Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi Meiden,

Even een kort berichtje ik moet namelijk om half 5 in het ziekenhuis zijn.

Hier gaat het niet lekker voel me erg benauwd hoofdpijn buikpijn en voel mijn eierstokken enorm(denk ik) Vanochtend gebeld en mocht het erger worden moest ik weer bellen en langs komen dus inplaats morgen 11 uur moet ik toch echt vandaag komen ben zo bang dat het weer foute boel is snik!!

Strakjes een update!!

Liefs Bianca

Sterkte alvast en hou ons op de hoogte!

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Vreselijk toch die endo! Maar het kan allemaal goed gaan dat zie je aan mij.

Ik heb al sinds mijn menstruatie vreselijk last van mijn rug, normaal gaat dit weer weg als mijn menstruatie stopt maar deze keer niet. Het is gewoon niet te houden.

Sterkte en succes maandag!

Heel herkenbaar Vanessa. Die rugpijn heb ik het bijna nooit over, maar het is vooral 's ochtend een hele happening om m'n bed uit te komen.

Zoals je zegt, vreselijk die endo...

Gr.

Martha.

Geplaatst
Hallo Allemaal,

Ik ben na 4 iui pogingen en 3 ivf pogingen nu ruim 8 weken zwanger van mijn tweede kindje. De laatste ivf poging heb ik gebruik gemaakt van een Chinese methode ondersteund met kruiden en accupunctuur, dit wil ik graag met jullie delen omdat het bij mij succesvol is geweest en hopelijk kan het jullie ook helpen.

Vanaf het moment dat je ongesteld bent ma je alleen nog maar etenswaren nemen die op kamertemperatuur zijn. Dus niets rechtstreeks uit de koelkast! Alleen lauw/warm water uit de kraan enz. Achterliggende gedachte is dat je baarmoeder warm moet worden voor ontvangst van de embryo.

Vanaf het moment van de punctie neem je dagelijks 's ochtends een warm gekookt eitje. Ik weet niet hoelang je dit moet volhouden maar ik heb het tot en met week 5 gedaan. Dit is heeft te maken met de overdrachtelijke zin, het ontstaan van leven.

24 uur naar de terugplaatsing moet je het rustig aan doen en niet zoals ze zeggen dat je alle sporten kunt doen. Maar rust nemen, leuk dingen doen. Ik zelf heb op de bank gelegen met tijdschriften en lekker schaatsen gekekken. 's avonds nog een lekker hapje erbij, 's ochtens ontbijtje op bed. Maar een relaxte wandeling is ook goed het idee is dat je je lichaam ruimte geeft om te ontvangen en dat jezelf daarbij in een positieve sfeer bent.

Zelf ben ik het ondergaan in het kader van baad het niet dan schaadt het niet en je doet tenminste iets en ja deze keer is het dus wel gelukt.

Ik hoop dat ik met deze bijdrage jullie kan helpen.

groetjes Annet en veel succes allemaal

Bedankt voor de tips Annet. We nemen het mee!

Geplaatst

Heyy Meiden.

Ik heb gisteren mijn eerste fm weer gehad en het zag er goed uit. Vandaag de tweede fm en het zag er weer toppie uit. Ik moet nu beginnen te prikken met cetrotide en gonal f. Zondag moet ik voor de 3e fm. Ziet alles er dan nog goed uit. Dan word er een punctie dag afgesproken. En dat word dan misschien dinsdag. Pff begin het nu toch wel heel spannend te vinden. Maar doordat ik vele malen teleurgesteld uit het ziekenhuis kom, Heb ik ook weer zoiets van. Ja zal allemaal wel. Die punctie dag komt er vast niet. Maar we zullen zien.

Heb gelijk de lijst ff weer bij gewerkt.

Voortraject

Mariëtte: start Deca 15 april, start GonalF 300IE 16 april (Flare up behandeling)

Mirthe: start puregon 17 april

Demi: start deca 15 april

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

Vanessa: 6 mei

Mariëtte: 16 april 9.40 uur

FM (Follikelmeting)

KiKI: 16 april 2e

Bianca: 17 april 1e

Miki: 17 april 3e

Heleen: 18 april 3e

Sonja: 18 april 1e

Mariska: 19 april 3e

Martha, 19 april 1e

Martha: 20 april 2e?

Mirthe: 26 april 1e

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 18 april 1e

Punctie:

Miki: 19 april?

Kiki: 19 april?

Cryo cyclus:

Marielle: 6 april 1e fm ...??

Terugplaatsing:

Schattie: 15 april

Marie10: 15 april

Paula: 16 april

Estrhalita: 18 april

Simba: 18 april

Testen:

Sharon : 16 of 17 april

Suus77: 17 april ( 2 emmy's)

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

Geplaatst

Hallo Dames,

Even een vraagje, heeft iemand ervaring met een terugplaatsing en motorrijden? Wij zien dat het zondag heel erg mooi weer wordt en we willen dan even van het mooie weer gaan genieten, en een dagje touren.

Graag jullie advies hierin. Kan het kwaad?

Alvast bedankt Brenda

Geplaatst

Hoi Meiden

Ik heb een echo gehad van een verpleegkundige en er zaten ongeveer 13 follikels van 9 tot 13mm.Eierstokken en baarmoederslijmvlies waren allemaal goed.Wel wat vocht in mn baar moeder.Er kwam een verpleger bloed bij me afnemen en ben om half 8 gebeld met de uitslag.Er is niks uit mn bloed gekomen gelukkig!!Ik mag dus gewoon door.Morgen gaat de echo wel gewoon door dan word alles goed geteld en gemeten dit was een schatting.

Geen idee waar die benauwdheid en die hoofdpijn vandaan komt.Mijn eierstokken doen waarschijnlijk zon zeer door de groei van de follikels.

Ik moest veel drinken iedere dag wegen en me heel rustig houden.

Dus ik denk dat ik nu wel om de dag een echo gaat krijgen omdat ze het toch wel in de gaten willen houden.Was zo bang vanmiddag en nu zo opgelucht!!!!

Wat trouwens wel raar is is dat de poli om 5 uur dicht gaat dus ik moest me melden bij de verlos kamers!!Jij zit daar te wachten omdat je graag een kindje wilt maar niet kunt krijgen hoor ik ineens een vrouw heel hard gillen en daarna het gehuil van een baby hmmmm was een raar moment!!

Hoe is het verder met jullie!??

Liefs Bianca

Geplaatst

vandaag de 2 Fm gehad! 13 follikels over!! We zijn zoooo blij!!! Maandag punctie!! ben erg benieuwd!! nu nog maar een weekendje rustigaan doen.

Iedereen thanx voor de tips van de afgelopen dagen! ze hebben geholpen!

Geplaatst
Hoi Meiden

Ik heb een echo gehad van een verpleegkundige en er zaten ongeveer 13 follikels van 9 tot 13mm.Eierstokken en baarmoederslijmvlies waren allemaal goed.Wel wat vocht in mn baar moeder.Er kwam een verpleger bloed bij me afnemen en ben om half 8 gebeld met de uitslag.Er is niks uit mn bloed gekomen gelukkig!!Ik mag dus gewoon door.Morgen gaat de echo wel gewoon door dan word alles goed geteld en gemeten dit was een schatting.

Geen idee waar die benauwdheid en die hoofdpijn vandaan komt.Mijn eierstokken doen waarschijnlijk zon zeer door de groei van de follikels.

Ik moest veel drinken iedere dag wegen en me heel rustig houden.

Dus ik denk dat ik nu wel om de dag een echo gaat krijgen omdat ze het toch wel in de gaten willen houden.Was zo bang vanmiddag en nu zo opgelucht!!!!

Wat trouwens wel raar is is dat de poli om 5 uur dicht gaat dus ik moest me melden bij de verlos kamers!!Jij zit daar te wachten omdat je graag een kindje wilt maar niet kunt krijgen hoor ik ineens een vrouw heel hard gillen en daarna het gehuil van een baby hmmmm was een raar moment!!

Hoe is het verder met jullie!??

Liefs Bianca

PFffft, ik las je eerdere berichtje en maakte me zorgen over je.

Gelukkig is er niets aan de hand en ziet alles er goed uit. Laat je ons morgen even weten hoe het was?

Dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Bianca,

Gelukkig lijkt het allemaal goed.

Nu niet meer te veel stressen en gun jezelf lekker wat rust. Je kunt er nu in ieder geval wel vanuit gaan dat er geen kans meer is op overstimulatie. Dat is al een hele geruststelling.

Veel succes weer morgen!

X, Martha.

Geplaatst
vandaag de 2 Fm gehad! 13 follikels over!! We zijn zoooo blij!!! Maandag punctie!! ben erg benieuwd!! nu nog maar een weekendje rustigaan doen.

Iedereen thanx voor de tips van de afgelopen dagen! ze hebben geholpen!

Inderdaad nog maar even rustig aan doen en dan maandag de "grote" dag.

Succes alvast!

Gr.

Martha.

Geplaatst

meeeennnnnnnn...

hier stress vanavond....

door alle stress van de afgelopen dagen, dacht ik ECHT dat ik pas met die utrogestan moest beginnen op de dag van de tp.

Maar niet dus.....

ppfffttttttt

Vriendje lief heeft even gebeld naar het ziekenhuis, maar het was gelukkig geen probleem. Het is alleen ter ondersteuning, en te zorgen dat je baarmoeder niet gaat samentrekken...

Pffttttt.......... en daar gingen die waterlanders weer.........

Geplaatst

Bianca...wat een fijn nieuws, gelukkig!!! Nu relaxed verder met het weekend. Laat je nog weten hoe het is gegaan vandaag met de echo?

heb dat ook gehad met de hersteloperatie. op de dagverpleging was geen plaats en toen ben ik op de kraamafdeling gelegd...wel ergens op het einde van de gang, maar ja...als je dan naar huis gaat, moet je langs al die kamers lopen, waar kersverse ouders zijn...toch wel vreemd inderdaad...

jeetje Simba...die stress kon je niet gebruiken...gelukkig dat het nu opgelost is wanneer je moet beginnen met de utrogestan...succes verder!

Spuiten vanochtend ging weer goed...voel alleen de puregon en deca wanneer het naar binnen gaat...echt al vanaf het begin dat ik begin met spuiten...heb de neiging om het heel snel erin te spuiten, maar op de een of andere manier durf ik toch niet...dus doe ik het gewoon rustig...en 15 minuten later voel ik alweer niets meer ervan...

woensdag de 1e meting...merk wel dat ik naarmate de dag vordert steeds meer een opgeblazen gevoel krijg...en als ik jullie dan zo zie schrijven over het vele drinken, dan blijf ik dat maar doe...gelukkig dronk ik al minstens anderhalve liter per dag...alleen in het weekend werd dat wat minder...dus ik zal daar ook maar mijn flesje in de buurt houden...hihihi...

Heleen...probeer positief te blijven..bij beide fm's zag het er goed uit, dus waarom bij de derde niet? die punctie gaat er komen, one way or the other!!! zal voor je duimen morgen!!!

xx

Nico

Geplaatst
Hallo Dames,

Even een vraagje, heeft iemand ervaring met een terugplaatsing en motorrijden? Wij zien dat het zondag heel erg mooi weer wordt en we willen dan even van het mooie weer gaan genieten, en een dagje touren.

Graag jullie advies hierin. Kan het kwaad?

Alvast bedankt Brenda

Volgens mij mag dat gewoon.

Ik heb gister de TP gehad en wij gaan morgen ook lekker rijden.

@ Simba: succes morgen en niet vergeten je aan te melden bij Wachtbankje Mei.

Xxx

Geplaatst

Wat goed simba!!! Ik duim voor je!!! jij oook voor mij?? Wij hebben maandagochtend de punctie!!!

succes!!!

Morgen om 16:00 hebben we een terugplaatsing!!!!!!!!

We zijn zooooooooooo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Geplaatst
Morgen om 16:00 hebben we een terugplaatsing!!!!!!!!

We zijn zooooooooooo blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Simba: Heel veel succes morgen, een mooie zonnige dag dat beloofd vast heel veel goeds.:icon_sunny:

Geplaatst

Hoi dames,

Ik heb gister mijn 5e!!! fm gehad en heb maandag de punctie. Deze poging ging het erg langzaam en heb waarschijnlijk ook wat minder follikels als poging 1. Maar altijd beter als poging 2(toen was de puregonpen kapot waardoor ik veel te weinig had binnengekregen)! Dus we zijn ontzettend positief en gaan er vanuit dat het deze keer gewoon eens gaat lukken. We gaan dit keer 2 (hopen we) toppertjes laten terugplaatsen.

Zie dat ik niet de enige ben voor maandag! De andere dames ook heel veel succes. Zou iemand mij trouwens op het lijstje erbij willen zetten want dat lukt niet met mijn telefoon.

Geplaatst

Spannend en tof Simba, succes!

Kiki, ziet er voorspoedig uit hoor. Mooi!

Hanneke wij misschien ook maandag de punctie, anders dinsdag. Wordt daar zo over gebeld! Deze keer gaat het bij ons ook iets langzaamer dan vorige keren. Maar liever rustig en gelijkmatig dan snel en een zootje! ;-)

En voor de dames met een motor: misschien ben ik een stresskip, maar ik zou niet gaan rijden. Bij mij is het ooit misgegaan vlak nadat ik op een hobbelige fietstaxi zat. Kan daar vast niet van komen zegt men, maar het blijft een spookgedachte die ik toch heel moeilijk weg krijg. Om mezelf dat te besparen ben ik sindsdien extra voorzichtig (misschien TE, maar ja... iedereen doet wat voor hem/haar goed voelt. Jullie dus ook doen hoor! ;-)).

Bianca vandaag weer naar het ziekenhuis? Voel je je al wat beter? Gelukkig gerustgesteld gister denk ik?

Mart, hou is ie met jou lieverd???

Gast estrhalita
Geplaatst

Simba ik heb ook morgen mijn tp (denk ik, ik hoor het morgenochtend pas) en ik moet morgenochtend met de bolletjes beginnen. Zo zie je maar elk ziekenhuis een ander protocol

@Sannie ik zou zeker geen motor gaan rijden hoor. Gewoon wandelen en genieten van het mooie weer, maar hobbels uit de weg blijven. Maar dit is gevoelsmatig.

@Annie, bedankt voor je tips, maar ik geloof daar niet zo in. Ben zelf 3x zwanger geweest (2 kids) en heb echt gewoon gedaan. Bij de zwangerschap van mijn 2de zoon de dag van de tp een heerlijk feest gehad. Mijn oudste zoon liep toen nog niet dus die moest ik gewoon tillen (de hele wachtperiode en mijn zwangerschap), gewoon alles gedronken (geen alcohol) en gewoon gegeten. Maar gelukkig heeft het bij jou wel geholpen.

@Paula waarom op wachtbankje mei?? Ik heb ook morgen mijn tp en mag 30 april testen dus nog wachtbankje april toch................

Geplaatst

Omdat ik er vanuit ging dat alle ziekenhuizen 15 dagen aanhouden.

Fout dus. HIhi...

Ik zie trouwens zelf niet echt waarom motorrijden "belastender" zou zijn dan bijvoorbeeld fietsen. Dan zit je ook en hobbel je ook (nog meer dan op een motor)?!?!?!

Groetjes!

Paula.

Geplaatst

Ik zie trouwens zelf niet echt waarom motorrijden "belastender" zou zijn dan bijvoorbeeld fietsen. Dan zit je ook en hobbel je ook (nog meer dan op een motor)?!?!?!

Geplaatst

Hoi Meiden!!

Dank jullie wel allemaal!!

Hier gaat het iets beter alleen nog wat hoofdpijn en mijn eierstokken doen nog steeds zeer.Vanmorgen telden ze 10 follikels tussen de 11 en de 16 mm.

Aan beiden kanten 5.De allerkleinste hebben ze niet mee geteld.We hadden al een afspraak voor maandag ochtend staan maar voor de zeker heid wilden ze me morgen ook nog even zien.Ze willen geen risico nemen i.v.m mijn klachten.

De verpleegkundige denkt dat we maandag een afspraak kunnen gaan maken voor die punctie die zal dan woensdag zijn.Sta er versteld van hoe snel het ineens gaat!!

Hopelijk blijven alle follikels door groeien!!De vorige keer zijn ze allemaal bij 12mm stil blijven zitten en had ik er maar 2 die door wilden groeien dus blijf duimen!!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Oh wat fijn Bianca... En wat zijn de verpleegkundige lief he in Gouda.

Zelf heb ik het meeste met Monique, vind haar echt onwijs betrokken!

Geplaatst

Simba...jippie...goed nieuws...op naar een goede punctie morgen!!!

Bianca, hoe ging de echo vandaag?

liefs,

Nico

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden