Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Esther,

Dank voor je mail. Zoals ik net al geschreven heb, gaan wij deze lang verwachte en intens gewenste zwangerschap niet afbreken als ons kleintje Down zou hebben. Als het Edwards blijkt te zijn dan ligt een andere keuze voor de hand omdat er geen levenskansen zijn.

Mocht, na verder onderzoek, ons kleintje inderdaad Down hebben dan mail ik je graag want dan zullen we ons toch willen voorbereiden op de komst van een bijzonder kleintje.

Liefs,

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Kyra,

Voor jou zijn er weer een paar dagen voorbij. Weer een paar dagen dichter bij de uitslag. Slopende dagen waarschijnlijk...

Wat wij gaan doen weten we nog niet. Voor zover ik heb kunnen lezen, geeft een vruchtwaterpunctie het meeste duidelijkheid (met name voor het syndroom van Edwards). Deze kan pas rond 16 weken uitgevoerd worden, met een uitslag na 2 tot 3 weken. De cerclage zou rond 14 weken geplaatst moeten worden dus ergens bijt dit elkaar... Wat nu eerst te doen? Als we te lang wachten met de cerclage kan de baarmoedermond alweer verkort zijn en lopen we dezelfde risico's als bij Daan*. Als de cercalge geplaatst is en het blijkt Edwards te zijn dan moet deze weer verwijderd worden want ik zal moeten bevallen dan.

Geen idee wat nu wijsheid is. Vooralsnog willen we weten op basis waarvan dit hoge risico is vastgesteld, kortom wat is doorslaggevend geweest? Uitslag bloed of leeftijd? Aangezien de echo ok was...

Ik ben overigens 38 jaar, jij toch ook? Ik wens je heel veel sterkte toe de komende week en hoop dat je een beetje afleiding weet te vinden zodat de dagen wat minder lang blijken! Een dikke knuffel voor nu.

Liefs,

Geplaatst

Hey meiden,

@ Céleste, wat zijn jullie toch sterk en wat fijn dat jullie wel zo goed kunnen praten over de opties die er zijn hopelijk krijgen jullie dinsdag wat meer duidelijkheid ik blijf in ieder geval gewoon duimen.

@ Kyra, net wat Céleste zeg gelukkig zijn er weer een paar dagen om maar snap goed dat deze week erg lang voor jullie moet duren ook voor jullie ga ik heel hard duimen en natuurlijk brand ik elke dag een kaarsje voor jullie alle twee.

@ meiden die deze week een echo hebben gehad fijn dat alles goed is met jullie ukkepuk(s) en de meiden die deze week weer mogen gluren heel veel plezier en hopelijk hebben jullie net z'n mooi echo als de meiden deze week hebben gehad.

Hier gaat het eigenlijk heel erg goed ( en dat maakt mij bang) hoef niet meer te dez spugen deze twee dagen en kan zelf al meer binnen houden al moet ik nog steeds geen grote hoeveel heden eten en echt warm eten heb ik ook nog niet zo heel veel zin in ik heb zelfs vandaag nog maar 1 zetpil genomen terwijl ik er van de week al 3 had ingebracht om deze tijd.

Maar meiden weten jullie dat kan het zo zijn dat de misselijkheid nu echt gaat afnemen en al eerder als de 12 weken grens?

Wel ben ik nog erg moe maar dat is natuurlijk ook niet zo gek naar zo slecht eten de laatste weken en mijn (.)(.) zijn ook nog wel gespannen maar ben namelijk een beetje bang dat het misschien toch mis gaat nu ik mij in een keer zoveel beter voel.

Poefff het is toch ook nooit goed ben ik is niet misselijk begin ik wel weer te twijvelen of alles nog wel goed is bha dit is echt niks voor mij.

Liefs

Gast estrhalita
Geplaatst

@Celeste heel veel sterkte dinsdag en je mag me inderdaad altijd mailen.

Geplaatst

Hallo Esther,

Ongelooflijk he? Een aantal dagen geleden 'sprak' ik er nog met je over in een andere topic als belangstellende en nu lijkt het over mij te gaan.

Wat ontzettend lief dat je reageert in 'onze' topic. Heb er nog over gedacht je een privé bericht te sturen, maar dus idd toch maar niet gedaan.

Wat ik erg prettig van je vind is dat je er erg open over kunt praten en ook niet veroordelend bent in een keuze om een zwangerschap evt te laten afbreken.

Ik heb (maar dat schreef ik al eerder) erg veel bewondering voor je in de manier waarop je over je ervaringen en gevoelens praat.

Celeste,

Ik ben 37, maar idd bijna 38 wanneer ik zou bevallen.

Tja, dat met die cerclage is helemaal een rotbeslissing! Wat ga je doen? Wat een keuze die je moet maken idd.

Wij hebben gevraagd of syndroom van down ook met vlokkentest te achterhalen is in het zh (dit nav het gesprek met jou, Esther) De arts heeft idd gezegd dat het 98/99% zekerheid geeft en die andere procenten zou het kunnen dat de vlokken een andere uitslag geven dan de baby inderdaad. En dat de kans dan bestaat dat men weet dat men het niet goed heeft kunnen zien en ik alsnog een vruchtwaterpunctie zou moeten ondergaan.

Wij hebben besloten dat we de zwangerschap bij een kindje met downsyndroom laten afbreken. En dat zeg ik met pijn in mijn hart, want deze zwangerschap is zó gewenst. We staan nog steeds achter onze beslissing dat wat de uitslag ook is, dit onze laatste ivf-poging is. Dus dat zou het gewoon erg verdrietig maken, dat er na een evt afbreken ook geen kindje meer komen zal.

Inderdaad, morgen is het maandag en dan nog 5 slopende dagen.

Vandaag alle kleertjes van dochterlief in dozen gedaan. Deze had manlief (voor de uitslag van de combitest) uitgezocht en alvast voor een eerste keer gewassen. Dat is wel raar en pijnlijk moet ik zeggen.

Celeste, ik wens je heel veel wijsheid toe aankomende dinsdag.

Wat mijn bloed in combi met mijn leeftijd betreft heb ik het nagevraagd.

Er was een kans van 1:157 gezien mijn leeftijd (dat zal bij jou nagenoeg hetzelfde zijn) en in combinatie met mijn bloed was de kans dus 1:46.

Wat ik wel toevallig vind is dat onze uitslagen voor down nagenoeg gelijk zijn en onze leeftijd ook.

Ik heb bewondering voor de keuzes die jullie nu gemaakt hebben.

Geplaatst

Celeste, ik hoop zo voor jullie dat jullie een gezond kindje gegund is na al de ellende die jullie hebben meegemaakt, kun je je haast niet voorstellen dat het op deze manier weer mis zou gaan. Veel sterkte met het gesprek bij de gyn komende dinsdag.

Kyra, ook voor jou nog slopende dagen voor de boeg. De kans op een kindje met het syndroom van down is relatief hoog, maar de kans op een gezond kindje nog steeds veel groter, dus daar ga ik vooralsnog gewoon van uit! Duim voor jullie hoor.

Chantal, geen zorgen malen hoor! Geniet van het feit dat je weer wat kunt eten. Met die zwangerschap zit het echt wel goed. Zo misselijk continue is nergens goed voor. Genieten ok?!

Hier alles ok. Weinig klachten. Buikje begint een klein beetje te komen, opeens sneller dan verwacht. Nekplooimeting was bij beiden goed. Heb gezien mijn leeftijd (34, maar bijna 35) ook nog niet echt een hoge kans. In ieder geval niet hoog genoeg om het risico van een miskraam bij een vlokkentest of vruchtwaterpunctie te overtreffen. Dus wij laten het hierbij en gaan ervan uit dat het goed komt. Beepjes waren nu ongeveer 5,5 cm en alles erop en eraan. Supermooi om te zien en wel heel bijzonder.

Meiden die deze week verder echo's of combibatietesten hebben, succes en geniet van je hummeltje('s)

liefs, Henkie

Geplaatst

Celeste en Kyra,

Met pijn in mijn hart lees ik jullie berichtjes...

Probeer de moed erin te houden. Het is immers nog niet voorbij. Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk dit is, maar wachten op de uitslag van een vlokkentest duurt voor je gevoel heel heel lang, en dan helpt het als het lukt om naar de positieve kant te kijken....

In sommige fora van vorig jaar vind je mijn verhaal, mocht je daar meer over willen weten. En anders stuur me gerust een mail.

Groet en sterkte met wachten.

Hang in there!!

Lisette

Geplaatst

Hoi Meiden,

Kyra & Celeste; ik vind het echt heel dapper hoe jullie erover kunnen praten. Hoop dat het een beetje "opluchting" kan geven hier.

Het is een verschrikkelijke spannende tijd en de beslissing die jullie moeten gaan nemen is ook ontzettend moeilijk.'

Heel veel sterkte de komende tijd.

Chantal; Naast moeheid en regelmatig hoofdpijn heb ik verder geen kwaaltjes. Ziekenhuis vertelde mij ook dat ik daar maar lekker van moest gaan genieten. De kwaaltjes verdwijnen om en nabij de 13e week. Zal wel wat ruimte in zitten.

Henkiepenkie; Fijn dat de echo weer goed was! Zijn jullie al een beetje aan het rondkijken voor een kinderwagen? Wij gaan toch maar voor de urban jungle.

Gister was ik even naar de voetbal en daar kreeg ik toch al wel veel reacties; zo meid, je begint al een buik te krijgen. Je kan zien dat je zwanger bent.

Toch wel fijn om te horen! Zal volgende week ook maar eens gaan kijken naar wat zwangerschapskleding.

Meiden heel veel succes en geniet van de echo's!!

Geplaatst

Meiden bedankt!

Lisette, ook jou 'sprak' ik in een andere topic, he?

Ik heb veel aan jouw verhaal gedacht en gehad de afgelopen dagen.

Ben ook erg blij dat je er zo open over hebt willen spreken, dat betekent nu veel voor mij.

Het is inderdaad slopend deze week, elke dag is weer een dagje dichter bij de uitslag...

Geplaatst

Hoi Celeste en Kyra,

Wat een heftig nieuws voor jullie! Ik hoop echt dat alles goed is!

Mijn zusje heeft Down (ze is nu 19 jaar) en je mag altijd mailen voor vragen. Vind het wel een moeilijke situatie, omdat ik een positieve ervaring heb met mijn zusje.

Maar ik snap heel goed jullie overweging... En ik zal jullie ook zeker niet veroordelen!

Heel veel sterkte!

liefs mob

Geplaatst

@Kyra en Celeste weer een dag verder richting de uitslag. Het blijft spannend en ondraaglijk denk ik. Hopelijk hoeven jullie beide geen moeilijke beslissing te nemen. We duimen allemaal voor jullie!! Fijn dat er andere meiden zijn die iets soortsgelijks hebben meegemaakt en hierover openlijk willen en kunnen prate, petje af voor deze lieve dames.

@Gerrber, leuk he dat het andere mensen langzaam begint op te vallen dat je zwanger bent. Ik heb altijd gezegd dat ik wel een buik wil krijgen, zodat idereen ziet dat je zwanger bent. Zwangere vrouwen trekken mijn aandacht ook altijd.

@Henkiepenkie, fijn dat jullie echo weer goed was en dat beide beebs gelijk op gaan qua groei. Ook blij da de nekplooimeting 2x goed was.

Mijn man en ik hebben afgelopen zaterdag een echo gemaakt bij mij op het werk. Ons hummeltje is ongeveer 5 cm groot en was erg beweeglijk, echt leuk om te zien. Mijn man heeft een paar foto's uitgeprint. We zijn beide heel erg gelukkig en blij. De 12 weken komt nu ook eindelijk in zicht, geeft toch net een beetje extra moed/vertrouwen.

Geplaatst

Kyra en Celeste, hoe is het nu met jullie? Ik denk nog heel regelmatig aan jullie en hoop dat jullie toch de moed weten te houden. Laten we hopen dat jullie toch zwanger zijn van een gezond kindje.

Wij zijn net terug uit Groningen. We waren echt heel zenuwachtig, maar wij hebben een goede uitslag gehad. Normaal is de kans op een kindje met Down bij mijn leeftijd 1 op 172, maar na de bloeduitslag en de nekplooimeting is onze kans bijgesteld naar 1 op 3441.

Verder hebben we echt genoten van alle beelden van onze super bewegelijke frummel. Hij hield niet op met zwaaien en draaien. De echoscopist had moeite om hem goed in beeld te krijgen voor de meting. Ze had ook nog een arts in opleiding bij zich en die mocht oefenen bij mij. In totaal wel zo'n 30 minuten kunnen kijken. EN .... we hebben het hartje horen kloppen. Echt heel bijzonder.

Ik zal zo het lijstje er weer even bij halen. Mijn volgende controle is 7 mei, want dan ga ik voor het eerst naar de verloskundige. 30 juni hebben we de 20 weken echo. Die is meteen maar gepland vanochtend.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Kyra

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

27-04 Céleste: 10e echo + gyn

29-04 Sjors en Sjimmie 3e? echo

03-05 Chantal: 3e echo

03-05 Niki: echo + nekplooimeting

07-05 Linda: 3e echo

07-05 Chrissy33: 1e afspraak verloskundige

10-05 Chantal: 4e echo ( + nekplooimeting)

11-05 Dafke: 2e echo

14-05 Saaab: 2e afspraak verloskundige

12-05 Chantal: 5e echo ( + eerste afspraak eigen Gyn)

17-05 Bettyboopke: 3e echo (16wkn)

18-05 Snoeske: 2e echo

18-05 Linda: controle vk

30-06 Chrissy33: 20 weken echo

Geplaatst

Spannende tijden hier hoor. Ja ik had Es gevraagd in deze rubriek te reageren op jullie nieuws, zij weet er zoveel van. Gelukkig heeft ze dat gedaan en komt het bij jullie goed aan. Ik hoop dat alles goed uitvalt.

Vanmiddag bij de vk geweest. Hartje klopt nog steeds. Heel langzaam begint er een vertrouwen te groeien. Maar ook ik vind het nekplooimeting weer een spannend iets hoor. Ben intussen al 43 jaar, dus de nummers zullen misschien ook wel laag zijn bij mij... We zullen zien. Iedere dag is er één, één stap tegelijk. Dat motto helpt me om me niet te druk te maken.

Chrissy, dat je je wat beter voelt is een goed teken hoor. Je gaat richting de 12 weken. Ik snap wel dat het eng voelt. Gaat het nog wel goed, zijn mijn hormonen niet aan het verminderen, etc. Meestal voel je je na een paar dagen weer heerlijk misselijk en ben je weer gerustgesteld. :icon_sunny: Nee hoor, maar het blijft allemaal spannend dat zwanger zijn. Het is zo'n wonder als het allemaal goed gaat en blijft gaan. Dat besef je heel goed als je zwanger bent denk ik.

Groetjes, niki

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Kyra

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

27-04 Céleste: 10e echo + gyn

30-04 Bettyboopke: 1e afspraak vroedvrouw

Even n kleine update: we hebben vrijdag a.s. onze eerste afspraak met de vroedvrouw/doula :)

@ Kyra en Celeste,

Ik denk iedere dag aan jullie en elke avond brandt er een kaarsje voor alle sterretjes en alle vrouwen die het moeilijk hebben ivm zwangerschap

Veel sterkte xxx

Geplaatst

@gerreber: dat is toch ook toevallig dat jij nu een jaar later als mij vorig jaar uitgerekend bent. Ik was uitgerekend op 23 november 2009, hahhaha, grappig he.

Geplaatst

Lieve Celeste,

Ik hoop dat jullie een goed en verhelderend gesprek hebben gehad vandaag. Duim heel hard voor een goede afloop en een mooi gezond kindje voor jullie!

Kyra, de laatste loodjes meid. Vrijdag komt vast het goede nieuws voor jullie!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier weer een update.

Vandaag is het 2 wk geleden dat ik ben geopereerd en heb vanmiddag een telefonisch consult gehad.

Het was zonder twijfel een bbz, de verdikking in mijn eileider was idd ons kindje. Het is allemaal onderzocht door de pat. anatoom. Het is een schrale troost maar ons kindje was verder gewoon helemaal ok, zat alleen op de verkeerde plaats. Er zijn dus geen afwijkingen geconstateerd. Het groeide nog steeds want het hcg bleef stijgen, weliswaar te langzaam maar toch.

Het bloed dat in mijn buikholte zat bleek daar te zitten omdat mijn eileider al was gescheurd. Gelukkig waren we op tijd!!! Ben blij dat ik gelukkig goed naar mijn lichaam heb geluisterd.

De wond die onder mijn navel zit is nog steeds ontstoken en ik moet morgen om 13 uur in het ziekenhuis komen om het nogmaals te laten nakijken. Ook zijn de oplosbare hechtingen nog steeds niet opgelost. Die willen ze ook nog even bekijken en wellicht halen ze die er gelijk uit.

Al met al is het dus weer heel wat. Ben wel blij dat ik nu antwoorden heb op mijn vragen. Kan het nu pas gaan verwerken. Heb ook voor het eerst pas echt verdriet gehad en flink gehuild. Daarvoor kon ik het gewoon echt niet.

Lichamelijk gaat het nog niet echt lekker, veel pijn nog in mijn buik. Dat zou mogelijk van de ontsteking kunnen komen maar dat horen we morgen. Verder ben ik nog steed erg moe en ik mag nog steeds niet zo veel doen in huis. Alleen lichte dingen.

Nu weer op naar de afspraak eind mei en dan in juli. Voorlopig dus nog een spannende tijd voor de boeg. Laat het allemaal maar over me heen komen en zie wel waar we eindigen.

Heb af en toe wel jullie berichtjes gelezen en hoop dat jullie een goede zwangerschap mogen hebben en natuurlijk een door ons allemaal zo gewenst kindje in je armen mogen sluiten.

Meiden maak er iets moois van en vergeet vooral niet te genieten.

Hoewel ik zelf niet meer meedoe in dit topic blijf ik jullie denk ik nog wel volgen voorlopig.

Liefs Bianca.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

gelukkig kan ik weer een teken van leven geven...ik ben begin april heel ziek geworden, hield niets meer binnen en ben uiteindelijk 9 april opgenomen in het ziekenhuis met hyperemesis gravidarum. (simpel gezegd zo misselijk dat je niets binnenhoudt met gevaar van uitdroging) dus moest ik aan het infuus. Ik heb uiteindelijk tot afgelopen vrijdag in het ziekenhuis gelegen.

Ik heb me verschrikkelijk gevoeld en ben ook natuurlijk heel bang geweest ons kindje te verliezen. Gelukkig gaat het veel beter en zit onze kleine nog waar t zitten moet...

Inmiddels wel 10 kilo lichter (dat biedt natuurlijk ook perspectieven, want ik heb de gezonde hoop en verwachting straks alles weer bij te eten, HA)

Heb nog niet de tijd gehad alles door te lezen, en ben nog wat slap.

Zag dat ik uit het lijstje ben gegooid, snif, wil iemand mij erbij zetten want ik wil heel graag weer deelgenoot zijn van dit heerlijke forum... 3 november ben ik uitgerekend...

ik heb inmiddels ontelbare echo's achter de rug, en ook onze combinatietest heeft een goed resultaat laten zien.

Zal even kosten voor ik weer helemaal bij ben...

ps kyra dank voor het berichtje dat je hebt achter gelaten... heel gek, we kennen elkaar allemaal niet, maar delen wel zoveel, dat het toch fijn is gemist te worden..

ps ps man lief heeft tussendoor nog een poging gedaan op mijn verzoek hier een bericht te posten, maar hij dacht niet dat het gelukt is, ik heb gekeken en kon het zo snel niet vinden...

Geplaatst

Jeetje Bianca, wat heftig allemaal. En zo zie je maar dat ons gevoel toch vaak goed is en we goed moeten blijven luisteren naar ons lichaam. Heel veel sterkte de komende tijd en doe nog even rustig aan. Het is niet niks!

Oena, zo ziek van de misselijkheid?! Wat ontzettend vervelend voor je... gelukkig hebben ze jou niet gewoon laten lopen en aktie ondernomen! Fijn dat het nu weer wat beter gaat. Loop jezelf niet voorbij en ik hoop dat de misselijkheid minder wordt voor je. Gelukkig hadden jullie ook goed nieuws, nu maar lekker genieten van je zwangerschap!

Celeste; hoe is jullie gesprek gegaan? Ik hoop zo dat jullie een goed bericht hebben gekregen!

Lucky; ja, dat is idd wel heel bijzonder! wij liepen heel lang tegelijk op.. Het is toch mooi dat ze inmiddels zoveel kunnen hè?! Nu kan voor veel mensen toch de grootste wens in vervulling gaan!

Wij gaan donderdag lekker op vakantie naar Rhodos. Even 8 dagen saampies genieten. Over 7 weken vertrekt mijn man op uitzending. Ik koester de momenten samen dus nog maar even!

alle meiden, heel veel succes en geniet!

Geplaatst

Lieve meiden,

Gistermiddag hebben we een lang maar goed gesprek gehad met onze arts. Alle mogelijkheden en onmogelijkheden samen op een rijtje gezet en ook een aantal scenario's doorgesproken.

Hoewel de uitslag van de test aanleiding geeft om een vruchtwaterpunctie uit te voeren, is het zijn advies om hiervan op dit moment af te zien. Immers de kans dat met een vruchterwaterpunctie een mogelijk goede zwangerschap verstoord wordt,

is in zijn ogen te groot (met name door mijn voorgeschiedenis).

Uiteindelijk zijn we tot de volgende routing gekomen:

- volgende week (uiterlijk de week daarop) wordt er een cerclage geplaatst om een vroeggeboorte te voorkomen;

- vanaf week 16 Proluton injecties om de baarmoeder rustig te houden;

- er wordt een medische echo gemaakt in week 18 (of eerder indien de specialist op dit gebied dat verantwoord vindt) om eventuele kenmerken van het syndroom van Edwards op te sporen. Afhankelijk van het resultaat van deze echo gaan we opnieuw in overleg over het al dan niet uitvoeren van een vruchtwaterpunctie;

- de test herhalen heeft geen zin.

Voorlopig betekent dat geen duidelijkheid. Wellicht dat die komt na de medische echo (maar helaas geeft enkel en alleen een punctie 100% zekerheid). Het zullen ongetwijfeld spannende en soms ook moeilijke weken worden maar zolang dat kleintje in mijn buik ronddartelt gaan wij uit van het positieve!

Jullie belangstelling en lieve reacties betekenen veel voor mij (en voor mijn lief). Volgende week dinsdag heb ik weer een afspraak staan met onze arts; we

worden wekelijks goed gemonitord. En natuurlijk houd ik jullie op de hoogte en hoop ik over een aantal weken jullie te kunnen laten weten dat ons kleintje geen Edwards heeft!

Sorry dat ik gister niet meer gemaild heb maar ik was compleet moe na een paar nachten weinig slaap en twee uur in het ziekenhuis! Ik probeer de komende dagen te reageren op jullie berichtjes, een beetje afhankelijk van hoe ik me voel.

Ik hoop dat jullie het allemaal ok maken en dat jullie kleintjes goed groeien in jullie buiken.

Lieve groet,

Geplaatst

Hallo Celeste,

wat ben ik blij iets van je te lezen!!!! Logisch dat je gisteren helemaal op was, lekker alles op zijn tijd.

Ik hoop dat je een goed gevoel hebt bij het voorstel van de arts, in mijn oren klinkt het goed maar ja....

In ieder geval fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt en inderdaad wat je zegt, zolang de kleine lekker doorgroeit. Over een week of 5 wellicht de medische echo, ik hoop dat je toch enigszins kan genieten maar ik denk van wel, je bent zo positief en sterk!

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Hallo meiden..

Oenaaaaa!!!!! Wat super dat je er weer bent!!! En wat een vervelende periode heb je achter de rug! Kan het grote genieten nu beginnen?

Celeste, hoe klinken deze afspraken voor jou? Ben je het er mee een, voelt het goed deze beslissingen? Het overkomt je dan toch allemaal ook maar, he?

Gerda,

Hoe lang gaat je man op uitzending? Naar A? Uit-rotatie? Dat is dan bijna zo ver, toch?

Hier nog een paar dagen wachten voor de uitslag, spannend dus. Ik moet zeggen dat ik meer en meer vertrouwen krijg dat het goed zit (zei ze voorzichtig)

En ik ga er helemaal van uit dat wanneer ik een kindje krijg met downsyndroom je het met beide armen omsluit en alles alles voor het kind over heb en er zielsveel van houd. Het is en blijft mijn kind en daarvoor is de liefde onvoorwaardelijk. Maar op het moment dat ik inderdaad de keuze heb voordat het geboren is, kies ik er niet voor.

Ik waardeer je eerlijkheid enorm Mob en ik begrijp je helemaal wanneer je zegt dat je een positieve ervaring met je zusje hebt! Het gaat me ook niet om de handicap, het gaat me om de zorgen en de angsten en het feit dat ik het (ken mezelf) zo moeilijk zou kunnen loslaten, of dat ik de opvoeding fysiek niet aan zou kunnen, we zijn beiden rond de 40 en een kindje met veel verzorging niet kunnen volhouden lijkt me het allerergste. Het kind uit huis plaatsen zou ik verschrikkelijk vinden, en wie zorgt er voor als wij er niet meer zijn? Welke druk legt het op onze oudste dochter? Dergelijke zorgen maken dat we deze beslissing maken. En dat heeft niets te maken met het feit dat wij leven met een gehandicapt kindje niet zien zitten.

Ook weet je met down niet in welke mate het kindje zich kan ontwikkelen, ik heb ook mensen met down gezien in mijn werk die alle dagen in een rolstoel voor zich uit zaten te kijken en verder niets konden, ook niet konden praten.

En wat is leven als leven lijden wordt?

Vrijdag weet ik meer!!

Geplaatst

@Oena wat goed om weer iets van je te horen. Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest. Gelukkig ben je nu weer aan de betere hand. Die kilo's die je kwijt bent geraakt, kom je vanzelf wel weer aan...

@Kyra nog een paar daagjes en dan weten jullie eindelijk meer. Wat goed dat je nog zo positief denkt, meer kan je niet doen op dit moment helaas. We blijven duimen voor jullie en voor celeste natuurlijk.

@Celeste fijn dat je een goed en eerlijk gesprek met de arts gehad hebt en ook goed onder controle bij hem blijft. Heel veel sterkte en probeer een beetje te genieten.

@Gerreber morgen al lekker op vakantie met je man. Vervelend dat hij daarna al snel wordt uitgezonden. Hoe lang blijft hij dan weg? Hebben jullie al spullen gekocht/uitgezocht samen? Lijkt met wel extra lastig als je man in deze periode voor langere tijd weggaat. Geniet maar lekker van jullie week in Rhodos.

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Kyra

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

30-04 Bettyboopke: 1e afspraak vroedvrouw

@Oena je staat er weer tussen hoor. Moet je alleen je volgende afspraak er nog bij zetten.

@Sjors en Sjimmie veel plezier en succes met jullie echo morgen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden