Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben vandaag weer een echo gehad, helaas kon ze nog niet zien wat het gaat worden. Hopelijk met de 20 weken echo. We willen het denk ik wel bekend maken.

Ik weet nu zeker dat ik toch een nov mama zal worden omdat ik met een keizersnede moet bevallen en die zal in week 37 gepland worden. Dus rond 12 nov al.

Wel makelijk dat ik daar nu niet meer over hoef na te denken.

Wij gaan lekker een maand genieten in canada, meiden heel veel plezier met jullie echo's en voor de vakantieganger lekker genieten.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fijne vakantie Sjors en Sjimmie. Ook lekker naar Canada ... ik ben jaloers, ha ha ha. In ieder geval hoop ik dat je heerlijk zult genieten daar.

En wat fijn dat je al een beetje weet wanneer je gaat bevallen. Die keizersnee is dan minder prettig, maar als de situatie daarom vraagt, dan is het niet anders. En jammer dat de kleine niet wilde laten zien of het een jongetje of meisje is. Hopelijk hebben jullie bij de volgende echo een beter zicht. Ben wel benieuwd wat jullie gaan krijgen, net als bij alle anderen trouwens.

Geplaatst

Meiden vinden jullie ook dat de tijd zo ontzettend snel gaat? Ik ben vandaag precies 16 weken, het vliegt echt voorbij!

Het kamertje, de box en de kinderwagen zijn inmiddels besteld en worden half juli verwacht. Kan echt niet wachten om het kamertje in te gaan richten.

Hebben jullie al een idee wat voor kleuren etc. jullie willen gebruiken op het kamertje? Wij verwachten een meisje en hebben gekozen voor de kleuren zilver en paars. De meubeltjes zijn hoogglans wit met zilveren handgreepjes. Ben er zo trots op.

Verder ben ik echt super trots op mijn buikje, het begint nu allemaal goed te groeien opeens!

Geplaatst

Hey meiden,

Iedereen die op vakantie gaat: een fijne vakantie gewenst.

Vanochtend weer controle gehad bij de Gyn. Heb weer even mogen spieken naar de kleine. Hij/zij zwaaide zelfs even, ha ha. Het zag er allemaal goed uit gelukkig. Kindje was goed beweeglijk. De Gyn kon nog niet goed zien wat het wordt, dus nog even geduld tot de 20 weken echo.

Mijn buik begint ook behoorlijk te groeien, gaat wel snel ineens zeg.

Lfs Snoeske

Geplaatst

hoi allemaal

hier ben ik ook weer eens, ik heb een paar dagen zonder internet gezeten, de hond had de router gesloopt.

maar ik lees dat er zeer verdrietig nieuws was van celeste??

ik kan het niet vinden nl.

groeten wilma

Geplaatst

Hoi Gerreber,

het gaat redelijk met me, de ene dag beter als de andere natuurlijk, deze periode voelt weer heftiger, ik denk omdat ik richting de uitgereknde datum ga..(4-7-2010).

Het gemis is enorm uiteraard, vandaag zou ik 37 weken en 3 dagen zijn maar toch ondanks het verdriet en de pijn denken we echt dat we er "goed" aan gedaan hebben om weer een poging aan te gaan (ik wordt ook ouder) en we zijn er van overtuigd dat iedere nieuwe poging, op welk moment dan ook heel beladen is.

Het is wel heel onwerkelijk en het is nu ruim 3 maanden en 3 weken geleden dat ze geboren en overleden zijn maar het voelt vaak of het veel korter geleden gebeurd is.

We kunnen alleen maar hopen dat het goed met ze gaat, dat ze nog steeds samen zijn en dat er misschien in de toekomst een broertje of zusje voor ze komt....

Lief dat je er naar vraagt, ik lees overal wel wat mee maar reageer niet altijd (is zo veel!)

Fijn dat bij jullie nu alles min of meer gereed is, dan kan je man met een

gerust hart van huis, let je goed op jezelf en je hummeltjes!!!

groetjes

Geplaatst

Meiden!

Sinds een tijd weer op de site en dan lees ik het afschuwelijke bericht van Celeste!

Lieve Celeste: wat ontzettend oneerlijk dat je weer een strijd hebt moeten leveren en hebt moeten verliezen.

Dan denk je dat je door de magische 12 weken-grens bent en dan nog kan er zoiets afschuwelijks gebeuren!

Pff...over mij: de 20 weken-echo inmiddels gehad. Alles gelukkig gezond en de voorspelling van de jongen is een goede. Overduidelijk het geslacht te zien :)

Dochterlief mocht bij hoge uitzondering mee en toen de echo-scopiste uitriep dat ze duidelijk 'een piemel' zag was dochterlief erg ontzet. Op de terugweg zei ze: dat zég je toch niet zomaar! En dan er ook nog naar kijken! Ik trek mijn onderbroek toch ook niet uit en laat mijn vagina toch ook niet zomaar zien?

haha, ik heb haar groot gelijk gegeven en gezegd dat het inderdaad schaamteloos was :))))

Met mijzelf gaat het niet goed. Ik ben inmiddels al niet meer aan het werk, omdat de pijnklachten onhoudbaar zijn geworden. En dat met een 'zittende functie'!

Ik maak me wel zorgen over het feit dat ik 'slechts' op de helft ben...hoe gaat het eruit zien? Hoeveel pijn ga ik nog krijgen?

Maar goed: na een lang en slopend traject ben ik zwanger geworden en is onze aanstaande zoon kerngezond en zit het goed opgeborgen. Tel mijn zegeningen wel na het bericht van Celeste.

We hebben ook de kinderkamer uitgezocht. Dochterlief gebruikt haar babykamer ook nog steeds, dus we zochten een kamer waarvan de kast en de commode langer bruikbaar is en niet na 2 jaar weg moet. Dat is dus gelukt.

Ook de wandelwagen gekocht. Het is een Stokke Xplory geworden. Wat een geweldig ding zeg! Bij dochterlief hadden we de buggaboo. Maar deze is erg handig ivm het enorme lengteverschil tussen manlief en mij. En de wandelwagen kan zo laag dat dochterlief er ook mee kan lopen. Dat is toch ook super!

BettyB....potverdrie wat zul je geschrokken zijn! Jij krijgt je kindje ook niet bepaald kado zeg! Maar wat zal het uiteindelijk een prachtkado worden!

Henkie: 2 jochies!!!!

Erg geweldig om te lezen dat we al massaal geld aan het uitgeven zijn voor onze toekomstige beeb.

Zijn jullie er al uit mbt namen? Hier wil het maar niet lukken. Het meisje was een makkie, maar ja :icon_biggrin: het wilde een jochie worden. Nog 20 weken te gaan voor een passende naam....zucht! Ben ik de enige die er moeite mee heeft?

Tot snel!

Geplaatst

he hallo

Kyra leuk weer wat van je te lezen, fijn dat met jullie zoontje!! alles goed is. leuk zeg een jochie. wel balen dat je zelf zoveel pijn hebt zeg. sterkte daarmee.

ik ben erg onrustig van binnen, moet nog een week wachten tot de 20 weken echo maar vind het echt eng, zal alles wel goed zijn??

en tja namen haha ik heb er wel mooie gevonden maar mijn man weetmaar niks en ik wil dat hij ook met suggesties komt , komt wel zegt ie,

groetjes wilma

Geplaatst

Hey Kyra,

Wat leuk dat je ook weer op het forum bent!

Wij zijn ook al druk wezen shoppen, het kamertje, de box en de kinderwagen zijn al besteld.

Ook de naam staat al vast, daar waren we al heel snel uit. De naam ooit eens op tv gehoord en niet meer vergeten.

Sinds afgelopen vrijdag weten wij dat we een meisje verwachten. Nu zijn de kleuren voor de kamer ook bekend, de ene muur wordt donker paars, de andere muur krijgt een zilveren tint.

Wel vervelend voor je hoor dat je nu al zoveel last hebt.

En wat een leuke reactie van je dochter na de echo!

Geplaatst

Hoi Kyra,

Wat ontzettend vervelend dat het niet lekker gaat met jou. Lijkt alles voor elkaar en dan dit, bah.

Doe rustig aan!

Groet

Lisette

Geplaatst

Vanmorgen voor het eerst iets voelen kriebelen in mijn buik. Na een tijdje mijn hand en de hand van mijn mijn op mijn buik te hebben gelegd, voelde we beide een zachte "plop". Nu ik na het eten ff op bed ging liggen op onze hotelkamer, voelde we het duidelijker en vaker achter elkaar. Echt super! Nu weten we tenminste dat er iets leeft daarbinnen. De 20 weken echo duurt toch lang voor mijn gevoel dan.

Nog enkel dagen en dan komen we weer naar huis. Hopelijk zijn we snel terug iin ons ritme, hier hebben we namelijk 9 uur tijdsverschil. We hebben nog enkel dagen vrij en zijn dan van plan om na de echo voor vanalles te gaan kijken en te gaan kopen.

Kyra leuk om weer iets van je te horen. Wel heel vervelend dat je zoveel pijn hebt.

Mijn man en ik hebben al eigenlijk vanaf we begonnen zijn al namen voor beide geslechten. Maar wie weet komen we nog andere mooie namen tegen.

Dafke welke kinderwagen heb jij gekocht? Leuk dat jullie een meisje krijgen. Ben benieuwd welk geslacht het meest voor gaat komen uit het uitgerekend in November topic.

Sjors en Sjimmie een hele fijne vakantie gewenst. Canada is echt super mooi, vooral de nationaal parken Jasper en Banff. Mijn man en ik hebben al verschillende dieren gezien en ook al 6 wilde beren de afgelopen dagen, echt super!

Nou ik ga er weer vandoor, bijna bedtijd hierzo.

Groetjes aan iedereen.

Geplaatst

Hallo meiden,

Kyra wat vervelend dat jij je niet goed voelt en zoveel last hebt. Ik hoop dat je ondanks de pijn toch een beetje kan genieten van je zwangerschap.

Linda wat super dat jij je kleine wondertje hebt gevoeld en dat ook je man het voelde! Zal erg bijzonder zijn.. Geniet nog maar even lekker van jullie vakantie!

Bij ons alles z'n gangetje. Mannetje is nu echt weg en gelukkig nog wel elke dag kunnen skypen. Daar waar ik al heel vroeg onze 2 kleine draakies voelde, voel ik ze nu bijna niet meer. Schijnt te komen omdat mijn placenta nu omhoog trekt naar de voorkant. Zal blij zijn als de echo woensdag weer goed is!

Wij hadden al namen bedacht, voordat we wisten wat het is.

Het is en blijft moeilijk, je geeft het je kind voor de rest van zijn/haar leven mee.

Verder ben ik 2 uur per dag minder gaan werken in de hoop dat mijn hoofdpijn daarmee verdwijnt!

Meiden veel succes en geniet van de wedstrijd morgen!!

Geplaatst

Hey meiden.

Ook weer een berichtje van mij ben namelijk zo druk dat ik gewoonweg de puf niet kan vinden om hier elke keer wat te schrijven ( lees wel mee hoor!!!!)

Kyra, meis wat goed om weer iets van je te lezen maar wat vervelend dat jij zo veel pijn hebt hopelijk is je mannetje weer thuis om je goed te verzorgen:;)

Moest wel lachen om de opmerking van je dochter gewoon mooi hoe kinderen denken.

Gerreber, Wil even zeggen dat ik je een kan je vind hoor nu je man voor een paar maanden weg is hopelijk kunnen jullie veel skypen en is de echo woensdag helemaal goed.

Meis goed dat je aan je zelf denkt en wat minder bent gaan werken.

Linda, Jullie vakantie zit er alweer bijna op wat vreselijk jammer zeg maar zo te lezen hebben jullie erg genoten.

Ook hier voel ik nu z'n twee weken onze uk bewegen maar mijn hub heeft het nog niet gevoeld elke keer als hij zijn hand op mijn buik legt dan is onze uk weer rustig( leker net zo eigenwijs als de moeder krijgt het misschien toch nog iets van mij mee;))

Dafke, wauwwww een meisje wat leuk!!!!

Wij hopen maandag ook te horen wat wij gaan krijgen we hebben hiervoor extra een pretecho geboekt omdat ik niet wou wachten tot ik 20 weken zou zijn.

Leuk dat het inkopen is begonnen.

De kleuren voor onze kamper hadden we al voor dat we zwanger raakte bepaald( ik voornamelijk hihi)

Wij hebben de muren wit en op de vloer ligt in het hele huis pakket wij gaan dan ook een breede plank antra schilderen en hier komt een zilveren tekst op verder zijn de meubels wit ( overgenomen van vrienden) en de gordijnen worden ook antra met zilver. Verder heb ik ook al de wiegbekleding gekocht ook deze is wit met zilver en antra en nadat wij weten wat het gaat worden komt er een accent kleur rose/blauw bij.

Wilma, ook ik ben erg zenuwachtig voor de 20 weken echo en vind het dan nu toch ook echt allemaal te lang duren vandaag dus ook die pretecho.

Meiden verder gaat het hier eigenlijk best goed heb wel last van BI en ga dan ook elke middag 2 uurtje liggen en probeer zoveel mogelijk af te wisselen met mijn houding maar als het dan zo vreselijk druk is in de zaak dan sta ik toch het grootste deel van de dag en moet ik het zeker in de avond en nacht weer opvangen door niks te doen en echt te rusten.

Hier nog twee weken voor we op vakantie waarschijnlijk gaan we naar Engeland wil nog heel graag naar London en die omgeving, maar bij ons is nooit iets zeker het kan ook zo maar op het laatste moment veranderen.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben en hopelijk gaat alles goed met iedereen!

Geplaatst

Haai meiden.

Zijn er meer meiden die zo slecht slapen? Ik ben gewoon steeds van 4 uur tot 6 uur wakker. Plas stop om 4 uur meestal, en dan weer in slaap komen is echt een probleem. Dan lig ik maar te fantaseren over alles. Wat voor leuke dingen we straks met zn 3en gaan doen en het kamertje. Ons huis wat we gaan verbouwen, over 2 weken krijgen we de sleutel! :)

Met de 13 weken echo had onze echo meneer ons verteld dat mijn gevoel fout zat en dat hij dacht dat ons beebje een meisje zou zijn. En aangezien de afgelopen 5 weken dat niet uit mn hoofdje te krijgen was en wij ook de 20 weken echo iets te ver vonden hebben we ook een pretecho/geslachtsbepaling laten doen!

Eerst zei ze; oh ja idd. Het is een meisje.. kijk hier 3 streepjes. Oh wat een leuk druk kindje. Kijk, ze gaapt en ze haalt dr schoudertjes op! hihi. Ohw! Wacht eens! Nee! het is een jongen!! Kijk hier, een piemeltje en balzakje! NOu wij helemaal verbaasd natuurlijk. En het is dat het op de foto duidelijk te zien is, anders zouden we het niet geloven. haha.

Nu voor de zekerheid de 20 weken echo toch maar afwachten. Maar wij denken dus half november een :bcbbboy2: te verwelkomen! :D

groetjes, Saab

Geplaatst

Hey Saaab,

Hartstikke leuk man! Een jongen! Zat je toch goed met je gevoel.

Ik had afgelopen dinsdag een echo bij de Gyn. en die kon het bij onze beeb nog niet zien. Dus wij moeten echt afwachten tot de 20-wekenecho. Ben heel benieuwd.

Het slechte slapen heb ik gelukkig geen last van, slaap beter dan ooit. LIjkt me wel ontzettend vervelend. Zeker als je er ook nog bij moet werken.

Goed weekend alvast iedereen!

Lfs Snoeske

Geplaatst

Heee meiden,

Weer even een kort berichtje..

Saab een jongetje wat leuk!!! je gevoel zat dus gewoon goed :D

En wat het slapen betreft, ik slaap veel en droom veel. 1 tot 2x in week slaap ik echt heel beroerd en zie ik elk uur van de klok.

En voelen jullie de kleintjes al?

Geplaatst

snoeske, wat spannend dat ze het nog niet konden zien zeg! gelukkig niet meer zo lang wachten tot de 20 weken echo.

Ik vind het zo knap als je het als verassing kan houden voor jezelf. Dan is het bij de geboorte zo'n mooi moment.

Wie weet, als we hopelijk ooit nog een keer zwanger mogen worden...

En gerreber, nu sinds een weekje voel ik bewegingen die zeker door het kleintje komen! Echt een bijzonder en heel mooi gevoel.

En jij, aangezien je 2 van die ukkies in de buik heb?

Geplaatst

Hey meiden,

Saab wat geweldig een jongen er leuk hoor!!!!!

Wij hebben vanmorgen onze pret echo gehad en ze zijn er voor de 100% zeker van dat wij een .........krijgen.

Helaas moet ik het hier weg halen er lees inderdaad iemand mee uit mijn omgeving en heeft mij hier al op aangesproken. baal er enorm van !!!!!!

hij/zij was nu al erg eigenwijs en lag namelijk heerlijk te slapen op de buik tegen de placenta aan en zelf naar gehuppel en geduw draaide uk elke keer weer op de buikje wel hebben we een paar mooie 4d foto's mee gekregen een een CD-Rom met bewegende beelden dus we kunnen nog vaak naar haar/hem kijken.

Ga zo even bellen met mijn donor dat we een mooie echo hebben gehad maar ga toch proberen niks te zeggen ( als mij dat lukt terminste)

Geplaatst

Hey Meiden,

Wat geweldig Chantal dat je nu weet wat het wordt. Ik begin steeds benieuwder te worden naar het geslacht van ons ukje.

Hier ook de beeb al gevoeld. Al een week of 2. Vooral als ik bijv. s'avonds rustig op de bank zit, of al ik op bed lig. Wel fijn hoor als je de beeb voelt, geeft toch een stukje bevestiging vind ik zelf.

Lfs Snoeske

Geplaatst

Een meisje voor Chantal!! Wauw, gefeliciteerd!!

Ik voelde de kleintjes al rond de 14 weken. Vorige week weer helemaal niet, maar mijn placenta schijnt omhoog te komen en aan de voorkant te liggen. Ze zullen dus wat harder moeten trappen en spartelen.

Gister gelukkig weer leven gevoeld. Het gekke is dat ik het voornamelijk aan de rechterkant voel. Ze beginnen wat harder te trappen.. heerlijk dat gevoel!

Kijken hoelang we het nog echt prettig vinden ;-)

Geniet van het mooie weer meiden...

Morgen mag ik weer voor een echo!!

Geplaatst

hoi allemaal,

ook hier word ons ukkie gevoeld, ik voel het sinds de 18e week en de laatste dagen echt elke dag wel een keer, al hoefd dat nu nog niet in dit stadium.

vanmiddag ben ik voor controle geweest, heb het hartje weer gehoord, wat een heerlijk geluid!!!! morgen heb ik de 20 weken echo, spannend!!!!!! het geslacht blijft een verrassing!!!

liefs wilma

Geplaatst

Hei!

Leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat met de november dames. Maar eeeh...Gerreber en snoeske, chantal heeft het geslacht weggehaald omdat er iemand uit haar omgeving mee leest. Misschien kunnen jullie dat ook nog doen?

Geniet!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden