Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Heleen, dat is super nieuws!

Paula, blij te horen dat de punctie meegevallen is! en nu dus die twee wachtweken. duim voor je dat alles goed gaat!

Elvira, dat gaat nog niet zo snel, maar wie weet hoe het er donderdag uitziet! duim duim duim!

heb gisteren de hele dag hoofdpijn gehad, ondanks de paracetamol. Las dat dit ook een van de bijwerkingen kon zijn van de puregon. Is nu wel gelukkig een stuk minder, dus ik kan nog wel werken...hoop dat het goed blijft gaan, want heb vanavond toets en dat is mijn 3e keer dat ik deze maak, dus hoop dat het nu wat beter gaat.

Mart, hoe is het met jou?

liefs,

Nico

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voortraject

Henne: start deca rond 18 april, menopur 3 dagen later

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Uitgangsecho

Vanessa: 6 mei

FM (Follikelmeting)

Mariska: 19 april 3e

Martha, 19 april 1e

Martha: 20 april 2e?

Mirthe: 26 april 1e

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 22 april de 2e

Punctie:

Miki: 19 april?

Kiki: 19 april?

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Martha, 19 april 1e

Martha: 20 april 2e?

Punctie:

Miki: 20 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Das morgen Miki... Spannend hoor!!

Ik heb vanochtend nog even met het ziekenhuis gebeld...

Zowiezo om door te geven hoe de terugplaatsing is gegaan.

Maar werd vanochtend wakker met zo'n buikpijn!!!

Ik had een volle blaas, maar nadat ik van de wc kwam was het nog niet minder.

Wel onderweg naar mijn werk gegaan, maar op het station rechtsomkeer gemaakt.. Ik kon nauwelijk fatsoenlijk rechtop staan.

Thuis dus nog even in bed gekropen.

Later gebeld, en waarschijnlijk is het inderdaad mijn blaas geweest, die mijn nog wat gezwollen eierstokken en de endometriose heeft proberen te pletten.

En das niet fijn!!!!

Vanacht om 4.00 maar even een wekkertje zetten... Dit niet nog een keer!!!!

Maar vandaag dus en dagje thuis... even op Frummel inpraten dat ie moet blijven zitten en vooral verder moet gaan delen!!!!

Kiki, heb jij nu vandaag je punctie gehad?

En Martha, hoe is het nou met jou?

Geplaatst

Vandaag 1e fm meting gehad, zag er goed uit ondanks het bloeden van de afgelopen weken/maanden. BMS is 7,5 mm en rechts en links zaten al wat kleine follikeltjes. Ze waren nog wat te klein op op te meten, maar er waren voor onze ogen in ieder geval wel al 6 te zien.

Donderdag de volgende...ik hoop dat ze dan flink gegroeid zijn!

-------------------------------------------------------------

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Martha: 22 april 2e

Punctie:

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Geplaatst

Mart, fijn dat het er goed uitziet.

Prettig dat je vandaag al terecht kon, ik ben benieuwd wanneer je punctie gaat plaatsvinden.

Succes en werkse vandaag!

Geplaatst

-------------------------------------------------------------

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mariska: 21 april 4e

Punctie:

Mariska: 23 of 24 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

Testen:

Vanmorgen mijn derde fm gehad en ze zijn bijna goed nog 1 fm woensdag en dan vrijdag of zaterdag de punctie.

Geplaatst

Hoi Hoi,

Nou mijn gevoel had wederom weer gelijk!!!

Mijn Oestradiol waarop ze geprikt hebben was bizar hoog!!!

Dus mag geen punctie.

Vanavond de deca wel maar geen puregon.

Morgen weer bloed prikken (vroeg ik zelf om) in de hoop dat het dan gezakt is maar geloof er niet meer in!!

Ben er helemaal klaar mee!

Sorry voor mijn geklaag!!

Geplaatst

@Bianca, nou meid je klaagt absoluut niet hoor. Groot gelijk dat je zo baalt. Het hele proces is al moeilijk genoeg zonder al die dingen die steeds fout gaan. Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik hoop dat het snel helemaal goedkomt voor je. Hebben ze gezegd dat je deze poging misschien nog af kunt maken?

Geplaatst

Bianca, ik weet niet precies wat een te hoog oestradiol betekent voor je behandeling, maar heb je dan meer kans op overstimulatie? En blazen ze het dan helemaal af?

Ik vind het vreselijk sneu voor je en het is heel logisch dat je baalt als een stekker.

Schrijf het maar lekker van je af, daar zijn we toch ook voor!

Natuurlijk hoop ik de punctie alsnog door kan gaan. Ik ga heel hard voor je duimen!!!!

X, Martha.

Geplaatst

HoI Hanneke en Mart,

Bedankt voor jullie reactie.

We mogen alleen nog maar een punctie doen als mijn oestradiol een normale waarde is.

Dus ik hoop zo dat die morgen gezakt is wie weet mag ik dan woensdag nog wel een keer bloed prikken als die niet genoeg gezakt is geen idee of het kwaad kan als je dan totaal 4 dagen geen puregon prikt..Zou niet weten wat dit met je follikels doet.

Ik geloof dat dit idd met een overstimulatie te maken heeft!!

Volgens mij zit je dan tegen een over stimulatie aan en als je dan een punctie krijgt zijn er heel veel complicaties die er op kunnen treden en dit willen ze dus niet mijn gezondheid gaat voor alhoewel ik nu zoiets heb doe de punctie maar desnoods blijf ik wel de hele week in het ziekenhuis!!!

Ben de moed totaal verloren.

Net even een flink potje lopen huilen we vinden dit zo moeilijk!!!

Dit zou dan poging 3 zijn die we vroegtijdig moesten stoppen alsof het al niet moeilijk genoeg is allemaal!!Maar goed we zien wel waar het schip strand en dan beginnen we in Juni/Juli weer vrolijk! :(

Geplaatst

Ik ben daar nooit op geprikt. Doen ze dat standaard bij jullie of heb je aangegeven dat je klachten hebt?

Of hebben ze het gedaan n.a.v. een fm?

Wat een hel is het als je niet tot een punctie komt....

Ik heb dat zelf gehad met mijn suiker vorig jaar.

Sterkte en een dikke knuffel, we gaan hier met z'n allen duimen dat het toch nog goed komt met je deze ronde.

Geplaatst

Bianca meissie, wat een achtbaan. Jullie worden wel op de proef gesteld hoor! Bah.

Ik heb hier geen ervaring mee, wel met iui. Ik had 5 follikels en moest stoppen met stimuleren. Weet niet meer hoe groot ze toen waren. Maar door het stoppen, staakte de groei niet. Ze bleven 'braaf' doorgroeien, wellicht ook omdat ik geen Pregnyl mocht zetten.

Maar uiteindelijk waren ze meer dan 3 cm geworden en pas veel later zijn ze ingezakt. Nooit gesprongen dus! Ik denk dat die van jou ook doorgroeien hoor, hopelijk alleen de juiste en niet teveel. Ik las vandaag hier egens dat 3 cm ook nog aan te prikken zijn.

We duimen in ieder geval dik dat het door mag gaan allemaal! Maar wel luisteren wat de artsen zeggen hoor. Ik had ook zoiets van, we gaan door (zelfs overwogen om te vrijen, ook al werd dat zwaar afgeraden). Maar hoe groot en mooi onze wens ook is, je gezondheid (en een fysiek goede toekomst) is TE belangrijk.

Toi toi toi, xxxx

Geplaatst

Hoi Bianca,

Wat balen voor je! De moed houden valt dan inderdaad niet altijd mee! Heb ook geen tip behalve dat je flink moet huilen en dan moet proberen positief te zijn. (al snap ik dat je niet altijd weet hoe je dat moet doen, heb ik nl ook last van ;))

Ik zal voor je duimen.

Cin

Geplaatst
Bianca meissie, wat een achtbaan. Jullie worden wel op de proef gesteld hoor! Bah.

Ik heb hier geen ervaring mee, wel met iui. Ik had 5 follikels en moest stoppen met stimuleren. Weet niet meer hoe groot ze toen waren. Maar door het stoppen, staakte de groei niet. Ze bleven 'braaf' doorgroeien, wellicht ook omdat ik geen Pregnyl mocht zetten.

Maar uiteindelijk waren ze meer dan 3 cm geworden en pas veel later zijn ze ingezakt. Nooit gesprongen dus! Ik denk dat die van jou ook doorgroeien hoor, hopelijk alleen de juiste en niet teveel.

We duimen dik dat het door mag gaan allemaal! Maar wel luisteren wat de artsen zeggen hoor. Ik had ook zoiets van, we gaan door (zelfs overwogen om te vrijen, ook al werd dat afgeraden). Hoe groot en mooi onze wens ook is, je gezondheid (en een fysiek goede toekomst) is TE belangrijk.

Toi toi toi, xxxx

Succes met je punctie!!

Geplaatst

Jeetje wat zijn jullie allemaal lief!! Snik Snik :'(

Doet me goed!!!!

Ik heb dit ook 3x met de iui gedaan maar daar had ik minder moeite mee!

Ik denk dat als je boven een bepaald aantal follikels zit je bloed moet laten prikken.Dit willen ze bij MCK in Leiderdorp.Dus het ziekenhuis moet dit wel doen.

Phoeee heeee! 3m aan prikken pfffff.Maar dan kunnen ze ze wel aan prikken maar de kans in heel klein dan natuurlijk dat er een eitje in zit!!Althans is mij verteld!

Ik ben het met je eens Miki dat je gezond heid voorop staat dus in dat opzichte ben ik wel blij dat ze dit doen bij ons in het ziekenhuis aan de andere kant lees ik hier op het forum dat weinig mensen bloed moeten laten prikken en dan heb ik ook weer zoiets laat mij ook door!!

Peter is vanmorgen behoorlijk boos geworden bij de follikel meting.Het is een echte binnen vetter maar nu kwam alles er uit dus dacht ook laat hem maar even dat lucht vast op!!

Heb wel besloten dat als ik morgen te horen krijg dat ik definitief moet stoppen ik gelijk naar huis gaat.Ik heb geen zin om me zo te voelen en in tranen uit te barsten op mijn werk.

Maar ik wens jullie zoveel succes!!Hoe dan ook ik blijf jullie allemaal zeker volgen!!

Liefs xxx

Geplaatst

pppffftttt... Jeempje joh...

ik moest ook bij elke fm bloed laten prikken, op die manier kunnen ze zien of de bloedwaardes kloppen met wat ze op de echo gezien hebben.

Maar dat niet in huilen willen uitbarsten op je werk.... Ik snap hem helemaal.....

Ik zou na de eerste fm ook gewoon naar mijn werk gaan. Maar het nieuws dat er maar 2 groeide hakte er zo in, dat ik dat ook niet trok. Gelukkig was dat geen probleem.

Gevolg:..... dinsdag wel na de meting naar mijn werk, en alsnog in janken uitgebarsten. Gelukkig weten ze ervan....

Geplaatst

Hoi hoi,

Heb geprobeerd me een beetje in te lezen, maar ben nog niet helemaal op de hoogte van alles wat er gebeurt deze maand. Zie al wel dat het weer niet bij iedereen van een leien dakje gaat :-(

Wij gaan deze maand voor poging vier. Zodra ik ongesteld ben mag ik gaan prikken met deca, twee dagen later menopur erbij. De vorige 3 icsi's had ik een ander schema, in een ander ziekenhuis, dus ik ben erg benieuwd. Weet totaal niet wat ik moet verwachten. Had altijd vrij snel al een punctie, maar met deca schijnt dat anders te zijn dan met cetrotide. Afwachten dus maar. IV FF wachten, zoals iemand hier wel eens zei :biggrin:

Succes allemaal!

Henne

Geplaatst

Nog even kort:

Hier erg moe en flink steken in de eierstokken (darmen ook wat rommelig, dus dat zit elkaar denk ik wat dwars). Gisteravond wat bloederig slijm verloren en omdat de avond ervoor de laatste deca een beetje terug liep uit mijn buik, bracht me dat wel ff in verwarring. Help! Maar gelukkig met ontspanningsoefeningen enigszins tot rust gekomen. Daardoor deze keer tijdens de Pregnyl zetten ook geen grote paniek (wat ik soms best ff heb). Wordt dat heeeel onaaardig naar manlief. ;-)

Enfin. Vanavond rustig op de bank en denk morgen ook.

Sterkte iedereen, xxx

Geplaatst

Bianca, nogmaals.... heel veel sterkte en hopelijk daalt die waarde als een sodemieter.

Miki, morgen de punctie al... wauw!!!! Doe maar lekker rustig aan en heel veel succes voor morgen.

Henne, jemig...4e keer? Hopelijk wordt dit hem echt voor jou!!!

Nou ik weet sinds vandaag precies waar mijn eierstokken zitten haha. Vorige pogingen nooit last gehad, maar nu? Voel ze eigenlijk steeds en heel soms een steek, hoppa, die een minuut kan duren.

En dan zitten er nog niet eens zoveel en zijn ze ook nog niet eens zo groot, dat belooft wat :P Of ze hebben ineens een boost gekregen, dat kan ook natuurlijk!!!

Geplaatst

Hey Sonja!!

Ze hebben gewoon lekker een groei speurt genomen!!!!

Er is vast van alles gaande in dat buikkie van je!

Spannend dus voor je eerst volgende echo!!!Ben erg benieuwd!!!

Wanneer had je nu ook al weer je echo??Mijn hoofd is momenteel even een vergiet hihi,

Succes met je eierstokkies!!

Liefs xxx

Geplaatst

Even een kort berichtje:

Vandaag punctie gehad. 17 eitjes hebben ze eruit gehaald. Daarmee zijn we echt heel erg blij. Maar verder voel ik me slecht. De punctie deed echt pijn, ik voel me ook echt niet goed. Ik ga snel weer rusten. Als alles goed is hebben we woensdag de terugplaatsing.

Liefs Kiki

Geplaatst

Voortraject

Uitgangsecho

FM (Follikelmeting)

Mariska: 21 april 4e

Punctie:

Kiki: 19 april

Mariska: 23 of 24 april

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

KiKi: 21 april

Testen:

KiKi: 3 mei

Geplaatst

Hoi Hoi

@Mart super dat er al wat te zien is en dat je bms ook goed mee doet op naar de donderdag dat ze dan nog mooier gegroeid zijn

@Nico thanks! Ja hoop het ook ik voel nu wel links onderin wat lichte steekjes in men buik dus ik denk dat ze druk bezig zijn hopelijk hihi

@Bianca wat naar is dit voor je zeg jeetje.nou hopelijk mag het alsnog doorgaan zal voor je duimen!

@Mikie spannend morgen de punctie nou hopelijk mag het meevallen en op naar een mooie score!!

@Kiki wat naar dat de punctie zo pijnlijk is geweest,nou meis sterk maar goed aan en knap maar snel op en op naar een mooie tp en laat je maar lekker vertroetelen

@Sonja jij ook erg veel succes met de behandeling,wat jij beschrijft voel ik ook een klein beetje maar aan de linkerkant

Nou meiden erg veel succes allemaal en een fijne avond

Liefs Elvira

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden