Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gister met mijn man op mijn werk naar ons Hummeltje wezen kijken. Hij/zij groeit goed en beweegt flink. Het is echt leuk omte zien en we hebben dan ook een dik half uur gekeken en foto's gemaakt. Zaterdarmorgen vertrekken we op vakantie, jippie!. Laatste keer in een lange tijd dat we een verre reis maken. Na de vakantie zijn we p de helft en krijgen we de 20weken echo.

Ik hoop af en toe nog eens wat te kunnen meelezen en schrijven in Canada. Anders wens ik iedereen alvast veel plezier bij de komende echo's. En voor de sommige van ons sterkte met de rug en andere kwalen.

Groetjes Linda

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

linda een hele fijne vakantie en geniet ervan, misschien komen we elkaar nog wel tegen hahaha.

Hier gaat alles goed op de darmen na dan. Wij nog 2 weken en dan ook naar canada, heb er ook heel veel zin in.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Linda,

Een hele fijne vakantie!! Heerlijk zo lekker lang weg, genietervan.

Gerreber, akelig zeg die bloedingen. gelukkig klink je er redelijk relaxed onder en is er een goede verklaring voor. Hoop dat jullie nog voor het vertrek van je man weten wat jullie draakjes gaan worden. Ik begin ook wel erg benieuwd te worden en ga binnenkort ook nog maar eens zelf of door mijn vriend laten kijken of we er iets van kunnen maken.

Misschien wel een kleine reünie dus komende zaterdag? Gezellig hoor! Veel plezier allemaal en als jullie leuke ideeën opdoen, hier vertellen hoor!!

Ben lekker vrij vandaag en ga zo even langs babypark in Gouda. Moeten toch wel langzamerhand wat dingen gaan kopen en beslissen. Helaas hebben we afgelopen maandag een poging gedaan om de easy walker in mijn cabrio te passen maar dat is echt geen optie. Pffff.

Ach, alles voor de beepjes toch. Hopen ook deze week te horen of we het huis kunnen huren in Den haag, dus langzaam aan gebeurt er toch wel wat.

Meiden, pas goed op jezelf en jullie buik. Moet nog steeds wennen aan toch al zo'n dikke buik hoor. Misschien dat ik binnenkort een buikfoto durf te gaan plaatsen....

Liefs, Henkie

Geplaatst

Oh leuk Henkiepenkie! Ben benieuwd hoe hard jullie buikjes groeien.

Ik ben echt supertrots op m'n buikje, het begint nu echt te groeien.

Kan haast niet wachten tot ik echt een grote toeter heb, haha ....

Geplaatst

Helaas kan ik de babybeurs vergeten. Ik kan inmiddels niet meer dan 20 meter lopen en staan onder de douche is al te lang. Ik word bij de fysio behandeld met electroden en nadat ik de eerste angst had overwonnen moet ik zeggen dat het echt heel prettig is en ook een paar dagen pijnvermindering geeft.

haha, dus ik word heeeeeeeeel dik, want ik verbrand helemaal niets, maar eet genoeg. In mijn eerste zwangerschap was ik ook 25 kilo aangekomen en viel er daarna 30 af dus ik hoop dat het goed komt over een half jaar.

Over twee weken als manlief terug is een 20 weken echo. In eerste instantie mocht dochterlief er niet bij zijn. Maar toen ik vertelde dat ze al bijna 10 jaar is en ik meerdere echo's en een vlokkentest achter de rug had, wilde ze een uitzondering maken. Gelukkig!! We hadden haar beloofd dat ze mee mocht nadat de vorige afspraak bij de gyn onder schooltijd was.

Ik voelde mijn baby met 12 weken al bewegen, en nu is het spartelen echt optimaal begonnen!

Voelen jullie al leven?

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

31-05 Dafke32: controle VK

01-06 Céleste: controle gyn

02-06 Kyra: 2e controle VK

03-06 Chrissy: 2e afspraak verloskundige

09-06 Oena: 18 weken echo (controle hartje)

09-05 Chantal: controle gyn (16wkn)

14-06 Kyra: 20 weken echo.

17-06 Céleste: medische 20 weken echo

21-06 Henkie: 20 weken echo

23-06 Wilma: 20 weken echo

24-06 LindaJ: 20 weken echo

24-06 Henkie: controle gyn

28-06 Bettyboopke: 21 weken echo

29-06 LindaJ: controle VK

30-06 Chrissy33: 20 weken echo

30-6 Saab: 20 weken echo

BettyB: hoe vergaat het jou? Ik hoop zo dat je snel weer opknapt!

En Oena, hoe is het met jou?

Geweldig dat er al veel bezig zijn met de aanschaf van spulletjes. Ik nog niet. Ik wil nog even wat verder in de zwangerschap zijn :) Wellicht dat de 20 weken echo me gerust stelt?

Geplaatst

@Kyra,

Wat een enorme domper joh! Veel sterkte! Hoop dat je ondanks alles wel kunt blijven genieten.

Snoeske

Geplaatst

Hey Kyra,

Wat balen zeg dat je zoveel last hebt. Dat worden dan dus nog wel erg lange maanden voor jou. Red je het wel een beetje nu je man ook nog eens zo lang weg is?

Had je bij je vorige zwangerschap ook zoveel last van je bekken? Hoop dat de fysio wat meer verlichting gaat brengen, want zo is het bijna geen doen zou ik denken.

Heel veel sterkte!

Meiden, hoe was de babybeurs in het Noorden?

Gerreber, is de rust weer een beetje wedergekeerd? Hoop dat de bloedingen niet steeds terug gaan keren want dat is dan wel erg heftig en schrikken iedere keer. Zeker als je mannetje straks ook nog eens weg is.

Wij hebben vanmiddag babypark leeg gekocht :-)

Babykamertje, kinderwagen met alles erop en eraan, maxicosies, box etc. Heerlijk!

Nu nog even geduld tot we weten wat het gaat worden en dan kan de rest van rompertjes, lakentjes, denkentjes en kleertjes ook volgen. Mijn vriend maakt zich al zorgen.....

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hier gaat het weer een beetje beter, de sinusontsteking is aan het wegtrekken. Van al die antibiotica heb ik nu wel weer een vaginale ontsteking gekregen...jeuj...:eek:

Maar zalfje helpt goed, dus hopelijk binnen een paar dagen beterschap!

Kyra, vervelend dat je zoveel last hebt! Komt dat enkel door bekkeninstabiliteit?

Bij mij begint het ook al serieus pijn te doen. Bukken en door de knieën gaan lukt niet meer (tenzij met pijn in de rug). Binnenkort zal ik ook naar de kinesist (=fysio) moeten gaan. wibel

Maar eerst nog op vakantie :toothy9:

Dinsdag vertrekken we oor een 4tal weken, we weten wel nog steeds niet naar waar: Bretagne of Toscane...mmmm.... We gaan met onze eigen camper, dus kunnen nog op het laatste moment beslissen :) Hopelijk laten alle microben, bacteriën en virussen mij voor 4 weken eens gerust!!! Ik heb er genoeg op visite gehad en wil nu echt wel eens genieten!!!

Kyra, voel je al echt stampjes? Ik voel wel vaak van die vreemde plofjes in mijn buik, waarvan ik niet eens zeker ben of dat u on meisje is of mijn darmen... Wat voel jij dan juist?

Lieve meiden, fijn om te lzen dat het zo goed gaat met jullie! Houwe zo hè!!!

xxx

Geplaatst

Henkie,

wat hebben jullie gekozen voor de kinderwagen? Wij zelf lijken de voorkeur voor de Koelstra te hebben, maar wel benieuwd wat andere aanstaande tweelingouders gekozen hebben. En ook voor de box, hebben jullie een echte tweelingbox gekocht of toch gewoon een normale (of twee)?

Groeten,

Gerard

Geplaatst

Bah Kyra, wat ontzettend vervelend! Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat de behandelingen iets van verlichting kunnen geven meis.

Henkiepenkie; ik heb donderdag nog een lichte bloeding gehad, maar daarna al een paar dagen niet meer! Was bang dat ik zaterdag wel weer zou gaan bloeden, hadden vrijdag een feestje om mijn man heel veel succes te wensen.

Lang en druk dagje, maar ontzettend genoten!

Gister hele dag bij moeten komen, maar gelukkig geen bloeding gehad!

Wij hebben vorige week de urban jungle duo kinderwagen gekocht. Gewoon via marktplaats en ziet er nog super uit!

Daarnaast krijgen wij woensdag de meubeltjes voor de kinderkamer. De duobox etc komt waarschijnlijk ook al allemaal. Mijn man wil het liefst alles in huis hebben voor hij weg gaat...

Ook wel weer een lekker idee!!

Iedereen buikt inmiddels waarschijnlijk al lekker, en we mogen er trots op zijn meiden!! binnenkort maar eens foto's plaatsen??

fijne zondag en probeer te genieten van de welverdiende vakanties en groeiende buiken!

Geplaatst

Hey meiden,

Bettyboopke, het zit jou ook niet echt mee he... Hopelijk knap je lekker op tijdens je 4 weekse vakantie, heerlijk!! Ben jaloers! Geniet er maar lekker van, dat heb je wel verdiend. Lees ik het nu goed, weet jij al dat het een meisje gaat worden, cool!

Gerreber, gelukkig geen hevige bloedingen meer... Wij hebben ook getwijfeld tussen de urban jungle en easy walker, maar hebben uiteindelijk voor de easy walker gekozen.

Maakt denk ik niet zo heel veel uit tussen deze 2. Het enige is is dat de maxicosies ook op de urban jungle kunnen, maar weet niet hoeveel je dat in werkelijkheid zal gebruiken. Zo ook antwoord gegeven op jouw vraag wolfje. Wij hebben ook een tweelingbox besteld omdat ze daar dan langer in kunnen en dat lijkt me toch wel handig als je af en toe je handen een keer vrij wil hebben...

Bij ons komt alles ws in 1x straks ergens in augustus als we helemaal verhuisd zijn. Kijk er wel naar uit om het kamertje helemaal af te zien. Moet nog wel op zoek naar leuke dekentjes en zo. Chantal, ik, vind die van koeka ook erg mooi!! Daar moet ik mijn ouders maar eens op wijzen :-)

Vandaag een beetje matig weer. Dus nog lekker lui in de badjas op de bank, met een lekker ontbijtje. Ook lekker!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Foto-JCC6BKQ4-D.jpg

Hey Meiden hierbij bijt ik de spits af en zet ik de eerste buikfoto in onze topic.

deze foto is vandaag genomen en ik ben hierdus 15 weken zwanger en ik moet zeggen dat ik zelf wel erg geschrokken ben van mijn buik ( ben van mij zelf niet erg mager maar dit slaat alles hihi)

Geplaatst

Haai meiden!

Leuk dat de eerste foto te zien is nu! Lekker buikje idd! hihi. Smorgens valt het wel mee, maar 'savonds na een dagje eten en drinken denk ik ook oh jee! haha Nu 15 en halve week dus het gaat hier ook echt beginnen nu...

Wij zijn dit weekend ook op pas geweest om te kijken naar kamertje en wagen. Mensen...wat een keus zeg! Wij zitten met best wel een lengte verschil dus een verstelbare van Joolz leek ons wel een optie. Nog even vergelijken en bekijken en als we de sleutel van ons nieuwe nestje krijgen eind deze maand dan gaan we lekker alles bestellen!

Wordt hier dus ook een druk half jaar met verhuizen, groeien en bloeien!

:)

Even, petje af voor Gerreber, die het straks zonder mannetje gaat doen, met zn 3tjes natuurlijk. Maar toch. En dan ook nog die gekke bloedingen! Echt top hoe jij het doet allemaal!!

Groetjes

Geplaatst

he chantal, leuk dat je de spits afbijt!!! wel een flinke buik al zeg!!!

ook ik ben de slankste niet en heb ook best al wel een buik, alleen lijkt dat zo omdat mijn vetrol naar boven geduwd word haha.

het onderste deel valt nog wel mee. zal ook ff een foto laten maken!!

Geplaatst

wauwie Chantal, ook echt al een zwanger buikie! Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.. Zal mijn mannetje eens vragen of hij ook foto van mijn buikie wil maken ;-)

Saaab; dank je wel voor je lieve woorden. Het klinkt idd behoorlijk heftig, maar ik heb veel lieve familie en vrienden om mij heen. De zwangerschap zal mij er doorheen trekken en daarnaast jullie hier op het forum! alles is zo goed als al geregeld, dus het echte genieten is begonnen!

Werkse allemaal vandaag enneh... kom maar op met die foto's!

Geplaatst

Leuk hoor de eerste buikfoto. Ook ik zal eens vragen of mijn man een foto van mijn buik kan maken. Hij groeit flink nu! Vandaag nog even met 2 zwangere collega's naat elkaar gestaan. De ene is in juli uitgerekend en gaat volgende week met verlof. De tweede is nu ruim 20 weken zwanger en ik dan ruim 17. Nou, er staat me nog heel wat te wachten hoor, want mijn buikje was in vergelijking met die van hun nog heel bescheiden. Was wel erg leuk om even te doen.

Waren er verder nog meiden naar de babybeurs geweest? Ik vond het erg leuk, maar denk dat andere meiden het wel erg veel op Drachten en omgeving gericht vond zijn. We hebben wat leuke ideeen opgedaan en zullen nu moeten nadenken over welke vorm van zwangerschapsgym we gaan doen.

Verder heb ik vandaag nog een leuke wipstoel overgenomen van een collega. Het is een blauwe met Nijntje erop. Nou ben ik nog steeds geen fan van Nijntje, maar op de wipper is Nijntje gelukkig heel bescheiden te zien. Weer een aanwinst voor de babyuitzet.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Hoi meiden,

Gisteren weer een controle gehad bij de verloskundige. We zouden voor het eerst naar het hartje gaan luisteren. Het apparaatje werd op mijn buik gezet en ik lag vol spanning te wachten. Maar geen hartje te horen, nogmaals naar links en rechts, VK duwde nog even flink op mijn buik, maar nog steeds niets. Ik werd er behoorlijk angstig door en voelde de tranen al opkomen. VK besloot een echo te maken en daar was onze Frummel duidelijk aanwezig!! Gelukkig maar!! Via de echo konden we ook het hartje horen en hij/zij doet het prima! Wat een opluchting zeg.

En onwijs leuke foto's meegehad van de VK, zelfs een 3D, zo schattig.

Ik zal ook snel eens een foto van mijn buikje op de site zetten. Het begint nu allemaal goed te groeien, ben er zo ontzettend trots op.

Geplaatst

Hey Meiden,

Vanochtend controle gehad bij de VK. Bloeddruk gemeten, die was mooi en natuurlijk het hartje geluisterd. Het blijft bijzonder om dat te horen.

Vind het ook elke keer wel spannend die controles.

Over 2 weken weer controle, dan bij de Gyn. Ook hier al een bol buikje zichtbaar.

Eigenlijk wel grappig als je erover nadenkt: in het begin van je zwangerschap kun je haast niet wachten tot je buik zichtbaar is, en als het kindje er eenmaal is moet die buik zo snel mogelijk weer plat, ha ha.

Snoeske

Geplaatst

Hoi meiden,

Het kostte wat moeite maar heb mijn eerste buikfoto ook als schermafbeelding toegevoegd. Is al wel weer van een ruime week oud, dus niet helemaal representatief, maar vind hem hier al groot genoeg op......met uitpuilend navel :-)

Liefs, Henkie

Geplaatst

vandaag weer bij de VK geweest en na lang zoeken hebben we dan eindelijk voor het eerst het hartje mogen horen, pffffffff werd er helemaal emotioneel van.

Mag maandag 14 juni weer voor een echo bij de gyn, net voor onze vakantie gelukkig, want de dag erna zijn we een maand weg.

Hier gaat het buikje ook al behoorlijk groeien, heb ook behoorlijk pijn aan mijn buikbanden kan soms niet eens meer lopen of rechtstaan van de pijn.

maar goed alles voor het goede doel hahaha.

Gast Sannie66
Geplaatst

Even inbreken vanuit december. @Chantal, nou meid, ik ben nog geen 13 weken, maar ik heb ook al een behoorlijke toeter hoor! En dat is niet alleen van de 7 kg extra die ik de laatste maanden van de hormonen er 'extra' bij heb gekregen...

Nb. om verwarring te voorkomen zoals in het december topic; m'n nieuwe schermafbeelding is NIET mijn buikje hoor, maar vond het gewoon een onwijs mooie foto zo met dat voetje..

Geplaatst

Hey Sannie,

Meis hoe is ie nu met je las gisteren dat de vlokkentest toch wel erg pijnlijk was hoop voor je dat je snel een goede uitslag krijgt.

Ik was helaas al veelste zwaar maar naar jaren een eetstoornis te hebben gehad( gelukkig nu hellemaal onder controle) maak ik mij niet meer zo druk over die extra kilo's maar ik vind het juist zo grappig dat ik nu al z'n buik heb terwijl ik in de eerste 12 weken 6 kilo ben afgevallen en nu nog maar 1 kilo er bij heb en dus nog 5 tegaan tot mijn eigen gewicht.

@ Henkie en Chrissy mooie buiken hoor vind het zo bijzonder dat wij dit toch nog mee mogen maken!

@ S&S en Snoeske fijn dat alles goed was bij de controle en wat is dat mooie hé het hartje van je eigen uk horen kloppen ook wijkonden het niet droog houden toen we dit voor het eerst hoorde.

Ik zo weer even verder met de kamer op te ruimen waar straks de kleine komt te liggen kan haast niet wachten om de meubeltjes op te halen en te plaatsen en dan alles in te gaan richten.

iedereen een fijne avond

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden