Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden wat goed om te lezen dat jullie allemaal mooie echo's hadden en nog beter kloppende hartjes, gefeliciteerd hoor.

Ik heb weer een mooie echo gehad vandaag en een goed kloppend hartje. Ik zit nu beetje tussen wal en schip hahahaha ben 28 nov uitgerekend maar de echo zegt 1 dec. Gyn zei we houden gewoon 28 nov aan dus bij deze hahahaha.

Omdat ik met mijn stolling zit blijf ik voorlopig onder controle. Ik mag 29 april alweer naar onze ukkie kijken, wel fijn hoor al die echo's.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Leuk om alle verhalen weer even te lezen. Ik heb het razend druk gehad met behangen en verven in de woonkamer en heb de pc nauwelijks aan gehad. Dan was de agenda in de weekenden ook nog eens overvol.

Ik ben blij om te lezen dat het met iedereen goed gaat (op de nodige kwalen na). We gaan zo langzamerhand de 12 weken zwangerschap bereiken en zouden dan toch in een veilige periode gaan aanbelanden. Ik vind dat wel een lekker idee. Want alhoewel ik me zwanger voel en 3 goede echo's heb gehad, ben ik af en toe nog een klein beetje bang dat "Dinges" het niet goed zou doen. De spanning blijft dus wel een beetje.

Kyra, je hebt het eerste deel van de combinatietest gehad. Ik heb het bloedprikken vrijdag laten doen en vind de echo op 26 april toch ook wel erg spannend. Ik kan dus helemaal begrijpen dat je emotioneel was.

Nou meiden, ik ga er weer vandoor. Ik ben vandaag jarig en krijg het ene telefoontje na de ander. Erg gezellig!!

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Uitgerekend:

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Sjors en Sjimmie 28-11-2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

14-04 Celeste; gyn

14-04 Linda; verloskundige

15-04 Henkiepenkie: 2e echo

15-04 Saaab: 2e echo

15-04: Dafke; verloskundige

16-04: Céleste: 8e echo

17-04 Wilma: 3e echo

19-04 Kyra: 2e echo (+ nekplooimeting)

23-04 Gerda: 3e echo

26-04 Chrissy33: 4e echo voor combinatietest

29-04 Sjors en Sjimmie 3e? echo

03-05 Chantal: 2e echo

10-05 Chantal: 3e echo ( + nekplooimeting)

11-05 Dafke: 2e echo

12-05 Chantal: 4e echo ( + eerste afspraak eigen Gyn)

17-05 Bettyboopke: 3e echo (16wkn)

18-05 Snoeske: 2e echo

Sjors en Sjimmie, ik heb je erbij gezet. Is de 29e je 3e echo?

En wat fijn dat je nog bij ons blijft in de november topic;)

Dames met de mooie echo's van harte gelukwensen. Hebben jullie nu ook het gevoel dat het meer echt is?

BettyB, wat geweldig dat je alles hebt kunnen zien bij Boeleke, super!!

Celeste heel veel succes morgen!! Ben je al meer gerustgesteld?

Ik heb begrepen dat de 20 weken-echo bij mij in 3D gebeurd. Dat is echt geweldig..

Dank voor jullie mooie woorden ten aanzien van bloedprikken, dat heeft me goed gedaan...Even een anekdote; mijn eerste bevalling heeft 32 uur geduurd, weeen opgewekt, ruggeprik, ingeknipt en nog meer huiveringwekkende verhalen. Alles doorstaan en toen ik 2 uur later moest bloedprikken heb ik het op een gillen gezet hahahaa...de verpleegkundige snapte er niets van. Nauwelijks een kik tijdens de bevalling en hier paniek om maken...hoop dat ik niet alsnog bij de verloskundige moet bloedprikken als standaardprocedure.....zucht.....

Geplaatst

Hoi Meiden,

Weer een hoop mooie echo's lees ik, dat is helemaal SUPER. Wordt langezamerhand wel een beetje echter he.

Heb gisteren ook stiekem zelf even naar mijn hummeltjes gekeken, want wilde toch even weten of alles goed was, ook gezien het feit dat ik zo weinig klachten heb. Ze waren beiden goed gegroeid en ik zag een kloppend hartje, dus nu morgen vol zelfvertrouwen naar de gyn. Mijn hubbie kan niet mee, dus ga met een vriendinnetje.

Vandaag gaat een collega nog even een echo maken en dan heb ik weer een paar foto's van onze twins voor thuis!

Kyra, een 3D echo lijkt mij ook erg mooi!! Moet ook eens kijken of dat kan.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Uitgerekend:

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

14-04 Celeste; gyn

14-04 Linda; verloskundige

15-04 Henkiepenkie: 2e echo

15-04 Saaab: 2e echo

15-04: Dafke; verloskundige

22-04 Céleste: 9e echo (+nekplooimeting)

27-04 Céleste: gyn

Vanmiddag een goed gesprek gehad met gyn. Zijn voorstel was om vanaf week 16 te starten met Proluton injecties (progesteronhormoon dat de baarmoeder rustig houdt) in combinatie met wekelijkse controles. Op zich een prima voorstel maar wij hebben nog wel de vraag open liggen wat het plan gaat zijn als er zich vanaf week 18 problemen gaan voordoen. Een cerclage aanleggen kan dan nog maar dan zijn de risico's op infecties en vroegtijdige weeën nog veel groter dan wanneer deze vroeg in de zwangerschap geplaatst gaat worden... Gyn begreep onze zorg én schrik. Besloten is om ons dossier in de maatschap te bespreken wat nu wijsheid is. 27 april horen we meer. To be continued dus!

Vanmiddag nog een heel korte echo, baarmoederhals was mooi lang (4cm) en Frummel lag rustig. Volgende week donderdag nekplooimeting en vanmiddag al bloed laten prikken.

Tot slot zal ik waarschijnlijk eerder gaan bevallen. Op het einde van het gesprek ging het over de uitgerekende datum van 5 november waarop gyn aangaf dat het dat waarschijnlijk niet zou gaan worden en dat hij al een "leuke" datum in oktober in gedachten had??!! Wat die is dat wilde hij uiteraard niet zeggen want "dat is de goden verzoeken";-))

@Kyra: soms moeten die tranen gewoon even vloeien... Ook al is het maar om een prikje! Als je eenmaal ergens schrik voor hebt dan is dat gewoon zo. Zeker in deze weken ben je toch wat emotioneler! Maar goed, je hebt het erop zitten en nu aftellen naar de echo!

@Chrissy: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Nu lekker op de bank!

Groetjes,

Geplaatst

Celeste, bedankt voor je mooie woorden, ze doen me goed!

.......aarrgghh oktober!!! Geluksvogel :))))

Wil ik ook....haha welke gyn heb je? Ga ik er ook heen ;)

Dames, ik ben sinds vandaag zoooo enorm megadik!! Ik keek vanmiddag in de spiegel en vroeg me echt af waar die bult ineens vandaan komt.

Er werd mij vandaag zelfs gezegd, door iemand die niet eens wist dat ik zwanger ben, dat 'ze' het wel duidelijk kon zien!!(ook in mijn gezicht.....) en hoe lang ik nog moest:sad: :sad::sad:

Ze stond werkelijk perplex toen ik vroeg: zou je me geloven als ik zeg dat ik nog geen 12 weken ben????

Ooww...hoe zie ik er uit als ik 35 weken ben???

Meiden, zitten jullie allemaal op een roze wolk?? Daar ben ik enorm benieuwd naar...Zelf voel ik dat namelijk helemaal niet en ik moet zeggen dat ik dit ook herken van de eerste keer. Toen de wolk pas kwam een maand na de bevalling :icon_sunny:

Het is veelal zo'n taboe-onderwerp en ik moet zeggen dat ik dat eigenlijk wel jammer vind.

Geplaatst

Uitgerekend:

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

Henkie en Saab heel veel plezier bij jullie 2e (officiele) echo morgen!

En Dafke hoop op een mooi hartje bij de verloskundige..

Geplaatst

Uitgerekend:

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

20-04 Niki: echo gyn

03-05 Niki: echo + nekplooimeting

Jeetje wat een (voornamelijk) goede nieuwtjes allemaal, gefeliciteerd met alle mooie echo's! En kloppende hartjes! Helemaal super. En wordt maar lekker helemaal dik! hihi, ik ben ook al echt weer grotere broeken aan het dragen die ik nog van de vorige zwangerschap had. Hoe ik het had gedaan was bij Miss Etam, wat linnen broeken gekocht, een maat groter. En later in mijn zwangerschap 2 zwangerschapsbroeken gekocht die ik dan tot het einde heb gedragen. Dat werkte toen goed.

Verder Bianca, houd nog moed. Het kan natuurlijk een BBZ zijn, maar bij mij was het deze keer ook heel raar gegaan. Het leek of ik ongesteld was geworden en ik ben toen ook met onze 2e poging begonnen. Maar op dag 10 bleek ik toch zwanger te zijn door HCG niveau van iemand die 5 weken zwanger was. En toen was er nog niets te zien op de echo waardoor ze ook dachten aan een BBZ. Een week later bleek het vruchtje toch op de goede plek te zitten. Houd moed. Je weet nooit hoe het loopt. Ik hoop voor jou dat het ook goed uitvalt. Hoe voel je je lichamelijk?

Nou verder ben ik moe moe en moe. :-) En zwanger gelukkig. Wel erg zenuwachtig want bij mij is het al 2x rond deze tijd mis gegaan. Dus ik kijk enorm uit naar aanstaande dinsdag. En morgen ben ik jarig. En ik voel me ziek agv verkouden en bleeeeeeeh. Dus... Ach ja. Wel veel zwangeren in deze maand zeg. Toen ik in 2008 zwanger was van Charlotte zat ik ook op dit forum en toen hadden we maar één rubriek, die heette zwanger, en daar zaten ongeveer net zoveel zwangeren in als nu in deze maand alleen al. Goede zaak! :drunken_smilie:

Nou girlies, hou vol. En geniet van al je klachten, want je bent zwanger! groetjes, niki

Geplaatst

Lieve dames,

Hier nogmaals een update van mij.

Dinsdag kreeg ik meer last van mijn buik en voelde me echt supermisselijk. Ziekenhuis gebeld en mocht om 14.00 uur langs komen. Weer gekeken met echo maar nog steeds niks te zien. Bloed prikken om hcg te bepalen. Na een uurtje terug komen voor de uitslag. En ja hoor hcg weer verder omhoog gegaan.

Kreeg gelijk te horen dat ik moest blijven en nog diezelfde avond zou ik geopereerd gaan worden. Eerst kijken en dan afhankelijk van wat ze wel of niet zouden vinden.

Nou we waren dus wel degelijk nog zwanger het was dus toch een bbz. Die is verwijdert maar helaas ook mijn eileider. Kon echt niet anders.

Nu dus weer thuis en moet gaan herstellen.

Nou dit was het weer even voor nu.

Liefs Bianca

Geplaatst

Bianca, wat heftig allemaal!

Doe rustig aan en heel veel sterkte de komende tijd.

Meiden die vandaag echo hebben; geniet er lekker van en duimen dat de kleintjes het goed doen!

Over zo'n 6-7 maanden kunnen we gewoon een kleintje in onze handen hebben.. Wauw!

Geplaatst

Bianca, wat een heftig verhaal zeg. Hoe voel je je lichamelijk? Is dat een grote ingreep? Ik hoop dat je snel gaat opknappen. En ik hoop dat je ook geestelijk de enorme klap een beetje kunt verwerken.

Kyra, wat apart dat je opeens zo enorm gegroeid bent. Heb je soms veel last van je darmen? Ik heb namelijk het idee dat mijn buik ook grotendeels komt door veel lucht in mijn darmen. Afgelopen week had ik een keer een rokje aan en toen had ik het idee dat je meer dag dan met een gewone spijkerbroek. Maar echt spectaculair is het bij mij nog helemaal niet. Een collega op mijn afdeling is 14 oktober uitgerekend en die begint echt al een buik te krijgen. Het is wel haar tweede dus dat zal ook wel schelen, maar ik ben best wel jaloers op haar buik.

Kyra, wat fijn dat je schreef dat je nog geen roze wolk ervaart. Dat is bij mij ook zo. Ik vind het allemaal nog veel te onwerkelijk. Ik heb al 2 weken geen echo meer gehad, mijn buik groeit niet en ik ben bij vlagen nog steeds misselijk en moe. Ik denk dat de roze wolk pas gaat komen als je veel meer ervaart dat er een kindje in je buik zit. Ik ben momenteel wel erg blij dat het allemaal zo goed gaat, maar roze wolken hangen hier nog niet.

Niki, alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Ik krijg komende zaterdag nog visite voor mijn verjaardag. Gezellig om iedereen weer te zien. Ik heb maar besloten het 's middags te vieren, want 's avonds heb ik erg weinig energie.

Ik zie verder dat er 3 meiden weer een afspraak hebben vandaag. Laten jullie even weten hoe het geweest is?

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Bianca wat erg zeg, heel veel sterkte ook voor je man in deze moeilijke tijd.

Hoi kyra de 29e is idd mijn derde echo. Ben alweer aan het aftellen hahaha.

Enne die roze wolk???????????? Weet nog niet zo goed waar die is. Had me altijd voorgesteld als ik dan eindelijk zwanger zou zijn ik helemaal in de wolken zou zijn nou niet dus. Ben super chagerijnig voel me ellendig, kan al om een scheet huilen bah zou het zo graag anders zien.

Hopelijk komt dit dat na de 3 mnd hoop ik. hahahaha.

Ik kan ook geen broek mee aan grrrrrrrrrrrr gelukkig heb ik vriendinnen met een maatje meer hahaha kan ik daar wat van lenen. En binnekort maar eens kijken voor een nieuwe broek bij de prenatal

Geplaatst

Bianca,

Sterkte, wat een teleurstelling! Ik hoop dat je snel weer opknapt van je operatie.

Hier ook geen roze wolk. Ik ben eigenlijk alleen maar moe, en verder voel ik niets. Ondanks dat we 2 dagen geleden een hartje hebben zien kloppen blijft de onzekerheid. Zal blij zijn als die 12 weken-grens voorbij is, maar ook dan blijft het spannend.

Veel succes meiden

Snoeske

Geplaatst

aaaaaahhhhhhhh icon_eek.gif

Vandaag gebeld naar de stedelijke kribbe om de hoek om ons boeleke in te schrijven... Is al volzet! Ze willen ons niet eens op de wachtlijst zetten, heeft geen enkele zin...

ONGELOOFLIJK!!! Je moet je kindje inschrijven nog vóór dat je weet dat je zwanger bent volgens hen...WAANZINNIG!!

Alsof je daar aan denkt tussen je inkijkoperaties, hormonenspuiten en neussprays door.

Probeer het eens bij de andere kribbe (aan de andere kant van de stad!) icon_evil.gif icon_evil.gif icon_evil.gif

Ben ik al een uur aan het rijden voordat ik effectief nr het werk kan vertrekken...

Aaaaaaaa!!! Ben pissed en moet effe kunnen stomen icon_twisted.gif

Geplaatst

Lieve Bianca (Kossie), heb veel aan je gedacht, ben blij met je up-date al heb jij er niks aan.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop op een spoedig lichamelijk herstel.

Veel liefs,

Bianca

Geplaatst

Bianca wat een vervelend verhaal en ook een hele teleurstelling. Hoe gaat het nu met je? Hopelijk knap je snel weer op. Doe het rustig aan.

Geplaatst

Gister heel druk gehad en toen ook nog op vriendinnen bezoek geweest. Dus vandaar nu pas mijn verhaal van gister.

De vk vond dat wel nog wel een echo verdiend hadden. ons Hummeltjes is 3,5 cm groot en heeft al alles erop en eraan. We hebben zelfs al de vingertjes en de navelstreng gezien. SUPER. Mijn man stond alleen maar naar het beeld te staren. De meting die de vk deed kwam uit op 10 weken en 2 dagen, ons Hummeltje groeit dus aardig goed en ligt nu 4 dagen voor op schema. Zegt eigenlijk niet zoveel. Als we "normaal" zwanger waren geworden, zouden ze deze meting gebruiken voor de uitgerkende datum en dan zouden we op 11-11 uitkomen. Maar ja we weten ja precies wanneer Hummeltje gemaakt is. 7 mei krijg ik een 13 weken echo in het ziekenhuis en 18 moet ik terug naar de vk.

Goed om te lezen dat de andere echo's ook weer allemaal goed waren! Op naar de 12 weken-grens!

Geplaatst

Uitgerekend:

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

07-05 Linda: 3e echo

18-05 Linda: controle vk

Geplaatst

Lieve Bianca,

meid, wat een ellende allemaal voor jullie zeg. Hoop dat jullie nu een beetje rust krijgen om te herstellen zowel lichamelijk als geestelijk. Heel veel sterkte samen!

Liefs, henkie

Geplaatst

Hoi hoi.

Vandaag was ook alles goed bij de gyn. Het is officieel een 2 eiige tweeling, maar dat wist ik eigenlijk al. Beide beepjes zijn nu bijna 4 cm groot.

Wel een beetje frustratie over de nekplooimeting waarvoor ik al eerder een afspraak wilde maken, maar toen niet kon omdat ik geen verwijsbrief had, vandaag dus een afspraak gemaakt met heel veel moeite. Alle dagen dat ik kon zaten al vol, zoals verwacht natuurlijk.Grrr.

Ik kan overigens nog steeds in mijn gewone kleren, maar van een enkele strakke spijkerbroek zit de knoop wel strak met name als ik zit. Minimaal begint er wat te bollen, maar dat zie ik ws alleen....

Ach, ben d'r eigenlijk wel blij mee, zal nog wel zo dik worden dat ik er gek van wordt.

By the way: de roze wolk is er hier ook nog niet hoor. Dus Kyra je bent niet de enige. Denk ook dat dat pas komt wanneer het allemaal wat tastbaarder wordt. Volgens mij verdwijnt ie ook weer als ik zo dik ben dat ik niet goed meer mijn ding kan doen, denk ik. Maar misschien ook wel niet. Vooralsnog mag ik niet klagen.

Gerreber, hebben jullie al nagedacht over welke kinderwagen jullie gaan nemen?

Grtz, Henkie

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag geen nieuws gekregen: dus goed nieuws ivm de bloedresultaten!!

Heb dan toch even nr mijn gynae gebeld: bleek idd goed te zijn :)

Kyra, dat van die roze wolk, heb die ook heel lang niet gezien! Integendeel, t was eerder een donkere onweerswolk (zwang.kwalen èn zware keelontsteking èn vitaminetekort).

Sinds een paar dagen is de donkere wolk verdwenen. De vitaminepreparaten doen hun werk, de misselijkheid beperkt zich tot de ochtend èn ik geniet nog na van de mooie echo. Nu pas zie ik af en toe een roze wolkje...totdat de vermoeidheid weer toeslaat in vanaf een uur of 4, 5 's middags :(

Mijn bazin, die ik het gisteren heb verteld, die zei dat zij de roze wolk pas zag vanaf een week of 14.

Blijkbaar hebben heel veel vrouwen er dus wel mee te maken. Daar stel ik me dan toch mee gerust ;)

xxx

Geplaatst

hey Meiden,

Wat is er veel geschreven zeg de laatste tijd kan het bijna niet meer bij houden hihi.

Meiden die een echo hebben gehad fijn dat alles goed is met jullie ukkepuks en dat jullie weer hebben kunnen genieten ik wou dat ik ook weer even mocht spieken maarja dat duurt nog wel even ben ik bang voor.

Kyra, hier ook zeker nog geen rose wolk hoor denk indedaad ook dat dat later komt ik wil in ieder geval eerst die 12 weken voorbij en goed uitslagen hebben van de nekplooimeting en daarna hoop ik snel op z'n mooi rose wolk te mogen plaats nemen en daar dan ook heel lang te mogen blijven.

Hier gaat het gelukkig wat beter met de misselijkheid de medicijnen helpen wel alleen wil ik die niet elke dag standaard in nemen wil nog wel het idee hebben dat ik zwangerschaps kwalen heb wandt zonder wordt ik denk ik heel erg onzeker.

Gisteren heb ik nog even naar het UMCU gemaild met de vraag of ik misschien volgende week nog een echo zou mogen vind het namelijk wel heel erg lang duren zo in het begin ik heb dus alleen maar een echo met 7 weken gehad en dan weer met 11 weken, waarschijnlijk was ik te laat met mailen want ik heb geen bericht terug gehad dus ga straks maar even bellen. ( ik hoop zo dat ik nog een keer mag komen)

Ook ben ik woensdagavond nog bij het zusje van mijn vriendin geweest waar van het zoontje bij de geboorte is overleden en we hebben haar verteld dat ik zwanger ben en poefff wat was dat moeilijk zeg en we hebben ook even flink met zijn vieren moeten huilen om het verlies van hun zoontje en om ons geluk gelukkig zijn ze heel erg blij voor ons en vind ze het dan ook helemaal niet erg dat we het nu verteled hebben omdat we zondag een feestje hebben van de kleine van haar zus en daar is zij dan ook bij en ik wou gewoon niet dat ze het dan zou horen kreeg het gewoon niet over mijn hart.

ga zo maar is iets doen heb de laatste weken weinig uit mijn handen gekregen en wil toch nu wel graag dat mijn huisje weer lekker fris is.

Liefs

Geplaatst

Bianca meis,

Wat hebben jullie toch veel mee moeten maken zeg de laatste weken, ook ik hoop dat jullie nu een beetje rust krijgen en weer een beetje aan kunnen sterken.

meis heel veel sterkte en kracht voor jullie allebij

Liefs

Geplaatst

Uitgerekend:

Bettyboopke 01-11-2010

Kyra 03-11-2010

Celeste 05-11-2010

Chrissy33 06-11-2010

Henkiepenkie 08-11-2010

Wilma82 08-11-2010

Denise 12-11-2010

Linda J 13-11-2010

Niki 13-11-2010

Saaab 19-11-2010

Chantal 22-11-2010

Gerda 25-11-2010

Josee 26-11-2010

Snoeske 27-11 2010

Dafke32 30-11-2010

Volgende afspraak:

19-04 Chantal 2e echo

03-05 Chantal: 3e echo

07-05 Linda: 3e echo

10-05 Chantal: 4e echo ( + nekplooimeting)

12-05 Chantal: 5e echo ( + eerste afspraak eigen Gyn)

18-05 Linda: controle vk

Hey meiden net telefoon gehad uit Utrecht en ik kan maandag om 11.15 komen voor een echo dit ivm de buikpijn die ik heb en het vele spugen dat ik de laatste weken heb gedaan.

Moet zeggen dat ik wel wat gerust gesteld ben dat ik nu maandag nog een keer mag komen.

Liefs

Geplaatst

Chantal, wat is dat knap van jullie, even door de zure appel heen bijten, maar je weet dat ze het dan als eerste van jullie hebben gehoord en geeft je tenminste geen schuldgevoel enz.

Zou anders voor hen ook zo zuur zijn geweest als ze het idd. van anderen hoorden en dat geeft misschien onnodig strubbelingen.

Petje af, zou niet weten of je je op zoiets kan voorbereiden?

Liefs,

Bianca

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden