Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
yoeeehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee het is april!!!!!! nog 12 dagen en dan mogen we beginnen met spuiten..ik voel me net een kleuter die aan het aftellen is tot haar verjaardag!!!:occasion5:

Nog even geduld demi. Gek hè dat je er gewoon zin in hebt....

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb sinds gisteren erg hoofdpijn,

heb paracetamol genomen maar helpt niet,

heeft iemand advies,

(ik spuit deca en puregon)

Geplaatst

Voortraject

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Miki: deca 24 maart (eerder al pil), start gonal-f (300) 4 april

Marie10: start 26 maart deca- start 30 maart puregon

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

Kikker 1984: start Gonal-f 31maart

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Simba: start deca, begin april

Vanessa: 6 april afspraak ziekenhuis

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Echo

Mariska: 1 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

FM (Follikelmeting)

Marie10: 5 april 1e

Schattie: 7 april

Kikker: 6 april 1e

Paula: 11 april 1e

Miki: 12 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Schattie: rond 10 april

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm

Terugplaatsing:

Suus77: 3 april

Sharon: 4 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Geplaatst

Ik heb mezelf er ook maar even tussen gezet. Op 6 april heb ik de uitgangsecho. Zet je die dan gewoon bij echo??? Ja ook ik ben zo groen als gras! hahaha :icon_blackeye: Fijne paasdagen allemaal!!!

Gr KiKi

Voortraject

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Miki: deca 24 maart (eerder al pil), start gonal-f (300) 4 april

Marie10: start 26 maart deca- start 30 maart puregon

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

KiKi:start decapeptyl 25 maart, ervoor pil. start puregon 7 april.

Kikker 1984: start Gonal-f 31maart

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Simba: start deca, begin april

Vanessa: 6 april afspraak ziekenhuis

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Echo

Mariska: 1 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

FM (Follikelmeting)

Marie10: 5 april 1e

Schattie: 7 april

Kikker: 6 april 1e

Paula: 11 april 1e

Miki: 12 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Schattie: rond 10 april

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm

Terugplaatsing:

Suus77: 3 april

Sharon: 4 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Geplaatst

Hoi Marie!

Wat waardeloos zeg!! Het komt denk ik door de deca!!

Ik hoor er heel veel vrouwen over!!Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad!!

Hopelijk is het snel weer over!!

Liefs Bianca

Geplaatst
Hallo dames,

Ik heb sinds gisteren erg hoofdpijn,

heb paracetamol genomen maar helpt niet,

heeft iemand advies,

(ik spuit deca en puregon)

Heel vervelend Marie. Ik heb momenteel veel last van buikpijn door de pil, maar durf er ook niks anders voor te nemen dan paracetamol. Maar hopen dat het gauw minder wordt, anders misschien even bellen naar de gyn. Misschien hebben ze er iets anders voor?

X, Martha

Geplaatst

het is een vervelende (kloppende) hoofdpijn,

ik heb a.s. maandag een afspraak

hoop hat ik het vol kan houden...

zo niet dan zal ik zeker bellen,

@ Martha

ja 't is heel vervelend....wens jouw ook veel sterkte

Geplaatst

Hey marie10,

Ik herken die hoofdpijn wel. Ik ga meestal even liggen en probeer even wat te slapen, dan gaat het vanzelf weg, bij mij dan! Volgens de arts mag ik ook echt niks anders nemen dan paracetamol. Sterkte!

Geplaatst

hoihoi,

Sorry dat ik hier inbreek maar zag dat Bianca weer was begonnen met spuiten.

Meis, ik wil je heel veel succes wensen deze ronde! Jullie allemaal natuurlijk!

dikke knuf

Geplaatst

Kunnen jullie mischien nog antwoord geven op mijn prikvraag?:confused:

Ik heb nu verschillende methodes langs zien komen. Maar moet je je huidplooi nou wel of niet loslatennadat je e spuit er aan de zijkant hebt ingezet?

en halen jullie de spuiten dan pas uit de koelkast? Of doen jullie dat al eerder voor die tijd? Lijk mij zo'n koude bedoening????:confused:

Ik heb zo'n vemoeden dat ik er vandaag mee mag gaan beginnen...

Helluppie?

Geplaatst

Heb je geen "prikles" gehad Simba?

Als ervaren spuitjunk doe ik het altijd als volgt:

1. prik klaar maken, o.a. goed ontluchten

2. buik schoonmaken met alcohol (hoeft niet)

3. huidplooi pakken rondom navel

4. prik rechtop erin zetten

5. als stroef gaat, niet doordrukken, haal ik 'm eruit

6. probeer ik het ernaast opnieuw

7. als soepel gaat, dan zachtjes vloeistof erin

8. tegelijk huidplooi (iets) los laten, want dit verminderd de druk / gevoeligheid!

Bovenal: let erop dat je niet gespannen zit. Strak staande buikspieren vergroten de kans dat je een spier raakt en dus jezelf zeer doet.

En wat mij helpt op momenten dat ik moeite had met hem erin duwen, dan keutelt mijn man om me heen en zegt: "1-2-3-HUP". En dan ging het wel. ;-)

Succes dame, je zult zien. Het is niet leuk, maar wel te doen!

Geplaatst

He Simba,

mij hebben ze idd gezegd:

pak een huidplooi vast rondom het gebied van de navel.

zet de naald rechtop en duw hem er dan in. Als de naald er eenmaal in zit, mag je de huidplooi loslaten en dan kun je de vloeistof erin spuiten. en dan de spuit eruit halen.

Ik heb van Object ook nog enkele tips gekregen: huidplooi niet al te strak vasthouden en het schuine gedeelte van het uiteinde van de naald (daar waar de opening zit) moet je omhoog gericht houden. Daar zit namelijk het scherpe gedeelte en dat gaat dan als eerste je huid binnen. Heb het vanochtend geprobeerd en het deed inderdaad geen pijn..

hoop dat het je helpt!

grtz,

Nicole

Geplaatst

Heee Zoe!!

Dank je wel voor je berichtje!!

Lief van je!!!

Klopt ik ben idd begonnen met de deca op dag 21 maar nu komt mijn menstruatie maar niet!!Ben nu al 2 weken aan het prikken!!Dus net even het ziekenhuis gebeld en morgen maar even een echo o m mijn baarmoederslijmvlies (geloof ik) te meten.Voel me al de hele week erg lamlendig ik voel dat het moet komen maar er komt niks hihi!!

Hoe is het met jou??

Begint je buik al lekker te groeien!!!

Vind je het nog steeds erg onwerkelijk!!?

Mis sommige meiden van de topic van toen wel hoor!!! Maar ben mega blij voor je/jullie!

Kun je er al een beetje van genieten??

Liefs Bianca

Geplaatst

Ik heb wel prikles gehad.

Een aantal jare terug heb ik moeten spuietn met bloedverdunenrs. Maar die vertelden juist de huidplooi paken en daarboven in spuiten. Nu heb ik geleerd om aan de zijkant van de huidplooi te spuiten en wat verder bij de navel vandaan. Zeker niet onder de navel, want daar is het gevoeliger.

En ze gaf aan dat de luchtbel aan de bovenkant moet zitten, zodat je zeker alle vloeistof naar binnen spuit.

Dus dat bracht bij mij wat verwarring.

Hoe doen jullie dat met de koelkast? Halen jullie de spuiten uit de koelkast, en zet je hem dan meteen? Of laat je ze eerst wat op temperatuur komen?

Geplaatst

Hey meiden

Nou vandaag alweer dag 3 dat ik de deca spuit,gaat op zich goed,alleen gisteren per ongeluk een adertje geraakt,hebben jullie het ook trouwens van de deca dat nadat het vloeistof erin zit een grote rode vlek krijgen met een soort van een galbultje was namelijk bang dat het een allergische reactie was,aangezien ik namelijk bekend ben met voedselallergieen,na een paar uur was het trouwens wel verdwenen

Tot nu toe ook nog geen bijwerkingen van de deca,dus nu echt het idee dat het begonnen is echt super spannend

Nou meiden erg veel succes allemaal

Liefs Elvira

Geplaatst

hoi martha,

ik lees net deze topic over april,en ik ben nu ook bezig met de eerst isci behandeling.vandaag gehoord dat ik 7 april de punctie heb.

maar jij komt ook uit friesland?ik namelijk ook.

groetjes miranda

Geplaatst

Hoi Elvira,

Wat vervelend met prikken!!Ik heb hier geen last van!! Hopelijk weet iemand anders hier meer over!!Gelukkig heb je geen last van bijwerkingen!!Ik gelukkig ook nooit maar als je sommige dames hoort over de hoofdpijnen die je van de deca kan krijgen ben ik blij dat dat me tot nu toe bespaard is gebleven!!

Liefs Bianca

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou dames ik meld mij ook maar even hier. Ik ben niet zo actief, maar kom hier al wel een tijdje.

Vanavond de 1ste puregon weer gezet. Na al die keren wordt het steeds makkelijker om te prikken.

@Simba ik haal de vloeistof uit de koelkast en spuit het er meteen in. Altijd al gedaan. En ik heb er totaal geen last van. Spuit naast mijn navel, er boven en er onder. Maar het is denk ik per persoon anders. De een is gevoeliger dan de ander.

10 april heb ik mijn 1ste fm en ik denk dat ik de 15de of de 16de mijn punctie zal hebben.

Geplaatst

@ Simba, voor wat betreft de prikinstructies is het meeste wel gezegd. Ik prik altijd onder m'n navel, links of rechts. Voor wat betreft de koelkast (bij mij is dit de puregon) is mij gezegd om het eerst in je hand op temperatuur te brengen, maar je kan het ook zoals Miki zegt een 15/30 min. op temperatuur laten komen buiten de koelkast. Voor wat de puregon betreft, mag je de pen met ampul gewoon buiten de koelkast bewaren totdat ie op is. Ik weet niet of dat ook met Gonal kan.

@ Elvira, ik heb ook wel 's een rode vlek rondom de prik en dat jeukt daarna een beetje. Volgens mij is het niet erg. Het is denk ik even een tegenreactie. Als het echt vervelend wordt moet je het wel even melden bij je gyn. denk ik. Dan weet je zeker of het wel/geen kwaad kan.

@ Miranda, hé dus ook uit Friesland. Zie je niet zoveel op dit forum. Je doet je behandeling in Zwolle lees ik. Is dat dichterbij of heeft het een andere reden? Alvast heel veel succes 7 april. Je bent al een heel eind op weg!

@ Estralitha, gezellig! Je bent ook al weer even bezig zie ik. Ook heel veel succes. Heb je jezelf al op het lijstje gezet?

X, Martha.

Geplaatst

Miki,

Zit je eerste Gonal er al weer in:-)

X, Martha.

Gast estrhalita
Geplaatst

Mart welk lijstje bedoel je. Ik heb me ook al aangemeldt voor het topic overzicht behandelingen april. Het is nu niet helemaal duidelijk waar je moet wezen. Zoveel verschillende topics??

Geplaatst

Hoi estrhalita, volgens mij bedoelde Bianca deze plek hoor!

Ging de 1e stimulatiespuit okay? Hier even wennen, weer een ander product. Maar prima kant en klaar ding die Gonal en de naald is bovendien ERG dun! Voel erna meteen van alles in de eierstokjes, denk ik dan, heel lichtjes.

Bianca, al ongi of ... een test gedaan?

@ elvirazonnetje: ik heb ook diverse allergien (waaronder voedsel) en gaat meestal prima met de hormonen erbij. Soms na mijn eisprong/punctie wat lichte aanvallen. Maar geen uitslag op de buik van het prikken in ieder geval! Al wat minder bij jou?

Jaja, Martha... het is weer begonnnen. Van jou komt ook dichtbij hoor!!!

@ Miranda78: welkom en succes!!!

Geplaatst
Mart welk lijstje bedoel je. Ik heb me ook al aangemeldt voor het topic overzicht behandelingen april. Het is nu niet helemaal duidelijk waar je moet wezen. Zoveel verschillende topics??

Ik zag dat je het lijstje bij de andere topic al hebt ingevuld, had ik nog niet gezien. Door een misverstand zijn er twee topics ontstaan, maar de lijstjes zijn hetzelfde. Het is misschien handig om ook het lijstje in deze topic aan te vullen? Dan hebben we alles compleet:-)

Aan de moderater is al gevraagd van de twee lijstje een te maken, maar is nog niks mee gebeurd. Ik zal het nog 's even proberen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden