Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wauw meiden! wat een mooie buikies al... kan nu toch niet achter blijven. Zal mijn man even vragen voor een foto.. zijn ze makkelijk op het forum te zetten?

Wat fijn dat een aantal hun kleintjes weer gehoord en/of gezien hebben!

Ik kan niet wachten tot volgende week donderdag... mogen wij ook weer even gluren.. Blijft toch elke keer weer spannend!

Geniet ervan meiden!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Waaauuwww....meiden wat een geweldige buikfoto's!

Erg leuk om te zien.

Zelf heb ik nog geen buikfoto gemaakt. Manlief komt over twee weken thuis en ik zal dan de eerste buikfoto maken en heel mischien zelfs 1 plaatsen. haha, ben ik de enige die die dikke buik helemaal niets vind??

Vanmiddag naar de verloskundige en ik hoorde dat ik wellicht op de weegschaal moest.....zucht....ik was 59kg toen ik aan de ivf begon en heb met 69 kg de weegschaal de deur uit gedaan tijdens ivf 2...Weet inmiddels echt niet hoeveel ik weeg..

BettyB

Ja, het zijn idd de plokjes en plofjes. In het begin wat te verwarren met onrustige darmen oid. Mij is verteld dat je dat met een tweede eerder, sneller en beter komt en bij mij klopt dat idd. Ik heb nog even terug gekeken in mijn zwangerschapsdagboekje van de zw.schap bij mijn dochter en daar voelde ik voor het eerst iets vaags met 17 weken.

Mijn vriendin is zwanger van de 3e en bij haar konden mensen haar babietje met 17/18 weken al via de buik voelen. Dat is echt snel!!

Zijn jullie er al een beetje uit met de namen?

Of had ik dat al eens gevraagd?

Vind het hartstikke moeilijk. Er is maar 1 knalfantastische naam en die is al vergeven voor mijn dochter....en nu met een jongetje op komst weet ik het écht niet!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Wat een leuk om jullie buiken te mogen zien! Wellicht dat wij komende week een eerste foto gaan maken... We vinden het nog steeds spannend na alles wat er in het verleden gebeurd is en zijn dus een beetje afwachtend.

Gisteren weer een goede controle gehad. Kleintje groeit goed en op de echo geen bijzonderheden te zien... We blijven dus uitgaan van het positieve! A.s. maandagavond heb ik een afspraak gemaakt voor een pretecho; gewoon om eens "leuk" naar ons wondertje te kunnen kijken en om te weten wat het gaat worden! In het ziekenhuis worden we goed gecontroleerd maar ik wil ook wel eens gewoon ontspannen gluren;-) De cerclage doet z'n werk en houdt de boel mooi dicht. Hopen dus dat dat nog een hele poos zo blijft. Gisteren ook de eerste prik met Proluton gehad, auw want die wordt in een spier gespoten!

Meiden die op vakantie gaan, lekker genieten van de tijd samen! Gezien de wekelijkse controles en de risico's van deze zwangerschap blijven wij lekker thuis. Als de 20 weken echo op 17 juni a.s. geen bijzonderheden laat zien dan gaan wij ook eens aan het kamertje beginnen!

@Gerreber, alles rustig bij jou? Geen bloedingen meer gehad? Een collega van mij is momenteel ook zwanger met een voorliggende placenta en zij is al vrij snel heel wat minder uren gaan werken (ik geloof max 2 uur per dag) om bloedingen te voorkomen. Mag jij nog wel werken of ook thuis rustig aan doen? Sterkte in elk geval, zeker nu je lief weg gaat!

@Kyra, helpt de therapie je een beetje?

Meiden, geniet lekker van het zonnetje de komende dagen! Even een beetje kleur opdoen (maar wel goed smeren!).

Lieve groet,

Geplaatst

Uitgerekend:

01-11-2010 Kyra

01-11-2010 Bettyboopke

03-11-2010 Oena

05-11-2010 Céleste

06-11-2010 Chrissy33

08-11-2010 Henkiepenkie

08-11-2010 Wilma82

12-11-2010 Denise

13-11-2010 Linda J

13-11-2010 Niki

19-11-2010 Saaab

22-11-2010 Chantal

25-11-2010 Gerda

26-11-2010 Josee

27-11-2010 Snoeske

28-11-2010 Sjors en Sjimmie

30-11-2010 Dafke32

Volgende afspraak:

02-06 Kyra: 2e controle VK

03-06 Chrissy: 2e afspraak verloskundige

07-06 Céleste: pretecho

09-06 Oena: 18 weken echo (controle hartje)

09-05 Chantal: controle gyn (16wkn)

09-06 Céleste: controle gyn

14-06 Kyra: 20 weken echo.

17-06 Céleste: medische 20 weken echo

21-06 Henkie: 20 weken echo

23-06 Wilma: 20 weken echo

24-06 LindaJ: 20 weken echo

24-06 Henkie: controle gyn

28-06 Bettyboopke: 21 weken echo

29-06 LindaJ: controle VK

30-06 Chrissy33: 20 weken echo

30-6 Saab: 20 weken echo

En het lijstje weer even bijgewerkt!

Geplaatst

ahum, ik heb dus ook een buikfoto geplaatst, het is een mega foto geworden haha, weet niet hoe ik dat kleiner maken moet.

en kunnen jullie onder mijn vetrol al een buikie ontdekken???

groetjes wilma

Gast Sannie66
Geplaatst

@Chantal, nee die vlokkentest was geen suc6. Ben blij dat deze weer voorbij is. Nu is het wachten op de uitslag �of het een jongen of meisje wordt. Ben z�rschrikkelijk nieuwsgierig...

@Wilma, mooie buik hoor en haal die armen maar weg hoor... gewoon lekker trots showen, doe ik ook (en nee, mijn schermafbeelding is niet mijn buik, maar zit er niet ver naast :-)).

Geplaatst

Wilma, mooie buik hoor en die vetrol van mij is ook niet weg, maar die is richting de zijkant gedrukt vrees ik. Die zullen we vast wel weer tegenkomen na de bevalling. En verder heb ik ook even moeten stoeien met het formaat van mijn foto. Mijn lieve mannetje heeft me gelukkig geholpen.

Sannie, wat vervelend van die vlokkentest. Mag ik vragen waarom je die hebt laten doen? Is dat vanwege je leeftijd of vanwege een slechte uitslag van een combinatietest?

Celeste, fijn dat de huidige controles allemaal steeds zo positief zijn. Dat geeft de burger weer moed. Wanneer is de 20 weken echo?

Kyra, wat lastig joh dat je al zoveel last hebt van je bekken. Merk je verbetering met fysiotherapie of extra rust? En wat leuk om je verhalen te lezen over het voelen bewegen van je kindje. Ik voel trouwens nog steeds niks en begin wel wat ongeduldig te worden. Misschien wordt dat minder als ik morgen het hartje weer heb horen kloppen bij de VK. Was jij daar trouwens vandaag nog heen geweest?

Ik wil ook graag nog even de meiden die al snel op vakantie gaan een hele fijne vakantie toewensen. Wij gaan over 2 weekjes weg. Heb er enorm veel zin in en besef ook heel goed dat het de laatste grote vakantie is die we samen gaan meemaken (althans totdat Dinges te oud is om nog mee te gaan). We hebben nog wel even een weekendje weg geboekt naar Duitsland in september, om daar te vieren dat we dan 5 jaar getrouwd zijn. Allemaal leuke dingen dus.

Groetjes,

Chrissy

Geplaatst

Meiden,

Super leuk al die mooie groeiende buikies!

Voor degenen die en vacance gaan, geniet en lekker uitrusten!

Celeste, veel plezier bij de pretecho, idd maar eens lekker ontspannen genieten van jullie kleine ukje, zonder al die medische toeters en bellen. Enjoy!

Kuzz, Henkie

Gast Sannie66
Geplaatst

@Chrissy, wij hebben geen combinatie test gedaan; dat is toch alleen maar een indicatie. Wij hebben de vlokkentest idd vanwege mijn leeftijd laten doen...

Gast Sannie66
Geplaatst

@Lisette, binnen 14 dagen oftewel binnen 10 werkdagen. Ik hoop eerder. Een vriendin van me die gister bij me was, heeft het destijds ook laten doen (ook zwanger op zeer late leeftijd) en die had binnen een week de uitslag binnen...

Geplaatst

Sannie, spannend hoor dat wachten op de uitslag. Maar ik hoop dat er dan een goede uitslag binnenkomt.

Ik ben vandaag weer bij de verloskundige geweest. Alles was helemaal prima. Mijn baarmoeder lag een stuk hoger dan de vorige keer. En het hartje klopte mooi regelmatig. 30 juni mag ik weer. Dan hebben we 's middags de 20 weken echo en 's avonds weer controle bij de VK. Echt een babydagje wordt dat.

Geplaatst

he sannie wat spannend ja weer!! ik duim mee voor een goede uitslag.

chrissy. super dat alles goed is met dinges!!! heerlijk he, eindelijk!!!!!

liefs wilma

Geplaatst

Goed om te horen dat het met iedereen goed gaat. De 20weken komt voor velen van ons nu dichtbij. Ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren, want dan moet ik veel te veel lezen. We hebben nu maar kort internet hier in Canada.

Met mij en ons Hummeltje gaat alles goed. Ik ben alleen in New York de eerste dagen 2 keer bijna flauw gevallen, waarschijnlijk een combinatie van warmte en lage bloeddruk. Nu heb ik nergens last van, alleen wat sneller buiten adem. Het eerste wat we gekocht hebben is een rompertje met I love New York erop.

Dat iedereen maar lekker mag genieten.

Groetjes Linda

Geplaatst

Sannie, ik duim voor een goede uitslag!

Linda; jij zit lekker in Canada!! geniet ervan meis en denk goed om jezelf en je kleintje... maar vooral, geniet!

Chrissie; wat fijn om te horen dat het weer goed was met je beeb! is toch weer lekker en een geruststelling!

Hoe gaat het met de andere meiden hier?? Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik een vast contract krijg met ingang van 1 juli!!! super blij ben ik dus!! Had net een verlenging van een jaar gehad, maar mijn manager vond dat ik een vast contract verdiend had, ondanks de zwangerschap.. Wauw, ik heb het echt getroffen wat dat betreft!!

Verder gister een onzeker dagje gehad. Zo'n raar gevoel dat het niet goed zou zijn met de kleintjes, wil zo graag even zien dat ze het goed doen! hebben jullie die onzekere dagen ook gehad?? Vandaag wel weer bandenpijn en hoop dat de kleintjes straks weer even tegen mijn buik kietelen...

Geniet van jullie weekend!

Geplaatst

Wat een top werkgever heb jij Gerreber! Gefeliciteerd met je contract!!

Wat betreft de onzekere dagen, dat had ik gisteren toevallig. Nu is het weer over hoor. Ik zie dat mijn buik nu echt al een "bolletje" wordt in plaats van twee rolletjes boven elkaar ....

We hebben 17 juni een pretecho, dit is dan ook meteen om te weten of het een jongen of een meisje wordt. We hebben absoluut geen voorkeur, maar ik ben zo nieuwsgierig.

Meiden geniet lekker van het zonnetje!

Geplaatst

Meiden HELLUP!!!

Wie weet hoe ik foto's kan plaatsen? Heb gister eindelijk de buikfoto gemaakt, maar krijg het nu niet hier geplaatst. Heb al wel een mijnalbum opgestart..

Goed weekend allemaal..

Geplaatst

He Gerreber,

Ik heb de link geplaats die onder de foto staat met de tekst voor plaatsing op een webpagina of zo iets dergelijks.

Succes en ik ben benieuwd naar jou buik!!!!

Geplaatst

Volgens mij moet het nu lukken!!

Dank je wel voor je antwoord Chantal..

Het is super mooi weer, moeten er nog maar even lekker van genieten ;-)

Foto-ZXXSGNEY-D.jpg

Geplaatst

Hey Gerreber, supermooie buik :)Wij zitten intussen in dolce italia. Lekker genieten en superromantisch met zijn drietjes! Gisteren de dag afgesloten met een liefdevol vrijpartijtje.Helaas eindigde het allemaal een beetje in mineur................................................................................................................................................................................................................Na het vrijen naar de wc en was er bloed op mijn wc-papiertje...helderrood, zoals waterverf. Ik schrok me te pletter!!!Vanacht geen bloed meer gezien. Vanochtend bij het plassen weer wel: nog steeds helderrood, maar wel wat slijmerig.Tot nu toe heb ik eigenlijk nog maar twee druppeltjes bloed in mijn slip gezien, maar heb wel nog steeds een beetje helderrood-slijmerig bloedverlies bij het afvegen na het plassen.Ik heb mijn huisarts vanochtend gebeld en die zei dat het geen kwaad kon, zolang het zo weinig bloed is, ik geen buikkrampen heb en het bloeden geen daaaagen blijft aanhouden.Maar toch voel ik me zoooooo onzeker! Heeft iemand van jullie dit ook al gehad? Weten jullie hoe lang dat dat dan kan blijven bloeden?Alvast heeeeeeel hartelijk bedankt voor reacties!!!

Geplaatst

Ohw bettyboopke... je schrikt je helemaal rot en de angst is er dat het mis gaat. Ik heb laatst ook bloedingen gehad en omdat mijn placenta laag ligt is ons geadviseerd om niet meer te vrijen :(

Hierdoor kan je net een bloedvaatje of iets raken waardoor je kan gaan bloeden. Bij mij duurde de bloedingen een halve dag..

Hoop ook echt dat dat het is en je toch nog kan genieten van je vakantie!

Geplaatst

Foto-IK7QT4F3.jpg

Hallo meiden, ik doe ook maar even mee met mijn 15-wekenbuikje!

Leuk he, die verschillen onderling

Goed weekend allemaal en geniet van het mooie weer.

Snoeske

Geplaatst

Hey meiden,

Mooie buiken allemaal hoor. Ga binnenkort ook maar weer eens een nieuwe maken want het gaat hard...

Bettyboopke, wat vervelend van die bloeding. Ws heeft het idd met een bloedvaatje te maken en de vrijpartij.... Hopelijk gaat het snel over.

Heb gisteren even door mijn vriend een echo laten maken en we zijn er allebei vrijwel zeker van dat het 2 jongens gaan worden. Helaas dus geen baby-UGG's...

Maar wel helemaal super hoor! Opvallend trouwens dat in onze omgeving alleen maar jongens geboren worden. Alle vrienden en broers en zussen hebben jongens, op 1x een meisje na. Toch wel bijzonder.

Fijn weekend nog allemaal. Ik ben helaas aan het werk :-(

Liefs, henkie

Geplaatst

Even een korte reactie vanuit dolce italia :)Bloeden is gisterenmiddag gestopt. Dus idd van het vrijen. OEF!!!Nu genieten van de vakantie!Tot snel xxx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden