Ga naar inhoud

Kletstantes 5

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

senna en diego krijgen volgende week de 14 maanden spuiten,

ik neem altijd natte navelbandjes mee om om de prikplek te wikkelen, en ik moet zeggen ze hebben van geen enkele spuit last gehad.

zeiden ze 13 jaar geleden tegen me op het cb.

misschien dat het bij len ook helpt.

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo amanda jij hebt wat belooft ....jeetje en dat naast je gewone werk en dan len die niet wilt eten en slapen.......wauw meis!

En sterkte op het cb...we gaan voor len duimen dat ie niet ziek word!

Geplaatst

Oud oud??? tss Aman, volgens mij tel jij ook nog helemaal niet mee!!!!!!! hihi.

Succes met Len idd en misschien helpt die tip een beetje!

Joos, ik vergeet t elke keer. Maar de auto zit super, lekker veel beenruimte, kan tenminste het dashboard kastje open doen als ik er in zit nu haha. Dat gin gdus echt niet met de maxicosi achter me he in de andere auto, zat met mijn knietjes ertegenaan, auw met instappen elke keer haha. Heb nog niet gereden hoor, komt t weekend wel!

Hoe is het met jullie auto afgelopen, is ie gemaakt en ben je daar voor verzekerd?

Bo, wat ik nog wilde vragen, heb je ze ook een luier om gedaan met zwemmen??

Lau, hoe is het met je nieuwe zaak?

en de rest? al wakker? haha

Geplaatst

he sab, fijn hoor een nieuwe auto. wil ik ook wel... stiekum, als ik alleen in de auto zit vind ik t heerlijk, maar met kind en kinderwagen is het niet handig...

met zwemmen doe je volgens mij van die luierbroekjes aan. ik vraag me alleen af wat er gebeurd als de kleine daarin poept..anybody met ervaring????

lis

Geplaatst

wij hadden trouwens een moeilijke nacht. het begon al toen ebbe niet wilde gaan slapen om 7 uur. en toen werd ie wakker om 4 uur, 5 uur en 6 uur. daarna gelukkig pas om 8 uur. sjemig, wat is dat nou weer? het ging net zo lekker. ik ben nu wel erg moe, misschien ga ik straks nog slapen, maar daar heb ik niet echt de rust voor... ik wil nog dit en dat etc.

zouden het nou weer tanden zijn? ach, je weet t niet he, morgen gaat t vast weer beter... (duimen)

en nu ruik ik een vieze broek, laters...

Geplaatst

he bah Lis, t ging idd net zo goed, misschien toch weer een sprongetje? Carolijn was gister en vandaag ook heeeeeeeel vroeg wakker, zo rond 5-en haha. Ze blijft dan wel liggen hoor, maar ligt wel te kreunen etc...dus mama ook wakker en morgen weer aan t werk, straks misschien een slaapje doen?? hihi

Geplaatst

ja rare kindjes. jee 5 uur is echt vroeg... van kreunen word ik niet wakker haha, wij liggen wat verder weg... ebbe laat zich meestal wat harder horen.

stond net te strijken en werd ie weer wakker! gelukkig slaapt ie nu weer, tenminste dat hoop ik, t is stil...

ik ga straks wat van dat tandenspul kopen, t is bijna op en hij werd rustiger toen ik t erop smeerde...

Geplaatst

hier ook een vervelend nachtje gehad..Lieve heeft van 23.00- tot 1 uur gegilllllllllllld ..echt hartverscheurend...maar nu moe weer gewerkt vandaag dus dadelijk gaan ze naar bed(nu een flesje )en dan ik plat op de bank..

ben ook nog ongi dus voel me belabberd en heb alleen maar zin in chocola.......

cyn

Geplaatst

ach ik heb net de mol gekeken ga lekker nu mijn bedje in en hoop zo dat het grut doorslaapt vannacht!

gr cynthia

Geplaatst

Joos; gezellig samen spelen is inderdaad erg leuk! Die set lijkt me ook echt super.

Nou CSI en Sharkie was weer eens een herhaling. Daar krijg ik ook tieten van hoor.

Zit je er helemaal klaar voor heb je het al gezien hahaa.

Dus hebben we NCIS gekeken op veronica ofzo. Niet kijken hoor, was echt slecht geacteerd lagen hier helemaal in een deuk! Ik wist dat niet van die jus.

Het gaat nu weer erg goed met eten, ook verschillende smaken eten, eten ze.

Dus voorlopig hier niet nodig.

Amanda; druk druk druk! Je bent druk in de weer zeg zo! En verven is nou niet bepaald een lekkere klus! Succes alvast bij het CB en hopenlijk valt het deze keer mee met de verhoging e.d.

Sab; vind het zo gezellig dat je er weer bent! Ik had ze een zwemluier omgedaan.

Is een soort luierbroekje. Kun je kopen bij kruidvat, misschien ook wel ergens anders maar hier had ik ze vandaan.

Lis; die luierbroekjes voor het zwemmen sluiten goed aan. Dus de drollen kunnen niet zo het water in hahaha. En als je er een badpakje over doet ofzo of zwembroek dan helemaal niet.

Toch valt het mij op dat als de meiden bij ons in bad zitten ze eigenlijk nooit plassen (zo ver ik kan zien) en poepen ook niet. Zou ik wel grappig vinden als je in 1x zo'n drol voorbij ziet gaan hahaha. Vervelend Lis van Ebbe!

Zou best een sprongetje kunnen zijn of tandjes.

Hier is dochter lief ook lekker aan het spoken.

Of ze is 's nachts lang wakker of al om half 6 (!) vanmorgen.

Ze heeft ook last van tandjes.

Sterkte en ik hoop dat je een goede nacht hebt.

Cyn; jij ook al zo'n slechte nachtrust! Hopenlijk slaap jij ook beter vannacht.

Hier zit de werkweek (buitenshuis dan :) er weer op.

Heerlijk gewerkt.

Nu weer lekker thuis, ook fijn!

Ga nu lekker slapen, tot morgen!

Geplaatst

nou beau ik dacht toch echt dat jij een meisje was en al tieten had....hahahahaahahahahahahaah

Csi kende wij nog niet ...dus voor ons een halve leuke avond!

Je bent er nog laat trouwens en ook al een meisje wat met tandjes bezig is......hier zijn ze door de vier boventanden dus geen last meer...maar wel om 5 uur wakker vanmorgen......lekker bij me in bed genomen en toen ff door tot 8 uur...lekker weer....hahahahahah

Lis vervelend hoor!

en nu ga ik ff boodschappen doen!

Geplaatst

Hee meiden,

Dat zijn idd geen tijden om al zo vroeg wakker te worden van de koters!

Pffff, ik ben blij dat Dayenna het nog niet zo vroeg maakt sóchtends.

Sávonds krijgt ze om half 12 de laatste voeding, dan ligt ze om kwart voor 12 op bed, en valt direct weer in slaap tot de volgende ochtend 9 uur!!!

Heerlijk hoor......maargoed, ik weet dat er een tijd gaat komen dat dat ook voorbij is, dus nu geniet ik er nog ff van.

Moet trouwens wel zeggen dat ikzelf s'nachts amper slaap.

Eigenlijk al vanaf dat Dayenna geboren is.

Hebben jullie dat ook de eerste maanden gehad?

Nou ja, wie weet ...........komt misschien ook wel doordat ik niet zo lekker in m,n vel zit.

t'Gaat vast wel weer over.

Geplaatst

Dat heb ik ook gehad Liesbeth, ik werd van elk geluidje wakker, en lag ook echt met mijn oren gespitst.. nou was ik wel overbezorgd hoor...

Maar dat wordt minder.. Heerlijk dat ze zo lang slaapt. Had Len ook altijd. Nu nog van half 7 sávonds tot half 9 smorgens.

IK heb Len met zwemmen ook zo'n broekje aangedaan. Ik heb huggies, maar die van de kruidvat vind ik fijner (had er 1 gekregen) Die zijn wat soepeler.

Het voordeel van die dingen is dat ze niet dikker worden als ze erin hebben geplast.

Wat zijn jullie kids vroeg wakker.... pfff...... het lijkt wel of ze het met elkaar afspreken steeds haha. Len hier ook al weer 2 avonden huilen (lees: schreeuwen, krijssen)

Geen idee waarom, denk tandjes..

Het schiet op met klussen, nog 1 slaapkamer en 1 muur in de woonkamer (die wordt rood).

Hopelijk morgen nog en dan zal het wel klaar zijn.. gelukkig..

Brenda, ik neem wel eens (als ik eraan denk) een washandje mee naar het CB (in een plastic zakje) en dat op de prikplekjes. Maar hij heeft geen last van de prik zelf, huilt wel even, maar meer de werking ervan zeg maar. Hij krijgt verhoging, hangerig, huilerig, en daar helpt een washandje niet tegen helaas..

Heerlijk Bo, je hebt al weekend!! Geniet ervan.

Geplaatst

he amanda, leuk hoor rode muur! En lenn aan de tandje weer! blijft toch effe moeilijk dan met die kleintjes!

Nou hier slaap ik sinds de bevalling niet meer dan 6 uurtjes, heb het altijd heet en vat gewoon na 5/6 uur slecht slaap...hopelijk verandert t weer want ik ben wel een slaapmonster normaal gesproken...

En joos, boodschapjes gedaan, wat hebben jullie gegeten..

Idd boke, niets op de tv gisteren, dat ncis is idd erg fout, heb ik ooit 1 x geprobeerd..

ga zo voor de kids koken , dan voor onszelf en dan gaat mannie weer werken...beh

cyn

Geplaatst

jee cynt, hoe hou je het vol?

ik hoop ook dat t binnenkort wat beter wordt!!!

ik ben zo jaloers op ouders met kindjes die tot 9 uur slapen!!! ebbe heeft een paar keer tot half 9 geslapen, wat een luxe.

Vannacht twee keer gehuild, ik een keer de fiep erin en hub daarna wel even bezig geweest (ik denk even eruit gehaald en rustig gekregen) aiai en ik moet nog 2 dagen werken deze week!

Liesbeth, ik vond het ook heel moeilijk. vooral met ebbe op de kamer en die maakte dan van die rare geluiden dat ik dacht gaat dat wel goed... ik had geen rust. nu alleen nog als ie ziek is. ik stel me er ook een beetje op in dat hub t wel hoort, want die valt meteen weer in slaap terwijl ik soms wel 2 of 3 uur wakker lig...

beau en sab en cynt, ik hoop dat jullie weer wat langer kunnen slapen! En ik ook haha.

ik ben trouwens met die broekjes vooral bang dat ie ineens zo'n spuitluier heeft. tegenwoordig komt er vaak eerst een dikke poep (lekker praatje haha) en dan een uurtje later een spuitpoep die dan ook niet altijd in de luier zit... dat zal zo'n luier dan ook niet tegenhouden. maar misschien doen ze dat wel niet als ze in t water zijn, ik hoop t!

en dan nu leuk nieuws: ebbe wijst tegenwoordig steeds naar de lamp(en). vooral die boven zn kleed/speelplek. dus ik tilde m ernaar op: bwaaah, bang! maar daar gaat t niet om...ik zei dus steeds, ja dat is de lamp. en toen ging hij t proberen na te zeggen...

lopen we later weer erlangs, zegt ie al wijzend: 'lamp', nou ja niet precies natuurlijk, maar t leek er genoeg op hoor! oh ik ben zo'n trotse moeder!

zat ik later bij de rabobank te wachten op mn beurt, schuif ik de kap van de wandelwagen omhoog zodat ebbe ook wat ziet, wijst ie omhoog: 'lamp'. hahahahahahahahaha.

grappig he, ik ben benieuwd of hij t nog vaker gaat zeggen, volgens mij was hij t vanavond alweer vergeten...

lis

Geplaatst

Wat mogen wij blij zijn met het slaapritme van Marissa als ik de verhalen over jullie kids lees... Hier eigenlijk nooit wakker 'snachts (haha, zal je zien dat ze vannacht gaat spoken...) Alleen 'savonds zo rond een uur of negen even huilen, maar ze is dan zo weer stil, we gaan dan ook niet naar haar toe want als we dat doen, gaat ze harder huilen en slaapt dan niet meteen weer.

Ze slaapt 'smorgens tot een uur of zeven. De ene keer ietsje eerder wakker, en de andere keer soms pas tegen half negen. Ligt er ook aan of Fred aan t werk moet, want als ze ons hoort (badkamer, beneden aan t rommelen etc) dan wordt zij ook wakker.

Bianca

Geplaatst

Hey daar!

Even korte reactie op jullie verhalen (sorry, ben druk.....)

Wij hebben op vakantie de zwemluiers van Huggies gebruikt en ik vond ze prima. Eigenlijk niet nagedacht over spuitluiers.....

Het slapen hier gaat (nog steeds) goed. Vanmorgen moest ik ze om 8uur wakker maken en dat resulteerde in 2 sjachrijnige koppies haha. Ik besef heel goed dat ik een luxe positie heb....

Lis wat goed dat Ebbe zijn eerste officiële woordje heeft gezegd!!!

Hier alleen nog maar gegil (wie dat het hardste kan lijkt het wel) en veel pffffff.

w

Wel kan Iris al kusjes geven. Als ik een smakgeluid maak, dan doet ze dat na, zooooo lief!

Nou, ik ga even verder lezen. Doei!

Geplaatst

Leuk he, die kusjes. Haha, van die heerlijke natte kussen. Hahahaha...

Marissa kan nu ook in haar handjes klappen, ook zo leuk! Deze periode is echt leuk, ze ontdekken zoveel en leren er zoveel bij!

Bianca

Geplaatst

Nog ff over die zwemluiers. Ik wist niet dat Kruidvat ze ook te koop heeft. Heb hier nog twee liggen van Huggies en die bevielen de vorige keer goed met het zwemmen. Maar ik kan ze bijna nergens in Marissa haar maat kopen. Meestal liggen alleen de grotere maten in het schap. Zal eens gaan kijken bij het Kruidvat, want we gaan volgende week een lang weekend naar de Eemhof en dan moeten we die zwemluiers natuurlijk wel mee!

Geplaatst

hahaha spuitluiers in het zwembad... niet over nadenken!!

Ik heb ook een luxe hoor, mag niet klagen, er zijn dagen bij dat Len huilt maar over het algemeen gaat het hier heel goed. (hij heeft wel van 6 tot 16 weken gehuild, de heeeele dag) Dus ben nu heel happy!!

Hij slaapt van half 7 sávonds tot half 9 smorgens.

Lis, ik ben ook echt een slaapkop hoor, heb echt wel 10 uurtjes nodig per nacht, en meer is altijd meegenomen hahahaha.

Ik vraag me soms af hoe ik de eerste maanden doorgekomen ben, met die nachtvoedingen!

Maar goed, wij supermamma's... doen dat gewoon!

Len vind lampen ook erg interresant! En sinds deze week kan hij aan de lichtknop.. als hij op zijn tenen staat.. dus menner doet overal de lampen aan...

En ik doe ze weer uit, en Len doet ze weer aan, en ik doe ze weer uit.....

Maar lamp zeggen, nee dat lukt niet! Dus Ebbe, applaus!!

Kusjes geven en zwaaien vind ik ook zo ontroerend..

Len geeft altijd een kus, met zijn mond wagenwijd open hahaha. En kushandjes... zó lief!

Is idd waar Bianca, nu komt echt een hele leuke tijd, ze leren nu echt heel veel, zwaaien, kussen, maar ook lopen enzo heeerlijk...

Geplaatst

Even snel want ga nog even douchen voor d emol begint hihi.

Zwemluiers heb ik ook idd, van huggie met van die diertjes erop of zo hahaha.Lekker he? Maar ik dacht misschien doen jullie het toch zonder luier haha, maar niet dus.

Goed dat ik t weet hoor!

Wat slapen beteft, Carolijn is rond 6 uur wakker en als we moeten werken is dat geen probleem want dan moet ze er toch bijna uit.We laten haar dan tot ongeveer half 7 liggen en dan gaan we eten met z'n 3-en aan tafel, erg gezellie hoor!

Liesbeth, zou ik niet meer trekken zo'n late voeding haha, lig ik al 3x in mijn remslaap haha.

Meiden tot morgen, ik ga showeren!!

toedels xxx

Geplaatst

Nou meiden, wat die laatste voeding van 23.30 uur betreft; dan zitten mijn luiken ook al half dicht hoor.....!!!

Ik ben ook iemand die veel slaap nodig heeft.

Niet omdat ik lui ben, maar dat had ik als kind al, en dat is eigenlijk nooit veranderd.

Tijdens je zwangerschap slaap je al slecht vanwege het feit dat je telkens moet plassen, en men zegt ook dat dat echt een voorbereiding is voor als je kindje er eenmaal is.

De eerste 6 weken vertikte Dayenna het om in d,r eigen bed te slapen.

Ze heeft dus 6 weken in de reiswieg bij ons op de sl.kamer gelegen.

Daarna heeft ze toch blijkbaar die knop omgezet; want op de dag dat ze 6 weken was, ging ze braaf in d,r eigen bedje liggen.

Toen nog zeker tot 3 maanden s, nachts voor de voeding komen.(eerst nog 2x en later 1x per nacht) Pfffffff.ik was op een gegeven moment echt gesloopt.

Gelukkig ging hubby ook z,n bed uit ook al moest hij de volgende dag vroeg op om te gaan werken.

Nu slaapt ze dus sinds een maand of 2 de hele nacht door.

Het gebeurd een enkele keer dat ze rond een uur of 5 ff wakker wordt. Dan geef ik haar in bed een schone pamper(ik haal haar er bewust niet uit). ff een aai over het bolletje en dan ga ik weer naar bed, om vervolgens pas 2 uur later ff in slaap te vallen.

S,Avonds krijgt ze om een uur of 6 een fles, en dan ligt ze om een uur of 8 op bed. Daarna moet ik haar dus wakker maken voor de laatste voeding.

Ik kan op dit moment ook niet echt veranderen met de voedingen, want op de dag slaapt ze ook nog best veel.

Maargoed, we gaan iedere keer weer een nieuwe fase in, en die nieuwe fase zal ongetwijfeld ook zo bij mij voor de deur staan.

Bay bay allemaal, ik ga haar nu wel de fles geven.

Jaaaaaaaaah .......ik weet het, het is nog geen half twaalf.....maar ik heb het echt gehad voor vandaag.

Groetjes Liesbeth

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden