Ga naar inhoud

Moeders voor Moeders


Chablis

Aanbevolen Berichten

Dat heb ik dus ook gedaan hoewel ik wel twijfelde of het niet te vroeg was.

 

 

 

Tevens vind ik het zowat moreel verplicht om mee te doen met MvM omdat we zelf ook in de molen zitten en we op die manier iets terug kunnen doen voor anderen wat anderen voor ons hebben gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens Chablis!

 

 

 

Juist dankzij de urine van deze vrouwen krijgen wij de kans om ook onze liefste wens in vervulling te laten gaan.

 

Ook ik heb me dus aangemeld! haha, zeker toen jij vertelde dat je met aanmelden voor 7 weken nog een extra kadootje krijgt. Dááár doe ik het natuurlijk voor!

 

 

 

Ik vind het inderdaad spannend, maar dat heeft te maken met het feit dat ik nog maar zo pril zwanger ben.

 

 

 

Bij mij thuis wordt het niet opgehaald, dus ik mag ook nog met mijn pies in de auto naar een depot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Nienke79

Hoi Chablis,

 

 

 

Ik heb me volgens mij een week nadat ik positief getest heb aangemeld. Ook heel vroeg dus, maar daardoor kon ik wel de volle 10 weken (wk 6 tot 16) "sparen".

 

 

 

In het begin ga je practisch juichend aan de slag, is toch weer een bevestiging dat je echt zwanger bent.

 

Na een paar weken wordt het toch een stuk minder.

 

En de laatste paar weken is het echt een verplicht nummer dat je met tegenzin doet.

 

 

 

Dat komt in mijn geval mede doordat ik ook alles zelf moest wegbrengen en halen. Maar voornamelijk (en daar heb ik veel meiden over gehoord die gespaard hebben) doordat die flessen/kannen zoooooooooooo stinken, haha.

 

 

 

Ik heb het gelukkig wel volgehouden. Ik heb natuurlijk ook pregnyl gespoten en ben mede daardoor nu zwanger. Dus ik voelde me, net als jullie, verplicht en deed het voor de andere meiden die dan weer door ons zwanger kunnen worden. Al wordt onze HCG helaas ook voor andere doeleinden gebruikt.

 

 

 

Lfs,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Chablis, dat hebben ze al gezegd, direct aan de telefoon toen ze belde voor een afspraak. Ze vroeg me aarzelend of ik me er van bewust was dat zij het niet ophaalden en of ik daar bezwaar tegen had.

 

 

 

Daarnaast wist ik het al, want ik zag de containers staan bij de huisarts. Daar is het depot bij ons. Dromend over een kindje fantaseerde ik mijn pies daar dus al (en de bijbehorende lucht, ben ik na 10 jaar nog niet vergeten haha)

 

 

 

Het zijn kleine containertjes, ze zitten in een kratje. Ter grootte van de helft van een kratje frisdrank of bier. Echt goed te doen hoor.

 

 

 

Nienke, ik heb dezelfde ervaring als jij (en als wellicht veel andere meiden hier) Je doet het echt niet voor de lol. Maar wel voor een erg goed doel!

 

 

 

Vanessa, wat jij zegt vind ik erg mooi. Idd wellicht ben ik wel zwanger dankzij jouw inbreng!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook aan mee gedaan, ook met dezelfde gedachtengang, ik heb het nodig gehad dus wie ben ik om het anderen niet te gunnen. Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het een heel gedoe zou worden wanneer het niet bij je opgehaald wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ik krijg a.s dinsdag iemand van MvM. Ik heb afgewacht tot de echo van afgelopen dinsdag goed was...wilde eerst weten of alles goed was.

 

Kan iig nog 5 weken mee doen. Heb t zelfde gevoel als anderen hierboven al geschreven hebben...

 

Voor mijzelf voelt t een beetje als een donor orgaan aannemen terwijl je zelf geen donorcodicil zou hebben..misschien een rare vergelijking.

 

t is mooi dat je nu ook wat kunt betekenen voor een ander die de pregnyl net zo hard nodig hadden als wij.

 

 

 

Groetjes Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me aangemeld een paar dagen na de positieve test, ze kwam langs in week 5 met een extra kadootje voor vroegaanmelder. Ben week 6 gelijk gaan sparen. Alle beetjes helpen denk ik dan! Ben zo blij dat ik dit eindelijk kan doen, voelt of ik toch iets terug doe voor iedereen die dit ook voor mij heeft gedaan ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook zitten dubben of ik het zou doen, maar heb me dit keer vroeg aangemeld (de vorige keer kreeg ik de informatie te laat en mocht het niet meer). Zelfs als het mis zou gaan heb ik nog een paar potten gevuld.

 

En de test afgelopen vrijdag was toch weer een fijne bevestiging moet ik zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

 

 

Ook ik heb me bij de zwangerschap van de eerste direct na de positieve test aangemeld. Een consulente is thuis langs geweest MAARRRRR ik mocht niet meedoen. Ze hebben een lijstje met volgens mij 10 vragen (van onveilige sex met wisselende partners tot orgaantransplantatie ja of nee). Heb overal 'nee' op geantwoord behalve op de laatste vraag: 't/m 1996 langer dan 6 maanden in Verenigd Koningkrijk gewoond. Ja dus. En dus uitgesloten aangezien daar blijkbaar anders is omgegaan met BSE/Kreuzfeld Jacobs en ik dus hele kleine kans heb op besmetting. Was op zich wel handig geweest als ze dat lijstje prominent op de site plaatsen. Had consulente en mij weer tijd gescheeld...

 

 

 

Ik vind het wel jammer, had graag wat terug gedaan.

 

 

 

Groet! Michelle

 

 

 

Michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook vanaf dat het kon direct meegedaan. De lucht die er uit kwam vond ik juist heel erg lekker! Ik moest de kratten ook zelf wegbrengen, de eerste keer/zwangerschap zelfs 26 km!!!!En dan nog een keertje terug he?! Dus.....52 km!!!!!!Haha, lachen he? Joy1 ps. En dat 10 weken lang!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michelle....hmm wat zonde van jullie tijd en energie. Maarja...denk dat die vraag net een vraag is waar men doorgaans het meest negatief op antwoordt. Wel een bijzondere situatie..

 

 

 

Joy...hahahahahaaaa.....hoop voor je dat je niet op de fiets moest???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit ondertussen mijn ontbijtje weg te werken (yoghurt met muesli) en ben er helemaal klaar mee als ik denk aan de lucht uit de containers.

 

Baaahhh, hoe kon ik die bijna vergeten?

 

 

 

Maar, mocht het grote wonder ons nogmaal overkomen dan ga ik weer trouw ieder plasje hierin deponeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames

 

 

 

Ik heb ook weer een fase afgesloten

 

Gisteren de laatste kannen van moeders voor moeders weggebracht!!!

 

dus ook wer voorbij

 

 

 

Ik vond het geen probleem of last maar wel lekker dat het voorbij is, scheelt toch weer gedoe op toilet!

 

 

 

En ik heb ws iemand er mee geholpen, en dat voelt goed!

 

 

 

liefs Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

hee meiden,

 

 

 

Heb ook meegedaan onder het mom van: kan ik toch nog wat terug doen en wie weet brengt het iemand succes... Dan hoop ik inderdaad wel dat het gebruikt is waarvoor ik het gedaan heb, want ze maken er ook andere dingen van...helaas.

 

Bij ons werd het wel opgehaald maar ik zette het altijd een beetje verdekt achter de bank of achter wat struiken, want als de buurvrouw de kindjes naar school brengt... hahaha, hoef ik niks meer te vertellen.

 

Ik heb me aangemeld na de 10 weken echo... sorry maar ik ben een beetje chicken... was bang dat de consulente hier zou zitten en de test deed en zou zeggen dat ik niet zwanger was... maar na de echo meteen gebeld en al heel vlot meegedaan. (dezelfde week nog)

 

Moet zeggen dat ik het niet met plezier maar wel met veel liefde heb gedaan. Was me ook erg bewust van het feit dat ik dit "mocht" doen!!

 

 

 

 

 

liefs

 

jeegeetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast Sannie66

Even deze discussie weer in het zicht plaatsen.

 

Ik vind het zelf enorm belangrijk om wat terug te kunnen doen. Heb per slot van rekening door voorgangers die weken lang die kannen vulden erg baat gehad bij mijn IVF trajecten. Ik heb me dus ook vroeg aangemeld en 'doe' het van 14 april tot 21 juni...

 

 

 

Als het lukt, ga ik hier meteen een enquete van maken. Vind dat wel leuk voor de statistiekjes hier op het forum ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden