Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een leuke foto zeg. En idd het zijn al vriendinnetjes aan het worden haha. Het blijft wel bijzonder hoor dat jullie zo naast elkaar hebben gelegen.

Hier gaat alles nog rustig aan. Heb van de week valse weeen gehad. Helaas geen echte. Maar ja ik moet ook nog even geduld hebben. Ben vandaag precies 38 weken. Het gaat echt snel ineens. Ben benieuwd wie de eerst volgende is. Je zou denken jij linda, jij bent al 40 weken. Ik hoop voor je dat je niet te lang over tijd zal gaan.

De informatieavond was heel interresant. Mijn man is ook meegeweest en hopelijk gaat de BV lukken. Maar ja het schijnt soms toch wel moeilijk te zijn na een KS. Maar goed we zien wel wat er gaat gebeuren.

Nou ik ga toch maar weer eens proberen te slapen, dat blijgt een kriem hoor. Ik moet echt ieder half uur plassen pfffffffffffff hoop dat als het kleine mannetje eris dat het dan beter gaat en ik iets beter slaap. Al is het maar 3 uur achter elkaar. Hahahaha.

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Hier eindelijk even een berichtje van mij.t "

Zoals jullie al hadden gelezen zijn Chrissy en ik op 9 november allebei moeder geworden van een prachtige dochter!

Het was erg leuk om samen een kamer te delen;-).

Maandag 8 november had ik weer controle bij de Gyn. Daar bleek m'n bloeddruk nog steeds te hoog. Omdat ik ook echt "last" had van de hoge bloeddruk besloot de Gyn.de keizersnee voor 9 november in te plannen. Dat was voor ons wel even schrikken; zo snel! Maar ook wel weer fijn gezien de spanning die deze zwangerschap steeds met zich meegebracht heeft. 9 november moesten we ons om 10 uur melden bij de afdeling. Terwijl wij lagen te wachten tot we zouden worden opgehaald voor de KS werd Chrissy de kamer binnengebracht met man en kind, al vrij snel hadden we door de we elkaar al "kenden" via het forum.

Uiteindelijk ben ik half 8 s'avonds geopereerd. Al met al een heftige KS, waarbij ik door verklevingen in de buik ( door eerdere keizersnedes) behoorlijk wat bloed heb verloren. Uiteindelijk is mijn baarmoeder gespaard gebleven, maar dat was nog wel evne spannend.

Robine doet het goed, ze is klein, maar geeft gelukkig goed aan wanneer ze voeding wil. Verder is ze erg rustig, behalve s'nachts natuurlijk ;-)

Met het herstel gaat het redelijk. Ik ben blij dat ik weer thuis ben, maar het gevaar is wel dat je snel weer teveel doet.

Ik ga snel even bijlezen.

Liefs Snoeske

Geplaatst

Hallo dames,

Hier nog steeds geen ander nieuws! Hummeltje wil gewoon nog even blijven zitten. Morgen mot ik wel op controle, eens kijken wat ze dan zeggen. Gelukkig voel ik me verder goed. Ik heb nergens echt last van, behalve de druk van Hummeltje en dat t lopen wat moeilijker gaat. Ik kan t nog wel ff volhouden, ookal hoop ik dat Hummeltje SNEL komt.

Snoeske, leuk dat je een berichtje achterlaat. Gelukkig hebben ze je baarmoeder kunnen sparen. Was zeker wel gezellig met Chrissy op een kamer liggen, jullie hadden veel gespreksstof denk ik haha. Fijn dat je al iets hersteld bent, maar zoals je zegt moet je nu niet te veel gaan doen. Groeit Robine goed? Geniet er maar lekker van!

S&S wat goed dat jullie wat aan de infoavond over borstvoeding gehad hebben. Je weet van te voren toch nooit of het wel of niet lukt, gewoon proberen als je het wilt. Moet je echt ieder half uur plassen? Overdag moet ik ook echt wel vaak maar 's nachts hoe ik er meestal maar 1 x uit en soms 2x (afkloppen!). Vaak kan ik daarna wel iets minder goed in slaap vallen. Overdag ga ik iedere middag wel ff liggen, ik slaap meestal niet, maar rust dan wel wat.

Dafke hoe gaat t nu met jou, je had een paar dagen geleden steken in je buik, hebben die al doorgezet?

Geplaatst

Hey LindaJ, nee helaas heeft het nog niet doorgezet. Ik wacht geduldig af.

Woensdag weer op controle bij de VK. Heb nu al ruim een week last van hoofdpijn en dat wordt niet minder. Moest het even in de gaten houden. Mijn bloeddruk is netjes, dus daar ligt het niet aan. Moet nu echt om de haverklap naar het toilet en heb het idee dat ik mijn slijmprop inmiddels al ben verloren.

Fijn dat je je nog goed voelt! Het lopen herken ik ook wel hoor, dat gaat niet zo makkelijk meer.

Ben benieuwd wanneer de laatste november dames zullen bevallen.

Het kriebelt echt wel hoor als ik nu de foto's zit te bekijken van de november-mama's! Ik wil mijn hummeltje ook vasthouden!

Geplaatst

Wat een heerlijke foto van die 2 meiden Judith en Robine! Te schattig zo saampjes naast elkaar...

Geplaatst

Heee meiden,

Ik denk even snel spieken hoe het hier gaat... Nog steeds in spanning! Jeetje, wie o wie gaat de volgende zijn??

Wij hebben gistermiddag Kjelle en Jesse mee naar huis mogen nemen. Afgelopen nacht was wat je zegt erg onrustig... Als je alle minuutjes bij elkaar optelt hebben we toch nog 3 uur geslapen! haha, maar wat genieten we van ze.. Wel nog goed hun voedingen in de gaten blijven houden, maar we gaan ervan uit dat dat goed komt.

Ze zijn nu voor het eerst samen al een uur stil....

Niet te hard roepen.. hihi!

Meiden, succes met de echte laatste loodjes en net mama's, geniet!!

Liefs,

Gerda

Ps; zal proberen deze week nog even foto's te plaatsen van beide mannekes.

Geplaatst

Ha meiden,

Stilte voor de storm, wie o wie gaat ons het volgende wondertje laten zien???

Gerreber, wat heerlijk dat je mannetjes nu thuis zijn! Een beetje onwennig misschien in het begin, zeker de nachten, maar dat gaat heel snel beter. En zo lang je maar optimaal van ze kan genieten, is die nachtrust niet zo belangrijk heb ik gemerkt. Dat zijn toch ook de hormonen geloof ik. Ik kan moeiteloos eruit 's nachts, mijn vriend heeft het daar een stuk moeilijker mee, maar hij moet dan ook gewoon werken. Ik doe de voeding 's nachts nu dan ook alleen, want anders is hij echt doodop aan het eind van de week. Jouw hubbie is zeker voorlopig nog even thuis, nu hij zo lang weggeweest is. Dat moet toch heerlijk zijn als gezinnetje lekker thuis!

Snoeske en Chrissy, wat een heerlijke foto van jullie meiden zo samen. Echt zo bijzonder dat jullie daar samen op een kamer terecht zijn gekomen. En nu dan lekker thuis gaan genieten.

S&S, na een KS komt de BV meestal wat trager op gang, maar je moet het gewoon even volhouden. Als het met drinken niet zo goed gaat gewoon kolven en op een gegeven moment komt het wel. Ik dacht dat het bij mij niks ging worden, had steeds on het begin 20-30cc, frusterend gewoon. Toen zei de lactatieverpleegkundige in het ziekenhuis dat ik een paar dagen om de 2 uur moest kolven en 's nachts niet, want ik had mijn nachtrust ook echt nodig. Daarna ging het langzaam beter en met name toen ik eenmaal met de mannen thuis was kwam het pas echt beter op gang en dat was dus pas twee weken later. Probeer er niet over te stressen in ieder geval want dat werkt averechts. Is wel gemakkelijker gezegd dan gedaan, want in het begin was ik ook verdrietig dat het niet goed ging.

Linda, ik gun het jou eigenlijk wel het mest dat je guppie zich laat zien,want jij hebt al erg veel geduld moeten opbrengen... Heb je afspraken gemaakt over evt inleiden of niet?

Dafke, hoe gaat het met de hoofdpijn. Hoop dat je je weer beter voelt.

Liefs, Henkie

Geplaatst

Mijn controle was vanmiddag weer prima. A.s. maandag moet ik terug, hopelijk heb ik die afspraak niet meer nodig!!! Als er dan nog geen Hummeltje is, kijken we wat we dan gaan doen, strippen of inleiden. De verloskundige zei tegen mij dat strippen pas echt effect heeft vanaf ca 41 weken. Dus nog een weekje kijken en voelen wat Hummeltje gaat doen.

Vandaag ook echt last van mijn schaamstreek en liezen, het lopen gaat met de dag lastiger.

Gerreber fijn dat jullie nu allemaal samen thuis zijn.

Gerreber en HP Kan me voorstellen dat de nachtrust je niet zoveel kan boeien, als t maar goed gaat met de kleintjes. Ik denk dat mijn man straks ook met veel moeite 's nachts opstaat. Het zou al wat zijn als hij wakker wordt van de kleine. Nu kan hij oo al slecht zijn bed uit komen, eens kijken hoe dat straks gaat.

Dafke fijn dat je bloeddruk lager was, hopelijk is dat morgen bij de controle ook nog zo.

Geplaatst

Een aantal dagen geleden een berichtje gepost, maar die zie ik er niet op staan, dus ws heb ik iets niet goed gedaan.

Het lukt me ook niet om foto's te plaatsen. Ik heb begrepen dat dat moet via 'mijn album' maar als ik dan een foto upload zegt ie dat het aantal pixels niet voldoende is??

Weet iemand wat ik anders kan doen?

Het is wel spannend hier zeg!

Ongelooflijk dat we nu onze hummeltjes al in onze armen hebben of binnen afzienbare tijd gaan krijgen, hoor.

Zo leef je er maanden naar toe en dan ineens is het gewoon (bijna) zo ver. Zitten we gewoon in 'onze' uitgerekende maand!

Hier is het grote genieten ook begonnen en dat is ontzettend fijn, want dat heb ik in de zwangerschap gewoon niet gedaan.

Ongelooflijk hoe iemand zo direct de weg naar je hart weet te raken.

Ik heb mijn hubbie voor zijn steun en toewijding een fotosessie met zoonlief kado gedaan!

Aanrader dames!!

Hij is net terug van de fotograaf en volgende week (mocht eerder, maar met een week hoop ik in staat te zijn mee te gaan naar de fotograaf) gaan we de foto's bekijken.

Heb gekozen voor blootfoto's in zwartwit, dus ik ben zo ontzettend benieuwd!!

Over een paar maanden gaan we nog een keer en dan met het hele gezin, dan is Silas wat groter en ik weer hersteld.

Maar dit was echt een privémomentje voor vader en zoon. Vond het wel raar hoor, dat ie weg ging met hem en ik in een leeg huis zat.

Heb in de tussentijd een vriendin gebeld om lekker te kletsen.

Meiden....lekker broeden!

Geplaatst

Meiden!

Gisteravond een sms'je gekregen van S&S dat ze bevallen is van een gezonde zoon: Gijs.

Hij is om 14:50 uur ter wereld gekomen met een lengte van 52 cm en hij is 3800 gram.

Mama en Gijs maken het goed...

Geplaatst

S&S wauwww van harte gefeliciteerd met jullie zoon Gijs ( ook onze jongens naam)

geniet van deze tijd het is zo bijzonder!!!!!

Hoop snel iets van je te lezen.

liefs

Geplaatst

hoera!!! S&Svan harte gefeliciteerd met jullie zoon!!! ik hoop dat alles goed is gegaan en dat jullie nu lekker genieten van dit grote wonder!!!

wij hebben vanmorgen de wijkverpleegkundige op de koffie gehad voor intake van het consultatie buro. Maureen is weer goed gekeurd en is lekker gegroeid. ze weegt nu 3590 gr. haar geboorte gewicht was 3260. En heel fijn, ik mag nu voor de nacht 6 uur tussen de voedingen laten en overdag nog gewoon 4 uurtjes. ben benieuwd wat voor schema we dan krijgen.

liefs wilma

Geplaatst

Hey meiden,

wou jullie even laten weten dat wij gisteren naar de kinderarts zijn geweest omdat onze kleine meid niet in gewicht aan kwam en nog steeds maar op 3250 zat geboortegewicht was 3415 maar ze is gelukkig nu wel iets aan gekomen ze weegt nu 3310 maar ze drinkt nog steeds niet erg goed ik bied haar 8 á 9x per dag 100 ccaan maar die drinkt ze bij lange na niet leeg de hoeveel heden zitten tussen de 30 en 80 cc dus hierom moeten we volgende week nog wel weer een keer terug komen veder is ons meissie wel goed gekeurd maar ze moet dus wel meer gaan drinken.

gelukkig komt ze in de nacht meestalmaar 1x om 03.00 en dan om 07.00 in de morgen dus ik hoef niet zo heel vaak uit mijn bed dus ik kan nog wel een beetje slapen.

En meiden met BI hoegaat het met jullie hebben jullie nog last na de bevalling ik heb helaas nog steeds last en hadgehoopt wat verder te kunnen lopen maar ons rondje blijft z'n beetje rond om het huis dus dat schiet nog niet heel erg op verder kan ik morgen weer naar de fysio hoop dat hij mij een beetje kan helpen.

Kyra wat een leuk idee misschien dat ik mijn hub dat ook nog wel kado geef ben erg benieuwd naar de foto's laat je ze hier zien??????????

Foto's plaatsen kan heel makkelijk als je op reageren drukt krijg je boven in het vak waar je de tekst zet icoontjes en het vierkante icoontje is om afbeeldingen toe te voegen dus je hebt niks meerte doen met mijn album of zo succes ;)

Verder meiden die nog moeten bevallen heel veel succes ben benieuwd wie de volgende is!!!!!!!

En voor de meiden die al bevallen zijn vooral veel genieten van deze kleine wondertjes!

liefs

Geplaatst

S&S en partner, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Hopelijk is alles goed gegaan en kunnen jullie echt gaan genieten van de kraamtijd.

Enne ..... wij wachten op een fotootje.

Geplaatst

Hey meiden, vandaag weer op controle geweest bij de VK.

Bloeddruk is 100/70. Het hartje van onze Frummel weer gehoord, dat blijft echt prachtig.

Hij is helemaal goed ingedaald. Het kan volgens de VK elke dag gebeuren, het is afwachten geblazen.

Geplaatst

S&S, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Gijs! Weer een guppie geboren in ons november topic, nog 3 te gaan....

Heerlijk genieten saampjes!

Linda, hoop voor je dat je maandag niet meer op controle moet, omdat jullie hummeltje dan al in je armen ligt.

Kyra, super zeg zo'n fotoshoot. ik zeg ook al weken tegen mijn hub dat ik foto's van hem met de mannetjes bloot wil maken, maar zo professioneel is natuurlijk helemaal mooi. ben benieuwd.

dafke, mooie bloeddruk hoor. de laatste loodjes voor jou in ieder geval zonder medische problemen. fijn dat de kleine goed is ingedaald, dus het kan niet lang meer duren zou je zeggen...

Saab, hoe is het met jou??

Hier alles goed, op wat buikkrampjes bij de jongens na. ze hebben ook al een paar dagen niet gepoept en denk dat ze daar ook wat last van hebben. had nooit gedacht dat ik hoopvol in elke luier zou kijken dat het een poepluier mag zijn :-)

liefs, henkie

Geplaatst

Wow, alweer een november baby geboren. S&S en hubby, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Gijs. Wat een lekkere stoere naam. Hopelijk is alles goed gegaan. We hopen natuurlijk ook snel jouw verhaal te horen. Ik hoop dat je een ruggeprik hebt kunnen krijgen en de geboorte bewust hebt mee kunnen maken.

En wat heerlijk om alle "geniet-verhalen" te horen. Kyra, je schreef het al dat we na maanden wachten nu opeens bijna allemaal al kunnen genieten van onze wondertjes. En wat een verschillende verhalen over schema's met drinken en de verschillende gewichten.

Onze meid doet het echt super. Ze drinkt nu al bijna iedere keer een fles van 120 cc leeg en ze slaapt er tussendoor heerlijk op. Ook 's nachts gaat het goed, alhoewel er nog geen echte regelmaat is en ze dus nog wel 2x een fles krijgt. Gisteren zat ze alweer op haar geboortegewicht van 3660 gr en morgen gaat ze nog een keer op de weegschaal. Vandaag heeft ze de gehoortest gehad en die is goed gegaan. De hielprik van zaterdag was helaas mislukt dus die moest nog een keer. Maar onze bikkel gaf geen krimp. Ze hing heerlijk over mijn schouder en de kraamhulp had haar voetjes lekker opgewarmd. Nu ging het prikken goed en was de hielprik weer een feit. Morgen hebben we nog 1 dag kraamhulp en dan moeten we het daarna zelf redden. Wel spannend hoor, alhoewel mijn eerste middag alleen met Judith vanmiddag, echt genieten was. Geen andere mensen om me heen, behalve onze prachtige dochter.

De komende dagen gaan we ook wat meer kraamvisite krijgen. Wilma komt morgen met Maureen op kraamvisite. Wilma en ik kennen elkaar al wat langer en we zijn ook wel erg benieuwd naar elkaars meiden. Daarna komt mijn oma op kraamvisite. Ik ben zo blij dat ze dit nog mag meemaken. Een oom en tante van ons nemen haar mee. Zaterdag komen onze beste vrienden en zondag een oom en tante en mijn zus en zwager. Vrijdag en maandag houden we de agenda dan maar eens leeg. Hoe pakken jullie het aan met inplannen van kraamvisite?

Ik plaats nog even een foto van Judith, want de foto van Robine en Judith was wat klein.

Oh ja, voordat ik het vergeet wil ik wel Gerreber nog even feliciteren met de thuiskomst van de jongens. Ik hoop dat jullie snel gewend zijn thuis en dat je nu lekker onbezorgd kan gaan genieten van de jongens.

En voor alle zwangeren ... hou nog even vol. Over niet al te lange tijd praten jullie hier ook over flesjes, slapeloze nachten en poepluiers.

dsc005621jpg.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Geplaatst

Uitgerekende datum:

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

29-10-2010 Bettyboopke bevallen van Iza

01-11-2010 Wilma bevallen van Maureen

02-11-2010 Chantal33 bevallen van Federique

06-11-2010 Kyra bevallen van zoon Silas

09-11-2010 Chrissy bevallen van Judith

09-11-2010 Snoeske bevallen van Robine

16-11-2010 Sjors en Sjimmie bevallen van Gijs

Volgende controle:

Geplaatst

Hee Chantal,

Wat balen, ben je bevallen en dan wil het drinken niet op gang komen. Geef haar nog wat tijd, het komt misschien vanzelf. Vergeet niet te genieten van wat goed gaat :-)

Groet

Lisette

Geplaatst

Haai meiden!!

Gefeliciteerd met Gijs! Hopelijk is alles verder goed gegaan!

En wat een prachtige foto van Judith. Echt een snoezig tevrede gezichtje zeg!

En Gerreber eindelijk je knullen thuis. Wat een hoop gebeurd weer allemaal.

Hier is het nog steeds gezellig in mn buikkie. Vooral man-lief is het een beetje zat, die wil heel graag kennis maken met zn zoon!

Verder voel ik gewoon veel beweging, dus geen paniek bij de VK vandaag. Als mannetje er volgende week woensdag nog niet is dan even langs de gyn over evt inleiden/strippen. Maar ik heb zelf het gevoel dat hij a.s zondag nacht komt met volle maan :) wie weet gaan we dan wel met zn 3en tegelijk!

Groetjes!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

Volgende controle:

25-11-2010 Dafke32 controle VK

Geplaatst

Oh Saaab, volle maan, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Maar dan wil ik ook wel inzetten op zondagnacht :icon_smile:.

Ook mijn mannetje is heel erg benieuwd naar zijn zoontje en kan ook echt niet meer wachten. Ik ben zelf natuurlijk ook heel nieuwsgierig hoe onze frummel eruit ziet etc. Maar ik voel hem nog steeds heel druk bewegen en mijn mannetje kan alleen maar afwachten tot ie geboren wordt.

Geplaatst

Uitgerekende datum:

13-11-2010 Linda J

19-11-2010 Saaab

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

Volgende controle:

22-11-2010 Linda J controle VK

25-11-2010 Dafke32 controle VK

Nou t lijsje bovenaan wordt steeds korter en ik sta er nog steeds bij, terwijl er na mijn eigenlijk nog veel meer mensen stonden.

Geplaatst

S&S nogmaals van harte gefeliciteerd emt de geboorte van jullie zoon. Ben je toch nog eerder haha. Hopelijk is de KS een beetje meegevallen en knap je alweer langzaam op. Ik hoop ook dat je een ruggeprik hebt kunnen krijgen. We zijn benieuwd naar je hele verhaal hierzo.

Chrissy wat een schattige foto van Judith, echt heel lief. Fijn dat ze het ook zo goed doet qua drinken, dat regelmatiger slapen komt nog wel.

Leuk dat jullie nu langzaam kraambezoek gaan ontvangen. Kan je de kleine lekker showen. Wij willen het de eerste week ook wat rustiger aan doen met bezoek, je kan het zo druk als je zelf wilt inplannen.

Wilma fijn dat Maureen het zo goed doet, ga zo door zou ik zeggen.

HP leuk om te horen dat je naar poepluiers bent aan het speuren haha. Wel vervelend dat de jongens krampjes hebben, hopelijk niet van lange duur.

Dafke wat een mooie bloeddruk. Misschien hoef jij volgende week al niet meer op controle, maar is de kleine er dan al!

Chantal gelukkig is Frederique al iets aangekomen in gewicht, jammer dat ze nog niet voldoende drinkt per keer. Wat zei de kinderarts dan, moet je alleen weer op controle komen volgende week of heb je tips of zo meegekregen? Je hebt wel al geluk dat je 's nachts niet zo vaak je bed uit hoeft voor haar. Succes en sterkte vandaag met de fysio, we duimen dat het werkt.

Hier van mij en Hummeltje helaas nog steeds géén nieuws....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden