Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Miki,

Ik bedoelde idd deze topic!!

Nee nog niet ongesteld geworden.Net een echo gehad en mn baarmoederslijm was erg dik.Dus ik moet echt ongesteld worden.Nu denken ze dat mijn lichaam zich er tegen verzet aan gezien ze verwacht hadden dat ik 7 dagen na de eerste deca al ongesteld zou worden.Ik heb net medicijnen bij de Apotheek opgehaald die ik 7 dagen moet in nemen deze zorgt er voor dat mijn menstruatie op gang komt.Hopelijk al eerder als 7 dagen!!

23 mei gaan we voor het eerst sinds lange tijd weer op vakantie en zit er zo tegen aan te hikken dat mocht ik niet zwanger zijn ik precies dan ongesteld ben!!Dat zou dus een mooie vakantie worden maar niet heus aangezien ik er steeds zon last van heb.

Dus ben druk aan het duimen dat ik 1 deze dagen ongi gaat worden!!

Hoe gaat het prikken jou af?Al het gevoel dat er het 1 en ander aan het groeien is?

Fijne 2de paasdag nog even!!

Liefs Bianca

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Bianca, wat een gedoe zeg, maar je moet nog niet teveel vooruit kijken hoor voor wat betreft je vakantie. Misschien ben je dan wel hartstikke zwanger!!!

Geplaatst

Hé allemaal!

Moeten we alsnog van de twee topics een maken? Het "gevaar" is nl. dat de lijstjes straks niet meer met elkaar overeen komen. Of vinden jullie het wel prima zo?

Gr.

Martha.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik lees dat de meeste al druk in de weer zijn met spuiten, spannend allemaal! Alleen vraag ik me af of ik wel in deze tropic hoor. Ik ga pas eind deze maand beginnen, aangezien dat pas rond 27 april is, heb ik het idee dat ik meer bij de mei starters hoor (alleen is deze er nog niet)

Wat denken jullie?

Succes allemaal !

Geplaatst

Hoi Guusje,

Misschien kun je alvast een mei topic starten... Er zijn misschien wel meer meiden die daar bij horen. Maar je kunt hier natuurlijk gewoon mee blijven schrijven hoor. Het is maar net wat je zelf prettig vindt:-)

X, Martha.

Geplaatst

Hey Martha,

Ik heb een mei tropic gemaakt, maar ik blij ook hier. Je weet maar nooit!

Groetjes Guusje

Geplaatst

Hey Miki,Bianca,Martha

Nou vanmorgen voor de zekerheid gebeld en kon gelukkig niet kwaad,zolang het beperkt blijft op de buik en niet over men hele lichaam,gelukkig toch iets gerustgesteld ze zeiden ook dat de een er iets sterker op reageert dan een ander

Dus vanmorgen ook de deca geprikt ging gelukkig goed morgen mag ik stoppen met de pil en dan 12 eerste echo hopelijk kan ik dan beginnen met de gonal,gelukkig idd nog geen bijwerkingen ja alleen continu menstruatiekramp maar volgens mij komt dat van de pil

Nou meiden erg veel succes allemaal

En nog een fijne paasdag

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Elvira!

Gelukkig kan het geen kwaad!!Kan je met een gerust hart verder prikken!!!

Hoi Mart,

Ja zo denk ik ook wel hoor maar ik hou het ook wel in mijn achterhoofd ik kan er niks aan doen!!Stom he!!

Wat mij betreft kun je lekker 1 topic er van maken hoor!!Dan moeten we zo nu en dan gewoon een lijstje posten in deze topic.Dan blijft ook iedereen up to date toch??

Geplaatst

Voortraject

Bianca1: start deca 21 maart, start puregon 5 april

Miki: deca 24 maart (eerder al pil), start gonal-f (300) 4 april

Marie10: start 26 maart deca- start 30 maart puregon

Schattie: start deca 30 maart, start puregon 1 april (Flare up behandeling)

KiKi:start decapeptyl 25 maart, ervoor pil. start puregon 7 april.

Kikker 1984: start Gonal-f 31maart

Martha, start lucrin 1 april, start puregon 13 april

Nicole: start deca 1 april, start puregon (250) 14 april

Elvirazonnetje: start deca 2 april

Simba: start deca, begin april

Vanessa: 6 april afspraak ziekenhuis

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Guusje: start synarel ca. 22 april, start Gonal F 24 april

Sterretje: start ca. 24 april

Echo

Mariska: 1 april

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

FM (Follikelmeting)

Marie10: 5 april 1e

Marie10: 7 april 2e

Schattie: 7 april

Kikker: 6 april 1e

Paula: 11 april 1e

Miki: 12 april 1e

Mariska: 14 april 1e

Martha: 20 april 1e

Punctie:

Schattie: rond 10 april

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm

Terugplaatsing:

Suus77: 3 april

Sharon: 4 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Geplaatst

Hey,

Vandaag geweest voor de eerste follikelmeting,

de ene kant waren er 8 eitjes te zien en andere kant 7,

a.s. woensdag tweede follikelmeting.

Geplaatst

Weet niet wie dit vroeg, maar de Gonal hoeft niet in de koelkast bewaard te worden als je dit gebruikt.

(Vóór het eerste gebruik wel in de koelkast bewaren)

Geplaatst

Hallo allemaal

Na 5 mislukte IUI behandelingen mogen wij nu beginnen met IVF. 19 maart heb ik Lucrin depot gespoten en op 13 april de 1e controle echo. Erg spannend.

Geplaatst

Voortraject

Simba: start deca, 5 april

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Echo

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Hallo allemaal

Na 5 IUI behandelingen mogen wij nu beginnen met IVF. Erg spannend.

Ik heb op 19 maart Lucrin gespoten.

13 april de uitgangsecho

Als alles goed is op 14 april starten met Puregon 225EH per dag

Dit is de voorlopige schema.

MVG

Gayleen

Geplaatst

Hallo Bianca

Erg leuk om achter te komen dat zo een forum bestaat. Dit is onze eerste behandeling dus ik weet niet wat we kunnen verwachten. Tot nu toe viel het ons tegen hoe klinische het maken van een baby wordt waarbij je soms de moed een beetje opgeeft. Maar goed, we willen het allebei zo graag dat we dan toch de IVF een poging willen geven. Bij ons is de beweging van de zaad van mijn vriend niet optimaal. Ik snap het niet helemaal goed, maar hij had geen A klasse zaad. De gynaecoloog had gehoopt dat IUI voldoende zou zijn, maar helaas is het ons niet gelukt. Dus nu op naar de volgende stap. Wij waren ook verrast over het feit dat veel aandacht wordt aan de vrouw besteden, en de partner over het algemeen vergeten. Gelukkig hebben wij nooit moeite gehad om over emoties te praten en kunnen we elkaar goed opvangen. Hoe hebben jullie partners de behandeling ervaren m.b.t begeleiding??

Geplaatst

@ Wombat, ook heel veel succes met je ivf-poging. Je vertelt dat je op 19 maart bent begonnen met lucrin en op 13 april de eerste echo hebt. Wat heb je nog meer gespoten intussentijd, of moet dat nog? Misschien kun je het lijstje aanvullen? (Dat kan gewoon door het lijstje te knippen en te plakken in een nieuw berichtje.)

@ Marie, dat ziet er heel goed uit! Wie weet zijn er woensdag nog meer gegroeid...Spannend!!

@ Simba, je mocht vandaag beginnen met deca. Is het goed gegaan?

Gr. Martha.

Geplaatst

Hoi Mart

Ik heb in de tussentijd niks gespoten. De instructies ik heb gekregen waren gewoon op de 1e dag van menstruatie de Lucrin om eigen cyclus op stop te zetten. 13 april een uitgangsecho en daarna beginnen met follikel stimulatie. Ik heb zelf geen fertiliteits afgwijkingen, de afwijking ligt bij mijn partner. Mijn eigen cyclus is 28 dagen. Dus ik weet niet of dit heeft een rol in het opstellen van mijn schema??? Wat zijn jullie ervaringen? Hebben de meeste mensen ook na de Lucrin moeten spuiten of pillen slikken???

MVG

Gayleen

Geplaatst

Hey,

Had nog aan de arts gevraagt wat te gebruiken (hoofdpijn)

maar idd alleen paracetamol....ik heb er nog steeds last van,

paracetamol helpt wel maar voor even en dan begint

het pijn weer pfffff....

ben ook best gespannen 't prikken ging ook fout

twee keer verkeerd gegaan (spuit ging er niet in)

ik prik (spuit) mij zelf niet dat doet mijn man bij mij,

ben zelf bang voor naalden....

Geplaatst
Hoi Mart

Ik heb in de tussentijd niks gespoten. De instructies ik heb gekregen waren gewoon op de 1e dag van menstruatie de Lucrin om eigen cyclus op stop te zetten. 13 april een uitgangsecho en daarna beginnen met follikel stimulatie. Ik heb zelf geen fertiliteits afgwijkingen, de afwijking ligt bij mijn partner. Mijn eigen cyclus is 28 dagen. Dus ik weet niet of dit heeft een rol in het opstellen van mijn schema??? Wat zijn jullie ervaringen? Hebben de meeste mensen ook na de Lucrin moeten spuiten of pillen slikken???

MVG

Gayleen

Hoi Wombat,

Oké, dan is het ongeveer hetzelfde, alleen ben je wel heel vroeg aan het spuiten met Lucrin, vandaar dat ik het me afvroeg.

Ik spuit nl. vanaf 1 april Lucrin en op 13 april komt daar Puregon bij (stimuleren follikels). Dit geldt voor de meesten van ons alleen kan het qua medicatie variëren (i.p.v. lucrin -> decapeptyl en i.p.v. Puregon -> Gonal F).

Gr.

Martha.

Geplaatst
Hey,

Had nog aan de arts gevraagt wat te gebruiken (hoofdpijn)

maar idd alleen paracetamol....ik heb er nog steeds last van,

paracetamol helpt wel maar voor even en dan begint

het pijn weer pfffff....

ben ook best gespannen 't prikken ging ook fout

twee keer verkeerd gegaan (spuit ging er niet in)

ik prik (spuit) mij zelf niet dat doet mijn man bij mij,

ben zelf bang voor naalden....

Marie10,

Paracetamol is echt waardeloos, dat werkt bij mij ook nooit. Zijn we mooi mee klaar...

Ik zou toch proberen er een beetje relaxed mee om te gaan, misschien dat je hoofdpijn daar ook wat beter van wordt. De spuit heb ik trouwens altijd zelf toegediend. Het doet niet of minder zeer als je hetzelf doet. Toch 's proberen???

Gr.

Martha.

Geplaatst

Wombat, ik heb je er even tussengezet.

Wanneer je meer weet wil je 'm dan zelf aanpassen?

Gr.

Martha.

--------------------------------------

Voortraject

Wombat: start lucrin 19 maart

(Uitgangs)echo

Wombat: 13 april

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Voortraject

Wombat: start lucrin 19 maart

(Uitgangs)echo

Simba: 6 april

Wombat: 13 april

FM (Follikelmeting)

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Nou vanochtend gebeld, en ik kan straks al langs komen voor de uitgangsecho.

Het prikken ging goed, het brandde een klein beetje, maar verder niets.

Geplaatst

@simba,

Ik ben verpleegster geweest en ik prikte ook altijd zoals nico en bianca het beschrijven. Na het prikken mag je huidplooi inderdaad losser laten, maar niet volledig loslaten. Er zijn veel mensen die echt nijpen in hun huidplooi, goed vastpakken voor het prikken en daarna losser laten, maar daarom niet helemaal los. En zeker op letten dat je eerst met scherpste gedeelte van de naald in de huid prikt, dus met gaat naald aan zijkant ahw naar boven? Bianca heeft dit mooi beschreven? Maar ik lees dat eerste prik redelijk meegevallen is. Veel succes verder.

@guusje: ik zit ook al tijdje op dit forum maar ik moest nog eerst op maandstonden wachten en dan pas pil opstarten en dan hormonen. Gelukkig dit weekend (vroeger dan verwacht) MS gekregen. Ik vanmorgen heel opgewekt naar ziekenhius gebeld en nu zeggen ze me dat ik tot en met 1 mei pil moet nemen en dan pas 6 mei met decapeptyl mag beginnen, dus ook niet voor deze maand!!!! Ik was serieus ontgoocheld, zolang nog dat ik nu weer pil moet slikken. Is dit ook jouw eerste IVF? Ik heb wel al veel steun gehad op dit forum. Maar ik ga ook op forum mei komen

groetjes

object

object: 36 jr, 1° IVF, Cilest tem 1 mei, 6 mei start decapeptyl, 8 mei start menopur, 12 mei 1° echo en BN

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden