Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi ik ben marielle, ik ben 30 jaar en getrouwd met michel , we hebben een dochter esmee van 2 jaar (ook via ivf geboren bij de 1e poging )

we gaan deze maand beginnen met de 1e ivf voor een broertje of zusje

spannend dus

ben nu begonnen met spuiten

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Marielle, spannend >> succes!

Estrhalita, zie nu pas je bericht. Fijn dat de follikels zo lekker en op schema groeien! Ik hoop een beetje in jouw tempo mee te mogen doen.

Geplaatst

Hey,

welkom Marielle jij ook heel veel succes,

ik heb om 21.00 uur de deca gehad en

om 21.30 uur de pregnyl,

morgen gelukkig geen spuitjes meer, yessss

maandag de punctie

Geplaatst

Haha kroontjes. Aangezien er meestal twee terug worden geplaatst worden het een prinsje én een prinsesje denk ik:toothy4:

Hier even een klein dipje gehad gister. Constant behoorlijke koppijn, rugpijn en al een hele poos last van obstipatie (heel erg zeer:-(). Daarbij ben ik nog steeds ongesteld, wat ik ook wel kan missen als kiespijn zo langzamerhand.

Maar goed, genoeg getreurd en gezeurd, gisteravond een feestje gehad, was gezellig en lekker even uitgeslapen vanochtend. Voel me vandaag al weer wat beter en morgen is het waarschijnlijk ook wel weer goed, maar de hormonen hebben me deze keer wel flink te pakken hoor.

@ Estrhalita, ziet er goed uit!

@ Marielle, welkom hier en heel veel succes! Zet je jezelf nog even in het lijstje?

@ Marie10, spannend hoor, probeer vandaag nog maar even lekker te relaxen.

@ Miki, hoe laat moet je morgen. Ga ik even aan je denken:-)

X, Martha.

Geplaatst

@mika, Spannend morgen de eerste meting!Hopelijk zijn er een mooi aantal aan het groeien!!

@Marielle,Welkom en veel succes met je behandeling!

@Mart, Jeetje dus even een paar baal dagen!!!Ben je al lang ongesteld dan??Kan me voorstellen dat dit snel weer over mag zijn!!Maar is de lucrin ook een Hormoon dan???

Waarschijnlijk hebben je hoofd en rugpijn te maken met je menstruatie of met de medicijnen??Hopelijk heeft het uitslapen je goed gedaan!!!Laat de zon maar helemaal door komen kun je misschien even lekker in het zonnetje wandelen doet een mens goed!!

Sterkte meid!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Zo te zien is het hier al lekker gezellig en actief :) Ik ga me ook voorzichtig melden in dit topic. 28 maart ben ik met de deca. gestart en dinsdag a.s. heb ik mijn uitgangsecho.

Het is voor mij nog onzeker of ik wel doormag met deze poging, omdat er in mijn linkereierstok een cyste zit en die moet eerst weg. Dus dinsdag hoor ik of ik met de Puregon mag beginnen ja of nee. Vind het heeeeeel spppaannnnend en hoop zo dat het vanaf nu wel volgens het boekje mag gaan.

Alle meiden heel veel succes met jullie behandeling, ik ga het lijstje even aanpassen.

@ Bianca, wij 'kennen' elkaar al, maar vanaf wanneer heb jij nu als dag 1 geteld?

Want vrijdag begon mijn menstruatie, althans dat dacht ik, het is bij 1 helderrode drup gebleven ( sorry voor de details). Zaterdag ( overdag) alleen wat bruin en gisteravond begon het pas door te zetten.

Is vrijdag voor mij dan dag 1 of gisteren?

Fijn dat je alweer met de Puregon mag beginnen, dat er maar mooie follikels mogen groeien :)

Groeten

Geplaatst

Dank je wel Bianca, komt wel goed!

Ja, ben afgelopen dinsdag ongesteld geworden en het is nog niet gestopt.

Tijdens het slikken van de pil 15 feb. t/m 1 april bloedde ik ook constant, waarvan de laatste week erger met flinke buikpijn. Vanaf 15 feb. loop ik dus al met maandverband rond (tampons zijn me afgeraden door de acupunturist). Lekker hooorrrr!

Lucrin is inderdaad ook een hormoon. Het legt je normale cyclus stil net als bij Decapeptil.

We gaan sowieso straks even een frisse neus halen, het :sunny: schijnt jammergenoeg niet, maar dat is niet zo heel erg. Gewoon even lekker d'ruit is al goed.

Hoe gaat het met jou. Zit de puregon er al in?

Geplaatst

Voortraject

Sonja: start deca. 28 maart

Bianca1: start puregon 11 april

Martha, start puregon 13 april

Nicole: start puregon (250) 14 april

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Mirthe: start puregon 17 april

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

Sonja: 13 april

Vanessa: 6 mei

FM (Follikelmeting)

Paula: 11 april 1e

Miki: 12 april 1e

Simba: 12 april 1e

Ciska: 13 april 1e

Estrhalita: 13 april 2de

Mariska: 14 april 1e

KIKI: 14 april 1e

Heleen: 15 april 1e

Bianca: 17 april 1e

Martha: 20 april 1e

Mirthe: 26 april 1e

Punctie:

Schattie: 12 april

Marie10: 12 april

Estrhalita: 15 april

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm ...?

Terugplaatsing:

Schattie: 15 april

Estrhalita: 18 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Suus77: 17 april ( 2 emmy's)

Schattie: 28 april

Estrhalita: 30 april

@ Schattie en Marie, meiden ik zie dat jullie morgen je punctie al hebben. Heel veel succes, toi, toi, toi en dat er maar mooie eitjes geoogst mogen worden.

Geplaatst

Sonja81, heel veel succes dinsdag!

Bij mij begint mijn menstruatie ook altijd zo (bij normale omstandigheden). Je moet de dag rekenen dat het echt doorbreekt is mij altijd verteld.

Geplaatst

Ik hoor het wel, dan heb ik deze keer mijn uitgangsecho op dag 4 :) Deze afspraak stond al, omdat ik maar niet ongesteld werd en ze dus even zouden kijken :)

Jij begint dinsdag weer met de puregon zie ik, spannend hoor, dat er maar mooie trossen mogen groeien :)

Geplaatst

Hoi Sonja!!

Wat goed om te horen!!!Eindelijk is het doorgezet!!

Ik zei het toch hihi het is net zo gegaan als bij mij!!!

Als je gister avond helder rood bloed had mag je het vanaf dan rekenen.

Ik had namelijk vrijdag avond ook helder rood en dat was dag 1 bij mij!!

Hopelijk is die cyste weg hoop het zo voor jou!!

Jeetje Mart wat een drama!!Loop je er al zon tijdje mee rond :( Dan mag het nu inderdaad wel stoppen!!!Hoezo raden ze af geen tampons te gebruiken dan???

Wist niet dat de deca ook hormonen waren!!!

Gelukkig heb ik zelf dan nergens last van!!!

Geplaatst

Bianca, heb gisteravond toch nog een vreugdedansje gedaan hoor. Dus dan tel ik ook vanaf vrijdag? Toen had ik 1 drup helderrood.

Hoop ook zo dat ik dinsdag verder mag :)

Geplaatst

Ik denk dat je toch pas vanaf gisteravond mag tellen aangezien het daarna ook nog bruin was het moet echt door gezet zijn!!

hebben we toch nog samen ons dansje mogen doen hihi

:circle2:

Geplaatst

Hallo meiden,

Jeetje, wat gaat het hier snel. Morgen al 2 dames voor de punctie. Super spannend allemaal! Ik zal voor jullie allemaal duimen op een mooi resultaat.

Ik heb mijn naam uit het lijstje gehaald, aangezien ik pas eind april ga starten. Ik heb inmiddels een MEI topic gemaakt waar ik bij sta.

Ik hou deze topic wel in de gaten hoor, wil toch wel weten hoe en wat ;-)

Lieve groetjes Guusje

Voortraject

Sonja: start deca. 28 maart

Bianca1: start puregon 11 april

Martha, start puregon 13 april

Nicole: start puregon (250) 14 april

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Mirthe: start puregon 17 april

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

Sonja: 13 april

Vanessa: 6 mei

FM (Follikelmeting)

Paula: 11 april 1e

Miki: 12 april 1e

Simba: 12 april 1e

Ciska: 13 april 1e

Estrhalita: 13 april 2de

Mariska: 14 april 1e

KIKI: 14 april 1e

Heleen: 15 april 1e

Bianca: 17 april 1e

Martha: 20 april 1e

Mirthe: 26 april 1e

Punctie:

Schattie: 12 april

Marie10: 12 april

Estrhalita: 15 april

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm ...?

Terugplaatsing:

Schattie: 15 april

Estrhalita: 18 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Suus77: 17 april ( 2 emmy's)

Schattie: 28 april

Estrhalita: 30 april

Geplaatst

Jeej, het is hier erg rustig vandaag..... denk dat het zondag is ;)

Meiden, nogmaals succes voor morgen met de punctie. Laten jullie even weten hoe het gegaan is?

Geplaatst

Hey,

er is verzocht om morgen (punctie) badjas en slippers

mee te nemen,

dat is voor mij nieuw, was vergeten om te vragen waarom,

heeft iemand een iedee waarom?

Ik zal morgen zeker laten weten hoe het gegaan is

Gr Marie

Geplaatst

Dat zal zijn, omdat je makkelijke kleding moet dragen. Ik weet niet wat voor pijnstilling je krijgt?

Ik liep lekker in mijn joggingbroek.... heerlijk suf van de valium, geen gedoe met knopen, veters strikken of weet ik veel haha!

Ik zal aan je denken en laat je de rest van de dag maar lekker vertroetelen.

Geplaatst

Oh okee, dat had ik ook.... ik kreeg het via een prik in mijn bil ( half uur voor de punctie), ik mocht in dat half uur absoluut niet meer mijn bed uit. Dus vandaar makkelijk zittende kleding ( badjas in jouw geval), dat heb je zo uit.

Want er zijn altijd mensen die op hun mooist naar een ziekenhuis gaan met bij wijze van hoge naaldhakken en dat is echt niet praktisch.

Succes morgen, ik ga zo mijn bed opzoeken, morgen om 5.45 uur gaat het wekkertje weer.

Geplaatst

Ik ook, als het goed is! Als ik ongesteld word, kan ik starten. En dat zal de komende 2 weken toch wel gaan gebeuren hoop ik!

Geplaatst

Welkom Cin, ik hoop dat je snel weer mag beginnen! Heel veel succes alvast!

Gr.

Martha.

Geplaatst

Jeetje het schiet hier nu gelukkig ook aardig op voor een aantal.

Ik heb woensdag de eerste fm dus ben benieuwd hoeveel er zitten.

Succes voor degene met de punctie morgen.

Geplaatst

Hey Marie!!

Heel erg veel succes vandaag!!

Op naar een mooi aantal Embryootjes!!!!

In welk ziekenhuis of kliniek heb jij de punctie?

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden