Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauwww Dafke kwam even kijken of je kleine er al was maar lees dat het dan nu toch echt gaat gebeuren!!!!!!

Meid nog even en dan ben jij ook Mamma!!!!

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dafke ik ga het forum ook weer extra in de gaten houden. Zet hem op meid! Nog even en we sluiten het zwanger zijn echt af en gaan hopelijk verder met het delen van alle lief en leed over onze kinderen.

Geplaatst

Owwwwwwwwww dafke spannend. Nog heel even en dan mag jij ook je kleine wonder in je armen houden.

Hoop dat alles voorspoedig gaat voor je en dat we snel wat van je horen.

Heel veel succes en liefs.

Geplaatst

wauw Dafke, je had vlak voor me aan geschreven vanmiddag, kom ik net achter. ik hoop voor je op een spoedige bevalling en een gezond kindje.

zet'm op!! ( misschien is het kindje er al wel )

liefs wilma

Geplaatst

Meiden, daar ben ik dan!!

Gisteravond om 22.25 uur is onze zoon J_esse geboren. Hij weegt 8 pond en is 52 cm lang.

Het is echt een lieverd en hij is zo tevreden.

De sprong van 3-4 naar 8 cm ontsluiting is zo ontzettend snel gegaan. We gingen met 3-4 cm naar het ziekenhuis, gezien de weersomstandigheden vond de VK dat een goed plan. Daar zijn we rond 6 uur aangekomen. Om 20.00 uur wist ik me echt geen houding meer te geven en heb ik gesmeekt of de verpleegkundige de VK wilde bellen (die was net even weg ivm een bespreking). VK kwam om 21.00 uur met de mededeling: "pijnstilling krijg je niet meer, want je zit al op ruim 8 cm". En ik me maar afvragen waarom de pijn toch zo heftig werd, ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan.

Uiteindelijk om 21.30 uur begonnen met persen en om 22.25 uur is ons mooie mannetje geboren!

Nu zijn we allemaal bevallen uit het november-topic! Meiden geniet van jullie wondertjes, het is echt zo prachtig. Ik zit op een grote roze wolk.

En meiden bedankt voor jullie steun berichtjes van gisteren.

Geplaatst

Ooooh Dafke! Geweldig!! Super gefeliciteerd! Fijn dat het zo lekker vlot gegaan is!

Nu lekker genieten van jullie kleine man!

Liefs Snoeske

Geplaatst

Dafke!!!! de laatste novembermama hier!!!

jeuj jeuj jeuj :)

een heeeeeeeele dikke proficiat met je kleine prins!!!!!!!!!!!!!

super dat alles zo vlot is gegaan en dat je nu zaaaaaalig op die grote roze wolk kunt zweven!

hoe lang blijf je in t ziekenhuis? of ben je intss al thuis?

geniet rvan hè meis!

dikke zoen X

Geplaatst

Dafke, van harte gefeliciteerd met jullie kleine Jesse. Fijn dat het een snelle bevalling is geweest en dat je nu heerlijk op je " blauwe "wolk mag zitten. Geniet!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hokus Pokus Pats!

Een wolkje sterrenstof... en hier zijn ze dan...

De wondertjes van het novembertopic:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

29-10-2010 Bettyboopke bevallen van Iza

01-11-2010 Wilma bevallen van Maureen

02-11-2010 Chantal33 bevallen van Federique

06-11-2010 Kyra bevallen van zoon Silas

09-11-2010 Chrissy bevallen van Judith

09-11-2010 Snoeske bevallen van Robine

16-11-2010 Sjors en Sjimmie bevallen van Gijs

18-11-2010 Saaab bevallen van Kynan

21-11-2010 LindaJ bevallen van een zoon (zijn naam wordt nog bekend gemaakt door LindaJ)

29-11-2010 Dafke bevallen van Jesse

Ik hoop dt het lijstje compleet is, heb gewoon het laatste lijstje gekopieerd en aangevuld met Dfke en Jesse...

Geplaatst

Dafke en Hubbie,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Jesse!

Fijn dat alles goed is gegaan en hopelijk ben je alweer lekker thuis en kunnen jullie nu ook gaan genieten van het gezinnetje zijn.

Meis laat je lekker verwennen voorje het weet is de kraamhulp al weer weg!

Geplaatst

BB, Mooi dat lijstje en wat hebben we het toch allemaal goed gegaan allemaal mooi voor december bevallen!!!

Maar even een vraagje blijven wij hier schrijven of gaan wij net als de andere dames een eigen topic openen met trotse november mamma's??????????

meiden ik ga morgen even uitgebreid reageren op iedereen ben namelijk alweer aan het werk en het is best druk dus jullie horen morgen van meer hoe het hier gaat;)

Geplaatst

Dafke eindelijk is jullie kanjer er!

Van harte gefeliciteert meid, geniet geniet en geniet!!

Liefs, Gerda

Ps; wat een mooie naam ;-)

Geplaatst

Hallo meiden,

Een tijdje niets laten horen, sorry! De jongens krijgen even alle aandacht en vragen die ook.. hihi

Inmiddels zijn we alweer 2 weken thuis en begint er eindelijk een beetje ritme orde en regelmaat te ontstaan. Inmiddels zijn ze al 10cm gegroeid en 1 kilo boven geboortegewicht. Nu dus al 3 kilo!!

We hebben vrijdag voor het eerst een stukje met hen buiten gewandeld en wat was dat lekker!

Voor mama werd de wereld weer een stukje groter en de mannekes vonden het heerlijk!

nu proberen we elke dag even naar buiten te gaan... Vandaag vanwege de koude wind, maar binnen gebleven. Wel heb je heeel veel bekijks met een tweelingwagen, mensen blijven allemaal staan of willen met je meelopen om in de wagen te kunnen kijken. Echt bizar, maar we lopen supertrots achter de wagen.

De afgelopen dagen is mijn moeder geweest om te helpen en ik heb elke voeding nog hulp gehad. Zojuist mijn eerste voeding alleen gedaan en dat ging gelukkig goed! Nu de eerste nacht alleen.... als dat maar goed gaat!

Ik ben echt flink gaan minderen met borstvoeding. Het geven van 7 voedingen per dag (x2) en dan ook nog kolven, ging zijn tol eisen. Na 2 weken zat ik al op mijn gewicht van voor de zwangerschap en inmiddels er al 3 kilo onder.

Nu probeer ik 2 voedingen borstvoedingen te geven en de rest dan nutrilon. Dit ook omdat mijn borstvoeding niet voldoende vult of vet genoeg is. Gister met nutrilon begonnen en zowaar een nacht bijna 8 uur totaal kunnen slapen! Yeah!

Het is genieten de binken, ze zijn totaal verschillend, maar wat een kanjers! Ik ben verliefd op ze.. echt..

Wat ik al las over het uit handen geven; ik vond het eerst ook moeilijk, maar het is voor mij nu wel handig als ik handjes heb met de voedingen. Dus hier gaan de jongens vrij gemakkelijk bij de visite in handen mits ze niet slapen, want dan blijven ze liggen!

Nog even snel een paar foto's van onze kanjers!

Liefs en tot snel..

Foto-K3ESJCI6.jpg

Jesse&Kjell

Foto-OOZJLQFO.jpg

Kjell&Jesse

Foto-4VUM66WC.jpg

Jesse

Foto-CZ76VM3N.jpg

Kjell

Geplaatst

Dafke: hoera!!! van harte gefeliciteerd met jullie wonder Jesse. super hoor!! en wat fijn dat je een vlotte bevalling hebt gehad.

Nu heerlijk genite samen!!

chantal: wat mij betreft word het een trotse november mama's topic!!

Gerda wat weer een leuke foto's van je ventjes!!!

groetjes wilma

Geplaatst

Ha dames!

Ik lees jullie topic ook altijd mee omdat ik eind oktober uitgeteld was - en ik ben in de mooie maand november bevallen (mijn eerste is ook van november). Allemaal gefeliciteerd!

Misschien is het een idee om hier verder te kletsen? Heb een nieuw topic geopend voor de nieuwe moeders van okt/nov:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?13496-De-Oktober-en-November-2010-moeders&p=381651#post381651

Geplaatst

Hey Gerda,

Moet even reageren op jouw mannen hoor! Het grappige is dat ik nu duidelijk zie dat het een 2 eiige tweeling is net zoals Stijn en Job en dat ze duidelijk verschillend zijn. Als ik de foto's zie het ik het idee dat Jesse lijkt op mijn Stijntje en Kjell meer op mijn Jobje. Ook is Stijntje wat blonder dan Job en heeft hij een iets lichter huidje en Job iets bollere oogjes, dat zie ik ook wat bij Kjell terug. Was Kjell ook de kleinste bij jullie? Het zijn overigens prachtige mannen!!

Slapen ze bij jullie samen in een bedje of was dat voor de foto? Ik heb ze ook altijd in een doek gewikkeld ook in bed, ze slapen dan zoveel rustiger als ik ze een beetje inbaker. En ja, je hebt continu aanspraak als je weggaat met een tweeling. Soms op het gênante af..... Een keer ging een mevrouw in de wachtkamer haar hele verhaal de bevalling van al haar kinderen bij verschillende mannen zitten vertellen. Helaas is het nu idd erg koud en ben ik de afgelopen dagen ook niet meer met de jongen naar buiten geweest. Vandaag moet ik eigenlijk wel want moet echt even wat boodschappen gaan doen en de albert heijn hier op de hoek is maar heel klein dus die heeft niet alles. Dus maar heel goed inpakken en een kruik mee....

Hoe zwaar zijn jouw jongens nu en hoeveel drinken ze?

Ik moet morgen naar het consultatiebureau voor de 1e prikken en denk dat Stijn de 4 kilo is gepasseerd en Job is er denk ik nog iets onder. Heb ze inmiddels op 5 voedingen zitten en dat is heerlijk! Komen 's ochtends tussen half 6 en 6 en daarna pas rond half 11, dus kan heerlijk slapen. Ben de borstvoeding aan het afbouwen om te gaan stoppen, kost idd erg veel tijd en energie en ben er wel klaar mee. Kon me de afgelopen weken wel helemaal te buiten gaan aan alle gevulde speculazen, truffelpepernoten etc zonder maar een gram aan te komen, haha :-)

Goed eten en drinken want anders val je straks zelf om en daar hebben de jongens niks aan natuurlijk.

Erg leuke shirtjes hebben ze aan trouwens! Zal binnenkort ook weer eens een paar fotootjes plaatsen...

Liefs, Henkie

Geplaatst

Even een korte reactie, want Judith houdt ons vanmiddag weer flink bezig. Maar Dafke, ik had je nog niet gefeliciteerd met de geboorte van je zoon. Ben blij om te horen dat alles goed gegaan is. Nu lekker genieten en bijkomen van de bevalling.

En ik heb ook wel zin om verder te kletsen in een nieuw topic, want ik heb er veel aan om te lezen hoe jullie bepaalde dingen aanpakken. Ben vooral benieuwd hoe jullie eventueel het aantal voedingen hebben afgebouwd.

Geplaatst

Heeeeeeeey Dafke!!

Gefeliciteerd met de geboorte van julie zoon!

Ook netjes in november....haha..echt te gek!

Mijn ontstekingen zijn weg, en ik voel me stukken beter kan ik zeggen..

Ook ik wil natuurlijk graag verder kletsen, maar wat mij betreft het liefst met de meiden van november. Als ik de enige ben, pas ik me uiteraard aan. Maar we hebben best een intiem clubje, vind ik zelf.

De foto;s van manlief en Silas zijn klaar en ik ga even kijken of ik jullie ze in een privebericht kan sturen, weet niet of het me lukt, ben een kluns!

Heb geprobeerd een foto van Silas te plaatsen, maar het is me niet gelukt....toch iets meer de tijd voor nemen..

Silas eet inderdaad veel, maar is geen dikke baby (volgens mij vroeg jij dat Henkie?) Ik had wel visioenen van zo'n bolle omrolbaby...verschrikkelijk!

Hij heeft een bol toetje en is verder slank. Mijn dochter was destijds echt een lekkere bolle baby (hoewel zij dus erg weinig at) Silas is wel lang en heeft zijn voeding dan ook echt nodig. We iom CB overgegaan op voeding voor hongerige babies, want hij krijgt gewoon teveel flessen en dat is niet goed voor maag en darmpjes. De verpleegkundige van het CB heeft me op het hart gedrukt dat babies echt niet meer eten dan ze op kunnen en zich dus niet 'overeten' maar pakken wat ze nodig hebben. Dat was een enorme geruststelling voor mij.

Wat gewicht betreft vliegt het er bij mij ook af. Na 2 weken was ik 14 kilo kwijt, terwijl ik er 10 was aangekomen in de zwangerschap. Maar het mag er ook wel af, heb nog aardig wat ivf-kilootjes. Ben normaal gesproken slank, maar was echt wel veel boller na de ivf, hoewel sommigen vonden dat het me beter stond. Nou, ik niet. Doe er verder niets voor, maar het gaat gewoon.

Meiden, wat geweldig die foto's!!!

Ik ga ook een keer rustig de tijd nemen....

Geplaatst

Hey Kyra,

Ik ben al eens gaan snuisteren in het topic van de okt/nov moeders.

Enerzijds leuk om daar verder te kletsen, anderzijds doet het raar, er zijn veel nieuwe mama's die ik nog niet ken (oktobermama's denk ik).

Zoals jij al zei, hier hebben we zo'n intiem cosy clubje, dat ik best fijn vind!

Natuurlijk, na een tijd leer je de rest ook wel weer kennen. Kwestie van wennen zeker?

Er zijn dus meerdere opties:

- oftewel kletsen we hier gewoon verder

- oftewel sluiten we ons aan bij het topic okt/nov moeders

- oftewel maken we een nieuw topic met de mama's van hier ('uitgerekend in nov' wordt dan 'mama in nov' ofzoiets)

Wat denken de andere mama's ervan?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden