkig niet meegemaakt.

Er zullen nog wel mensen reageren op dit forum, waarbij dit helaas ook gebeurt is.

Wat ik begrijp is er geen embryo ontstaan.

Heel veel sterkte, laat je niet ontmoedigen, het zijn moment opnames.

Ik hoop voor je dat het de volgende keer wel aanslaat.

Groet Sylvie

Geplaatst

Hoi Cat,

Helaas heb ik hetzelfde meegemaakt bij onze 2de ICSI, ze hadden 5 eitjes gepuncteerd waarvan er uiteindelijk 4 geschikt waren voor ICSI.

1 eitje is niet gaan delen en de overige 3 zijn niet verder gaan delen dan 3 cellen, helaas kregen we een half uur voordat we zelf moesten bellen over de tijd van de tp een telefoontje dat het helaas niet mogelijk was om terug te plaatsen...

Ik weet wel dat ik toen erg verdrietig was omdat we slechts een half uur van hét telefoontje verwijderd waren en er eigenlijk al vanuit gingen dat er een tp zou zijn.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Ga je wel door voor een 2de poging?

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hoihoi,

Ook ik heb gisteren te horen gekregen dat er geen bevruchting was en dus ook geen terugplaatsing. Van de 7 eicellen was er gewoon GEEN ÉÉN bevrucht...

De grond zakte onder mijn voeten vandaan, ben de hele dag verdrietig geweest.

Ben nu weer iets optimistischer, een dag later en we gaan als het goed is volgende maand weer beginnen, spannend!

Geplaatst

hoi kristel

je vroeg of we door gaan voor een tweede poging.

ik denk het wel we op 16 april een afspraak staan en dan horen we hoe of wat te doen.

wat ik niet verwacht had is dat mijn menstruatie zo heftig zou worden heb wel het ziekenhuis gebeld om te vragen of het normaal was ze zeiden ja komt door het hormoon.

was het bij jullie ook zo heftig.

groetjes cat

Geplaatst

Hoi Cat,

Bij mij was het na de 1ste poging ook erg heftig. Maar ja, als dat het ergste is!

Heel veel succes bij jullie 2de poging in april!

Liefs,

Kristel

• 2 maanden later...
Geplaatst

we gaan deze maand met de 2e poging beginnen.

moest een extra maand langer wachten.

jullie horen wel hoe of wat zo als het zo ver is.

groetjes cat

• 2 maanden later...
Geplaatst

hoi allemaal.

we zijn nu bezig met de tweede poging begonnen op 21 juli 2010.

deze keer ben ik al 16 dagen aan het prikken.

krijg vandaag alweer de derde echo om te kijken of ze goed gegroeid zijn en gaan ze me vandaag als het goed is vertellen of ik deze zondag of maandag de punctie krijg hoop van wel.

er is 1 verschil de vorige keer had ik verschillende maten folikels.

en nu zijn ze allemaal bijna even groot.

hoop nu op meer succes.

hoe het verder afloopt horen jullie nog wel.

groetjes cat.

Geplaatst

@Cat79,

Veel succes.

Ik hoop dat het deze keer een zwangerschap wordt.

Hoeveel embrio`s laat je terug plaatsen:)

Geplaatst

Hallo Cat

Volgens mij is het heel positief dat je deze keer follikels van dezelfde grootte hebt.

In het voorjaar heb ik zelf IVF gehad en had toen 18 geschikte eitjes. Uiteindelijk maar 1 embryo, jammer genoeg daar niet zwanger van geraakt. Door het lage aantal bevruchtingen tov het aantal eitjes mochten we daarna ICSI doen. Omdat ik vorige keer bijna overstimulatie had moest ik nu minder hormoon prikken. Deze keer wilden de eiblaasjes niet meteen goed groeien en waren ze van verschillende groottes. Omdat de artsen dachten dat ICSI voor ons de manier zou zijn om meer embryo's te krijgen was ik dan ook erg teleurgesteld dat we er dit keer weer maar 1 hadden. Gelukkig wisten ze ook de oorzaak: van de 7 eitjes, waren er 5 niet rijp. Van de overige 2 is er dus 1 bevrucht en daarvan zitten we nu in de wachtweken.

Mocht er bij jou vorige keer ook sprake zijn geweest van onrijpe eitjes door het grootte verschil in de eiblaasjes, dan heb je nu lijkt mij meer kans op embryo's als de eiblaasjes (min of meer) dezelfde groottes hebben. Ik hoop het voor je in ieder geval, want het is elke keer toch een grote teleurstelling als dingen niet gaan zoals gehoopt. Je wilt toch dat al die moeite een keer beloond wordt.

Succes, Yonne

• 8 maanden later...
Geplaatst

hoi allemaal

het is nu heel lang geleden dat ik wat van me heb laten horen.

de tweede poging heb ik inderdaad een terugplaatsing gehad dat was op 13 augustus 2010 maar bleef helaas niet zitten heb er toen twee terug laten plaatsen.en had er zelf nog twee over die werden bewaart.

en 12 oktober 2010 zou ik de overgebleven eitjes krijgen maar helaas was niet goed gegaan dus hoefde weer niet te komen.

We baalde allebei en hebben toen besloten om voor een jaartje te stoppen omdat we nog maar 1 vergoeding hebben.en zouden dan eind 2011 aan de laatste poging te beginnen.

maar ik heb nu ook goed nieuws ben spotaan zwanger geworden had 21 februari 2011 een test gedaan en die was positief moest gelijk met de 7e week naar het ziekenhuis komen

want die hadden zo iets van we zullen wel zien of het zo is en inderdaad op de echo zagen we een hartje kloppen zegt ze ineens het zijn er twee ik dacht eerst dit is een grap ofzo maar nee het

zijn er echt twee ze moest dit wel doorgeven aan de ivf polie.

is dit ongeloofelijk of niet ben nu drie maanden zwanger.

liefs cat 79

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden