Ga naar inhoud

Wie start er ook in Juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Babeth ... Ja ik geloof het wel. Ik wist eerst niet zo goed wat ik er van moest denken. Zij (in het ziekenhuis) bracht het een beetje 'raar' over, alsof ze slecht nieuws vertelde. Maar op internet lees ik dat 10 wel goed is?!

Ik ben benieuwd naar jouw FM.

Liefs, MBM

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb een vraagje voor jullie, weet niet of het hier kan/mag.

Ik ben vandaag begonnen met Puregon. Op het info boekje staat dat je het eerst op kamertemperatuur moet hebben. Hoe lang laten jullie de Puregon buiten de koelkast voordat jullie gaan prikken?

En ... ... ik ga het weekend weg en moet dus de medicijnen meenemen. Hoelang kan Deca buiten de koelkast? Ik heb wel een koeltas met eventueel koelelementen (uit de vriezer), of moet dat juist niet?

Liefs,

MBM

Geplaatst

@ Jeetje Jetje wat veel follikels zeg! Nou dan heb jij wel wat rust en een schouderklopje verdiend. En pas goed op jezelf, want met zoveel follikels zit een overstimulatie in een klein hoekje.

@ CenA, Fijn dat het allemaal goed gegaan is en een mooie score! In denk dat je bedoelde 13 follikels en 10 eitjes...

@ Minoes, jij hebt het ook weer achter de rug en er zat ook nog een mooi eitje in.

Voor jullie drietjes: Op naar mooie bevruchtingen!

@ Meiske74, kan me voorstellen dat het best weer spannend is zo'n follikelmeting. Je weet toch nooit wat het gedaan heeft en iedere keer is weer anders. Ik hoop in ieder geval op een paar hele mooie!

@ Daniella, vanavond je 3e fm. Succes!

@ Myron29, ik zou het absoluut niet vertellen tijdens een sollicitatiegesprek. Daar hebben ze helemaal niks mee nodig. Een ivf-behandeling duurt ca. een maand, maar dat betekent niet dat je niet kan werken (op een paar ziekenhuisbezoekjes na).

@ Raba, dat heb je goed geregeld en scheelt inderdaad een hoop gereis!

@ MBM, bij jou ziet het er ook mooi uit. 10 follikels is een mooie score hoor.

Geplaatst
Hallo dames,

Ik heb een vraagje voor jullie, weet niet of het hier kan/mag.

Ik ben vandaag begonnen met Puregon. Op het info boekje staat dat je het eerst op kamertemperatuur moet hebben. Hoe lang laten jullie de Puregon buiten de koelkast voordat jullie gaan prikken?

En ... ... ik ga het weekend weg en moet dus de medicijnen meenemen. Hoelang kan Deca buiten de koelkast? Ik heb wel een koeltas met eventueel koelelementen (uit de vriezer), of moet dat juist niet?

Liefs,

MBM

Natuurlijk kun je zulke vragen hier stellen. Daar zijn we toch voor...:-)

Puregon kun je spuiten zodra het op kamertemperatuur is. Even opwarmen in je handpalmen is ook goed. Daarna kun je de pen met ampul gewoon buiten de koelkast bewaren. Het is nl. een tijdje houdbaar buiten de koelkast en voordat deze overdatum is heb je de ampul al lang opgebruikt.

Over deca kan ik niet zoveel zeggen omdat ikzelf altijd lucrin gebruik en dit hoeft helemaal niet in de koelkast, maar hierover kunnen de deca-experts je vast meer vertellen.

Gast Myron29
Geplaatst

@: Martha, babeth en Angela, bedankt voor jullie advies, ik denk er eigenlijk ook zo over, ik hou dus lekker mijn mondover alles,

@ all the lady's: fijne avond he!

Geplaatst

Heel wijs besluit Myron!

Martha, het waren echt 10 follikels en 13 eitjes... maf he? Sommige follies hebben dus meerdere eitjes gedragen.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Jaaaaa!!!! Eindelijk mogen wij dan ook gaan beginnen met ivf/icsi.

Vandaag zijn we op intake-gesprek geweest in het geertgen. Nog even bloed geprikt(voor de formaliteiten, aangezien we een half jaar geleden het ook al gehad hebben).

Maandag mag ik dan terug voor de eerste echo en als het goed is dan ook meteen beginnen met de medicijnen. Gaat gelukkig wel lekker vlot nu.

De echo's en punctie krijgen we in elsendorp, maar de terugplaatsing gaat in Genk gebeuren.

Geplaatst

Wannabemom, wat fijn voor jullie dat het nu zover is. Alvast heel veel succes!

Geplaatst

@mart zat een mooi eitje en het zaad was ook goed nou maar hopen op bevruchting.

@Myron ik zou het ook niet vertellen tijdens een sollicitatie zou dan aan mij zelf denken oo wat erg ben ik.

Iedereen die ik niet noem heel veel sterkte en succes

Liefs Jessica

Geplaatst

Hai dames, wow wat is hier veel geschreven vandaag!

Minoes, goed bericht dus (jij deed toch behandeling in eigen cyclus?). Sterkte met wachten...

Wannebemom, fijn dat je kunt beginnen, succes ook voor jou!

Myron, ook ik denk dat je daarmee een goede beslissing neemt (door het niet te vertellen). Net wat iemand hier eerder al opmerkte; als je op de natuurlijke manier een poging zou wagen, zou je het ook niet melden. Ik hoop dat je snel een leuke, nieuwe baan vindt want dit is echt balen.

Cena, Jetje, fijn hoor allebei zo'n goede "oogst". En het niet lekker worden na de punctie herken ik ook wel van de 1e poging, ik was ook even erg duizelig. Maar kan er dus allemaal bijhoren.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, heb wel alles bijgelezen maar vind het moeilijk alles bij te houden en ben ook best moe (en zenuwachtig voor morgen...).

Geplaatst

MBM, goedemorgen, Decapeptyl kun je een week buiten de koelkast bewaren, mits het onder de 25 graden is. Dus dat ga je redden.

Veel plezier!! Kaykay

Geplaatst

@ Martha ... Bedankt voor je antwoord. Het is me vanmorgen gelukt met de Puregon. Wat betreft mijn vraag over de Deca, dat moet ik maar even aan de Deca-experts overlaten.

@ Babeth ... Heel fijn om een mooie fm score te hebben. Maandag 14 juni heb ik de 2e FM. Jij heel veel succes vandaag met je FM. Laat je het even weten?!

@ iedereen ... Succes en sterkte met alles!

Ik had nog nergens last van, ik ben sinds 27 mei aan het spuiten met Deca en sinds gisteren is daar Puregon bijgekomen. Voor alsnog merk ik er weinig van. Alleen sinds vanmorgen merk ik dat mijn buik op de plek waar ik spuit een beetje gevoelig is (alsof je op een blauwe plek drukt). Maar ja, wat wil je ook ... eigenlijk spuit ik elke keer weer op dezelfde plek, rechts onder mijn navel. Ik wissel het niet af.

Geplaatst
MBM, goedemorgen, Decapeptyl kun je een week buiten de koelkast bewaren, mits het onder de 25 graden is. Dus dat ga je redden.

Veel plezier!! Kaykay

Thnx voor je antwoord! Dan gaat het me zeker lukken. Jammer genoeg verwacht ik het dit weekend niet rond de 25 graden :av-2:. Maar we maken er gewoon een gezellig weekend van.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hallo dames

ik heb vanochtend de eerste fm + bloedafname gehad.

Er zaten er in totaal 5 van 8mm en nog wat kleinere

Nu wacht ik de terugkoppeling van Brussel af, zei laten weten welke hoevelheid ik door moet spuiten en wanneer de 2de fm is, zodra ik het weet maak ik het lijste up to date.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth: In ieder geval al 5 follikels, dat schiet al lekker op. Hopen dat de kleintjes ook nog gaan groeien. Ben benieuwd naar de 2e fm.

Brenda

Gast Myron29
Geplaatst

@ Angela, Minoes en Pien: bedankt voor jullie mening! Eigenlijk voor iedereen, bedankt voor jullie mening, ik weet nu heel zeker dat ik mijn mond ga houden tijdens mijn sollicitatiegesprekken!

@ Pien: hoe is het nu? Beetje geslapen vannacht?

@ babeth: Het is zeker mooi om in ieder geval 5 eitjes te hebben, en de rest moet moet gewoon nog even meegroeien! Het gaat goed komen!

@ Schattie, ik zie dat je morgen een escape iui heb? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat inhoud, ik snap wat iui is, maar waarom escape? jee, zal wel een beetje dom overkomen hahaha, maarja, heb dit nog nooit meegemaakt! In ieder geval heel veel succes, en dat het maar raak is! We duimen!

@ Wannabemom: Welkom, en het schiet idd lekker op! Veel succes!!

Lfs Myron

Geplaatst

@ Schattie, ik zie dat je morgen een escape iui heb? Ik weet eigenlijk niet zo goed wat dat inhoud, ik snap wat iui is, maar waarom escape? jee, zal wel een beetje dom overkomen hahaha, maarja, heb dit nog nooit meegemaakt! In ieder geval heel veel succes, en dat het maar raak is! We duimen!

@Myron29: We waren gestart met onze 3e ivf poging, we zijn van hormonen veranderd en dat gaf toch niet het resultaat waar we op zaten te wachten. Er waren maar 2 follikels aan het groeien en nog niet echt super, na de 3e fm nog geen 18 mm. Daarom heeft het ziekenhuis besloten om te stoppen met de ivf, zodat we de poging nog behouden. Daarom krijgen we een escape iui.

Gast Myron29
Geplaatst

A Schattie: aha, vandaar, heb weer wat erbij geleerd. Maar wel rot dat de follikels niet wilden doorgroeien. Maar wel goed dat er een escape iui bestaat, en ook fijn dat je dan de poging behoud. Wie weet is het helemaal niet meer nodig, en is het nu gewoon raak! Heel veel succes!

Groetjes Myron

Geplaatst

Myron29: Thanks, laten we het hopen, ik vind de iui niet zo beladen dan een ivf. En we zijn idd blij, dat als de iui niet lukt dat we nog een poging hebben staan.

Geplaatst

@Babeth: wat fijn dat je al 5 follikels hebt. En wie weet groeien die kleintjes ook nog wel mee. Ik zal er iig voor duimen!

Ik heb vandaag te horen gekregen dat er eicellen bevrucht zijn, DUS heb ik morgen een tp :happydance:

Hoeveel er bevrucht zijn e.d. kan ze nog niet zeggen, het proces is nog steeds bezig, maar dat hoor ik morgen van de arts. Ik hoop iig op 2 top embryo's zodat we er 2 terug kunnen plaatsen.

De 22e moet ik voor bloedprikken en dan krijg ik 's middags de uitslag!

Ik zit dus vanaf morgen in de wachtweken!

Voortraject

Kaykay, 19 mei start Deca

Sandie, 20 mei start Deca

MBM, 27 mei start Deca

Schattie, 27 mei start Deca, 29 mei start Menopur (flare-up)

Jetje, 28 mei start Deca, 30 mei start Gonal-F

Daniella, 30 mei start Gonal-F, 2 juni start Menopur, 7 juni start Cetrotide

Marianne, 31 mei start Menopur

Tamaar, 3 juni start Deca

Pien39, 29 mei start Gonal-F

Sonjah, 23 mei start Deca, 4 juni start Gonal-F

Meiske74, 2 juni start onderdrukken, 4 juni start Menopur (225 eenh.)

Minoes,4 juni start Cetritide en Gonal-F

Appel, 5 juni start Deca

Angelique, 27 mei start Deca, 7 juni start Gonal-F

Roossie, 10 juni start Puregon

Martha, 6 juni start Lucrin, 18 juni start Puregon

Joske 21 juni start Deca, 28 juni start Gonal-F.

Mob 20 juni start Deca.

Raba 21 juni start Deca, 9 juli start Gonal-F

Wens,9 juni 3de Lucrin

Uitgangsecho

Sandie, 20 mei

Hellen, 1 juni

Kaykay: 4 juni

Marianne, 5 juni

Angelique, 7 juni

Sonjah , 11 juni

Appel, 18 juni

Wens, 30 juni

FM (Follikelmeting)

Sandie, (29 mei 1e fm: gemiddeld 10/11mm, stuk of 11 geteld

2 juni 2e fm : gemiddeld 15/16mm,4 juni 3e fm)

Minoes, 6 juni 2 de fm (4 juni 1e fm)

Pien39, 6 juni 2e fm (3 juni 1e fm)

Jetje, 6 juni 1e fm

Schattie, (7 juni 3e fm, 31 mei 1e fm, 3 juni 2e fm)

Daniella, 8 juni 3e fm (3 juni 1e fm, 6 juni 2e fm)

Meiske74, 9 juni 1e fm

Kaykay: 11 juni

Myron29, 12 juni

Jessica, 13 juni

Hellen, 14 juni 1e fm

Martha, 25 juni 1e fm

joske, 7 juli 1e FM

Raba, 18 juli 1e fm

Punctie

Sandie, 7 juni

CenA, 8 juni

Jetje, 8 juni

Minoes, 8 juni

Testen

Sandy 22 juni

Schattie, 24 juni (escape iui)

Meiden; succes nog met prikken, wachten enz. Ik duim voor jullie!!

xx

Geplaatst

@ Babeth, 5 follikels...gaat de goeie kant op. Als de kleintjes hun best nu ook nog gaan doen is het een mooi resultaat.

@ Sandie, Morgen al de tp. Super! Dan gaat het pas echt spannend worden. Alvast heel veel succes!

@ Schattie, heel veel succes morgen met je escape IUI!

Geplaatst

Sandie, goed nieuws!!!!! wat fijn zo´n bericht zeg, wie weet ook nog wel cryootjes erbij.Dat jullie 4de poging nu maar rijkelijk beloond mag gaan worden he! Ik zal duimen!!

Martha, met 5 ben ik tot op heden al heel tevreden...vorige keer ging het ook zo en inderdaad, misschien gaan de kleintjes ook nog wel meedoen. Ik ben blij dat het er niet heel veel zijn omdat dan de kans groot is dat er na de tp geen Pregnyl gespoten wordt ivm. verhoogde kans op overstimulatie.

ben benieuwd of ik dezelfde hoeveelheden moet blijven spuiten of moet verhogen...

Hoe gaat het bij jou met de Lucrin?

groetjes

Babeth

Geplaatst

@ babeth: moet jij na de tp nog pregnyl spuiten?? Ik hoef alleen maar door te gaan met de utrogestanbolletjes in te brengen. En pregnyl heb ik alleen maar 36 uur vóór de punctie gespoten. Hoef jij geen utrogestanbolletjes te gebruiken?

Grappig om te zien hoe verschillend het gaat hè....

En rustig aan idd, want een overstimulatie is natuurlijk helemaal niet goed!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden