Ga naar inhoud

Moeders voor Moeders


Chablis

Aanbevolen Berichten

Gast Sannie66

Even deze discussie weer in het zicht plaatsen.

 

Ik vind het zelf enorm belangrijk om wat terug te kunnen doen. Heb per slot van rekening door voorgangers die weken lang die kannen vulden erg baat gehad bij mijn IVF trajecten. Ik heb me dus ook vroeg aangemeld en 'doe' het van 14 april tot 21 juni...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijzelf meteen aangemeld de 1ste dag dat ik wist dat ik zwanger was.

 

Ik heb dan ook met "plezier" meegeholpen, ook al was het helaas niet zo lang.

 

 

 

Na mijn mk heeft MvM dit netjes opgevangen, ook nog een bloemenbon gekregen voor de moeite.

 

 

 

Hoop dat ik weer snel kan meedoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me ook in de 5de zw. week aangemeld !!! Dit is het enige wat wij nu kunnen doen, voor de dames die ook mama willen worden en die de hormonen moeten spuiten !!

 

Doe het graag en met plezier, ons steentje bijdragen zo !! Vindt ik !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb me in week 5 aangemeld en eind week 6 begonnen

 

vind de emmers erg stinken, ben nogal misselijk en dit wil je dan eigenlijk niet ruiken

 

maar het is voor een goed doel

 

adem in houden bij overgieten en dan snel de deksel erop

 

hoe doen jullie dat met inleveren?

 

ik moet ze zelf wegbrengen en vind de kannen als ze allemaal gevuld zijn best zwaar

 

mag je dit wel zelf tillen of kun je dit beter door een ander laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben met week 6 begonnen, maar moet me zeggen dat het me nu wel zwaar valt. Ben erg misselijk 's ochtends en ga er echt van kokhalzen. Ik ben heel veel weg voor mijn werk, dus vang eigenlijk alleen maar mijn ochtendurine op.

 

 

 

Ik vind dat ik het vol moet houden, ben tenslotte ook zwanger geworden dankzij mij voorgangers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo dames

 

 

 

ik had me met 5 weken aangemeld en ging met 6 weken meedoen.

 

de flessen stinken inderdaad, ookal werk ik fulltime, ik kreeg de kannen bijna allemaal gevuld. Ik was blij dat ik mijn steentje kon bijdragen maar meot eerlijk bekennen dat ik ook blij was toen ik ze voor de laatste keer buiten mocht zetten....

 

 

 

succes!!! ik hoop tzt ook weer mooie flessen bij de deur te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sannie66

Kan me voorstellen dat als je al misselijk bent dat je het niet fijn vindt nee om je urine over te schenken in die kannen. Ik heb dan geen last van die misselijkheid (soms wat weeiig) en vind vooral als de kan bijna vol is het niet zo prettig ruiken.. maar het is voor een goed doel!!!

 

 

 

Over sommigen die het weg moeten brengen; ik heb zelf die keuze gemaakt. Vind het nog veel te vroeg dat ik mijn omgeving (de buren) hier al van in kennis breng door op maandag de (MvM) wagen voor mijn deur te hebben om die kannen op te halen. Ik breng ze zelf weg; tenminste, mijn mannetje draagt het. Gelukkig in dezelfde deelgemeente en goed te lopen (behalve afgelopen zondag.. met al die regen.. bleh)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

 

 

ik heb bij mijn eerste zwangerschap tot de miskraam ook meegedaan en toen ook een bloemenbon gekregen voor de moeite.

 

 

 

Bij deze zwangerschap, waar ik dus zelf ICSI heb gedaan, hoefde ik niet lang na te denken, gewoon doen!

 

Het is toch zonde om die hormonen door te wc te spoelen als anderen er super gelukkig mee kunnen worden!!!

 

 

 

Dus dames, positieve test, gewoon bellen!

 

 

 

En ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij kunnen er ook bepaalde medicijnen van gemaakt worden voor prostaatkanker ofzo.

 

Dubbel moeite waard dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier eigenlijk hetzelfde verhaal...Meteen aangemeld toen ik erachter kwam dat ik zwanger was en ook regelmatig kokhalzend de flessen gevuld, maar met liefde hoor! Was in mijn ogen wel het minste dat ik terug kon doen. Ook ik moest de flessen zelf wegbrengen maar dat lag gelukkig op de route naar mijn werk, geen probleem dus.

 

Ik zou me bij een eventuele volgende zwangerschap dan ook zonder nadenken meteen weer aanmelden. Ik sluit me dan ook helemaal bij Sabke aan:

 

 

 

Dus dames, positieve test, gewoon bellen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik heb gister gebeld naar MvM en morgen om 16:15 komt er al iemand langs.

 

best heel snel vindt ik

 

 

 

ik heb zelf pregnyl gespoten en daar nu zwanger mee,dus nu kan ik wat van dat hormoon terug geven om iemand anders pregnyl te laten gebruiken

 

dat is een NO BRAINER voor mij

 

 

 

ben wel benieuwd wat voor presentjes ze mee brengt

 

ze had t er over maar wilde de verrassing niet verpesten door al te zeggen wat het is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me afgelopen maandag aangemeld en dinsdag is de informatrice al hier geweest. We hebben een leuk gesprek gehad, je krijgt allerlei cadeau's en je moet een beetje urine opvangen voor een test die je kunt bewaren. Ben nu dus precies een dag bezig en moet zeggen dat ik er een goed gevoel bij heb!

 

Ik heb me direct na de 8 weken echo aangemeld, wou eerst zeker weten dat het hartje klopte, maar kreeg wel het cadeau'tje dat je eigenlijk met 7 weken aanmelden krijgt, omdat het door ivf en de onzekerheid wat later aanmelden was, helemaal goed dus! Die flessen stinken wel gigantisch, maar ach.... effe 8 weken volhouden en dan gaat het helemaal goed komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb me meteen aangemeld toen ik wist zwanger te zijn.. ik heb bijna 11 weken gespaard en ben nu stiekem toch wel blij dat het voorbij is.. toch heb ik het met veel plezier gedaan..ik vind het ook wel een verplichting om iets terug te doen.de stank was soms wel heel erg dat ik er naast stopnd te kokhalzen.. het ophalen verliep wel erg stroef nu ze het via dhl ophalen

 

 

 

Esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

moet nog 1 week opvangen heb er dan ook 11 weken op zitten

 

de bakken stinken wel ja maar achteraf gezien viel het ook wel weer mee

 

ik moet de bakken naar een verzamelpunt in de buurt brengen, hier geen ophaaldienst aan huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn vorige zwangerschap had ik me ook meteen aangemeld. Echter een dag voor het gesprek een miskraam gehad. Dus niet door gegaan.

 

Laatst las ik ook ergens dat als je een bloedtransfusie gehad hebt niet mee mocht doen. En tja die heb ik vorig jaar nog een gehad. Dus dat zou ik eerst even moeten navragen.

 

Nu wacht ik dus ook eerst tot aan de echo. Durf me nu niet meer al te enthousiast aan te gaan melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me de dag na de positieve test gelijk aangemeld! Afgelopen maandag intake gehad, en ben nu mijn containers aan het vullen! Op de dagen dat ik werk krijg ik ze vrij goed gevuld. Vandaag was ik vrij, en om 14:00 was de kan al vol! Maar even gemaild voor een extra kratje! Ik kan 10 weken mee doen, hoop dat ik alledrie de kratjes lekker kan vullen!

 

 

 

Liefs Alice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sannie66

Ik ga vanaf afgelopen maandag weer ´gewoon´ naar het toilet.. toch wel een opluchting, ondanks het feit dat ik vond dat ik het ´moest´doen..

 

Suc6 aan een ieder die er net mee is begonnen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.


  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden