Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Schattie en Marie, succes met de punctie vandaag!

Hier vanochtend de 1e fm gehad, valt niet tegen (maar ook niet mee ;-)). Zoals verwacht, 7 a 8 groeien er. Dus dat is gewoon mijn gemiddelde en prima. Nu rond de 10 cm, dus nog even doorspuiten.

Opvallend is dat mijn 2e fm op de dag is dat Estrhalita haar punctie heeft. Terwijl we tegelijk begonnen met stimuleren!

Over de medicatie voor de punctie, in het AMC kreeg ik altijd Diazepam en Morfine, nu in het VU Dormicum en Pethidine. Maar omdat ik astma heb, ga ik wat anders voor dat laatste vragen nog.

Hoe gaat het met de rest? Elvira en Simba, hoe waren jullie echo's?

Martha, morgen jij aan de stimulatie! Is die ongi nu eindelijk foetsie?

Voortraject

Sonja: start deca. 28 maart

Bianca1: start puregon 11 april

Martha, start puregon 13 april

Nicole: start puregon (250) 14 april

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Mirthe: start puregon 17 april

Lindada: start deca 13 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

Mariëtte: Rond 11 april

Elvirazonnetje: 12 april

Nicole: 13 april

Sonja: 13 april

Vanessa: 6 mei

FM (Follikelmeting)

Paula: 11 april 1e

Simba: 12 april 1e

Ciska: 13 april 1e

Estrhalita: 13 april 2de

Mariska: 14 april 1e

KIKI: 14 april 1e

Heleen: 15 april 1e

Miki: 15 april 2e

Bianca: 17 april 1e

Martha: 20 april 1e

Mirthe: 26 april 1e

Punctie:

Schattie: 12 april

Marie10: 12 april

Estrhalita: 15 april

Miki: 18 april?

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm ...?

Terugplaatsing:

Schattie: 15 april

Estrhalita: 18 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Suus77: 17 april ( 2 emmy's)

Schattie: 28 april

Estrhalita: 30 april

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden

Nou vanmorgen de uitgangsecho gehad en alles was goed,ik mag nu beginnen met de gonal-f super en 18 april a,s om half 11 de eerste fm meting

ik vroeg me eigenlijk af na hoeveel dg stimuleren krijg je meestal de punctie?

Iedereen erg veel succes en op naar veel groene regels

Liefs Elvira

Geplaatst

Hey meiden,

ben net terug, dacht jullie even laten weten hoe het gegaan is,

daarna duik ik mijn bed even in, de punctie is heel goed verlopen,

heb geen pijn alleen een beetje steekjes gevoel.

er zijn 15 eitjes en de zaad is ook goed.

kortom alles is vandaag goed verlopen,

woensdag word ik nog gebeld en de

terugplaatsing vind donderdag plaats

Geplaatst

Van harte, 15 is prachtig! Rust goed uit, dan ben je des te fitter voor je emmie(s) straks...

Geplaatst

Voortraject

Mariëtte: start Deca rond 10 april, start GonalF 300IE rond 11 april (Flare up behandeling)

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Paula: 11 april 1e

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Marie10: 15 april

Testen:

Marie10: 29 april

Geplaatst

Miki, ziet er goed uit toch! Nu maar hopen dat in alle follikeltjes een mooi eitje zit:-)

Hier wel redelijk. Hoofdpijn was wat minderd, maar het is hier op het werk even zo gigadruk dat het meteen in alle heftigheid terug is:-(

De ongi is wat aan het minderen maar nog niet helemaal weg. Ik ga er maar vanuit dat het dan nu wel goed komt.

Of denk je dat ik toch even moet bellen met het ziekenhuis?

Geplaatst

Marie, 15 eitjes (of follikels)? Dat is een hele mooie opbrengst!

Nu eerst maar even lekker bijkomen van al dat geweld (hihi).

Gr.

Martha.

Geplaatst

@ maris, ik heb mn 1e folikelmeting ook woensdag. Ben 2 dagen later dan jij begonnen met de puregon. Hoe gaat t bij jou?? ik ben ook erg benieuwd naar hoeveel er zitten.

Gr kiki :bye:

Jeetje het schiet hier nu gelukkig ook aardig op voor een aantal.

Ik heb woensdag de eerste fm dus ben benieuwd hoeveel er zitten.

Succes voor degene met de punctie morgen.

Geplaatst

@ Mart het zijn er 15 eitjes...ja ik was ook verrast,

ik lees dat je hoofdpijn hebt ? echt balen...wens jouw veel sterkte,

Ik lig in bed met m'n laptop hihi

Geplaatst

Hoi meiden

Nou vanmorgen de uitgangsecho gehad en alles was goed,ik mag nu beginnen met de gonal-f super en 18 april a,s om half 11 de eerste fm meting

ik vroeg me eigenlijk af na hoeveel dg stimuleren krijg je meestal de punctie?

Iedereen erg veel succes en op naar veel groene regels

Liefs Elvira

Fijn voor je dat je mag beginnen.

Voor wat betreft de punctie, moet je even kijken bij bijgaande enquete. Daar kun je zien hoe lang het ongeveer duurt tot aan de punctie. Dat is dus niet bij iedereen gelijk.

Succes!

Enquête: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=8258&highlight=punctie

Geplaatst

Hoi dames!

Ik lees af en toe mee hier, en zie dat mijn naam hier ook op het lijstje staat. Ik zit meestal de lezen en schrijven in "MAART".

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Paula: 10 april 1e, 11 april de 2e

Punctie:

Paula: 13 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Paula: 16 april

Testen:

Paula: 1 mei

Ik zal me eens even abonneren op deze "discussie" anders ga ik nog dingen missen. Ghighi... Ik zie dat Schattie en Marie10 vandaag de punctie hadden. Hoe ging het bij jullie meiden?

Ik zit verplicht rust houden ivm heftige buikpijn. Vanochtend echt een slechte ochtend, wist niet meer hoe ik zitten of liggen moest. Dus aan de ene kant is de punctie morgen vast een opluchting... MAAR WEL ENG...

Geniet van de zon dames.

Xxx

Paula.

Geplaatst

Nou hier niet echt denderend nieuws....

maar 2 eitjes, 1 al van 18 mm en 1 van 14 mm...

Vol me een beetje uit het veld geslagen...

Geplaatst
Nou hier niet echt denderend nieuws....

maar 2 eitjes, 1 al van 18 mm en 1 van 14 mm...

Vol me een beetje uit het veld geslagen...

Jeetje Simba, wat een kl*te nieuws. En wat nu?

Geplaatst

nou ja, heel erg gaan hopen dat er straks bij de punctie ook echt twee eitjes uit kmen, en die beide bevrucht gaan worden......

Vanmiddag bellen, om te kijken of ik morgen nog een echo krijg, en dan evt donderdag of vrijdag de punctie.

maar dan heb ik dus zelfs nog het korte protocol, met 300 eenheden puregon, en nog laat mijn lichaam me in de steek.....

Geplaatst
Hoi dames!

Ik lees af en toe mee hier, en zie dat mijn naam hier ook op het lijstje staat. Ik zit meestal de lezen en schrijven in "MAART".

.....

Ik zal me eens even abonneren op deze "discussie" anders ga ik nog dingen missen. Ghighi... Ik zie dat Schattie en Marie10 vandaag de punctie hadden. Hoe ging het bij jullie meiden?

Ik zit verplicht rust houden ivm heftige buikpijn. Vanochtend echt een slechte ochtend, wist niet meer hoe ik zitten of liggen moest. Dus aan de ene kant is de punctie morgen vast een opluchting... MAAR WEL ENG...

Geniet van de zon dames.

Xxx

Paula.

Vervelend voor je Paula. Nog even doorzetten vandaag en alvast heel veel succes morgen!

Geplaatst

Mart, liever te vaak dan te weinig bellen! Ik had gister spijt dat ik iets niet gecheckt had en kreeg acuut stress. Dus om jezelf dat te besparen: gewoon doen!!!

En idd, niet ontevree hoor.

Miki, ziet er goed uit toch! Nu maar hopen dat in alle follikeltjes een mooi eitje zit:-)

Hier wel redelijk. Hoofdpijn was wat minderd, maar het is hier op het werk even zo gigadruk dat het meteen in alle heftigheid terug is:-(

De ongi is wat aan het minderen maar nog niet helemaal weg. Ik ga er maar vanuit dat het dan nu wel goed komt.

Of denk je dat ik toch even moet bellen met het ziekenhuis?

Geplaatst

Simba verdorie! Dat is wel heel frustrerend. Ze gaan wel door tot een punctie dus?

Een goede vriendin van mij had dit onlangs ook. Ze wilden afblazen, maar ze heeft doorgeduwd. En het pakte aardig goed uit ook: ze heeft van die 2 follikels wel mooi 2 eitjes EN 2 emmies gekregen. Die zitten nu nog -in de wachtweken- in haar buik. Kan alle kanten op gaan hoor, hou moed!

nou ja, heel erg gaan hopen dat er straks bij de punctie ook echt twee eitjes uit kmen, en die beide bevrucht gaan worden......

Vanmiddag bellen, om te kijken of ik morgen nog een echo krijg, en dan evt donderdag of vrijdag de punctie.

maar dan heb ik dus zelfs nog het korte protocol, met 300 eenheden puregon, en nog laat mijn lichaam me in de steek.....

Geplaatst

Welkom hier! Heftig dat het zo zwaar valt. Op naar verlichting morgen! Laat je lekker verdoven. Ik was elke keer zo stoned als een garnaal en... dat ben ik nu weer van plan. ;-)

Geniet van de zon dames.

Xxx

Paula.

Geplaatst

Ja, ze gaan wel gewoon door.

En ik weet... er is maar 1 eitje nodig..... maar ja..... vertel je gevoel dat maar eens...

Mijn verstand zegt... kan nog steeds, maar je hoopt toch op meer follikels.... Mijn gevoel is kwaad en teleurgesteld.....

Ik zit in het korte protocol, ze gaven al aan, dat er dan een kans is op overstimulatie door de boost aan puregon. Maar ze vermoeden dat dat bij mij waarschijnlijk niet het geval zou worden..... Maar maar 2 eitjes....... dat vind ik echt teleurstellend....

Sterkt me daarentegen wel in het feit, zie je wel..... via de normale weg had het ons echt niet gaan lukken.....

Daarbij komt ook wel het feit dat mijn schoonmoeder op sterven ligt, en dan hakt alles er emotioneel meer in merk ik.

Maar geod we wachten vanmiddag af..... en dan zien we wel weer verder.....

Geplaatst

Ach, jullie worden wel op de proef gesteld zeg nu!

Goed dat je je wel zo kan uitten. Blijf dat doen hoor, dan kunnen wij met jullie mee duimen.

Als we onze krachten bundelen, zijn we oersterk!!!

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Paula: 10 april 1e, 11 april de 2e

Simba: 13 april 2e

Punctie:

Paula: 13 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Paula: 16 april

Testen:

Paula: 1 mei

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben 5 april voor de 2 maal gestart met ivf/icsi in Belgie doen ze dat 50/50. De eerste poging was ik op 10 februari zwanger en kwamen we bij de eerste echo op 1 maart er achter dat de vruchtzak te klein was en kreeg ik op 12 maart een bloeding.

Maar ja we blijven positief, morgen weer terug voor een echo en dan krijgen we te horen wanneer de pregnyl gezet mag worden.

Allemaal veel succes

Groetjes Miranda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden