Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Neeee zeg, Inge, jij ook al niet?!? Sjonge, wat kut zeg! Had zo gehoopt dat er nu deze ronde wel weer een zwangere bij zou komen en jullie zelf natuurlijk nog veel meer! Jeetje... Sterkte weer...

Nou Roossie, alle hoop op jou gevestigd! Succes in de ww met je mooie tp!

Geplaatst

Nee Inge...... foute boel dus. Wat ontzettend jammer, klote en gemeen. Vorige keer was je er zo dichtbij dat je dan extra hoopt dat de keer erna goed zal gaan. Maar nog niet dus. We hebben het maar te accepteren, frustrerend is dat!!

Binnenkort nog naar de natuurarts? En 'Klazien'?

We denken aan je, sterkte!

Geplaatst

Hè nee toch........sluit me volledig aan bij Dee. Juist door het streepje van de vorige keer zou je denken.....heb je al getest? Misschien is er nu ook een streepje. Ik had bij mijn ma ook 1 dag veel bloedverlies, zodanig dat ik alweer aan de drank zat, maar test werd steeds positiever. Ok liep uiteindelijk verkeerd af maar er was een vruchtzakje en alles, het had goed kunnen aflopen.

Sinds die tijd test ik toch meestal wel, gewoon voor de zekerheid. Want ik denk wel, als ik toen geen biertje had gedronken, zou het dan......je kent het wel.

Hele dikke knuffel. Het is heel oneerlijk en frustrerend allemaal.

X

Geplaatst

Nah, ik wacht nog even af hoe lang het aanhoudt en of het nog van kleur verandert. Maar geloof niet dat het nog iets kan worden.

Ben een beetje lamgeslagen, en probeer maar even afleiding te zoeken. De natuurarts maar even mailen met alle bloeduitslagen enzo en een afspraak maken. Zie er ook erg tegenop om de familie enzo weer in te lichten. Volgende keer gewoon niemand vertellen, scheelt weer een stuk denk ik. Duimen dat het cryootje het nu wel een keer goed doet. Maar eerst even niks.. Weeehh

;-(

X

Geplaatst

inge K*T K*T!! PFFF!! hoop dat je te vroeg was met testen... ( hope so)

Roossie: WOW emmy board! lekker broeden nu..

Hier nog aan de deca, en deze week verwacht ik mijn duivels, dan kunnen wij ook

eindelijk beginnen.. zag het vorige week even niet zitten nog langer spuiten, na de echo

me nieuwe Iphone laten vallen dikke barst :( maar naar een heerlijk weekend, ( uit eten geweest met manlief,en gewinkeld met zusjes en schoonzus)

Kan ik er weer lekker tegen aan.. Ik heb een super leuk jurkje en hoge mooie open zomer schoenen gehaald :)

Geplaatst

hallo meiden

helaas vandaag niet naar het ziekenhuis geweest voor de echo auto nog kapot kan woensdag pas gemaakt en ik durf er niet mee te rijden (kan namelijk wel ) maar we hebben ook besloten om volgende maand te doen ook van wegen mijn cyclus want pff die is nu ff raar bezig heb nu al 2 dagen last van steken in me onder buik brrr

net ff op de fiets naar me oppaskindje geweest is vandaag 1 geworden

veder heb ik contact gehad met babyboom ze komen aankomen maand een huisbezoekje brengen dus ben benieuwt

gisten een comunie van peterkind van me man gehad en een bbq bij me broers groep was wel gezellig en kom er nu achter hoe je iemand kan missen als je hem niet zo vaak zie

en heb ook goed nieuws per 1 juni ga ik werken ippy heb er zin in

nou ga ff huisje doen morgen kom me begelijder van stichting MEE thuis dus moet ff opgeruim zijn he

doei doei xx

Geplaatst

Inge, hoe gaat-ie?

Roossie en hoe smaakte de tompouce, damn ik heb honger, ik wil ook!

Hier nog altijd verslagen. Ben me nu aan het inlezen op fora waar moeders zich afvragen hoe hun leven eruit had gezien zonder kinderen en hoeveel tijd ze tekort komen en hoe druk het allemaal is.... Tsja eeeehh ik weet ook niet hoor. Zal ook ns kijken of ik ergens een therapeut kan vInden die iets voor ons kan betekenen. Alles op z'n tijd.

Hugs!

Geplaatst

Och Megan, een hele dikke knuffel vanuit Groningen (even een paar daagjes weg met een vriendin).

Ik vind het zo ontzettend rot voor je.

En moeders met kinderen die klagen over tijdgebrek moeten onmiddellijk hun mond houden, net zo als al die dikke buiken die ik vandaag weer tegenkwam die gewoon lekker binnen moeten blijven. Grrrr kan daar zo niet tegen (ookal weet je niet hoe die buik ontstaan is).

(maar eigenlijk vind ik ook dat jij je zelf niet nog meer moet pijnigen door op dat soort forums te lezen. Dat hoeft toch helemaal niet. Kwel jezelf niet zo meid.)

Verslagen zijn mag zeker wel hoor! Ik wou dat ik wat voor je kon doen, ik wou dat ik wist dat je cryo's het zouden gaan doen, ik wou dat het UMC opeens een 100% score kreeg wat TP betreft, maar vooral wil ik dat jij nu eindelijk eens zwanger bent, ik wou dat bij de MMM ook zou gelden 'de aanhouder wint". Oh wat is het toch stom allemaal.

Ik hoop dat je een klein beetje kan genieten van de zon en het lekkere weer.

Geplaatst

@Inge en Megan, dikke knuffel zo zwaar kl*te allemaal dat het bij jullie alsmaar niet wil lukken grrrrr.......Megan en helpt het om dat topic te lezen waarin ze zich afvragen hoe hun leven zonder kinderen eruit had gezien? Denk ene kant moeilijk om te lezen en aan de andere kant kan het misschien iets relativeren?@mijnbaby eindelijk de duivels bijna in aantocht!@sopje, wat balen van de auto, gelukkig hadden jullie al voorgenomen een cyclus over te slaan. Wat spannend met babyboom, dus je gaat er wel mee door?@Okaasan, veel plezier in Groningen!Ik ben vandaag naar acupunctuur geweest, ze was naar een congress geweest waar ze weer heel wat te weten gekomen is over fertiliteit. Ze had het ineens ook over immunologie en antistoffen en natuurlijk moet ik gelijk aan jou denken Dee. Ze had het over een immunoloog in Duitsland die erg goed schijnt te zijn waar velen mensen uit allerlei landen naar toe komen. Mijn acupuncturiste gaat nog navragen of zij ook een goede in Ned. weet. Ze had het ook over een bepaalde paddestoel die in twee maanden tijd een groot deel van de antistoffen reduceert. Ze staat er ook versteld van dat het in Ned. zo van tafel geveegd wordt. De paddestoel heet Memisa, heb net gegoogled maar kwam daar geen paddestoel tegen, misschien schrijf ik het ook verkeerd. Ik pb je even.Sinds de tp heb ik steekjes in mijn baarmoeder en sinds vandaag darmgerommel, dat maakt het wel spannend! Volgende week weer naar mijn acupuncturiste. Ze vond het vreemd dat het zo mis was gelopen met die behandeling in het weekend bij G.S. z'n praktijk. Bij G.S. is het meer lopende band werk zei ze, zij behandeld iedereen apart en voert ook altijd even een gesprek en geeft ook voedingsadvies. Ben achteraf dan blij dat ik bij haar zit en niet bij G.S. al doen ze wel goed werk hoor.En de tompouce was heerlijk Megan en de chinees die we hadden laten bezorgen smaakte ook goed.Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi babi voor het geval je soms mee leest.. moest steeds aan je denken..

hoop dat het goed gaat met jou en je zwangerschap.. heel veel liefst!

(K)

Geplaatst

Megan wat rot dat je nu op dergelijke fora verhalen gaat zoeken die je pijn zouden moeten/kunnen verzachten. Zo werkt het helaas niet (waarschijnlijk).... het relativeert misschien wat, maar dat is het dan ook denk ik? Jullie zijn vorig jaar toch eens naar een voorlichting over pleegzorg geweest? Daar nog ideeën / een gevoel bij?

Sopje, wat voor werk ga je doen?

Roossie, dank je wel voor het meedenken! Ik heb je pb gezien, zal het in gedachten houden.

Grappig dat jij over een paddestoel begint, mijn bioarts noemde dat gisteren ook! Hij haalt de immuunpillen die ik nu slik ook uit Duitsland, hij zegt dat het 't beste 'spul' is dat op dit gebied te krijgen is (biologisch gezien dan).

Spannend hoor, wat zal er in je buik gebeuren momenteel? Spreek je 'm toe, zoals bij Jane?

Okaasan, lekker een paar daagjes weg! Zeker met dit weertje. Geniet er van!!

Mijnbaby, eindelijk joh! Dat je zo blij kunt zijn met ongesteld worden hè..... :-s

Hier gisteravond flinke steken icm helder cervixslijm waardoor ik dacht dat ik m'n eisprong al had. Vanmorgen bleek bij de fm dat er een follikel zit die al 23mm is en dus elk moment kan springen. En dat op cd9 (maar bedacht me daarna dat ik met de utro m'n laatste cyclus natuurlijk kunstmatig verlengd heb... blijkbaar gaat m'n lijf ondertussen gewoon haar eigen gangetje..... heb ik eerder gehad volgens mij).

Bloedgeprikt en ik hoor vanmiddag of de tp door kan gaan en zo ja wanneer. Heb zelf aangegeven dat ik heel graag de B12-waarde in m'n bloed wilde laten bepalen. Nav de tips die ik vorige week van 2 mensen kreeg (1 er van was trouwens Jem, ze had waarschijnlijk gelezen dat we het hier over haar hadden en stuurde me een pb) heb ik gister aan de bioarts gevraagd of hij een bioresonantiemeting wilde doen en hij gaf aan dat de B12 er zwak uit kwam. Dit aangegeven bij de ivf-arts. Ze zei niet veel over B12 te weten en dat zulk soort bepalingen eigenlijk via de huisarts aangevraagd worden, maar omdat ik nu toch moest bloedprikken én aangaf dat ik geen tp aandurf als de B12 te laag is, vond ze dat het wel meteen kon. Erg fijn als er zo meegedacht en meegewerkt wordt! Weet nog niet zeker of de waarde vanmiddag al bekend is, ben erg benieuwd!

Heb ook aangegeven dat we een afspraak hebben gemaakt in Duitsland om het op immunologisch gebied verder uit te zoeken, snapte ze ook wel. Labverslagen van de biopten meegekregen, ook handig.

Vanmiddag dus nog een telefoontje van het umc en naar de huisarts om een doorverwijzing voor de immunoloog te regelen en dan heb ik mijn to-do-lijstje voor het medische voor vandaag wel weer gehad.

Geplaatst

Dee hou ons op de hoogte!

Megan hopelijk hoef je niet zo te denken

Je heb nog cryo's... Geef niet op..

Inge hoe is het met jou? Gaat het al

Weer? Wanneer gaan jullie voor een cryo?

Geplaatst

B12 is in orde..... dus dat is niet de oorzaak. Waarom dat bioresonantieapparaat gister dan aangaf dat het zwak/laag zou zijn......? Hm :dry:

En verder moet ik morgenochtend nog een keer voor een fm en bloedprikken, om te zien of m'n eisprong dan is geweest.

Had de arts niets over gezegd dus ik dacht dat het wellicht niet hoefde omdat m'n follikel al zo groot was. Nu wordt het morgenochtend dus sjezen omdat we ook op tijd moeten vertrekken richting DD.

Geplaatst

Heey,

Wat een ontwikkelingen Dee. Spannend morgen Duitsland ben echt razend benieuwd. Gelukkig b12 in orde. Hoe mee die bioresonantie dat dan? Is dit een kwestie van wetenschap tegen alternatieve methode of kijkt die bioresonantie gewoon naar wat anders?

Apart van je cyclus. Ik vraag me ook echt af wat ik nu als eerste dag moet rekenen. Volgens mij hou ik ook altijd vast aan het standaard ritme.

Inge hoe gaat het met je? Al een lekker roseetje gehad?

Ookasan, leuke stad hè Groningen? Heerlijk even weg! Weet je al wanneer het project gaat beginnen??

Bedankt voor je lieve berichtje. Hey, het is al bijna juni! En dan juli!

Tsja ik zit wel veel na te denken. Het helpt mij wel om verhalen te lezen van moeders die aangeven dat ze nooit echt van het verzorgende waren, of juist heel controlfreakerig, maar toch aan het oergevoel gehoor hebben gegeven, en dat het toch erg zwaar kan zijn. Wel roze momenten, geen roze wolk. Dat zeiden de homos in draagmoeder gezocht ook zo. Natuurlijk houdt iedereen van zijn kinderen en is het geen kwestie van ze niet meer willen of iets aandoen, maar gewoon, wat houdt het nou eigenlijk in en hoe gelukkig word je ervan.

Het helpt mij in zoverre dat het me perspectief geeft op een leven dat ook leuk en interessant kan zijn, en dat ik het krijgen van kinderen ook niet moet overschatten. Maar hoe dan ook ligt het toch vaak aan hoe je zelf met een situatie omgaat, hoe gelukkig je word. Als ik de rest van mijn leven kinderloos op de bank ga zitten zeker niet. Maar er zijn ook vrouwen die helemaal niet goed met het hebben van kinderen en verantwoordelijkheid om kunnen gaan, zo blijkt. Dus ja, echt helpen weet ik niet (want ik denk stiekem wel dat ik hartstikke leuk en geduldig en goed in opvoeding zou zijn) maar goed om weer eens te lezen over de voordelen van geen kinderen. Ik zag het als een grote leegte en nu denk ik meer in ruimte en mogelijkheden. Plannen maken, wat gaan we dan doen? Ik twijfel er zelfs een beetje door over de cryos. Deze cyclus in ieder geval niet. Ik heb er echt zo mijn buik van vol. Twee operaties, 6 icsibehandelingen, 13 terugplaatsingen, een missed abortion, hysteroscopie, biopt, 9000 euro, second opinion in buitenland, bloedonderzoeken, vitamines (okee niet zoveel als dee 😜) Ik geloof dat we er wel alles aan hebben gedaan. Het rijtje maakt me verdrietig, zoals ik er nu insta wil ik ermee stoppen. Maar goed. Dat soort beslissingen kunnen niet over 1 nacht ijs worden gemaakt. Dus ik wacht gewoon af hoe ik me de komende tijd voel.

De leeftijd van mijn vriend speelt trouwens ook mee in dit geheel.

Zoooo nu lekker naar huis, rondje skaten vanavond. Zondag gewielrend, was ook leuk.

X

Geplaatst

@Dee, fijn dat B12 in ieder geval goed is, wel vreemd idd dat die biorenantieapparaat een ander resultaat had, misschien meet die heel gevoelig?

Morgen spannende dag voor je, succes bij UMC en DD, ben erg benieuwd naar je gesprek met DD!

en ik spreek idd emmy2 toe, zo van als jij goed je best doet krijg je een hele lieve grote zus. Bij Jane hielp het toen zeiden we als je goed je best doet krijg je een broertje of zusje hahaha.....hopelijk kunnen we dat ook waar maken.

@Megan, alles heeft zijn voor en tegens ook het hebben of niet hebben van kindjes. En voor iedereen is dat weer heel anders. Ik merk heel erg dat ik het minder zwaar vind dan mensen uit mijn omgeving. Ik denk dat het vooral te maken heeft omdat we zolang op Jane hebben moeten wachten. Ik heb echt op die roze wolk gezeten, velen zeggen er is geen roze wolk, maar ik heb er toch echt opgezeten. Mijn zwangerschapsyoga groepje beschuldigden me ervan dat ik de roze wolk naar me had toegetrokken hahaha.......Het heeft er ook mee te maken hoe het allemaal gaat, de bevalling, borstvoeding, hoe reageer je op je hormonen, heb je een huilbaby etc. En nadelen van het hebben van een kind, niet zomaar spontaan uit gaan, altijd oppas zoeken of de kleine meenemen. Het kost veel tijd, vooral in het begin moet je lopen of met de auto, pas later kun je fietsen. Kleding passen met een kleintje is niet handig, als je bv geeft kun je niet zonder de kleine ergens naar toe. Veel plannen, zelfs het huishouden snel snel tussendoor en soms kom je pas aan dingen toe als de kleine slaapt. In het begin slaapt de kleine overdag, maar dat wordt dan steeds minder. Jane slaapt al heel lang niet meer overdag dus ben met haar de hele dag in de weer. Uitslapen zit er ook vaak niet bij, geen verre reizen maken voorlopig althans en als je ergens naar toe gaat moet je heel veel meenemen. Dus er zijn zeker nadelen, het is meer hoe je met de nadelen omgaat en hoeveel geduld je hebt. Je word ook wel zachter als de kleine er is, je vind dingen niet zo snel erg dat kan ook niet met zo'n heel kleintje. En ik krijg veel energie van Jane, waardoor het ook allemaal makkelijker maakt. Nog zit ik af en toe op mijn roze wolk dan kijk ik naar Jane en verwonder me erover dat ze echt mijn dochtertje is. Als je al veel hebt meegemaak aan behandelingen en lang gewacht hebt neem je denk ik ook veel sneller dingen voor lief. Ook het zwanger zijn zitten nadelen aan, maar ook voordelen, ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je zwangerschap gaat. En bevallen doet pijn en dan gebeurd er heel wat met je en dan begint ook gelijk een heel nieuwe leven voor je.

Als ik geen kindje had gekregen, dan was ik nog meer verre reizen gaan maken dat in ieder geval. In ieder geval eerst door een rouwproces heen gaan dat het voor ons niet weggelegd zou zijn, misschien dat ik daar dan ook wel hulp bij zou gaan zoeken. Waarschijnlijk op spirituele vlak, dat heeft me ook geholpen om het overlijden van mijn ouders te verwerken.

En wat betreft je cryo's, kan me voorstellen dat je er even geen zin meer in hebt. Iedere keer die teleurstelling en je noemt ook heel wat op wat je al doorstaan hebt. Zou je misschien na een kleine pauze het toch niet willen proberen met je cryo's? Vervelend dat de leeftijd van je vriend ook nog meespeelt, kan me dat wel voorstellen hoor.

Liefs Roossie

Geplaatst

Megan: herkenbaar hoor, dat gevoel....en je angst voor de toekomst. En de leegte......

Maar hoe definitief is Pleegzorg nu wel of geen optie voor jullie? Als 'plan B'...

Mijnbaby: eerste Puregon er weer in?

Hier lange dag achter de rug. Korte samenvatting: tp gaat niet door in deze cyclus, ze kunnen het moment van de eisprong niet goed bepalen.

Afspraak in DD ging oké, morgen waarschijnlijk al de eerste resultaten.

Later meer.

Inge: hoe is het? Veel buikpijn? Mensen om jullie heen al zo'n beetje op de hoogte gesteld?

Geplaatst
Megan: herkenbaar hoor, dat gevoel....en je angst voor de toekomst. En de leegte......

Maar hoe definitief is Pleegzorg nu wel of geen optie voor jullie? Als 'plan B'...

Mijnbaby: eerste Puregon er weer in?

Hier lange dag achter de rug. Korte samenvatting: tp gaat niet door in deze cyclus, ze kunnen het moment van de eisprong niet goed bepalen.

Afspraak in DD ging oké, morgen waarschijnlijk al de eerste resultaten.

Later meer.

Inge: hoe is het? Veel buikpijn? Mensen om jullie heen al zo'n beetje op de hoogte gesteld?

Hoi meid,

Jammer dat je deze maand geen tp heb, maar fijn

Dat je al gauw uitslagen heb van dd..

Hier eerste spuit puregon zit er in..

Geplaatst

@mijnbaby yeah nu zal het snel gaan, nu je met puregon begonnen bent.

@Dee, jammer dat je deze cyclus moet overslaan voor een tp. Wel goed zeg dat DD al zo snel met uitslagen komen.

Wie weet kun je de cryo die je nu wilde terugplaatsen nog beter benutten nu DD meedenkt.

@Inge, hoe gaat het met je?

Mijnbaby ja ben druk met broeden bezig. Vanochtend enorm last van mijn darmen, zal jullie de details besparen wat ik in de wc achter liet ;-)

De rest van de dag had ik er geen last van. De tijd gaat best snel moet ik zeggen, maarja ik zit ook nog in ww 1. Vrijdag komt mijn broertje over uit Engeland, hij zal me ook wel mooi af kunnen leiden.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey, Roossie bedankt voor je reactie. Ik denk eigenlijk ook dat de meerderheid van de vrouwen toch wel een roze wolk ervaart, in ieder geval degenen die er lang op hebben moeten wachten of gewoon goed over hebben nagedacht...

Ik denk wel dat deze op termijn verdwijnt, net als de eerste verliefdheid in een relatie. Maar daar komt ook weer veel voor terug. Ik weet hoe het is met een puber in huis, ik hb alleen geen roze wolk om aan terug te denken. Desondanks vind ik er ook hele leuke momenten bijzitten.

Overigens was het een ontroostbare huilbaby dus N vader en moeder hebben bij hem ook weinig reserve. Eigenlijk ben ik in het voordeel .... Hm.

Maar goed. Pleegzorg, ja dat sluit ik niet uit! De komende tijd nog goed over nadenken. Denk dat dat ook een verrijking van je leven is. Hoe lang is vrijheid en relatieve luxe leuk? We gaan wel een reis maken nog. Misschien in het najaar.

Dee, benieuwd naar alles als je weer puf hebt te schrijven. Geen tp deze maand, vind je het vervelend of valt mee? Misschien prettig eerst wat van de resultaten uit Duitsland te horen. Dat sommige al zo snel komen!

Pffff etentje gehad, ben erg moe nu .... Pas om 12 uur thuis :-(

Tot later! X

Geplaatst

Ha lieve allemaal,

Weer even een berichtje van mij! Heb een hele bizar drukke week achter de rug waarbij ik niet echt de kans had om na te denken over de mislukte poging. Denk dat het wegstoppen er van ook een vlucht is, het echt voelen doet teveel pijn.ga me eerst richten op de natuurarts. Heb al de bloeduitslagen gemaild, en ben benieuwd wat hij er van vind. Mijn vit B12 was 56 en 50 is de ondergrens. En nog zo een aantal waardes erg laag in het groene gebied. En wil dan van de natuurarts advies over wanneer gaan voor de cryo. Al heb ik daar niet zoveel vertrouwen in want die twee die we eerder hadden zijn niet goed ontdooit. En een nieuwe punctie in de komende maand trek ik even niet. Maar we willen het nog niet opgeven!!!

Megan, wat een verdriet klinkt uit jouw berichtjes, weet niet wat ik kan zeggen om je op te beuren en kan je alleen maar laten weten dat ik aan je denk en je een hele dikke knuffel geef!

Dee ben benieuwd naar je ervaring in DD!

Roossie alweer bijna een weekje verder. Mag je nou eerder testen bij een cryo? Hoe voel je je?

Mijn baby succes!

Okaasan gefeliciteerd joh! Lekker even afleiding met je nieuwe project, en het is al bijna juni! Nog maar heel even wachten en dan weer starten!

Heb nog niet naar het ziekenhuis gebeld dat het mislukt is. Dan moeten we ook weer een afspraak maken enzo.. Helemaal geen zin in nog. Doe ik volgende week wel.

Liefs Inge

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden