Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Even een ego:

Vandaag de 20 weken echo, maar alles is helemaal goed met de kleine meid.

Geen open schedel, geen open buik, niertjes en maagje werken, buikje is dicht, 10 vingers en 10 tenen, geen klomp voeten, benen goed op schema, ruggetje dicht, geen hazenlip, slagaders op de juiste plek, 4 hartkamers waaronder 2 boezems en 2 hartkamers ofzo, en ze liep exact op schema.

Kortom, een gezond meisje :-)

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mijnbaby, zo mooie score zeg, dus links 9 follikels en rechts 10 a 11 follikels.

Dat zijn er heel wat! Succes morgen met je volgende fm, gaat nu ineens heel snel hé!

Ik zit vandaag op dag 12 tenminste als zaterdag dag 14 is de dag dat ik van de gyn zou mogen testen en ik heb op 19 mei tp gehad. Ja soms denk ik zal ik gaan testen, maar het nog niet doen overheerst. Ik geniet nog van het denken dat het gelukt is en misschien is dat ook wel zo of niet. Als ik zondag nog niet ongi ben heb ik wel grote kans, denk ik.

@babii, wow wat een mooi bericht! super zeg zo'n mooie echo! Lijkt me ook moeilijk voor je dat je dit nu niet met je man kan delen, oh wat dubbel moet dit voor je zijn! Dikke knuffel!

Jane is nu een uur en 3 kwartier aan het slapen, wow normaal wil ze nooit overdag slapen.

We zijn vanochtend naar een school wezen kijken, ik denk dat die veel indruk op haar gemaakt heeft hihi

Geplaatst

Wat fijn babii.. Heerlijk alles is goed :) lijkt me wel heel moeilijk wat je nu doormaakt,

dat je dit nu allemaal alleen moet doen zonder je man.. lijkt me zo erg, moet daarom

heel vaak aan je denken.. hoop dat het goed gaat met jou en dat je ondanks je je man heb verloren

beetje kunt genieten van je zwangerschap..

Geplaatst

Roossie: ik weet niet of die kleine mee gaan doen, maar hoop het wel..

Spannend meid nog even en het is zondag... Slaapt jane helemaal niet overdag?

mijn zoontje 2 jr en 8 maanden slaapt elke dag nog 2 a 2,5 uur in de middag :)

heerlijk kan ik opruimen en lang onder de douche hahha en hij slaapt om 8 uur tot 8 uur..

Geplaatst

Ik probeer elke dag te genieten, maar hoe rot en hard het ook klinkt, ik kan dat heel erg moeilijk.

Het is zo machtig mooi dat er een mini mensje in me groeit, maar tegelijkertijd is het zo keihard dat ze haar Papa niet mag ontmoeten en Papa haar niet. En dan moet je alles, maar dan ook alles zonder hem doen, maar met je schoonouders (waar ik diep respect voor heb, voor die mensen). Maar je hebt je hier verdorie 3 jaar lang op verheugd, en hebt er 3 jaar lang pijn- en ellende voor over gehad.

Dan is het uiteindelijk zover, en dan komt je man te overlijden. Welke achterlijke gek heeft dat bedacht? Ik ben zoooo enorm blij dat hij mee was naar de echo waarop hij het hartje zag kloppen. En hij wist zoooooo zeker dat dit kindje er zou komen, en nu is Papa weg....

Dus het genieten is vaak ver te zoeken, maar probeer het wel hoor!!!

Foto's staan op mijn FB, want wil niet met naam en toebehoren op de site staan :laughing4:. Alleen heb ik alleen HBB in mijn FB volgens mij (die is van mijn uitgerekend topic)..... Nou ja, kijk maar! Kan ook de namen even weg paintshoppen :happy7:. Maar plaats ze liever niet zomaar, want lijkt me ook moeilijk voor jullie!

Geplaatst

Roossie wat spannend! Ik heb er ook een goed gevoel over! Wat een mooi geschenk zou het zijn als het zo gelukt zou zijn! Duim mee hoor!

Mijn baby, fijn dat het zo goed gaat! Succes nog even!

Babii wat sterk ben jij! Ik weet dat je geen keuze hebt, en door moet gaan! Maar ik vind je erg dapper en wat heerlijk dat jullie dochter zo groeit! Haar papa zal er altijd zijn, in haar en in jou. Wat ontzettend oneerlijk en verdrieitig! Dikke knuffel!

Hier weer beetje geland. Heb nog steeds het ZH niet gebeld, ga ik vandaag doen. Ben zo druk geweest op het werk. Wel fijn die afleiding, maar loop mezelf ook wel een beetje voorbij zo. Heb zelfs de natuurarts niet kunnen bellen. En weet ook niet wanneer we voor de cryo gaan, mocht die het overleven dan. En daarna,? Düsseldorf denk ik. Maar daar zijn we nog even niet aan toe.

Zal straks even goed bijlezen..

Liefs,

Inge

Geplaatst

Heel begrijpelijk hoor Babii, zoals Inge al zei je bent heel sterk, ondanks dat je geen keus heb

moet je er het beste van maken voor jou en jullie dochter.. ik vind het onwijs oneerlijk en heel erg dat

je dit moet mee maken.. Dikke knuf en we leven allemaal onwijs met je mee.. moet vaak aan je denken..

Mijn 2e Fm was wederom weer goed, 11 eitjes die goed mee doen en veel eitjes die iets kleiner zijn 10 mm

is dus niet zeker of die andere 10 nog mee doen.. geef mij maar minder eitjes van goeie kwaliteit dan veeeel eitjes..

echt super 75 eh spuiten ik heb nergens last van. ik moet zondag langs komen en dinsdag onder sedatie de punctie :)

meiden als ik din de punctie heb heb ik dan vrijdag of za de TP?

Geplaatst

Hoi meiden,

Mijnbaby mooi dat het stimuleren zo goed gaat.

Echt een mooi aantal. Vrijdag heb je dan inderdaad terugplaatsing.

Roossie dit klinkt serieus Goed zeg!! Tsjonge jij kan jezelf goed beheersen. Ik kan plaatsvervangend niet wachten tot het zondag is.

Dee, zijn je uitslagen al compleet? Hoe nu verder?

Hier beetje net als Inge. Zo vreselijk druk, geen tijd voor niks. Ook geen zin om te bellen. Had mailtje gestuurd, kreeg reactie. Na x aantal dagen zelfs nog niet tegen m'n vriend verteld wat erin stond, jullie zijn de eerste: twee cryos tegelijkertijd terug moet besproken worden in team, ze schrijven geen trental, clexane of fraxiparine voor omdat het volgens hen niet valt in de categorie: baat het niet....

En verder telefonische afspraak maken. En daar heb ik ook geen zin in. Dus Tsja. Ook geen zin in Gent maarja. Shit, bedenk me nu dat ik mijn dossier nog op wilde vragen vanaf oktober....ook geen tijd voorgehad. Hopen dat het nog lukt op tijd.

Eerlij gezegd weet ik het allemaal niet meer. Zou wel met iemand erover willen praten maar waar vind je iemand? Via huisarts? Of via freya? Ookasan had jij toen nog succes gehad met de zoektocht?

Wel eindelijk weekend. Wat een week! Gelukkig geniet ik ook van mijn werk op het moment, dat is weleens anders geweest.

Knuffel dames!

Geplaatst

Ik lees jullie verhalen iedere dag, maar heb niet zo veel puf om terug te schrijven. Er gebeurd hier natuurlijk ook niet zo veel (lees niets) op ICSI gebied. Verder wel een boel; Ons nieuwe huis is rond, eergisteren getekend, 1 aug krijgen we de sleutel, ons huis staat op funda en is in de verkoop. Spannend allemaal. Het maakt alleen niet dat ik me beter ga voelen. Waar ik dan stiekem toch weer op hoop (hoe naïef kun je zijn (lees: blijven). Maar het is wel weer fijn om met positieve dingen bezig te zijn.

Ben nog steeds echt super moe, raak ook nog steeds van de meest stomme dingen in paniek, maar heb wel het idee dat therapie werkt. Dat is dan weer wel fijn.

Daarmee dus gelijk de vraag van Megan beantwoordend:

- Je kunt naar je huisarts, ik hoop dat de jouwe betere ideeën heeft dan de mijne had.

- Je kunt een afsprak maken met het MW van de IVF-afd., maar kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt in het zkh.

- Je kunt een afspraak maken met het FIOM, zij kunnen je niet doorverwijzen, want ze hebben daar geen lijsten ofzo voor. Ze kunnen alleen zelf hulpverlenen.

- Op de site van Freya staat ook het een en ander aan hulpverleners, maar dan moet je kijken of er iets voor je tussen zit.

- Ik ben hier: [linkje toch weer weg gehaald, ik pb hem even naar je Megan] Ik kan het erg goed vinden met haar.

@Roosie: hou vol, maar volgens mij moeten wij meer volhouden dan jij. Je klinkt echt heel erg rustig.

@Megan en Inge: ik vind het zo ontzettend naar voor jullie (als understatement van het jaar). Jeetje zeg, hoe had je dit kunnen bedenken toen je aan dit vreselijke MM-avontuur begon. Zo oneerlijk, zo verdrietig en zo gemeen hoe dit allemaal loopt voor jullie.

@Mijnbaby: nog maar een paar dagen spuiten en dan ben je al weer klaar. Fijn dat het tot nu toe zo goed verlopen is.

@Ink: Wat een geregel zo'n kleintje en onregelmatig werken. Succes er allemaal mee. En slaap lekker op je werk :-)

@Dee: Heb je al je uitslagen al compleet? Heel benieuwd of Duitsland je verder kan helpen.

@Chantal: Hoe is het met jouw zwangerschap. Liep niet allemaal meer van een leiendakje geloof ik? Ik hoop dat je baby nog veilig binnen zit.

@Sopje: weet je al wanneer de volgende TP is?

@Babii: gefeliciteerd met je mooie 20w echo. Heb je er nu inmiddels een beetje meer vertrouwen in? Ik hoop het voor je.

Geplaatst

Megan en inge: hoop dat jullie snel weer goed voelen en zin hebben in jullie cryo's. het traject word echt onderschat pfff wat is het zwaar en de tegenslagen

worden steeds zwaarder, hoop dat jullie allebei zwanger worden van een eskimootje :)

Roossie: schiet voor jullie nu echt op... spannend!

ooskan: toen ik even niet in de race zat 7 a 8 maanden, had ik ook weinig puf en zin om te schrijven,

ik hoop dat je snel voor je cryo;s mag!

Dee: al meer voor jou bekend?

Geplaatst

Btw Dee wilde jij die medicatie nog van mij? heb als ik me niet vergis 12 spuitjes.

ik wil het mijn koelkast uit hebben als ik mijn tp achter de rug heb.. ( na wekennnnn spuiten ) haha

en heb ook nog 5 spuitjes van deca iemand??

Geplaatst

Rooooosssieeeee...... Ben zo nieuwsgierig!!!!! Hihi, geloof dat wij bijna nog meer moeite hebben om te wachten ;-)...

Geplaatst

Wel vroeg testen morgen hoor Roossie, want om 9 uur ga ik weg. Hahaha. Beetje rekening houden met iedereen hier hoor. (nee zonder dollen, je moet testen wanneer je dat zelf wilt.)

Geplaatst

Hihihi lieve ladies morgen de testdag! Gaat hier nog steeds goed. Leuke dag gehad met vriendinnen in de stad. Ik zal vroeg testen! Lief hoe jullie zo meeleven!

Geplaatst

Oooow spannend roossie!! Dit kan bijna niet meer missen! Nog 1 nachtje slapen.....

Ookasan, bedankt ! Lief van je. Ik ga er in duiken. En gefeliciteerd met jullie prachtige huis! Ik heb nu al zin in de bbq ;-)

Trusten dames!

Geplaatst

Wauw gefeliciteerd! Ongelooflijk zeg, twee goede emmies en dan twee zwangerschappen! Super hoor.

Ga je nu weer lekker plassen voor ons ;-)

Geplaatst

Jaaaaaa Roossie, super! We hadden het er laatst al over dat je kansen wellicht wel goed konden zijn.... maar moet je altijd nog maar afwachten. Gefeliciteerd! Kun je alsnog zeggen dat je in één keer zwanger bent geworden (nou ja, soort van, haha). Ben blij voor je!

Mijnbaby: vanmorgen nog een keer geweest voor een laatste fm toch? Hoe groot zijn ze nu? Goed hoor, dat je met zo'n lage dosis een mooie opbrengst hebt. Je bent ook wat jonger natuurlijk, dat helpt blijkbaar echt wel. Enneh over je aanbod: graag natuurlijk! :-) Laten we na je tp even pb-en daarover.

Verder.... heb de afgelopen dagen wel steeds even bijgelezen maar net als een paar anderen van jullie weinig tijd en/of puf om te reageren. Komt wel weer.

Dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer is geen desinteresse hoor ;-).

Update-je over mij: baal een beetje dat de laatste resultaten van dr. Pf nog niet binnen zijn. Ik had hem woe-avond gemaild om te vragen wanneer ik ze kon verwachten en toen mailde hij heel snel terug dat hij het de volgende dag zou versturen. Niet dus. Vrijdag nogmaals gemaild dat we zijn mailtje nog afwachtten, maar niets meer gehoord. Gister dus zonder die aanvullende resultaten naar dr. S in DD. Ook hij had alleen de eerste helft ontvangen. Maar op zich geen ramp, als het binnenkort komt is het vroeg genoeg. Ben alleen zo benieuwd wat er nu uiteindelijk uitgekomen is en wat het advies is.

Dr. S heeft gister nog bloed laten prikken voor m'n AMH, was nooit gebeurd. Verder moet ik de labverslagen van de bevruchtingen en delingsprocessen van de embryo's opvragen, die wil hij bestuderen. Als de cryopoging mislukt willen we een poging in DD gaan doen, met 5 dagen embryoscope. Daarin kunnen ze de ontwikkeling 24/7 volgen.

Komende week trouwens alweer een fm voor de cryopoging want ben donderdag alweer ongesteld geworden (cyclus van maar 17 dagen, eisprong was natuurlijk ook al vaag/vroeg).

Geplaatst

JAAAAAAHHHHH!!!! Wauw Roossie! Goed man! Had het stiekem al gedacht, aangezien je nog niet ongesteld was geworden, maar toch afwachten natuurlijk! Super hoor!!! Gefeliciteerd! Een tweeling soort van met een jaar verschil...

Geplaatst

Ja hoor!!! Gefeliciteerd!!! Wat heerlijk dat de mmm, hoe vervelend ook, toch zulke mooie resultaten oplevert!

Ben heel blij voor jullie en benieuwd welke 'soort' het wordt!

Dee, okee jee wat stom zeg dat het zo lang duurt. Maar wel mooie plannen voor een eventuele volgende poging. Ben benieuwd naar de rest van de uitslagen en of je prednisolon krijgt aanbevolen.

Lfs Megan

Geplaatst

Weekendje weg geweest (jaja alweer) en had helemaal geen bereik.. Gauw dit topic geopend en jaaaaaaaaaa!!! Roossie gefeliciteerd! Wat geweldig!

Dee wat jammer dat de uitslagen zo lang duren..zit je al een beetje in de materie van de uitslagen?

Liefs,

Inge

Geplaatst

Bedankt voor alle lieve felicitaties! Ik ga weer voor jullie plassen! Al doet het plassen een beetje zeer, ik denk dat mijn urine nu scherper is vanwege de hormonen en dat gaat dan langs mijn littekens van de bevalling.

Morgen UMCU bellen. Voelt ook wel raar om het hier te schrijven, zwanger van een 2e terwijl velen hier nog strijden voor een eerste.

Ik ben ook heel erg blij voor Jane, zo fijn dat ze straks een broertje of zusje heeft. Vanochtend eerst de familie gebeld met het mooie nieuws. We hebben vanmiddag aardbeientaart gegeten om het te vieren en we zijn naar mijn schoonvader geweest, daar was mijn schoonzus en zwager ook. Verder nog geshopt bij de Makro. Het voelt onwerkelijk en ook heel bijzonder uit 1 behandeling 2 kindjes. Ik heb ook een foto van Jane gemaakt met de test, zo schattig hahaha al was het wel even een gedoe.

@Dee, wat balen dat je nog niet alle uitslagen hebt.

@Inge, heb je een fijn weekend gehad?

@mijnbaby, bijna je punctie!

@Okaasan, jij kan nu ook bijna beginnen! Wat spannend dat jullie het huis gekocht hebben, hopelijk is jullie huidige huis snel verkocht.

Ik hoop dat ik de aanzet heb kunnen geven voor een zwangerenbankje, ik strooi wat met hormonen *******hopelijk gaat het helpen!!!

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden