Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Eva, dankjewel voor je felicitatie!

Heb vandaag het ziekenhuis gebeld, was zo relaxt dat ik het bijna vergeten was hahaha.....

Ik ben 4 febr. uitgerekend, 3 juli krijg ik een echo, dan ben ik 9 weken.

Ze vroeg ook of ik met een onderzoek mee wilde doen bij het wilhelminaziekenhuis, zij willen prille zwangerschappen volgen dmv echo's, ze willen je dan voor de 8e week zien.

Heb me maar opgegeven, kan altijd nog nee zeggen, al is een eerdere echo natuurlijk super leuk!

Het voelt nog erg onwerkelijk, al zat ik van de week wel bij K3 te huilen hahaha dacht volgens mij zit ik vol hormonen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Mijnbaby, vandaag je punctie! Misschien heb je 'm al achter de rug, of ben je nu of bijna aan de beurt. Hoop snel van je te lezen, duim voor een goede opbrengst!

Roossie wat heerlijk. We zijn natuurlijk allemaal stikjaloers ;-) maar gun het je van harte!! Hoe kun je nu al 5 weken en 1 dag zijn? Nou ja, die 1 of 2 dagen maakt ook niet zoveel uit natuurlijk. Leuk, meewerken aan dat onderzoek. Zou ik ook doen hoor. Zou dat hetzelfde onderzoek zijn als in Rotterdam loopt? Heb van iemand hier op het forum berichten gezien die daar al een aantal 3D echo's heeft gehad, hartstikke leuk.

Hoe is het met de zwangeren waar we al even niet van gehoord hebben? Chantal, Clau?

Inge, lekker zeg, die weekendjes weg. Hoe lang moet je eigenlijk nog werken tot de zomervakantie?

Hopelijk vandaag mail van dr. Pf over de uitslagen. Heb geen zin om hem WEER te moeten mailen voor een reminder. Of de beste man is heel druk, óf er gaat iets fout met de mail.....

Geplaatst

Goh Roossie: februari 2013! Klinkt raar, aangezien ik februari 2012 uitgerekend was en dat nog zo kort geleden voelde!

Geef je nu eigenlijk ook nog borstvoeding? Wauw, wat moet jij je dan rijk voelen: een kind aan de borst en een in je buik - fantastisch!!!

Sjonge Dee, wat stom dat je zo lang moet wachten op die mail! Ik baal er altijd zo van als mensen hun afspraken niet nakomen en je er zelf weer achteraan moet gaan! Hopelijk komt hij nu snel aan!

Mijnbaby- ben benieuwd! Je punctie was onder sedatie hé? Hopelijk mooie opbrengst en daarna mooie kwaliteit embryootjes!

Verder rustig hier...

Geplaatst

@mijnbaby, succes vandaag! Hopelijk heb je een mooie oogst!

@Dee, ik snap dat velen hier harstikke jaloers zijn, dat zou ik ook zijn. Voel me soms hier ook wat vreemd, nu van een 2e zwanger en velen hier nog strijden voor de eerste. Ik hoop vurig dat iedereen hier het allemaal mee mag maken! Balen dat je zo op die uitslagen moet wachten, je wil graag verder en dan is dat wachten maar niks. Ik kan me zo voorstellen dat je zit te springen op je stoel om die uitslagen te krijgen, wie weet een stapje dichterbij een oplossing!

Ik weet trouwens niet of dat onderzoek waar ze me voor gevraagd hebben hetzelfde is als in Rotterdam.

En waarom al 5 weken, tja time flies ;-) Ik weet ook niet, maar die verpleegkundige berekende het zo. 19 mei was de tp, de embryo was 4 dagen oud, dan rekent ze 4 dagen terug, dan kom je uit op 15 mei en dan dus 4 febr. uitgerekend. Ik vulde dat in op de babybytes site en die geeft 5 weken aan.

Vandaag trouwens een clearblue digitale test gedaan, stond 'zwanger 3+' vindt het erg leuk om die test te doen.

@Ink, ja dat is erg apart hé jij was dit jaar febr. bevallen en ik volgend jaar febr. De tijd gaat echt snel. Als Levi 1 jaar wordt, ben ik bevallen als alles goed gaat tenminste.

En ik geef nog steeds borstvoeding, ik zie Jane er nog zo van genieten en lekker in slaap vallen aan de borst. Ben blij dat ik het niet opgegeven heb. Ben goed voor de statistieken van het UMCU. Als ik een hele behandeling zou gaan doen, dan zou ik wel stoppen dat willen ze ook, maar met een cryo in natuurlijke cyclus niet. En ja het voelt heel rijk en bijzonder, kindje in de buik en aan de borst. Het voelt nog ook heel onwerkelijk hoor, soms denk ik gebeurd dit nu allemaal echt? Zo'n cryo tp is ook heel snel gegaan in vergelijking tot een hele behandeling.

Liefs Roossie

Geplaatst

Even klagen hoor: Bleggghhhhh hier een totale offday en dan belt de postbode ook nog aan met een enorme doos met koeienletters erop KRAAMPAKKET. Of ik die voor de buren aan wilde nemen. Nou nee dacht het niet, rot op! Bleef hij nog aan dringen ook. GA weg, nee ik wil het niet.

Ben blij dat die doos nu niet hier bij mij in de gang staat. Zo.

Geplaatst
Even klagen hoor: Bleggghhhhh hier een totale offday en dan belt de postbode ook nog aan met een enorme doos met koeienletters erop KRAAMPAKKET. Of ik die voor de buren aan wilde nemen. Nou nee dacht het niet, rot op! Bleef hij nog aan dringen ook. GA weg, nee ik wil het niet.

Ben blij dat die doos nu niet hier bij mij in de gang staat. Zo.

Heel goed, voor jezelf opkomen!!

Fijne bijkomstigheid van jullie verhuizing dat je die kraamellende en -vreugde dan wellicht ook niet hoeft te aanschouwen (of niet zo lang).

Geplaatst

He meiden,

Sorry dat ik hier niet zoveel schrijf maar het gaat nog steeds niet goed hier heb de kleine nog in mijn buik maar daar houd het ook wel z'n beetje mee op later meer daar over.

meiden ik hoop zo dat jullie ons snel volgen vind het zo verdrietig omtelkens weer te lezen dat het gewoon een k.t tijd voor jullie is dus voorjullie allemaal een dikke knuffel.

Roossie meis gefeliciteerd zwanger van een bruisje voor Jane geniet ervan!

nou hier dus de kleine nog in mijn buik maar moet 2x per week naar het ziekenhuis voor controle echo's en CTG's betreft hoge bloeddruk,suiker,en een navelstreng doorbloeding die niet optimaal werkt dus hier erg weinig puf om alles te lezen en schrijven.

maar als allesgoed gaat gaan ze me over 3 weken inleiden als ik het zolang en mijn lijf het zolang vol kan houden heb absolute bedrust gekregen een paar weken geleden en dat begint nu ook zijn tol te eissen ( al mag ik natuurlijk niet klagen ben immers zwanger en jullie zouden het zo willen overnemen)

Meiden nogmaals sorry dat ik niet persoonlijk op jullie reageer, maar denk aan jullie en leef wel met jullie mee!

Dikke knuffel

Geplaatst

@Okaasan heel goed hoor weg met dat pakket, het is al moeilijk zat allemaal voor je.

@Chantal sterkte met de laatste 3 weken! Hopelijk houden jullie het nog even vol!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ff een update van mij.

Zondag was ik voor de 3e FM gegaan en toen waren en nog geen 3 van 17a 18 ( norm om een punctie af te spreken)

de arts ( Meijer) zei toen dat ze niet zeker wist of ik de punctie Din zou hebben, en of ik misschien langer door kon spuiten

maar dan de punctie niet onder sedatie ( omdat ze maar 2 middagen de dagbehandeling tot hun beschikking hebben)

Ik ga aan dat niet zo fijn te vinden, omdat ik me daar niet op in had gesteld, maar dat ik alles zou doen in het belang van goeie oogst.

ik moest bloedprikken en zou later gebeld worden. ik werd gebeld met de medeling dat de punctie gewoon door ging?!

waarop ik zei dat ik dat wel heel vreemd vond gezien de eitjes nog te klein waren en er nog geen 3 van 17 waren,

waarop de VP zei dat ze overleg hadden gehad en ook hadden gesproken met een gyno en die vond dat de punctie wel doorkon.

ZO gezegd zo gedaan. vandaag 8.15 aangemeld voor de punctie, de 2 x hier voor ging appeltje eitje, dit keer ook :)

alleen kreeg een paniekaanval en moest onwijs huilen uit het niks, gelukkig ging het wel weer en heb ik wederom niks

van de punctie mee gekregen :)

tot ik wakker werd en dokter B kwam om te melden dat er 9 eicellen gevonden waren, waarvan 2 goeie grote en 7 kleine :(

die kleine kunnen ze nog nog niks overzeggen maar kan zijn dat ze niet rijp zijn en de kans dat ze bevruchten is kleiner dan bij die

2 grote. IK WAS METEEN BOOS EN VAN SLAG! want dit betekende gewoon wat ik zondag al dacht, ze hebben de punctie te vroeg

gedaan want zondag waren de eitjes nog te klein, en dinsdag hoor ik wederom dat ik 2 goeie grote heb en 7 kleine...

ik ben zo boos en teleurgesteld je lijkt wel een nummertje niks en niemand kan het wat schelen...

ben zo bang dat ik nu niet eens een TP heb... ik had vorige keer ook al geen geluk en nu dit weer?

vrijdag word ik gebeld of er een tp is en za voor de cryo's is dat nieuw?

kortom ik ga hier over praten met het ZH want dit kan gewoon niet, ze verstoppen zich altijd

achter ja het vrouwen lichaam je kan er geen touw aan knopen maar, ik heb wel 6 weken lopen prikken en

een punctie achter de rug..

misschien valt het allemaal nog wel mee maar ben nu even goed van slag, heb ook het lap gebeld omdat de arts zag dat ik

elk moment in tranen kon vallen en zei toen ja nee ook mindere eicellen kunnen goed worden bla bla, maar het lap zei wel

dat het zeker kan maar de kans veeeeeel kleiner is dan bij een goeie kortom DRAMA!

ben er zo klaar mee!

ik moet me even terug trekken en laat jullie volgende week wel weten hoe en wat want anders gaat

het me leven beheersen en dat wil ik niet. ben zo emo nu en voel me zo kut..

Geplaatst

Chantal, klinkt zwaar.... ook al doe je het met alle liefde. Nog een paar weekjes, het einde komt in zicht!

Mijnbaby, kan me heel goed voorstellen dat je ongerust bent door z'n boodschap! Hopelijk valt het mee maar dat weet je dus pas over 3 dagen. Kunnen ze je niet al eerder vertellen of er bevruchtingen hebben plaatsgevonden? Weet niet of ze daar aan beginnen (er zijn ziekenhuizen die dit standaard doen, andere ziekenhuizen doen het niet) maar misschien als uitzondering als je zelf belt? Hoe groot/klein waren de overige follikels afgelopen zondag?

En het klopt idd over die cryo's, Clau schreef daar een poosje geleden al over, en Megan en Inge hebben het ook gehad: tp gewoon 3 dgn na punctie, maar de beoordeling voor cryo's pas na 4 dgn. Nieuw beleid dus.

We duimen voor je dat er mooie embryo's gaan ontstaan!!

Geplaatst

O ja, resterende resultaten dr. Pf zijn vandaag binnengekomen. Hier en daar iets afwijkend maar geen schokkende dingen. Voor zover hij zijn advies nu geformuleerd heeft komt daar ook geen Prednison in voor...

Volgende week dinsdag telefonisch consult dr. S (DD) om uitslagen en behandeling te bespreken.

Staan dus nog met 1 been in Utrecht voor de laatste cryo en al met 1 been in DD.... Mag ik nog wel mee blijven schrijven als we in DD verder gaan? ;-)

Geplaatst

Jaaaa Dee wel hier blijven hoor! We kunnen je niet missen en willen natuurlijk precies weten hoe he tin Dusseldorf is.

Van de ene kant fijn dat er niets schokkends uitkomt, de andere kan jammer, want dan is er geen oplossing. Heeft hij wel al iets gezegd over de ontstekingscellen in je baarmoeder? Of hoor je daar ook volgende week dinsdag mee over?

Mijnbaby: wat een stomme berichten zeg. Ik kan me voorstellen dat je er enorm van baalt! Van je zoontje was je toch ook in 1 keer zwanger? Wellicht lukt dat nu weer met deze verse poging en is minder emmies meer dan genoeg om deze poging te laten slagen. Dat zou wel heel erg mooi zijn!

Geplaatst

Oskaan en dee thnx!

Klopt was bij de eerste tp zwanger van mijn zoontje ( inmiddels 2, 7mnd)

Ik ben gewoon heel boos dat ik het gevoel heb dat ze maar wat doen! Ze zeiden zondag nog NEEEE denk niet dat

de punctie dinsdag kan want er zijn er nog geen 3 van 17 bla bla, en dan kan het wel weer, maar heb ik vandaag allemaal

hele kleine eitjes die waarschijnlijk niet goed zijn!? ik zei nog ik wil ook wel doorspuiten en dan niet de punctie onder sedatie doen

als me oogt maar goed is, maar ze hebben toch voor dinsdag gekozen met nu 9 eitjes waar van 7 klein :( ik zie het vrijdag wel..

ik bel donderdag even op wat de eitjes doen.

Geplaatst

Hee dames,

Zoooo weer op de bank na sporten en douchen.

Allereerst: groot gelijk ookasan dat je dat kraamkado weg hebt gestuurd! You go girl, weg met die rotzooi, haha.

Maar dan: Mijnbaby, wat vreselijk!! Oh ik zou er ook zo ziek van zijn, al die spuiten en dan dit onzekere resultaat! Denk je dat ze probeerden jou ter wille te zijn omdat je graag de punctie had willen hebben?? Wat een ontzettend rare toestand. Ik heb nog nooit het idee gehad dat ze maar wat doen, wordt telkens goed nagedacht over moment van punctie .... Maar dit klinkt wel echt raar. Laten we hopen dat er twee of drie hele mooie bevruchtingen zijn en je gewoon meteen van een verse zwanger raakt!

Dee, goh, had ik nou echt niet verwacht eigenlijk. Zou denken dat door de fybromyalgie (aargh sorry fout) en de ontstekingscellen in je baarmoeder de oplossing toch daar lag. Adviseert hij nu alleen vit d en omega drie? Hoeveel ook alweer? En ja natuurlijk hier blijven schrijven tsss. En anders moeten we een nieuw topic beginnen.

Tsjonge roossie wat super allemaal hè! Nou het is je van harte gegund hoor, en Jane ook. Je bent volgens mij ook nog eens een hartstikke lieve en geduldige moeder dus helemaal prima. Geniet lekker van je mooie nieuws.

Hier weinig te melden, gaat leuk op werk, promotie jee, maar ja als werk straks mn enige 'ding' is.....dus ik begin maar weer eens voorzichtig aan vakantie in najaar te denken. En we hebben matching wielrenkleding gekocht, haha....Tsja je moet wat hè? Maar was leuk en lekker gefietst zaterdag.

Later! Lfs Megan

Geplaatst

Megan Thnx! Normaal gesproken heb ik ook niet het gevoel dat ze maar wat doen,

maar als ze zondag zeggen dat de eitje te klein zijn en de punctie waarschijnlijk later moet,

en na het bloedprikken ( zondag) werd ik gebeld kan toch, en als je dan bij de punctie hoort dat de

eitjes toch te klein waren denk ik DUHHHHHHHHHHHH! kon ik je ook zeggen dat zagen we zondag al..

Ik hoop dat ik als nog een terugplaatsing heb maar moet nog zo lang wachten hoor het vrijdag pas,

en za of we cryo's hebben.. PFF

Geplaatst

Btw dames,

Ik heb een puregon 600 eh en een pakje deca dicht met 7 stuks, moest er eigelijk 2 aan umc geven maar daar

vragen ze denk ik niet meer om? dus als iemand dit nodig heeft hoor ik het wel.

Geplaatst

Hihi Megan, ik zie het voor me, jullie samen in hetzelfde pakje op de racefiets. Nou is dat nog niet zo erg, als het daar maar bij blijft! Niet dezelfde sportieve outdoorsy jassen gaan kopen enzo (hoop dat ik hiermee niemand voor het hoofd stoot) ;-).

Goed zeg, promotie!! Met salarisverhoging? En heb je al ideeën over de vakantie?

En andere meiden, wat zijn jullie vakantieplannen? Hier geen plannen, dat is helemaal niks voor ons want we zijn altijd erg van het reizen geweest. Nu echter toch maar geld opzij leggen voor behandelingen en ook voor als we willen (cq moeten) gaan adopteren. Mocht het in de zomervakantie erg slecht weer zijn gaan we misschien alsnog hoor, gaan echt geen wekenlang in de Nederlandse regen zitten...

Over dat immuungebeuren van mij..... ben eerlijk gezegd een beetje in de war.....

* had zelf ook wel verwacht dat er iets te vinden moest zijn nav de chronische endometritis (en misschien ook de fibro ja)

* volgens bioarts is dat aangepakt door zijn pillen dus wellicht logisch dat er geen extreme afwijkingen zijn

* volgens bioarts werken zijn pillen immuunbalancerend en -versterkend

* dr. Pf meldt dat immuunversterking het laatste is wat je nu wilt doen

* bioarts meldt vervolgens dat dr. Pf geen zak snapt van bio-aanpak en een andere benadering heeft

* dr. Pf meldt dat de regulatorische T-cellen positief zijn voor een zwangerschap en een hoge waarde dus mooi is

* ik vraag aan bioarts (zonder visie van dr. Pf erbij te vermelden) of de waarde van de reg. T-cellen misschien hoog is geworden door zijn pillen en hij meldt doodleuk dat zonder zijn pillen die waarde waarschijnlijk HOGER was geweest en dat het volgens hem juist goed is dat zijn pillen de reg. T-cellen onderdrukken????????

Wat een gedoe hè..... Ik had bedacht: cryo nog met biopillen, daarna wellicht Prednison, maar nu er geen Prednison geadviseerd wordt (maar dus alleen per dag 2x 1000iu Vit D + 500mg EPA/DHA Omega-3 vetzuren) weet ik het niet meer. Hebben de biopillen de bloedwaarden (positief) beinvloed? Moet ik er dan juist mee doorgaan zodat het kan bijdragen aan het zwanger worden? Of versterken ze juist het immuun op een manier zoals we het niet willen? En/of maskeren ze een probleem dat nu niet waargenomen kan worden in de bloedwaarden?

Die biopillen zijn niet de minste (want hartstikke duur) dus mag er hopelijk wel resultaat van verwachten. Maar anderzijds is het misschien niet handig om te blijven gebruiken als er te weinig zicht is op wat het precies doet???????

Iemand nog een lumineus idee / intelligent adviesje / kritische vragen?

Ik ga sowieso nog bellen met de bioarts om te vragen hoe hij de bloedwaarden interpreteert.

Beetje ego allemaal maar fijn als jullie mee willen denken.

Vanmorgen trouwens 1e fm gehad, vrijdag weer terugkomen. Er zaten er een paar van 12mm, afwachten welke door gaat groeien en hoe hard.

Mijnbaby: hoe gaat het nu, na een nachtje slapen?

Ink: geboortekaartje hangt er volgens mij nog steeds niet. Nog altijd dezelfde (oude) kaartjes...

Geplaatst

Dee: misschien zien we elkaar vrijdag? ik heb dan een tp ( HOPELIJK :) )

hier gaat het wel weer, gisteren even goed van slag.. maar nu heel erg op een mooie

terugplaatsing aan het hopen.. cryo's zullen er waarschijnlijk niet zijn..

misschien dat ik donderdag bel want vandaag weten ze hoeveel er bevrucht zijn, maar dat zegt nog weinig

morgen beginnen ze met delen? maar weet niet hoor me me man zegt laat het gewoon je kan er nu toch niks aan doen..

Geplaatst

Btw dee we zitten samen op het bankje als het goed is...

Meiden ipv de bollen gebruik ik pregnyl op de dag van de punctie donderdag en zaterdag, dag na de TP..

maar kan ik dan wel eerder testen? btw 5000 x 3 dus en zaterdag aanstaande voor het laatst?

Geplaatst

Jeetje Mijnbaby - ik vind het erg lomp en ondoordacht klinken! Kan me voorstellen dat je flink pissed was! Zou ik ook echt zijn - doe je al die moeite weken lang en dan dit! Maar laten we er het beste van hopen... Ik heb geen idee trouwens hoe lang het duurt voor de pregnyl uit je lijf is...

Dee - klinkt lekker tegenstrijdig allemaal! Pff, waar ligt nu de waarheid??? Is er niet een derde persoon die je deze tegenstrijdige verhalen kan voorleggen om te vragen wat hij / zij er van vindt / wat diens mening is? Hihi, bedoel ik niet ons, maar een "geleerd" persoon dan natuurlijk ;-)... Gaat hard al weer voor je cryo... Hopelijk maken die tegenstrijdige ideeën dan gewoon straks allemaal niet meer uit omdat je gewoon een plakker krijgt!!!

Geplaatst

Okee Dee, lastig!

Dit zijn mijn gedachten:

De bioarts geeft zelf aan dat de biopillen immuunversterkend werken. Dit strookt met zijn opmerking dat zonder de pillen de t/regs hoger zouden zijn wellicht.

Waar hij over van mening lijkt te verschillen met Pf is of dit nu goed of fout is. Waar ik dan als ik jou was om zou vragen bij de bioarts is waarom hij dat vindt. Dr pf nadert zich onder andere ook op alan beer en allerlei onderzoek wat sinds die tijd op immunologisch vlak is gedaan. Dit lijkt mij toch erg betrouwbaar, en hij werkt gewoon heel veel met vrouwen met vruxhtbaarheidsproblemen. Van de bioarts weet ik dat zelf niet, dus daar zou ik naar vragen. Ik was in de veronderstelling dat alan beer en dr pf vrij toonaangevend en succesvol zijn. Dus op voorhand neig ik naar stoppen met de biopillen en de t regs wellicht verder laten stijgen.

Hoelang ben je al aan de vit d en omega drie? Had je dat ook al in de hoeveelheden die Pf adviseert? Dan kunnen deze je waarde ook verbeterd hebben . Vraag is, als waarden allemaal zo goed zijn, waarom nog geen baby of zwanger. Hoe lang slik je d en omega drie, kan dit recent pas voor verbetering hebben gezorgd? Want anders blijven we meer van hetzelfde doen, daar zit je ook mee als ik het goed begrijp - geen prednison advies, maar wat dan?

Dus voor mij beetje afhankelijk van de motivatie van de natuurarts in verhoudING tot de uitleg die pf jullie heeft gegeven, en hoe lang je waarden mogelijk al goed zijn....

Kun je er wat mee??

Hugs

Geplaatst

Dee sluit me aan bij INK, hoop dat deze eskimootje gewoon lekker bij mama blijft plakken...

Megan en Inge wanneer gaan jullie voor jullie cryo's?

Clau lees je nog mee? hoe is het ermee?

Chantal: ik hoop dat de beeb nog lekker 3 weken blijft zitten, rustig aan...

Roossie: hoe is het ermee? kan je het al geloven?

Geplaatst

Dee wat verwarrend! Ik sluit me eigenlijk helemaal aan bij wat megan daarover zegt! Zou op dr p afgaan, tenzij de natuurarts met wetenschappelijke argumenten komt die echt hout snijden.

Mijn baby wat een beroerd gedoe! Zou me ook erg bekocht voelen,hopenlijk heb je een goede TP en daarna hard aan de evaluatie en of klacht indienen.

Okaasan wat geweldig dat je dat pakket weg hebt gestuurd! Zit met een grote grijns op de bank! Applaus, ik had het wrs weer appelig aangenomen denk ik..

Ik heb verdorie nog steeds niet met het ZH gebeld. (aan de andere kan, zij bellen dus duidelijk ook niet ergens achteraan) heb maandag een afspraak met mijn natuurarts en ben beneiuwd wat hij zegt. Wil van hem horen of het handig is om direct door te gaan met de cryo.

Megan, heerlijk die racefiets! En promotie, ook fijn! Wil jij al aan de cryo? Of nog even bijkomen van de shock!

Dee ik denk dat wij ook neigen naar dd dadelijk. Dan vraag ik je vanzelf de contactgegevens van dr p enzo, en natuurlijk blijven we hier schrijven, dit is de basis stamkroeg en dat blijft het ;-)

Roossie wat heerlijk! Wanneer had je ook alweer echo?

Nou, even kort dus.. Ben razend druk. Maar over een paar weken dan ook 5 weken vrij. Dat is dan wel weer fijn.

Liefs,

Inge

Geplaatst

@ Inge in wacht het even af ( kan haast niet meer wachten tot morgen) tot morgen en hoop dan dat ik een mooie TP heb,

zaterdag hoor ik of er cryo's zijn maar dan heb ik een hard hoofd in.. kortom als de resultaten slecht zijn dan ga ik een gesprek aan en

volgt er een klacht! maar hoop zo dat dat allemaal niet hoeft..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden