Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve okaasan, net tijdens een pbtje en nu even zo.. Wat onwijs klote! Wat zullen jullie verdrietig zijn geweest. Morgen dus weer een fm! Hou vol, denk aan je.

Wij hebben volgende week de eerste fm en bloedprikken, en dan spuiten met Mpur. Vorige week de decapeptyl, nu nog een dagje pil en utrogestan. Die laatste moet ik nu doorslikken! Heb het 100x gelezen om er zeker van te zijn. Maar dames.. Het is ook eigenlijk bedoeld om door te slikken ;-))) best een rare gewaarwording!

Ga ook maar eens de accapunctuur van jou @Roossie bellen. Is wat dichterbij en was ook fijn hè? Hoop maar dat ze zo snel al kan. Is best lekker hoor een lang protocol. Was wel heeeeeel lang, maar vooruit dan maar.

Spannend spannend!

X voor iedereen!

Liefs,

inge

Geplaatst

Ik breek even in.

Inge, hoe kom je erbij dat je de utrogestan door moet slikken? Zelfs bij de apotheek vermelden ze nog extra dat je ze voor ivf vaginaal in moet brengen! Of gebruik jij de utrogestan nu voor iets anders?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Geplaatst

Ja, ik gebruik hem niet na een TP. Maar in combinatie met de pil. Ik had een andere pil (combinatiepil die niet meer in nl gegeven wordt) en die was op em ik moest nog een aantal weekjes. Dus kreeg ik de combi pil / utrogestan. In de bijsluiter staat het ook.. Gek hè! ;-)

Geplaatst

Inge wat goed dat jullie nu echt weer begonnen zijn. En allemaal andere meds. Best spannend hè, dat vond ik wel tenminste. Toch afwachten wat er daarmee gaat groeien.

Dank je wel voor je PB-tje. Ik heb gelijk mijn meds in het meerijd-topic gezet.

En wat Bianca zegt over de Utro, zou ik inderdaad in het zkh nog even navragen. Want in de bijsluiter staat inderdaad altijd slikken en het zkh schrijft lang niet altijd op het recept dat je het vaginaal moet doen, dus komt het dan bij de apotheek ook niet op het doosje. Zou wel heel erg zonde zijn als het hiermee mis zou lopen. Maar goed, voordat je Utro gaat gebruiken, kom je nog wel een keertje in Leuven toch? Doe je je FM's hier op ook in Leuven? Dan moet je wel vaak op en neer.

Oh wacht even, ik lees je bericht nu nog een keer en zie dat je ze nu al gebruikt. Dat heb ik geloof ik ook nog nooit gehoord om van te voren ook al Utro te gebruiken. Moet je ze na de punctie weer, maar dan wel vaginaal? Zo gek he, dat het overal weer zo anders is.

En nee ik heb nog geen cryoTP gehad. Morgen FM2 en dan misschien morgen of overmorgen pregnyl en de week daarna de eerste cryo (zijn dag 5 en worden op dag 6 teruggeplaatst, vandaar die week). Ik vind het echt heel spannend, want het waren geen volledige blastocysten bij invriezen, en dat hadden ze wel kunnen zijn. Dus ik ben vreselijk bang dat ze niet goed ontdooien. Ze laten ze in Gent nog een hele dag uit de vriezer. Van de ene kant fijn, want dan kunnen ze goed beoordelen of ze goed ontdooit zijn en ze niet iets terugplaatsen wat het toch niet gaat doen. Maar van de andere kant ook vreselijk spannend, omdat je daardoor ook meer kans hebt dat de TP niet door gaat.

Nou ja, we wachten af. Morgen meer nieuws.

Geplaatst

hée we schreven tegelijk, maar nu is het mysterie ook weer opgelost.

Vandaar, maar wel een rare combi hoor. Gevoelsmatig dan, want het zal zeer zeker wel kloppen, want ze weten echt wel wat ze doen daar :-)

Geplaatst

Ik heb vanavond dus de laatste pilen de laatste utrogestan. Op dit doosje staat 2x per dag INNEMEN en op de doosjes voor na de punctie staat 'volgens voorschrift arts'. Eerdere doosjes utrogestan uit dezelfde apotheek staat 'vaginaal'

Naja.. Het is ng maar pil tijd en ng geen spuittijd. Volgens mij gaat het er nu om dat ik Progestron binnen krijg en dat is gedaan. ;-) volgende week eerste echo en bloedmeting. In antwerpen dus lekker dichtbij ;-) vraag ik het gelijk even na.

succes okaasan! En een goed ritje morgen! Of heb jij de fm nog hier?

X

Geplaatst

Grappig dat ze toch verschillende voorschriften er op hebben staan. Scheelt een hoop smurrie in elk geval haha

Ik heb morgen mijn FM hier in het diak. Lekker dichtbij dus.

Geplaatst

Mmm, niet veel gegroeid dat ei van mij. Vrijdag 11 mm en vandaag pas 15. Overmorgen dus weer een FM. Hopelijk is het dan goed, want dan kunnen we volgende week vrijdag naar Gent. Dat is de dag dat we eigenlijk evaluatie zouden hebben en iedereen dus denkt dat we die kant op gaan.

De cryo TP is dus een secret mission, ja niet voor jullie hier op het forum, maar wel voor alle vrienden en familie. Wel zo rustig :-)

Geplaatst

Succes okaasan! Ik lees je nog steeds mee. Secret mission completed hoop ik echt!!

Groet Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Okaasan, hoe gaat het met je? Hoop dat je je al iets beter voelt. Ik geef je groot gelijk dat je het niet aan iedereen vertelt, dat haalt toch een beetje de druk eraf.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Hee Moes en Noes (zo klinkt het net alsof jullie de olijke tweeling zijn :-), jullie ook hier. Wat lief.

Vandaag LH-piek en mag ook nog pregnyl spuiten ter ondersteuning. Zaterdag starten met de Utro en dan donderdag de 20ste de TP, áls het goed ontdooid. Woensdag wordt de cryo ontdooit, als het er dan niet goed uitziet, halen ze de volgende uit de vriezer. Maar dan moet hij de nacht nog door naar dag 6. Als de embryo er op de dag van de TP niet goed uitziet, kunnen ze dus geen andere meer ontdooien en is het weer een maand wachten.

Ook pas de 20ste starten met Ascal, prednisolon en Fraxiparine. Ik geloof dat ik daar ook gewoon zaterdag al mee begin. Bij een verse poging start je daar ook mee de dag na de punctie en niet pas bij TP.

Geplaatst

Hi Okaasan, begrijp ik dan goed dat je plan voor de vrijdag een dag verschuift?? Dan kun je iedereen zeggen dat de arts een dag verplaatst is toch? Ik lees tuurlijk met je mee! Jij en Noes waren echt mij dagelijkse "duimendraaiers", wat een verdriet was dat. Ik hoop zó voor je dat de Lucky cryo uit de vriezer getrokken wordt.

Nou, ineens zit je er weer vol in. Noes en ik ook, in DD. We lijken inderdaad de Olijke Tweeling al hebben we elkaar nooit gezien.

Toitoitoi meid!!!

Liefs Moes

Geplaatst

*Even inbreken voor Okaasan*

Goed plan om zaterdag al te beginnen met de fraxiparine, ascal en prednisolon! Zou ik ook doen hoor! ;-)

Heel veel succes voor de komende week! Want het wachten op de ontdooiing is (haast) net zo spannend als de ww!

Ook voor de 'olijke tweeling' veel succes ;-)

Geplaatst

Ha ha, we worden ook vaak door elkaar gehaald hier op het forum... We hebben nogal wat overeenkomsten: naam, leeftijd (op maandag weer gelijk....),woonomgeving, en we lopen nogal gelijk met de behandelingen.

Moes, hoe ging de follikel meting vandaag? Ik heb een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag.

okaasan, succes alvast voor volgende week!

Fijn weekend allemaal!!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Jaaaa, de TP gaat door. Ben net gebeld. Er is maar 1 emmie ontdooid en die doet heet goed. Hoe goed weet ik niet, dat horen we zo wel. Ik was echt zo zenuwachtig en mijn man ook. Pffff, opluchting. En het is nu al dag 6, dus de wachtweken zijn echt lekker kort. Hahaha. Morgen testen of de pregnyl er al uit is.

Inge, hoe is het bij jou? Ook echt al aan het spuiten en echoën? Ik ben benieuwd.

Geplaatst

Oh en Fleur, ik ben inderdaad op zaterdag (normaal de dag na eisprong/punctie) begonnen met de hele mik mak aan medicijnen. Van die vijf emmies moest er toch wel eentje goed ontdooien. Maar wat je schrijft, de ontdooiing is net zo spannend als de wachtweken. Ik ben blij dat we dit telefoontje nu gehad hebben. Ze bellen tussen 8-9u in Gent, en dan moeten we al onderweg zijn om op tijd te zijn voor de TP. Beetje raar idee dus, dat jehalverwege om zou kunnen keren.

Geplaatst

Jeujjj, weer een tp! Je hebt een mooi ploegje meeduimers Okaasan, das fijn.

Gabrie!!! Hoe is het met jou? Heb me dat afgelopen jaar nog wel eens afgevraagd.....

Schrijf zelf ook bijna niet meer hier.

Geplaatst

Okaasan, ik ga weer volop duimen! Heb de afgelopen 2 weken voor 2 ivf-meiden in mijn eigen omgeving duimen gedraaid, en die zijn beide zwanger! Net vanmorgen gestopt met duimen na het tweede positieve berichtje! En nu kan ik dus zo weer door met duimen voor jou.

(ik kan natuurlijk geen garantie geven dat het door mijn duimen is gekomen, hahaha!)

Maar dit voelde als een dag met een gouden rand toen de tweede met een positieve test kwam!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden