Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja PB-tje!

Dieke, jij bent dus lekker eigenwijs, amar zo kom je er dus wel. Stom he die protocollen in NL. Ik snap dat er afspraken moeten zijn, maar daar zo star aan vasthouden bij iets wat toch echt maatwerk zou moeten zijn. Ongelooflijk vind ik dat inmiddels. Zo lang we in een hokje pastten, waren wij prima tevreden. En kijkt naar Ink, alhoewel die is ook eigenhandig met Utro aan de slag gegaan, Roossie, Mijnbaby en nog vele anderen, het kan ook echt in het UMC.

Ik ben wel nieuwsgierig wat jij dan zelf hebt aangepast. Want zomaar aan medicatie komen kan natuurlijk ook niet.

Inge: wat goed dat je deze stap gemaakt hebben. En laat je niet bang maken door mijn verhaal. Ik ben gewoon altijd afwijkend (denk aan mijn 1 op weet ik veel hoeveel kans op zo'n BBZ), dus dit gaat jullie niet over komen. Het komt gewoon goed en is het niet de eerste keer, dan wel bij een cryo. Want die krijgen jullie natuurlijk ook gewoon ;-)

En fijn hoor, dat jullie nu echt het gevoel te hebben een kans gecreëerd te hebben, zo klinkt het mij ook echt in de oren. Dus terecht dat jullie daar blij mee zijn.

Mijn ritje laat ik gewoon voor je staan, en mocht je het niet nodig hebben, dan is er echt wel iemand anders die ik er blij mee maak.

Ink: Ik ga meer stuipen, tot nu toe altijd 150 eenheden gespoten (in het UMC met Gonal en in Gent met Menopur). Vaak levert 150 eenheden Menopur meer op dan 150 eenheden Gonal, dus durfde de prof me niet meer te laten spuiten. Nu ga ik 225 Menopur spuiten, dus dat is best veel meer. Spannend. Maar de bedoeling is dat er dan meer eicellen gaan groeien, dus meer emmies ontstaan, dus meer kans op dat ene Gouden Ei, zoals ClickStar me gisteren zo mooi zei. En dat is inderdaad onze enige hoop, dat ene ei. Zo cliché, maar niet alleen voor zaadcellen geldt dat je er maar eentje nodig hebt…

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tjeeeeee Inge, ze hebben nogal wat aangetroffen bij je! Heel fijn dat die operatie nu achter de rug is en er weer wat licht aan de horizon gloort......

Zouden jullie na de hysteroscopie in dec het niet eventjes een paar maanden zelf willen proberen, voordat je weer verder gaat met ivf?

Okaasan, wat Menopur betreft: bij alle ervaringsverhalen die ik heb gelezen (+ die van mezelf) was 't juist dat je met Menopur een lager aantal eicellen hebt dan met Gonal of Puregon, maar vaak van betere kwaliteit. Dus raar als je in Gent nu iets anders hoort? Succes met spuiten!

Geplaatst

@Inge, jeetje zeg ze hebben heel wat bij je gedaan tijdens de hysteroscopie. Vervelend dat het zo tegen viel, hopelijk herstel je snel! Maar wow je hebt nu ineens zoveel meer kans op zwanger worden! En ja voorzichtig blijven met deze uitspraken, anders is het straks weer zo'n teleurstelling hé, maar mijn gevoel doet een juichend sprongetje :-) En inderdaad misschien even zelf proberen net zoals Dee zegt?

@Okaasan, heel dapper hoe je nu verder gaat met de volgende poging! Ik hoop op het gouden ei en een zaadje die in het gouden ei wil kruipen!

Geplaatst

De eerste spuit zit er al weer in, de uitgangsecho dus al gehad en de 18de is de eerste FM. Het hele circus is dus weer begonnen.

Ik ben echt doodsbenauwd voor wat er komen gaat. En dat is dit keer niet de punctie (alhoewel de bibbers daarvoor ook vast nog gaan komen, terwijl de laatste punctie echt een eitje was), maar de uitslag van deze ronde is zo verschrikkelijk bepalend voor hoe alles verder gaat. Dood eng dus.

Ik ga meer Menopur spuiten, en heb gewoon geen cent hoeven uit te geven aan meds. Echt geweldig al die dames die ik ontmoet heb of me enveloppen stuurden …

Nu nog een besluit nemen of ik eigenhandig de dosis prednison omhoog doe. Ik twijfel nog. Maar daar start ik pas mee na de punctie, dus ik heb nog even.

Geplaatst

Hey Okaasan, had je berichtje niet voorbij zien komen, nu pas na de reactie van mijnbaby! Maar wat super dat je alle medicatie bij elkaar hebt gekregen en wat ga je gelijk al weer hard! Kan me voorstellen dat deze poging zwaarder beladen is / er voor je gevoel veel meer van af hangt voor de toekomst! Heeeel veel succes meid!

Geplaatst

Spuiten gaat goed hoor. Ik heb er weinig last van. Wel moe en een beetje hoofdpijn. Maar verder voel ik me best oké. Vanmiddag dus een paar uur geslapen. Vanavond had ik opeens de gekke gedachte, dat ik me eigenlijk beter voel als ik hormonen spuit dan wanneer ik dat niet doen. Alsof ik zo uit balans ben van die 4 jaar op en af hormonen spuiten, dat mijn lijf niet meer weet hoe het zelf moet. Best een beetje angstaanjagende gedachte vond ik dat. Fijn voor het moment, maar als het echt zo is, is dat niet goed. Nou ja, misschien heb ik toch meer last van die hormonen dan ik denk en krijg ik er gekke gedachten door. Haha.

Maar al met al vallen de bijwerkingen mee deze keer.

Ik schreef net in een ander topic dat ik nog helemaal geen last had van mijn eierstokken, maar terwijl ik dat schreef begon ik ze te voelen.

Ben wel echt heel dik, dus hoop dat dat toch die stokjes zijn, maar kan eigenlijk mijn broeken niet meer lekker aan. Maar ja, inmiddels ben ik gewend dat ik iedere behandeling een paar kilo aankom, die er echt niet allemaal weer afgaan. Zo ben ik al 17 kilo aangekomen. Hoop dat die er nog eens afgaan.

En inderdaad maandag de eerste FM. Hoop dat er echt heel veel zit, in elk geval meer dan vorige keer.

En Ink, ik zag dat jullie je huis te koop hebben staan. Spannend hoor! En dat schoonmaken is echt stom. Wij hadden ons huis zo netjes opgeruimd, dat telkens als er mensen kwamen kijken, we ons echt niet meer thuis voelden in ons eigen huis. VT-wonen spelen noemden we dat dan. Dan mochten we alleen nog maar op de bank zitten en nergens aan komen, want dan werd het weer een zooi. Hhaha, gelukkig hadden we ons huis snel verkocht.

Hoop dat jullie ook snel en voor een goede prijs het huis kwijt raken en iets leuks nieuws vinden. Blijven jullie in dezelfde plaats wonen, of willen jullie heel ergens anders heen?

Spannend hoor, maar ook heel leuk (althans, dat vond ik ).

Ik ben trouwens zo benieuwd of Ralletje inderdaad nog met een nieuwe IVF is begonnen deze herfst. Dat was ze toch van plan?

Geplaatst

Jeetje Okaasan, elke behandeling een paar kilo joh? Enig idee van welk medicijn dat dan is? Op zich niet raar denk ik, dat je lijf niet meer weet wat "normaal" is met al die hormoontroep iedere keer...

Ja, we hebben 2 weken geleden de knoop door gehakt en ons huisje te koop gezet. We hebben 2 slaapkamertjes en het idee dat straks Levi met uk op 1 kamer moeten, staat ons toch niet helemaal aan. Anderzijds baal ik er wel van, want verder is dit huisje helemaal naar mn zin, maar ja, we groeien er uit helaas...

Hij staat nu dus 1 week op de markt en vandaag 1e kijker gehad, Die was gelijk al positief en zou volgende week aan de makelaar laten weten of ze vervolgstappen wilt ondernemen. Volgende week vrijdag staat er een "reserve" kijker gepland, dus het lijkt goed te starten! Maar goed, heb ik dus gemengde gevoelens nog over... Veranderd misschien pas als we zelf iets naar onze smaak zien, maar tot nog toe staat er niet veel naar onze wens en geld voor verbouwing blijft er niet over nadat we zeer waarschijnlijk met een mega restschuld blijven zitten...

Geplaatst

Oh wat spannend dat er al zo snel een geïnteresseerde is en meer belangstelling kan nooit kwaad. Jammer dat je zo gemengde gevoelens hebt om weg te gaan. En zo'n restschuld zit je al helemaal niet op te wachten. Wij hebben ons huis vorig jaar nog redelijk goed kunnen verkopen, in elk geval de hypotheek eruit, maar ook alleen maar omdat we het opknappen en verbouwen met ons spaangeld hadden gedaan. Als we dat ook meegefinancierd hadden, hadden we ook een dikke restschuld gehouden. Zo blij dat we daar toen niet voor gekozen hadden.

Hier begin ik me bijna zorgen te maken of er wel iets groeit, want ik voel echt nagenoeg niets. Spannend dus morgenochtend. Heel benieuwd wat er groeit, heb wel een soort van nachtmerries over afblazen, omdat er niet zo veel groeit. En vannacht droomde ik over een nagekomen brief van het UMCU met een hele medische onderbouwing waarom ik een volgende poging echt 300IE moest spuiten, terwijl ik daar altijd 150 spoot en nu 225. Werd echt in een soort paniek wakker, en zelfs toen leek het nog zo echt gebeurd. Mmmm, nee hoor, gewoon een beetje loslaten, dan lukt het vanzelf.

Maar waar dat nu weer vandaan komt, heb al bijna een jaar geen contact met het UMC gehad.

Geplaatst

Ha okaasan! Succes morgen, hoop en duim met j mee!

Hier krabbel ik langzaamaan weer wat omhoog! Zelf proberen gaan we ook wel even doen, want de volgende poging is in januari pas, en heb gisteren mijn laatste pil geslikt. Ook idioot trouwens, die pil. Moest ik slikken om de wond in mijn baarmoeder beter te laten helen. Omdat ik al deca gespoten heb is dat beter. Naja. Weg die pil! Gewoon echt weer opnieuw beginnen. Ladies, tadaaaa net met de pil gestopt. ;-)

Iemand hier trouwens deca gespoten? Heb nog nooit zoveel last van bijwerkingen gehad, opvliegers en stemmingswisselingen. (arme man)

Liefs,

Inge

Geplaatst
Ladies, tadaaaa net met de pil gestopt. ;-)

Hahhaha, moet om je lachen. Zou de verzekering het ook geloven? Dat zou mooi zijn!

Hier niet heel veel last van de deca, maar heb het ook maar 7 dagen gespoten. Op dag 3 van de cyclus beginnen, dag 5 Menopur erbij en dag 9 de laatste deca. daarna dus alleen doorspuiten met menopur. Zo doen ze dat in UZGent. Maf schema, maar schijnt effectief te zijn. Nou, niks van gemerkt de laatste keer ;-)

In het UMC zeiden ze me wel dat deca heel veel bijwerkingen zou geven, daarom durfde dr. T het mij niet voor te schrijven, omdat ik op dat moment al zo labiel was. Maar daar laten ze je ook veel langer deca spuiten.

Vervelend dat je er zo'n last van had, gelukkig is dat ook al weer klaar. Wanneer heb je de volgende afspraak in Leuven?

Geplaatst

@Okaasan veel succes morgen!

@Ink hopelijk kunnen jullie het huis goed verkopen. Vervelend dat je er gemengde gevoelens over hebt. Jullie zullen vast weer een fijn huis vinden, waar je een mooie babykamer kunt maken en een stoere jongens kamer.

@Inge, wat fijn dat je met die rot pil kunt stoppen. Apart omdat hier te roepen he haha. Ik duim voor een mooi wonder der natuur!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Voor niets zorgen gemaakt :-)

Totaal 11 follikels groter dan 11mm en nog 8 van 10 mm of kleiner. Ben erg opgelucht.

Nu wachten op de bloeduitslagen en dan Gent mailen met het FMformulier.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Sorry, ik kom even inbreken voor Okaasan...

Meid, wat zal je opgelucht zijn! Ben heel blij voor je, wat een score zeg! Punctie zal niet lang op zich laten wachten.. Doe je de echo's in U?

Andere meiden ook allemaal succes!

*breekt weer uit*

Geplaatst

Wauw Okaasan, ik kwam even kijken of er al nieuws was, maar dit ziet er goed uit zeg, een hoop follikels. Saved the best for last zullen we maar zeggen (hopen).

Ing, wat een troep hè die hormonen. Ik deed allemaal maar wat me voorgeschreven werd maar achteraf denk ik jeeeeeemig. Eerste 3 pogingen waren vanuit streekziekenhuis dat samenwerkt met UMCU, wat inhield: 3 x lang protocol compleet met pil om te timen (en endo rustig te houden) en daarna een aantal weken deca om cyclus plat te leggen. Pogingen erna waren kort protocol met cetrotide of orgalutran: vond het een verademing! O ja, en na de operatie kreeg ik doodleuk een depot Lucrin (voor 3 maanden, dus 1 grote hormoonbom) ingespoten, dat was de aller, allerergste, heb me nog nooit zo depri gevoeld en zo hard gejankt (alhoewel, de miskraam een jaar later was denk ik nog wel heftiger). Zo..... komt even oud zeer los. Voel me er rustig onder hoor, heb het aardig verwerkt inmiddels maar als ik het zo schrijf komt er blijkbaar toch nog een hoop 'trauma' naar boven!

Maar goed, dit ging niet om mij ;-)..... Dus ik ben blij dat ze jou die Lucrin bespaard hebben en dat je lekker kunt stoppen met de pil. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ja Ralletje/Mariëlle..... hoe zal het met haar zijn....... Ben ook wel benieuwd!

Geplaatst

Dank je wel Fleur en Dee.

Ja Fleur, de echo's doe ik in het Diak in Utrecht. Gelukkig wel, want voor alleen een FM op en neer naar Gent is echt geen doen. Dan kun je daar beter gaan wonen, da's minder moeite.

Ik heb nog geen idee wanneer de punctie is. Als het zo gaat als vorige keer, dan zou de punctie pas over een week zijn. Hoop het maar, want volgens mij is in het weekend duurder in Gent. Hhaha, waar je je al niet druk om kan maken.

Saved the best for last zullen we maar zeggen

Inderdaad, hopen maar. Maar hoop heel erg dat je gelijk hebt.

Mijn first in first out systeem werkte niet helemaal goed (was met een langer houdbaar doosje begonnen), dus pas morgen gaan jouw laatste ampullen Menopur erin. Ik ben er echt zo blij mee, en moet tijdens het spuiten elke keer even denken aan al die lieve vrouwen hier.

En wat een heftig verhaal van jou en je hormoontoestanden. Pfff, maar wat je schrijft, je doet het gewoon maar, maar achteraf… Daarom blijf ik mijn onderschrift van Toon Tellegen zo passend vinden. In de MMM zijn er gewoon geen grenzen meer. Want als iemand mij 6 jaar geleden had gezegd dat ik dit allemaal zou doen. Ik weet niet of ik hem hard uit had gelachen (dat doe ik niet zo snel), maar in elk geval had ik hem zeker niet geloofd.

Ik moet er nu maar niet te lang over nadenken wat er allemaal gebeurt en gebeurd is, want dan nemen mijn gedachten (of zijn het de hormonen) een loopje met me. Voel me nu nl. wel echt beroerd, heel erg moe en ga van alles (bijna) huilen. Maar dat kan ook komen doordat telkens de gedachte "dit is de laatste keer" op plopt in mijn hoofd. Merk wel dat ik al een soort afscheid aan het nemen ben, en dat voelt echt heel raar, zo midden in een poging. Dus Dee, wat hoop ik ontzettend dat je gelijk hebt; Saved the best for last.

Geplaatst

Brrr, morgen punctie.

Helaas werden mijn hormoonwaardes aan de hoge kant, dus moest de punctie gepland worden. Hoop dus dat de 12 kleine follikels ook nog een beetje meegegroeid zijn gisteren en vandaag, anders is de opbrengst toch niet zo mooi als eerst gehoopt. Het zag er zo mooi uit qua aantallen, maar misschien valt het nu toch nog tegen omdat waarschijnlijk alleen de 7 grote follikels eicellen bevatten. Ik baal ervan, maar goed, gewoon morgen afwachten en dan zien we wel weer verder.

Geplaatst

De punctie ging perfect. En … twintig eicellen. TWINTIG!!! Nu nog afwachten of alles rijp is en hoeveel er bevrucht. Maar twintig. Pffff, dat hadden we niet verwacht. Erg opgelucht dus.

En de fijnste punctie ooit was dit, voor zover een puncite tenminste fijn is.

Wel nog vrij lang moeten blijven, omdat mijn bloeddruk telkens heel erg laag was (90/45). Dus moest er eerst nog een zak vocht in via het infuus.

Nu duimen voor morgen hoeveel bevruchtingen er zijn. Zo fijn dat ze dat in Gent al de volgende dag doorgeven.

Geplaatst

Even een kopietje uit een ander topic:

Ik heb zo weinig last van de punctie, dat ik helemaal vergeten was dat ze zouden bellen vandaag. Ben onder de indruk van mezelf, dat ik soms dit soort dingen dus toch even kan vergeten.

Maar ik werd net gebeld, en het ging zo snel, dat mij nu niet duidelijk is of er 10 eicellen zijn bevrucht of 10 eicellen zijn geïnjecteerd.

In elk geval waren er van de 20 eicellen, 16 rijp. Weer wat nieuws voor mij, ik heb nog nooit onrijpe cellen gehad. Haha. Maar omdat er 16 rijp waren, kan ik me niet voorstellen dat er maar 10 geïnjecteerd zijn. Dus ga ik er maar van uit dat er tien embryo's zijn ontstaan. Net toch maar een mail naar ze gestuurd om te vragen hoe het zit, dus hoop op snel antwoord.

Donderdag de TP.

Aanvulling:

Werd nu direct terug gebeld, en er zijn inderdaad 10 embryo's. Ik ben blij! Wow, echt zoveel hebben we er nog nooit gehad. Ik moet er gewoon bijna van huilen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden