Ga naar inhoud

Wie starten er in april 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Nico vervelend joh. Misschien zijn het groeispurten en zit het vrij vol aan die pijnlijke kant? Het is vast gewoon goed nieuws hoor. Maar ehhh, zumbales zou echt ff teveel zijn nu hoor! Ik sport niet intensief meer sinds de stimulatiefase. Sterkte.

Elvira, van harte meis. Op naar de punctie!

En Mart, nog even aanvullend op mijn pb. Het kan echt nog alle kanten op hoor! Ik had de 1e keren ook erg uiteenlopende groei en ook heel weinig. Toch kwam uit de laatste keer wel 8 eitjes alsnog! De kans dat ene rijper is dan de ander is er dan wel, maar dat hoeft niet perse uit te maken. Als ze maar tussen de 18-22 mm zijn voor je pregnyl gaat spuiten en daarbinnen kunnen ze allemaal nog gaan vallen hoor! En wie weet nog wel meer. Bij mij leken een enkele inimini's niet mee te doen. Nou dus wel! Dus wie weet, hou vol meis! Goed dat je ff niet naar het werk hoeft. Spannend morgen meteen alweer kijken. Wordt er dan meteen besloten? Veel succes daarmee.

Dikke knuf, -M

• Reacties 833
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Miki,

Morgen om 8.40 uur en er wordt waarschijnlijk direct besloten. In het weekend doen ze geen echo's, dat is eigenlijk in dit geval best lastig.

Ik weet dat het alsnog kan dat de rest mee gaat doen, maar ik dek mezelf toch alvast een beetje in...

Blijft het morgen bij de twee goeie dan is de kans groot dat wij deze poging toch afblazen.

We wachten het maar af.

@Nico,

Het bloeden had alleen maar invloed op het bms, maar dat is perfect 8,5 mm. Dus daar ligt het niet aan. Volgens de fert.arts heeft het gewoon te maken met een minder goede cyclus, wat je bij je natuurlijke cyclus ook kan hebben. De ene keer is er wel een eisprong en de ander keer niet. Zo moet ik dit ook zien.

Gelukkig zijn je steken wat minder geworden. Wel verstandig hoor om even geen zumbales te gaan geven. Goed op je lichaam passen nu!

@Elvira, ziet er goed uit! Hopelijk geef je het goede voorbeeld voor wat mijn eitjes betreft.

X, Martha.

Geplaatst

He Mart, das wel extra balen dat het ziekenhuis niet open is het weekend.

Wellicht bespreekbaar om naar een ander ziekenhuis te rijden voor check? Ze hebben vast afspraken voor zulke situaties. Misschien ff gedoe, maar als dan blijkt dat er goede kansen zijn... hoeft er wellicht niet afgeblazen te worden.

Of maandag nog een keertje kijken en dan pas beslissen?

Hoop dat je een beetje afleiding kunt vinden vandaag! Even stukkie lopen?

Dikke kus

Geplaatst

Hoi Hoi

@Mart vervelend dat ze bij je nog niet zo snel willen groeien,maar het kan nog alle kanten op ik had het ook het maakt je natuurlijk wel onzeker zoiets,maar ik zal even men vibes jouw kant op sturen en flink duimen draaien dat ze bij jou ook nog flink even een groeispurt maken

@Miki ,Thanks ja ik ben wel blij dat ze gegroeid zijn en hopelijk zijn ze a.s zo weer wat gegroeid en dan volgende week de punctie super spannend uiteraard hopelijk mag het qua pijn meevallen

@Nico vervelend dat je zulke steken hebt zal denk ik wel komen ,door dat het idd zo opgezet is allemaal want ik voel het af en toe ook in men buik

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Lieva Mart,

Jeetje meid ik schrik ervan!!Ik weet precies hoe jij je nu moet voelen!!

Bij mij zag het er toen precies het zelfde uit!Wij hebben toen besloten deze poging te staken.Het was op dat moment een makkelijke keuze.Maar wel een flinke teleurstelling we hebben er gelukkig nooit spijt van gehad en hebben er altijd achter gestaan.Want we wilden onze kansen optimaal benutten.

Maar neemt niet weg dat dit erg moeilijk voor jullie moet zijn!!Zou dit niet kunnen komen door de puregon pen???

Mocht jeje verhaal kwijt willen je weet me te vinden he!!

Erg veel sterkte met het maken van de juiste beslissing!!

Dikke knuffel!

Geplaatst
Ja, we mogen eindelijk beginnen. Uitgangsecho toonde geen afwijkingen aan de eistokken, baarmoederslijm was ook goed. Dus vanaf 14 april puregonpen 225 EH per dag. Op maandag 19 april 1e FM waarbij ik was mooi verrast met 12 follikels, grootste was 9.5mm en ze waren allemaal even zo groot. Dus zo doorgaan en donderdah 22 april 2e FM. Heb begrepen van de consulent dat we worden ingepland voor de punctie op maandag 26 april, en dan is het duimen natuurlijk. In ieder geval, de eerste berichten zijn gelukkig positief. Aan iedereen die zitten in de voortraject, prikken of punctie , heeel veel succes.

Voortraject

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Wombat: Lucrin depot 19 maart

Uitgangsecho

Henne: 23 april

Vanessa: 6 mei

Wombat: 13 april, start puregonpen 225 EH 14 april

FM (Follikelmeting)

Sonja: 23 april 3e

Martha: 22 april 2e

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 25 april de 3e

Mirthe: 26 april 1e

Henne: 28 april 1e

Wombat: 1e FM 19 april, 2e FM 22 april

Punctie:

Kiki: 19 april

Miki: 20 april

Mariska: 24 april

Wombat: 29 april

Elvira::tussen 26-30 april??

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

KiKi: 21 april

Hanneke: 22 april

Testen:

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

KiKi: 5 mei

Hoi meiden

heb even het lijstje aangepast a.s zo de 3e fm en als het goed is tussen de dinsdag en vrijdag de punctie had aan weerzijden 5 eiblaasjes in totaal 10 met 13,5 mm

Liefs Elvira

Geplaatst

Hallo Allemaal..

Ik ben nieuw op de site,dus ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe het allemaal moet.

zal me even kort voorstellen. Ik ben ludmilla en ben 21.vanaf vandaag 22 april start mijn eerste IVF poging.Super spannend

Groetjes Ludmilla

Geplaatst

@Mart, ik weet helaas wat je doormaakt dat had ik poging 2 ook. Ik zou nu nooit meer voor 2 of 3 fol. gaan als je weet dat er meer uit te halen valt. Wat had je andere ke(e)r(en)? Weet ff niet hoeveelste poging dit is voor je. Ik hoop dat het nog goedkomt want deze poging ging het ook allemaal niet heel snel en soepel maar ben helemaal niet ontevreden over de opbrengst. Ik wens je heel veel wijsheid maar ik hoop vooral dat de situatie morgen veel beter is. Ik duim in elk geval voor je!

Geplaatst

He Mart, hoe is het gegaan zojuist??? duim dat het goed vooruit is gegaan.

Ludmilla, welkom!

liefs,

nico

Geplaatst

Inderdaad Mart, we zijn benieuwd! Hopen zo dat er een mooie groeispurt is geweest. Wat een spanning, pfoeh!

Welkom Ludmila. ;-)

Geplaatst

Welkom Ludmilla....

Er zijn er meer die deze maand voor het eerst begonnen zijn.. Ik ook.

Ik zit nu in mijn wachtweken. Heb de tp (terugplaatsing) al gehad..... en kan nu niets anders doen dan afwachten.

Welk protocol ga je volgen? Het lange of het korte protocol?

Succes in ieder geval!

Martha, hoe gaat het met jou?

En, Bianca..... al een beetje over het dippie heen?

Geplaatst

Hoi Miki!!

Jij krijgt vandaag de tp he!!!Spannend!!!Hoeveel embryootjes heb je!!?

Lieve mart!!

Hoe is je echo gegaan!!?Ben zo aan het duimen voor je!!!

Hoi Ludmilla

Welkom hier op het forum!!!! Het word een spannende tijd dus voor jullie!!!!!

Succes met de ivf behandeling!

Heel veel liefs!!

En hoe is het met Nico en Simba!!!?

Geplaatst

Hey meiden,

@ Miki, vandaag de tp, dat is geweldig nieuws, hopelijk blijft het een plakkertje :)

@ Mart, wij lopen tot nu toe erg gelijk op, jij had ook vandaag je 3e FM, hoe is het gegaan?

Ik had vanmorgen ook mijn 3e FM... in totaal 9 follikels die mee gaan doen voor de punctie ( 15-20 mm). Moest nog even bloedprikken... en dan word ik vanmiddag gebeld. Dan hoor ik of ik zondag of maandag de punctie heb. Spannneeennnd weer!

@ Ludmilla, welkom op dit fantastische forum :)

Groetjes

Geplaatst

He Bianca, hebben jullei binnenkort een evaluatie in het ziekenhuis? Ben zo benieuwd wat de aanpak komende keer wordt. Hopelijk de grote succesforumule die keer!

Ja, heel spannend. Weten niet hoeveel emmies er zijn, horen we pas voor de TP. Vanmiddag om 13:30!!!

Geplaatst

He Miki...succes vandaag met de terugplaatsing.

Sonja...spannend hoor...bijna de punctie. jij zat toch ook bij het AZM? mij hadden ze verteld dat er geen puncties werden gedaan in het weekend, alleen als het echt niet anders kon...hoop voor je dat jij dan die uitzondering bent!! duim duim duim!

Bianca, hoe gaat ie nu met je meis?

hier gaat ie nog steeds goed...gisteren toch naar de zumbales gegaan...had er gelukkig helemaal geen last meer van...mijn vriend was al aan het mopperen dat ik niet gebeld had...hij zei...je weet dat ze gezegd hebben dat je altijd mag bellen...maar ja...ik voelde al niets meer, dus voor mij was het afgehandeld...benieuwd wat ze vanmiddag bij de fm zien...

is zo vreemd...ik heb rechts geen eierstok meer, maar toch voel ik daar ook af en toe steken...zouden dat van die pseudo-steken zijn? wat je ook wel eens hoort als iemand bijv. geen arm of been meer heeft, maar toch jeuk heeft daar of pijn??? wat zit een lichaam toch raar in elkaar eigenlijk.

nou meiden...succes voor vandaag...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hey Nico,

Fijn dat het weer beter met je gaat :) Ik zit overigens in het AMC, klinkt als.....;)

Daar heb ik alleen de punctie en tp!

Hopelijk komen we dit keer tot een tp!!

Geplaatst

Tja.. hier alles normaal.....

Maakt me ook wel een beetje onzeker..

Wel af en toe wat hele lichte krampjes, maar niet heel bijzonder..

Geplaatst

Trouwens, slikken jullie ook trouw foliumzuur? Ik bedenk me net dat ik het deze poging alwéér vergeten ben :-s

Zou dat kwaad kunnen?

Ik moet er vanaf vanavond echt maar mee beginnen, heb de punctie bijna.

Geplaatst

oh...hahahaha...klinkt idd hetzelfde...hahahaha..

foliumzuur slik ik al heel lang...al vanaf dat we begonnen zijn met proberen...dus dat is voor mij standaard...

Simba...houdt moed...ben nog steeds voor je aan het duimen!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Ja, ik ook, maar na elke 'mislukte' poging of teleurstelling stopte ik weer. Maar nu ben ik het gewoon helemaal vergeten ....

Ik zie trouwens net aan je handtekening dat je vandaag een FM hebt, hoe is het gegaan??

Geplaatst

Oei wat is het hier druk... moet eerlijk zeggen dat ik het nauwelijks bij kan houden dus sowieso iedereen heel erg veel succes en sterkte!

Mart ontzettend balen zeg. Maar als ik voor mezelf spreek: achteraf had ik de eerste poging (3 follikels, 1 eitje) liever afgebroken. Dan was deze poging nog betaald geweest. Tuurlijk, we hadden een terugplaatsing dus we hebben gewoon een kans gehad, maar toch....het blijft wel knagen, dat 'wat als' gevoel. Uiteindelijk blijft het gewoon een moeilijke en rotte beslissing.

Hier zag het er goed uit, maar dat is tot nu toe altijd wel geweest. Het gaat pas na de puctie fout. Het enige hoopvolle verschil is dat er niet al één follikel voor de muziek uitloopt. Deca doet het dus kennelijk idd beter voor me dan cetrotide. Er waren aan beide zijden 13 follikels te zien, waarvan er aan de ene kant 3 en aan de andere kant 5 al wat groter waren. De 1e fm is verzet van dag 8 naar dag 7 omdat het ernaar uit ziet dat het bij mij weer eens vrij snel gaat. Vanavond de eerste menopur, moet 225 IE gaan spuiten, da's meer dan ik gonal-f had.

Miki succes vandaag met de terugplaasting!

Hoe is de fm gegaan bij de andere meiden????

Liefs,

Henne

Geplaatst

he...de fm heb ik vanmiddag om 13.20 uur...ik geloof wel dat Mart vanochtend de fm heeft gehad. hoop dat ze dadelijk langskomt met goed nieuws!

Geplaatst

Ja, ik ben ook benieuwd!!! Het is wat rustig hier. Ben ik eindelijk vrij en heb ik de tijd om het topic in de gaten te houden... is er bijna niemand te bekennen hier haha!!!

Nico, heel veel succes vanmiddag, hopelijk ziet het er goed uit :)

Geplaatst

Nou daar ben ik hoor!

Helaas moet ik ook afscheid nemen van dit topic.

Er zaten vanochtend twee grote en nog een kleinere die mogelijk nog mee zou kunnen doen. De rest bleef echt achter.

We hebben de beslissing genomen om te stoppen.

Dit is mijn 5e poging en bij de vorige pogingen had ik toch altijd wel zo'n 12 follikels.

De opbrengst van nu vinden we dan toch echt te min om hier een volledige poging aan te verspillen.

Voor nu is het erg jammer en een grote teleurstelling. In je hoofd heb je alles al uitgedacht en berekend, maar de knop moet weer even om...

Morgen krijg ik direct een nieuw schema in de bus en zoals het nu staat mag ik direct als ik ongi wordt weer beginnen met de pil.

Waarschijnlijk verhuis ik naar juni.

De komende tijd wil ik er dan ook niet zo veel mee bezig zijn en zal proberen wat minder vaak op het forum aanwezig te zijn.

Meiden nog heel veel succes, zorg goed voor jezelf en ik hou jullie stijf in de gaten.

Op naar veel mooie en positieve resultaten!!!

Kus, Martha.

Geplaatst

Ik heb het de laatste lijstje gepakt, maar volgens mij was dit niet helemaal de goeie?

--------------------

Voortraject

Vanessa: start deca, 22 april

Sterretje: start ca. 24 april

Wombat: Lucrin depot 19 maart

Uitgangsecho

Henne: 23 april

Vanessa: 6 mei

Wombat: 13 april, start puregonpen 225 EH 14 april

FM (Follikelmeting)

Sonja: 23 april 3e

Nico74: 21 april 1e, 23 april 2e

Elvira: 25 april de 3e

Mirthe: 26 april 1e

Henne: 28 april 1e

Wombat: 1e FM 19 april, 2e FM 22 april

Punctie:

Kiki: 19 april

Miki: 20 april

Mariska: 24 april

Elvira::tussen 26-30 april??

Cryo cyclus:

Terugplaatsing:

KiKi: 21 april

Hanneke: 22 april

Testen:

Schattie: 28 april

Marie10: 29 april

Paula: 1 mei

Estrhalita: 30 april

Simba: 30 april

KiKi: 5 mei

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden