Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?


Wish

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

  • mari-83

    2458

  • Wish

    1953

  • Mrs. De Vries

    1200

  • lala

    1000

Top Posters in dit Topic

Even snel... tussen neus en lippen door... op het forum kijken. Een dag gemist en alweer zoveel nieuwtjes :)

 

 

 

Alle nieuwe meiden welkom!!!

 

 

 

Voor de rest moeten de andere nog ff wachten, heb vnvd eerst nodig om alles weer bij te lezen haha!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noa,

 

:confettistars:

 

Mooi, 1 geweldig toppertje ligt op jullie te wachten.

 

Dat hij/zij maar snel en lekker warm bij jou komt zitten waar hij/zij ook hoort te zijn voor de komende 9 maanden!

 

Hoe laat moeten jullie morgen in Genk zijn?

 

Weet je ook hoeveel cellen deze embryo heeft of wil je dit niet weten, dat kan natuurlijk ook.

 

SUCCES!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noa wat een goed nieuws morgen komt er weer eentje lekker bij jou nu hopen dat hij/zij ook lekker negen maanden blijft zitten. Ik zal heel erg hard voor je duimen.:duimen draaien:

 

 

 

Wish ik heb dat inderdaad ook ik durf aan de ene kant niet te veel hoop te hebben, omdat ik bang ben dat het 100keer zo hard aan komt als het nu mislukt.

 

Ik heb alleen van mijn psycholoog geleerd dat ik zo positief mogelijk moet denken omdat wanneer het mis gaat de klap er niet minder om is.

 

Maar het gaat gewoon goed komen voor ons allebei (voor iedereen)

 

 

 

Nou kreeg ik gisteren de uitnodiging om binnenkort de babykamer van mijn beste vriendin tekomen kijken, alleen vind ik dat nu even heel erg moeilijk om leuk babykamers enz te komen kijken omdat ik niet weet of ze ooit bij mij kan komen kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maris,

 

Ik wil met je mee doen en proberen om positief te blijven.

 

Probeer jij mij hierbij te helpen/begeleiden als ik ooit in een dipje terecht kom?

 

Dan ga ik proberen om jou ook te helpen om positief te blijven.

 

 

 

Pfff, typ nu wel een aantal keren dezelfde woorden, moest zelf even terug lezen of het zo wel allemaal duidelijk was.

 

Je psycholoog heeft daar wel gelijk in, vanuit dat oogpunt had ik het nog niet bekeken.

 

 

 

Wat je schrijft over je gevoel bij het kijken naar een babykamer.

 

Dat herkent denk ik iedereen hier wel.

 

Weet je vriendin ervan?

 

Als dit zo is, vindt je vriendin het denk ik zelf misschien ook wel vervelend. Maar om je er helemaal niet bij te betrekken is ook weer zo tegenstrijdig.

 

Succes!

 

 

 

Zelf ben ik van de week op kraamvisite geweest, heb ervan genoten en daarna in de auto op weg naar huis liepen er wel een paar tranen over m'n wangen.

 

Die emotie is bij mij niet tegen te houden.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maris, begrijp dat je het moeilijk vind naar de baby kamer te gaan kijken.

 

Het zijn zo'n dubbele gevoelens allemaal. Het ene moment kun je er beter tegen dan het andere moment. Vertel van te voren tegen je vriendin dat je het moeilijk vind dan zal ze het begrijpen als je minder enthousiast bent dan normaal gezien of emotioneel wordt.

 

(waarschijnlijk kent ze jullie verhaal en hoef je het niet eens meer uit te leggen)

 

Top dat je weer helemaal positief bent! Je bent echt een kanjer!

 

Ga/blijf voor jullie duimen dat jullie hartewens snel in vervulling mag gaan

 

Dit geldt ook voor jou Wish, jullie zijn allebei kanjers!!!

 

Nu er weer schot in zit ben ik zelf ook weer net zo positief als voorheen, dus als er een oppepper nodig is zal ik er voor jullie zijn!

 

Noa kletst hier ook al gezellig mee, vanuit deze topic nogmaals veel succes morgen!

 

Op naar een novemberbeebje!! Haha leuk dat je zo alle maatjes uit de vorige (zeer fijne topic) terug vind!

 

 

 

Lfs Sanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maris

 

Ik herken dat helemaal! Ik vind het ook heel erg moeilijk als anderen, die dicht bij je staan, wel dat geluk hebben om zwanger te worden. Natuurlijk gun je het ze, maar het doet ook pijn. Er wordt je een worst voorgehouden of zo. Heb vorige week te horen gekregen dat er nog twee collega's zwanger zijn. Nu kan ik ook echt geen kant meer op om zwangere buikjes te ontwijken. Ik denk dat het helemaal waar is wat Sanne en Wish hebben geschreven. Leg het uit, ze snapt het heus wel. Twee weken terug gaven mijn broer en mijn schoonzus een feestje om te onthullen wat het geslacht van hun kindje gaat worden dat ze in juni verwachten. We kregen allemaal een ballon met een echo erin. We moesten dus de ballon kapot prikken en op de echo gaan zoeken of we konden zien wat het werd. Op zich best leuk verzonnen, maar wij hebben zoveel echo's gehad met onze laatste zwangerschap. En ook allemaal rond de 20 tot 25 weken. Het word dus een meisje. Ik kan je niet vertellen hoe moeilijk ik dat vond. Zij zijn natuurlijk heel erg blij, maar ik vind het ook heeel moeilijk. Zij gaan krijgen, wat wij af hebben moeten geven. Ik moet eerlijk bekennen dat ik stiekum gehoopt had, dat zij een jongen zouden krijgen, gewoon omdat het dan nog een beetje meer anders is. Nu zal hun kamer roze worden en ik heb al dezelfde rompertjes zien liggen en dezelfde omslagdoek als die ik in het ziekenhuis altijd voor ons kleine meisje had. Dat vind ik zo moeilijk, want dat assosieer ik echt met Noa, want zo heette ze. Ik schrijf dus altijd onder haar naam. Gewoon omdat ik die nog zo graag wil blijven gebruiken.

 

Dus Maris, voel je niet schuldig naar haar toe. Zij mag blij zijn, maar jij mag net zo goed verdrietig zijn.

 

 

 

noa

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben blij dat iedereen in mij hyves lijst bevallen is ik moet eerlijk zeggen dat ik met dames met baby niet zoveel moeite heb maar wel met dames die ZWANGER zijn daar ben ik wel echt jaloers op maar we houden vertrouwen dat dat hier ook gaat gebeuren

 

 

 

wish nog 2 dagen en dan zetten we onze eerste spuit ben benieuwd hoe het gaat voelen ik mag de wekker wel zetten anders vergeet ik hem nog wij gaan s'avonds om 10 uur spuiten dan zijn we zoiezo samen aan aangezien mijn man hem gaat zetten.Ik wil wel kijken of ik het zelf durf tegen die tijd hopen op veel groene regels hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sharon, veel succces met het prikken!

 

Waarschijnlijk ga je het niet vergeten hoor, denk eerder dat je er heel veel aan gaat denken. Veel geluk gewenst!

 

 

 

Groetjes Sanne

 

 

 

nou ik ga woensdagnacht naar euro disney dus de eerste spuit moet ik in euro disney zetten en daar zijn heel veel leuke dingen waardoor ik het wel eens kan gaan vergeten vandaar dat ik dat schreef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Shanna42

@ Sharon dat klinkt goed Eurodisney.

 

 

 

Ik heb op mijn mobiele telefoon standaard de tijd ingesteld waarop ik moet spuiten (tien minuten ervoor zodat ik op tijd ben), je kunt hem eventueel op de trilstand zetten dan "voel" je hem afgaan.

 

 

 

Alvast veel plezier gewenst in Eurodisney, maar dat gaat vast wel lukken.

 

 

 

Groeten van Shanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rebel; Ja ik kan beginnen zodra ik ongesteld ben, maar bij iedereen gaat het anders hoor, ben er inmiddels achter dat t bij niemand hetzelfde gaat/is.

 

 

 

@Maris83; Ook ik heb echt moeite met vriendinnen/ collega's die zwanger zijn, lijkt me een logische reactie maar voelt wel moeilijk om te uiten tegen diegene zij zijn tenslotte in de 7e hemel.... Lastig,lastig!

 

 

 

@Noa; Speachless inderdaad..., ik wens je heel veel kracht om dit ooit een plekje te kunnen geven!!!

 

 

 

Hier nog steeds geen tekenen van ongi...,morgen 1 dag overtijd na een rustmaand dus grote kans dat mn menstruatie een week op zich laat wachten, grrrrr....

 

Liever gister dan vandaag wil weer beginnen!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames

 

 

 

Wish/Sanne zeker ga ik jullie proberen op te peppen tijdens de moeilijke momenten (de rest ook zeker wel)

 

Bedankt voor jullie lieve woorden weer.

 

Mijn vriendin weet precies wat er aan de hand is en vind het zelf ook vaak moeilijk om heel enthousiast over de zwangerschap te praten waar ik bij ben. Nou ben ik 26 en dus ook al 26 jaar vriendinnen (wij zijn ook nichten van elkaar vandaar) dus ik kan alles zeggen en zei ook dus als ik het een keer moeilijk heb en niet wil horen snapt ze dat ik even afstand neem. En andersom snap ik heel goed dat ze hartstikke blij is, maar ja het blijft moeilijk. Ik kan alleen hopen dat het binnenkort bij ons ook lukt.

 

 

 

Noa Ik krijg gewoon kippevel van je verhaal. Ik hoop echt dat je ooit de kracht vind om dit vreselijke verlies een plekje te geven.

 

Ik kan me indenken dat het voor jullie helemaal confronterend is als ze zulke feestjes geven (wat wel orgineel bedacht is)

 

Ik zal een kaarsje opsteken en hopen dat het toppertje wat je morgen terug krijgt negen maanden blijft zitten.

 

 

 

Sharon heel veel plezier in euro disney. En zeker heel veel succes met de eerste spuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

he noa,

 

 

 

sterkte met je verdriet, kreeg echt kippenvel en tranen. moeilijk hoor.

 

 

 

he wish, ik had het al een tijdje geleden gelezen op freya.nl maar nu ik zelf moest stoppen met mijn poging ben ik er achter aan gegaan en dit staat er op de site van achmea zilveren kruis.

 

 

 

De definities van poging en doorgaande zwangerschap zijn opnieuw vastgesteld. Een poging telt pas als poging als er een geslaagde follikelpunctie (het verkrijgen van rijpe eicellen) heeft plaatsgevonden. Alleen pogingen die hierna worden afgebroken, tellen mee voor het aantal pogingen. De terugplaatsing van de verkregen embryo’s (inclusief cryo embryo’s) uit een poging maken deel uit van de poging waaruit ze zijn ontstaan.

 

Van een doorgaande zwangerschap is sprake bij tenminste:

 


     
  • 10 weken na het moment van de punctie bij een verse poging, of
     
  • 9 weken en drie dagen na implantatie van het cryo-embryo.
     

ik heb voor de zekerheid voor je gekeken op de site van CZ maar daar staat bij veranderingen in 2010, dat je recht hebt op max. 3 pogingen. maar dat is oud nieuws.

 

 

 

groetjes ikkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sharon, lees even terug dat je vriend gaat spuiten en jij kijkt of je het zelf durft. Zorg dat het spuitje op kamer/lichaamstemp is. In het rolletje zetten onder de navel die komt als je gaat zitten, rustig de vloeistof spuiten ...dan voel je het minste!

 

Persoonlijk vond ik het heel erg meevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sharon, lees even terug dat je vriend gaat spuiten en jij kijkt of je het zelf durft. Zorg dat het spuitje op kamer/lichaamstemp is. In het rolletje zetten onder de navel die komt als je gaat zitten, rustig de vloeistof spuiten ...dan voel je het minste!

 

Persoonlijk vond ik het heel erg meevallen.

 

 

 

thanks voor de tip misschien dat ik het zelf ga proberen en dan de spuit tegen mij buik aan houden en dan doordrukken want erin poffen vind ik nog een beetje eng idee haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad ploffen! ik heb in het begin voorzichtig geprikt.. en dat vond ik best moeilijk.. ik heb van de 11 dagen nu 5 geploft en wil echt niet anders meer;) maar gewoon proberen wat het beste is! anders eerst een keer langzaam en dan een keer ploffen;) ik heb zelf besloten dat ik mezelf moest gaan prikken.. de grootste reden was omdat ik anders bang was mijn hubbie er van langs te geven als ik auw had of een blauwe plek.. en nu weet ik hellemaal zeker dat ik dat had gedaan:P nu vloek ik op mezelf... ik zag er ontzettend tegenop maar het valt me zo ontzettend mee!! maar toen iedereen dat tegen mij zei was ik van meening dat hun oersterk waren tegenover dit ubberwatje;) maar ze hadden toch gelijk:)

 

 

 

veel succes voor iedereen.. ik kan niet slapen door die uitgangsecho van morgen.. stom he..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden