Ga naar inhoud

Uitgerekend november 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Linda, Dafke en Saab,

Het wordt nu toch wel heel spannend hoor met jullie. Ben erg benieuwd wanneer jullie kleintjes zich aandienen.

Op een gegeven moment ben je er ook gewoon klaar mee, met die zwangerschap.

Toch, als ik bij mezelf naga, mis ik mijn buik zo nu en dan best wel.

Veel sterkte met de laatste loodjes

Snoeske

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chantal: balen meis. Ik hoop dat ze snel goed gaat drinken.

Ze is wel een eigenwijsje zeg. Kleine boef.

Maar ze moet papa en mama niet onzeker maken. Nu gaan drinken kleine boef.

Geplaatst

Hallo meiden

Ff

snel een berichtje van ons. Het gaat hier heel erg goed. Moet wel heel erg wennen en het is best druk hahhaa. Ben dinsdag met de KS bevallen en gelukkig mocht ik een ruggeprik. Helaas moesten ze 4 x prikken. Toen ging het heel erg snel. Binnen 10 minuten was Gijs er. Alleen het dichtnaaien duurde wat langer. Het bleek dat mijn placenta

was ingegroeit en heel moeilijk was te verwijderen. Achteraf zij de Gyn dat het maar goed was dat ik een KS had want anders zou het een spoedoperatie zijn geworden.

Moet wel extra onder controle even blijven maar het gaat heel erg goed. Zo goed dus dat ik donderdagmiddag al naar huis mocht. Heb dus maar 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Moet wel eerlijk bekennen dat ik vannacht heel veel pijn had en dat ik al iets te veel had gedaan. Dus nu toch maar even rustig aan doen.

Helaas lukt de BV nog niet en moeten we Gijs bijvoeden met cup. Maar sinds vanmiddag heb ik al een paar druppels dus ik heb er vertrouwen in. Gijs is zo lief hij huilt niet en wil alleen maar kroelen. Echt ik ben mega verliefd op ons mannetje. Ik zal snel een foto plaatsen maar het is nu zooooooooooo druk hahahahaha.

Zal van de week ff bijlezen. En reageren.

Meiden die nog mogen heeeeeeeeeeeel veel sterkte de laatste loodjes. Hoop dat jullie ook snel jullie wonder mogen bewonderen het is zooooooooooooo mooi.

Geplaatst

Chantal

Ik breek even in als het mag

En ik ga je hopelijk een beetje geruststellen

want 8 a 9 x 100cc voor een babytje van 3310 gram is ook een beetje veel!

Er is een rekensommetje voor om dat te berekenen

het is 150 cc per kilo

frederique is 3 kilo dus 3 x is 450 cc en dan nog een beetje zeg maar de helft van een kilo dus 75

dus 450+75 =525cc dat moet ze minimaal hebben en dat delen over het aantal voedingen per 24 uur laat maar zeggen 8 kom ik uit op 65 cc per voeding

je kan 100 aanbeiden maar het is dan zeker niet erg als ze het niet opdrinkt!

En ook nog.....babytjes mogen er ruim 2 weken over doen om op geboortegewicht te komen!

Fijn dat frederique in de gaten gehouden word door de kinderarts!

Succes

liefs claudia

Geplaatst

Ff heel snel een kort berichtje van mij, anders wordt ik dadelijk als "vermist" opgegeven.

Hummeltje zit nog steeds in mijn buik. Iedereen hoopt dat hij dit weekend zich zal laten zien, maar ja, we weten het niet.

Fijn weekend voor iedereen. Hopelijk heeft er snel weer iemand van ons laatste 3 een goed bericht.

Groetjes Linda

Geplaatst

hoi hoi

meiden die nog moeten bevallen, ik hoop voor jullie dat de wonderen zich laten zien dit weekend!!! in elk geval,veel sterkte met de laatste loodjes!!

en met de bevalling natuurlijk.

ik houd het forum in de gaten!!!

liefs wilma

Geplaatst

Dafke, Saaab en Linda, ook wij hopen hier dat jullie snel jullie kleintje in de armen kunnen houden. Ik vond het ook moeilijk toen de eersten al bevallen waren en wij nog aan het wachten waren op Judith. Laten we hopen dat de volle maan een aanzet zal zijn voor de bevalling.

Geplaatst

S&S, toch even reageren op jouw bevallingsverhaal. Ik ben heel blij voor jullie dat je een ruggeprik hebt kunnen krijgen. Toch bijzonder om de geboorte van je kind mee te maken. En wat was je snel thuis zeg ... na 2 dagen al!!! Hoe gaat het thuis? Ik vind het best tegenvallen hoeveel moeite alles me kost (of zou dat komen van de gebroken nachten? Hopelijk heb jij hier minder last van dan ik. In ieder geval mooi dat het allemaal zo goed gegaan is.

Gisteren zijn wij even naar het winkelcentrum gewandeld. Dat was wel lekker, even de buitenlucht in, maar het zweet stond me op de rug halverwege. Veder zijn we 6x bekenden tegen gekomen die allemaal Judith wilden bewonderen. Op het laatst wilde ik toch wel graag door naar huis. Hopelijk komt de conditie snel terug.

Geplaatst
Chantal

Ik breek even in als het mag

En ik ga je hopelijk een beetje geruststellen

want 8 a 9 x 100cc voor een babytje van 3310 gram is ook een beetje veel!

Er is een rekensommetje voor om dat te berekenen

het is 150 cc per kilo

frederique is 3 kilo dus 3 x is 450 cc en dan nog een beetje zeg maar de helft van een kilo dus 75

dus 450+75 =525cc dat moet ze minimaal hebben en dat delen over het aantal voedingen per 24 uur laat maar zeggen 8 kom ik uit op 65 cc per voeding

je kan 100 aanbeiden maar het is dan zeker niet erg als ze het niet opdrinkt!

En ook nog.....babytjes mogen er ruim 2 weken over doen om op geboortegewicht te komen!

Fijn dat frederique in de gaten gehouden word door de kinderarts!

Succes

liefs claudia

Hey Claudia,

dankje wel voor je gerustelling!

het klopt dat ze die 100 ccniet leeg hoeft te drinken en dat deed ze ook niet maar ze hadal moeite om die 450 cc naar binnen te krijgen maar gelukkig gaat het sins gisteren wat beter en drinkt ze iets meer we zitten nu z'n beetje op 550 ccper dag en dit nog steeds verdeeld over 8 á 9 flessen.

Volgens de kinderarts is het ook nog niet erg dat ze nog onder haar geboorte gewicht zit en ik maak mij hier ook niet echt druk om hoor dat komt vanzelf ik hoop alleen dat ze snel na die 7 flessen per dag gaat zodat eriets meer ritme komt maar ook dat komt van zelf wel.

Verder ben ik helemaal verliefd op ons kleine meis!!!!!!

Hoe gaat het eigenlijk met Noa en wat gaat de tijd toch snel al weer 3 maanden!

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden.

Ik ben de moeder van saaab

Ik wil jullie even vertellen dat saaab op donderdag 18-11-2010 om 17.35 is bevallen van een zoon zijn naam is kynan.

Saaab heeft op het ogenblik geen internet dus heeft ze mij gevraagd om het te vertellen.

Ze zal jullie als ze internet heeft wel informeren .

Groetjes allemaal

Geplaatst

@ Saaab & partner, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! En wat een stoere naam!

Hopelijk is alles goed gegaan en kun je nu gaan genieten van een heerlijke kraamtijd.

@ Linda J, wanneer zullen onze kleintjes zich melden? Wij zijn nu nog maar met zn tweetjes over van het hele lijstje!

Geplaatst

Hey Saab en partner,

Van harte met de geboorte van jullie zoon. Ik hoop dat alles goed gegaan is.

En wat een stoere naam!

Lekker genieten nu,

@Dafke, het lijstje wordt indd steeds kleiner, hoop dat je snel je kleintje in je armen mag houden.

Snoeske

Geplaatst

Saaab en partner, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. We hopen dat alles goed is gegaan en dat je snel in de gelegenheid zult zijn om ons wat meer te vertellen over de bevalling. En ik ben erg benieuwd waar de naam Kynan vandaan komt. Klinkt me als een Ierse naam.

Geplaatst

Uitgerekende datum:

13-11-2010 Linda J

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

29-10-2010 Bettyboopke bevallen van Iza

01-11-2010 Wilma bevallen van Maureen

02-11-2010 Chantal33 bevallen van Federique

06-11-2010 Kyra bevallen van zoon Silas

09-11-2010 Chrissy bevallen van Judith

09-11-2010 Snoeske bevallen van Robine

16-11-2010 Sjors en Sjimmie bevallen van Gijs

18-11-2010 Saaab bevallen van Kynan

Volgende controle:

22-11-2010 Linda J controle VK

25-11-2010 Dafke32 controle VK

Linda en Dafke, sterkte meiden, want het zal niet makkelijk zijn om nog op het "verkeerde" lijstje te staan.

Geplaatst

FF snel een berichtje van mij, want het is nu wel weer schandalig lang geleden...

Zitten is niet echt een optie geweest afgelopen weken (jaja, intussen zijn we 'al' 3 weken papa en mama), vandaar dat ik mij hier zo weinig heb laten horen...

Heb heel veel last van mijn knip en scheur gehad, er waren draden aan het uitzweren...aiaiaiai :(

Afgelopen maandag heeft gynae ze eruit gehaald en sindsdien gaat het al wat beter. De pijn overstemt toch net iets te vaak het genieten, zeker tijdens de borstvoeding. Ik hoop dus echt er binnen een 14 dagen vanaf te zijn! Het wordt tijd voor de roze wolk!

Kyra, een heeeeeeele dikke proficiat met je zoontje Silas. Je zei me dat Iza bij jullie meisjesnamen stond, het grappige is dat als het bij ons een jongetje was geweest, was het ook een Silas geweest :) Ik heb dat sinds kind al gezegd, ik was namelijk verliefd op Silas - van de kinderfeuilleton van een zwerverskindje op zijn zwarte paard :)

Chrissie en Snoeske, wat een mooie dochters! Zoooooo schattig :)

Gijs, van harte welkom in ons midden! Wens S&S een heeeeeele dikke proficiat van mij hè!

En ook voor Saab de allerbeste wensjes en drie hele dikke zoenen XXX voor Kynan

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen!

Zowel de roze wolk en opperst genieten verhalen - als de pijnlijke, onzekere en mindere kantjes verhalen (want die horen er ook bij, vaak meer dan de mama's willen toegeven).

En voor de eind-november baby's: laat papa en mama niet meer té lang wachten hè? De spanning begint nu wel serieus te stijgen!

Voor alle gloednieuwe mama's en hun kroost: een dikke zoen van Iza

[ATTACH=CONFIG]263[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]264[/ATTACH]

Geplaatst

BB, wat een schattige foto's van je dochter. Balen dat de bijkomende problemen je nog wat problemen bezorgen. Dat geld voor mij ook hoor. Last van mijn buikwond als ik teveel doe en ik vind het vreselijk om anderen om hulp te vragen nu ik niet mag tillen. Dat zijn idd de vervelende kanten na de bevalling.

En wat grappig dat jullie ook de naam Silas hadden gekozen als het een jongen was geweest. Ik was ook fan van Silas. Echt een enorm leuke serie met die leuke Patrick Bach in de hoofdrol. Misschien moeten ze die serie maar weer eens herhalen. Jeugdsentiment!!!

Geplaatst

Goedenmorgen Dames

Ik breek even in bij jullie om te vertellen dan mijn lieve vriendin Linda vanacht is bevallen van een prachtige mooie zoon.

Ze zal jullie zelf de naam vertellen en hoe het gegaan is maar alles is goed met moeder en zoon.

Veel liefs een trotse tante Tamara

Geplaatst

Linda en partner, ook via deze weg nogmaals van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!

Geniet van je gezinnetje!

Geplaatst

Uitgerekende datum:

30-11-2010 Dafke32

Bevallen:

08-06-2010 Celeste bevallen van Feline*

01-10-2010 Henkiepenkie bevallen van Stijn en Job

24-10-2010 Gerda bevallen van K.jell en J.esse

29-10-2010 Bettyboopke bevallen van Iza

01-11-2010 Wilma bevallen van Maureen

02-11-2010 Chantal33 bevallen van Federique

06-11-2010 Kyra bevallen van zoon Silas

09-11-2010 Chrissy bevallen van Judith

09-11-2010 Snoeske bevallen van Robine

16-11-2010 Sjors en Sjimmie bevallen van Gijs

18-11-2010 Saaab bevallen van Kynan

21-11-2010 LindaJ bevallen van een zoon (zijn naam wordt nog bekend gemaakt door LindaJ)

Volgende controle:

25-11-2010 Dafke32 controle VK

Geplaatst

wauw weer 2 wonders geboren!! saaab en linda van harte gefeliciteerd!!!! wat fijn dat alles gezond is! ben benieuwd naar jullie verhalen en de naam van linda haar zoon!!

hier gaat alles goed!! gisteravond zijn we voor het eerst met ons drieen op verjaardags visite geweest bij een vriend! Maureen sliep lekker in de kinderwagen, zo leuk om die dingen nou met z'n drieen te doen!!

Dafke: zet'm op meid, hopelijk laat jullie wonder zich snel zien,

liefs wilma

Geplaatst

Joehoeee weer twee zonen erbij!!!!!

Saab en Linda van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontjes.

meiden geniet ervan!

Liefs

Dafke nu jij nog net hemop vanavond is het volle maan dus wie weet????????????

Geplaatst

Linda en partner, ook jullie van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ik ben erg benieuwd naar de naam. En we hopen ook snel van jou je verhaal te horen.

En Dafke, ah, nu ben je helemaal alleen. Sterkte meid en we hopen dat je ons snel komt vergezellen op het bevallen lijstje.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden